Keresés

Részletes keresés

tmbg Creative Commons License 2006.01.18 0 0 1304
Miért? Mindkettő 3 Fé.
Előzmény: apca (1301)
apca Creative Commons License 2006.01.18 0 0 1303
Arra gondoltál, hogy ha egy kisfilm objektív felbontása mondjuk 100v/mm, akkor egy kompakté - hogy ua. a végső felbontást adja - kb 5-600v/mm-nek kell lennie?
Előzmény: Degeczi (1297)
apca Creative Commons License 2006.01.18 0 0 1302
Egyébként se nagyon.

Sokkal célszerűbb volna látószögekről beszélni.
Előzmény: DIE_ROBOTER (1285)
apca Creative Commons License 2006.01.18 0 0 1301
ha az érzékelő 8-szor nagyobb területű akkor az objektív is elég, ha 2.8 helyett csak 8-as, ekkor ugyanannyi fényből lehet gazdálkodni.

Itt valamit nagyon félreértesz...
Előzmény: tmbg (1284)
tmbg Creative Commons License 2006.01.18 0 0 1300
Az alapzoomos DSLR-ekhez az összehasonlításánál érdemesebb az FZ30 helyett valamilyen zsebben elférő 3x zoomos kompaktot választani, hogy a méretkülönbség külsőleg is szembetűnő legyen. Lehet, hogy ez eddig sokakat megtévesztett.
Előzmény: _mirmur_ (1294)
Degeczi Creative Commons License 2006.01.18 0 0 1299
igaz, de a csúcskompaktoknál ezzel többnyire nincs gond, talán csak a Minolta A2-nél
Előzmény: Százbolha (1298)
Százbolha Creative Commons License 2006.01.18 0 0 1298

ja... csak olyan optikát neház gyártani a kisérzékelőhöz, amely legalább közelítene annak feloldóképességéhez.

 

Minnél nagyobb az érzékelő (közel azonos pixelszám esetén), ezt a feltételt annál könnyebb teljesíteni

Előzmény: Degeczi (1297)
Degeczi Creative Commons License 2006.01.18 0 0 1297
itt az érzékelő tulajdonságát vizsgálod, hiszen a zaj azt minősíti: a gép "veri kenterbe", nem az optika!

maga az optika uis egy jó kompakt gépen könnyebben tud még a sarkokba is tűéles képet vetíteni (hiszen a kisebb érzékelőhöz könnyebb olyan nagy optikát párosítani, ami ezt biztosítja), tágra nyitott blende mellett is

ez pedig még 10x15-ben is észrevehető lehet
Előzmény: _mirmur_ (1294)
Százbolha Creative Commons License 2006.01.18 0 0 1296

Szerintem ebben semmi újdonság nincs.

 

Amikor még nem volt digivilág, a filmes formátumok között pont ez a különbség megvolt.

 

természetesen a kisfilmnek is megvolt a maga helye és nagyon sok területen kiszorította a KF és NF formátumot, de mikor hasonló témáról készült felvételeket hasonlítunk össze a különbség egyértelmü.

Legalábbis tendenciájában.

 

Nincsenek csodák. A kisfilm és 6x6 kozött pont 1,6x a szorzó. Elég markáns a különbség ha az elkészült diát szemléljük, pedig csak 2,5x nagyobb a felületete.

Ráadásul a filmméret növekedésével nem csak mennyiségi, hanem minőségi változás is beáll.

 

Mint már kitárgyaltuk átlag kompakt/átlagdslr esetén az érzékelők aránya 10x-20x.

Előzmény: _mirmur_ (1294)
tmbg Creative Commons License 2006.01.18 0 0 1295
Az objektív maximális fényereje csak egy tulajdonság, a napfényes tájképnél ráadásul egyáltalán nem számít. Azt láttad, hogy a nagyobb érzékelő zajtalansága (és dinamikája) sokkal jobb. Az objektívnek van sok mérhető, objektív, összehasonlítható tulajdonsága, elképzelhető, hogy az FZ30-é jobb, ráadásul van 420-as vége.
Előzmény: _mirmur_ (1294)
_mirmur_ Creative Commons License 2006.01.18 0 0 1294

kiváncsi voltam, megnéztem steves digicamon ugyanazt a ház fotót különböző géppel. FZ30 vs. minolta d5d 18-70mm alapobi

 

Hát  megnéztem a két képet és sokkal tisztábbnak, szebb minőségűnek találtam a DSLR által készitett képet mint az FZ30 által készitettet.

 

Kiváncsi voltam milyen egy csucskompakt nagyobb fényerejű objektivvel készitett kép, illetve egy DSLR gyengébb fényerejű objektivvel.

 

Megnéztem aztán a többi képet is, mind2 géppel, teljes méretben nézve a képeket a különbség számomra igencsak szembetűnő volt a DSLr javára. Nyilván 1024-re összekicsinyitve és 10x15-ben előhivatva meg nem mondanám a különbséget.

 

Csak azért irtam ezt le, mert szerintem, egy gyengébb fényerejű objektiv is kenterbe veri a nagy fényerejű digikompaktok képeinek minőségét.

Előzmény: Százbolha (1293)
Százbolha Creative Commons License 2006.01.17 0 0 1293

Szerintem nem felesleges.

Mindkettő egy adott eszköz, hasonló feladatokra.

 

 

Talán azt lehetne felesleges próbálkozásnak nevezni, hogy egy digikompakthoz (érzékelő + objektív) keresünk hasonló tulajdonságú  DSLR gépvázat + objektívet.

 

Épp azért van értelme az összehasonlításnak mert tulajdonságaik eltérnek.

Szerintem.

 

 

Pl.

Adott egy téma vagy tesztkép.

Azonos feltételek és körülmények mellett mindkettőve lefotózva és A4 méretben kiprintelve, lehet elemezni az elkészült képet.

Előzmény: _mirmur_ (1292)
_mirmur_ Creative Commons License 2006.01.17 0 0 1292

igazad van ez eszembe se jutott :(

 

akkor viszont tényleg tök fölösleges egy kitobit 3.5-5.6 és egy fix 2.8-as fényerős kompakt obi minőségét hasonlitgatni egymáshoz.

Előzmény: DIE_ROBOTER (1288)
tmbg Creative Commons License 2006.01.17 0 0 1291
Máshogyan már nem tudom leírni (a 'retrofocus' röviden pontos leírás lenne). Nem a gyakorlati és jelenlegi választékról van szó. Az a kérdés, hogy az R1-hez könnyebb és olcsóbb volt-e az objektívet megtervezni és elkészíteni (különösen a nagylátószögű végén), mint egy teljesen hasonlót és ugyanolyan minőségűt lehetne DSLR-hez lehetne? Ez már most is gyakorlati kérdés, milyen 24 mm-es nagylátót vegyünk DSLR-hez, persze pontosan összehasonlítható objektív megint nincs.
Előzmény: arnyekxxx (1286)
tmbg Creative Commons License 2006.01.17 0 0 1290
Ja félreértettem, azt hittem a 28-200 átszámítása a gond. De a hasznosított fénymennyiség még kérdéses.
Előzmény: DIE_ROBOTER (1288)
tmbg Creative Commons License 2006.01.17 0 0 1289
Ezt én sem értem, látószög miatt praktikus az equiv. érték, a fényerő (és a mélyságálesség) a croptól független, de a fotonok számával mi van?
Előzmény: DIE_ROBOTER (1285)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2006.01.17 0 0 1288
Azért mert egy 200mm-es F2.8-as fix objektív szabad nyílása min. 72mm, ekkora a frontlencse minimum.

Egy kompaktban egy 2/3-os CCD-vel ugyanez a képszög ---> 50mm-es gyújtótávolság. Ugyanez a 2.8-as fényerő 18mm-es frontlencsét kíván.

Az előállítási költség közötti különbséget ugye nem kell ecsetelnem....

Ez persze természetes, de így egy kicsit nehéz megtalálni az összehasonlítás alapjait, azaz a kompaktba épített objektív, d-SLR-re való párját. Akármit akármivel próbálsz összehasnolítani, valahol sántít a dolog.
Előzmény: _mirmur_ (1287)
_mirmur_ Creative Commons License 2006.01.17 0 0 1287

ménem?

 

de komolyan...

Előzmény: DIE_ROBOTER (1285)
arnyekxxx Creative Commons License 2006.01.17 0 0 1286
Biztos én vagyok a hülye de nem értem még mindig, hogy tudod kihozni azt a dslr rendszer hátrányának, hogy nagyobb látoszöget lehet vele a megfelelö objektivvel kihozni, mint bármelyik kompakttal (elötétlencsét vegyük ki a dologbol). Isten igazábol baromira nem érdekel, az se, hogyha kompakttal lehetne 1mm-es nagylátot is csinálni, mert nincs tükör, ha egyszer a a 28mm-es kompaktok is különleges ritkaságnak számitanak. Valos elvi eltérés a tükör, de ettöl függetlenül nagylátoban jobb a dslr. Akkor hol a háttrány? Összehasonlitani hogy tudsz olyat, ami nincs?
Előzmény: tmbg (1282)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2006.01.17 0 0 1285
Amikor fényerőről beszélünk, nem célszerű ekvivalens gyújtótávolságokat írni....
Előzmény: _mirmur_ (1283)
tmbg Creative Commons License 2006.01.17 0 0 1284
Csak vázlatosan nézve, ha az érzékelő 8-szor nagyobb területű akkor az objektív is elég, ha 2.8 helyett csak 8-as, ekkor ugyanannyi fényből lehet gazdálkodni. Ez igaz, de az objektív árához mért minősége már lehet, hogy nagyon eltér a méretkategória szerint. De az is érdekes kérdés, hogy lehet-e a jövőben nagy érzéklős kis kompaktot gyártani nagyon nem fényerős objektívvel az eddigi fordítottjaként.
Előzmény: _mirmur_ (1283)
_mirmur_ Creative Commons License 2006.01.17 0 0 1283

Kicsit gondolkoztam ezen a dolgon.

 

Vegyünk egy fuji s5600-as gépet mert már csak azt lehet kapni ujonnan.

 

ez a gép 75e forint edigitalban pl. 38-380mm átfogás

 

Egy hasonló átfogású objektív / 28-200 / tamron/sigma/tokina triósból kb 70e forint körül van, egy márkásból nikon/canon 90-100e HUF

 

A fujiba fényerősebb objektiv van (3.2 körül), mint ezek a nagy átfogású zoom objektivek, mégis annyiba, vagy lényegesebben drágábba kerül egy gyengébb fényerejű objektiv, mint egy 5mpx-es digit gép 38-380 átfogású objektivvel együtt.

 

Szerintem tehát azért annyira nem lehet szar egy DSLR vázon egy ilyen nagy átfogású zoom, még ha mondjuk gyengébb fényerejű is.

 

Jól irta egy lenti kolléga, a kisebb fényerőt kompenzálja a nagy méretű érzékelő.

Ahogy könyvekben is olvastam.

 

Előzmény: tmbg (1282)
tmbg Creative Commons License 2006.01.17 0 0 1282
Nem értelmetlen mennyiségi összehasonlításról van szó (hogy 'a DSLR kit 28-36 között jobb képet csinál, mert az átlagkompakt semmilyet') hanem valós elvi eltérésről a két rendszer között. A gyakorlatban nem tudom, hogy ez mennyit jelenthet, mennyivel kell jobbnak és drágábbnak lennie egy DSLR objektívnek azonos minőség eléréséhez.
Előzmény: arnyekxxx (1280)
arnyekxxx Creative Commons License 2006.01.17 0 0 1281
Tiszta Terminator :)
Előzmény: Degeczi (1279)
arnyekxxx Creative Commons License 2006.01.17 0 0 1280
elhiszem, de akkor is az átlag alap dslr kitobival jobb nagylátoszögben mint a kompaktok 98%-a. Most akkor hol a hátrány?
Előzmény: tmbg (1278)
Degeczi Creative Commons License 2006.01.17 0 0 1279
ragika mindig visszajön
tényleg, Columbo is ma lesz a tv2-n
Előzmény: arnyekxxx (1277)
tmbg Creative Commons License 2006.01.17 0 0 1278
Röviden 'retrofocus', ez objektív fogalom, konstrukciós nehézséget okoz a nagylátószögnél, hogy a tükör miatt nem lehet elég közel tenni az objektívet az érzékelőhöz. Elvben (és valószínűleg gyakorlatban is) ezért lehet az R1 minőségét 24 mm-en dícsérni.
Előzmény: arnyekxxx (1275)
arnyekxxx Creative Commons License 2006.01.17 0 0 1277
Köszönjük a teljes topic nevében ezt a mértékado véleményt. Bár nem értem, minek köszönhetjük ezt a sokat segitö hozzászolást, hisz a Mester az (1097) -ben közölte távozását köreinkböl.
Előzmény: Törölt nick (1276)
arnyekxxx Creative Commons License 2006.01.17 0 0 1275
szerintem nem objektiv a lista. Illetve az szubjektiv, hogy mi elöny mi hátrány. Pl többünknek nem elöny a keresö, hiába tökéletesen szinhelyes ha nem azt mutatja ami a képre kerül, a valoság persze, hogy szinhelyes, de nem ad visszajelzést arrol, mi fog megjelenni a valoságbol a képen, szemben az evf-el ahol kisebb felbontásban de a végeredményt láthatja az ember. Ha a nagylátoszöget problémának látod a dslr-en (bár a ff dslr-en ez nem probléma) - ne felejtsük el, hogy kompakttal kell összehasonlitani - akkor mit szolsz egy átlagos kompakt 35-40mmröl indulo optikájához? Kompaktnál a 28mm már ritkaságnak számit ennél kisebb meg egyedi jelenség nagyritkán.
Előzmény: tmbg (1274)
tmbg Creative Commons License 2006.01.17 0 0 1274
De térjünk vissza a DSLR hátrányaihoz. :) Ha eltekintünk az érzékelőmérettől, a cserélhető objektívtől, a gépspecifikus vagy szubjektív szempontoktól és a már említett (kihajtható) LCD-től, videótól és hisztogramtól akkor az alapvető különbséget leegyszerűsítve a tükör jelenti. Persze a hátrányok jelentőségét lehet vitatni hiszen itt sem szerepeltek gyakran.

Tehát a tükör:
- mozog, élettartama közel adott (ez már szerepelt itt),
- hangos, pl. operában vagy állatoknál lehet szempont,
- rezeg, ezért van a tükörfelcsapás funkció vagy természetfotósóknál brutális állvány,
- felcsapásának ideje jelentős a fókuszálás nélkül mért késleltetésben, van olyan alkalmazás ahol ez kizáró ok,
- helyet foglal, nagylátószögnél ez az utolsó lencse - érzékelő távolság gond, talán a 10-20 körüliek kihasználják az APS-C kisebb távolságát, ezért sem FF objektívek,
- pontatlan lehet, ha más képet vetít a fókuszérzékelőre akkor elé/mögé fókuszál, ez talán mindenkinél izgalmat okoz új objektív vásárlásánál.

És ugyanebből adódóan a DSLR előnyei:
- a külön fókuszérzékelő jobb lehet,
- a kereső felbontása, sebessége, színhűsége tökéletes.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!