Az ABS gyűrű az vagy olyan, mint egy fogaskoszorú, vagy olyan, mint egy lyuggatott henger palást, vagy egy teljesen tömör, zárt gyűrű. Az első két esetben a gyűrűnek nincs aktív mágnesesége, hanem a szenzor által keltett mágneses mezőt módosítja attól függően, hogy az anyag vagy az anyaghiány kerül a közelébe. Ezt érzékeli. Itt a gyűrű oxidációja/elfogyása okozhat gondot. A mágnesgyűrűnél viszont állandó mágnes szegmensek vannak, és a passzív érzékelő ezeknek a pólusváltásaira érzékeny. Ha a mágnesek "erősége" csökken, az is okozhat jelkiesést, de az érzékelő is válhat érzéketlenebbé. Szerintem csak egy tuti szenzor behelyezése után derülhet fény a mágnesgyűrű problémájára. Nyilván meg lehet mérni egy mágneseséget mérő műszerrel meg egy referencia értékkel összehasonlítva a gyűrű jóságát. Szerintem ilyenje a márkaszerviznek sincs. Cserélik és kész.
A tisztítással valószínűleg a mágneseséget összezavaró fémport távolítottad el. De ez sajnos nem fogja beazonosítani, melyik alkatrésszel van baj.
Még mikor átnézettem az autót, volt benne egy bal első ABS szenzor hibakód. Ez miatt a bal első kerék érezhetően be-berecsegett.
Kicsit megtakarítottam a csapágyban lévő mágnesgyűrűt egy csavarhúzóval a fékportól, jobb lett, de véletlenszerűen, főleg kanyarban, motorfékezve be-beberreg az ABS, olyan 10 fékezésből 1szer, kanyarban 2szer. Ettől még az autó megáll rendesen. Néha ABS hibalámpát dob, ha 110 felett megyek vele, ekkor szerintem ki is kapcsol az abs teljesen. Tisztítás előtt szinte minden második fékezésnél rendesen elműködött az abs sima aszfalton is.
Megvettem hozzá a szenzort, de sajna a torx csavar kulcsnyílása el van nyalódva. A szerelő szerint szinte mindegy is, mert tapasztalata szerint 10ből 9szer a csapágy mágnesgyűrű adja meg magát, a szenzor nagyon megbízható.
Van rá mód hogy erről megbizonyosodjak, melyik lehet rossz? Van egy full chip full kitt lexia diagbox-om a járgányhoz, de még nem installáltam fel. Ez segíthet, valamilyen élő adat böngészésével? Illetve ismertek jó segédletet ennek a diag kütyünek a használatához, melyik kábel mire kell, stb?
A másik, hogy a tempomatja kicsit rángat, de néha ez is teljesen jó, máskor meg 1-2km/h változásokkal érezhetően gyorsít, majd elengedi, mintha belengene a rendszer. Összefügghet a két hiba?
Abban már nincsen inercia kapcsoló. Ha betekerte a hosszbordás szíj egy darabját a vezérlés alá, akár át is ugorhatott a vezérlésed vagy el is szakadhatott a szíj.
Ha van kéznél értelmes diag, azzal megnézhető a paramétereknél, hogy a főtengely jeladó és a vezérműtengely jeladó szinkronban van-e. Ha nem, akkor bonthatod is le a vezérműfedelet.
Üdv! 2004-es 2.0 hdi berlingo,az a problémám hogy elszakadt a hossz
bordásszíjam és azóta nem indul az autó,azt mondták van valami kapcsoló gyárilag amit ha vissza kapcsolok elfog indulni ismét de nem találom a kapcsolót... járt már így valaki? Köszi! Üdv!
Nem az én általam bejárt utat írom most le, hanem amit ajánlanék.
- Ha a váltó rudazat rudazat, és nem bovdenes, akkor a faudi fejes karocskák cseréje. A váltóbot alján lévő csuklót is ellenőrizni kell, és ha lóg, cserélni azt is. Van egy átfordító karos szerkezet a váltórúd és a faudi karocskák között. Azt is ellenőrizni, és ha nagyon lóg, cserélni. Beállítani! Nagyon érzékeny erre!!!
- A bovden automatikus hézagkiegyenlítéses. Ha rosszul lett beszerelve, akkor nem működik rendesen.
- A kuplung gép (pedál felfüggesztése) állítható. Be lehet állítani a működési hosszt. Ha ez rossz, akkor hiába nyomod ki tövig a pedált, nem emel ki rendesen. Ez úgy érhető tetten, hogy a pedál holtjátéka túl nagy a felső állásnál. Vagy nagyon kicsi a teljes kinyomásból való visszaeresztésnél a fogási pont.
Ha ezek mind jók, és/vagy jól vannak beállítva, és ennek ellenére még mindig nehezen veszi a fokozatokat, akkor lehet az olajjal játszani. Gyárilag nem tudom mit tesznek bele, de az ajánlott 75W80 nálam nem segített a váltó felújítás után sem. Végül a 190-es Mercedes váltójába való ATF (igen, jól látod, az egyébként - piros - szervó) olaj oldotta meg. Onnantól tudtam váltani.
Én bizony fel is újíttattam, nagyon baráti áron volt 120eFt, a csapágyak, szimeringek, szinkrongyűrűk cseréjével. Én csak a gyűrűket cseréltettem, mert egy szinkroncsoport 50eFt/db és 2 db van. Nem lett tökéletes így sem, de legalább már be tudom tenni fokozatba, mióta ATF olaj van benne.
Mai eszemmel, ha a váltó felújítás kerülne szóba, inkább vennék bele bontottat.
Fel kell tekerni a hangerőt és nem hallatszik... :D Viccet félre.
I Berlingonál nem nagy dolog szétszedni gondolom annál sem. Pár csavar és annál több műanyag bolha(az legyen nálad ha szét szeded ha véletlenül törnének). A lényeg nagyon gyorsan szét lehet szedni és meglesni mekkora a baj...
Elrettentésnek nálunk a hátsó ajtóban zörög valami. Szétszedtük már 2 x és semmi nem találtunk amitől zöröghetne... :)
Ha kuplungcsere óta ilyen, akkor lehet nem lett jól összeszerelve.
Ha régebb óta akkor lehet a bowdent nem jól állították be, vagy szinkronizáló szerkezet kopás ami teljesen normális nagy futás mellett, vagy ha nem éppen bővelkedett az autó váltóolajban. Ez váltó bontással jár tudtommal, nem biztos hogy egy régi autón megéri, de ne legyen igazam.
Sziasztok 2007-es 1.6 hdi berlingom van és olyan problémám hogy a középső kijelzom csak nagyon rövid ideig megy csak amíg úgymond bemelegedik az autó utána elhalvanyul nem látszik semmi. Lehet ezt orvosolni??
Ma leszereltem az olajteknőt egy fél nap alatt, de nem volt benne semmi dzsuva, a felszívócső szűrője is tiszta. A kipufogócső sem kifejezetten kormos belül, és a turbó tengelye sem kottyan amennyire megmozgattam.
Végül is az olajcsőből nem szedtem ki a hálót, mert az a része legalább nem szivárog, egyébként egy csomó helyről azért sajnos könnyezik. Erre végül is felhívták a figyelmem, hdi típusbetegség.
Szerintem, ha nincs lerakódás, akkor nagyon ne változtass. A szűrők tisztítása nagyon jó ötlet, de ha normális időközönként (5-10ekm), jó minőségű félszintetikus olajat teszel bele, akkor nincs miért aggódnod. Arra figyelj, hogy a gyári előírásnak megfelelő, alacsonyabb hidegoldali viszkozitású olajat válasz.
Elnézést a hülye kérdésekért, szóljatok ha vegyek vissza :)
Engem inkább műszakilag foglalkoztat a járgány, mint hogy milyen jó vele.
Ti ajánljátok motormosó olajadalék(Liqui moly engine flush) használatát?
Egyelőre nem látszik a betöltősapka alatt lerakódás, szép világos a motor belül, de mindenképp szeretném leszedni az olajteknőt, kipucolni az olajpumpa felszívó részét, meg kiszedni/kitakarítani a turbó olajcső kis szűrőjét.
Ezért gondoltam, hogy ezeket megtenném, úgy tudom gyakori hibalehetőség.
Itt nem a hátsó ajtó burkolatot kell levenni. Van egy műanyag fedele magának a motornak belül az üveg alsó sarkában, ami minden oldalról különálló, nem kapcsolódik semmilyen más kárpithoz, nem látszik így elsőre rajta se patent, se csavar, se semmi.
De, ha ugyanúgy oldották meg, mint az I-es Berlingo felfelényílónál, akkor a belső fogantyú burkolatát lepattintva találod meg a csavarokat, a többit patent fogja.
Sajnos ezt a popszegecselést sok autógyár használja már régóta, a PSA szerencsére elég sokáig kitartott a normális rögzítéstechnikák mellett, de már elmúlt...... :-(
Sajnos jobban tudom, mint gondolnád. Volt alkalmam végig élni egy Japán multi szervizében, hogyan történik a készülékek "evolúciója" (vagy ahogy a Galaxis útikalauzban: devolúciója) a tartósból az eldobós felé.
Rosszul voltam saját magamtól, amikor közölnöm kellett az ügyféllel, mennyibe kerül a javítás, mert egy filléres (kopó)alkatrész hibája miatt főegységet, vagy komplett gépet kell cserélni.
Na a Berlingo-nál akkor dobta le az agyam a láncot, amikor szembesültem vele, hogy a hátsó ablaktörlő mechanika, meg a zárak is (pop)szegecselve vannak a karosszériához. "Mondja, maga nóóórmáális???"
Unix-nál lehet kapni kárpit patenteket. Már én is bevásároltam, mert a központi zár motorja olyan sz@r konstrukció, hogy 5-ször kellett szétszednem, mire rájöttem, mi a valódi baja. Hát az anyagtakarékosság. Csak 0,5mm-rel kellett volna hosszabbra készíteni a motorba menő réznyúlványt, és akkor soha nem menne tönkre, de így...
Köszi a választ, de csak azért kérdeztem, hogy a belső kilincs alatti csavarokat ki kell-e vennem? Ha nem muszáj nem venném le a kárpitot, a patentok hamar eltörnek. 2006 végi az autó, a tolóajtón kívülről nincs csavar, csak belülről a nyitókilincs alatt. Lehet elég ezeket is csak kivenni? Köszi.