Mi manapsag a legjobb ar/teljesitmenyu valasztas otthonra, amator szintre,
gyakorolgatni, stb. egy valamilyen elektromos billentyus hangszerben gondolkodva ?
Két elég jó modellel indulsz neki. Ebben az árkategóriában még a Kawai ES-110-et és Yamaha P-125-öt tenném mellé, amelyeket érdemes lehet végigpróbálni. Korgból a D1 és külső hamgszóró is érdekes lehet.
Ezen a szinten jellemzően Bluetooth MIDI-t kapsz (az érzékelt billentyűleütések, felengedések, pedálmozgatások digitalizált adatsorát tudod átküldeni.
Tipikusan a Bluetooth audio nincs ebben az árszintben.
Tanulást segítő lehetőségek jellemzően ezen a már komolyan vehető belépőszinten azért megvannak, érdemes lehet kipróbáláskor rákérdezni (extrém esetben előre megnézni a felhasználói kézikönyveket kipróbálás előtt).
Ha komolyabban gondoljátok a tanulást, akkor arra érdemes odafigyelni, hogy a zongorákhoz alapból eltérő pedálokat adnak a gyártók, valahol csak ki-be pedált kapsz.
Fő tanács: próbálni, próbálni, próbálni.
Szerezzetek be (akár kölcsönbe) egy nem gagyi fülest. Tipikusan a legtöbb zongora a nagy jack dugót szereti fülesnek, bár van amelyik kis jack aljzattal is rendelkezik... az átalakító párszáz forintos tétel..
Az önképzés és segítség témában teljes mértékben egyetértek.
FP-30 és stretch tuning: nem neveztem betegségnek. Inkább csak sajátosság, és annak kapcsán mentem a mélyére, hogy a Roland zongorahangzása elég megosztó: sokan oda vannak érte, sokan meg nagyon nem... Leginkább ki kell próbálni családilag, lehetőleg nem csak netes videókról.
Ha zenei végzettsége van róla és nem csak úgymond vhol ő is látta hogy kell ütögetni a billentyűket és autodidakta, akkor még szerencsétek is lehet.
Videóról, stb. oktató cuccokról megtanulni 0-ról azonban olyan mint autót vezetni megtanulni könyvből HA NINCS SEGÍTSÉG MELLÉ. Ugyanis főként az elején a megfelelő technika, ujjrend, helyes kéz és testtartás mindenképp felkészültebb személy kontrolja alatt kell legyen. Enélkül el lehet cseszni jó előre sok mindent, s még a kedvet is el lehet veszíteni ha valami nem úgy megy, pedig csak egy tanári kiigazítás kéne hozzá mondjuk...
Na mindegy, a neten én is látom a varázsütésszerű video reklámokat zongora oktató appokról, hogy 2 hét alatt már majdnem zongoraművész az ott szereplő kislány. Igen, valószínűleg a mesékben vannak ilyenek is!
A zenetanulás ugyanis elsősorban önfeláldozás szabadidőben, a kitartó gyakorlás szenvedéseiben, magyarul teljes egészében olyan mint a sport. Ha egy napot kihagyunk, azt már holnap észrevesszük, ha egy hetet, azt már a közönség is... (nem én mondtam, egy művésztől származik)
A lényeg, hogy az oktató dolgok gyakorlásra tanár mellett hasznos kiegészítők, de a főirányt mindig egy tapasztaltabb oktatónak kell kijelölnie.
Az FP30-ról nemrég derült ki hogy egy strech tuning betegsége van (amit persze csak haladó zenészek vesznek észre, nem a kezdők, de ha 200 ezer a kerethatár, az LP380 az mindenképpen drágább, mivel igényesebb kialakítású is.
A döntés a tietek és talán a tanult barátnő véleménye is fontos lehet, hogy mondjuk egy ipades kapcsolódást és a Roland oktató szoftvereit ajánlaná-e. Metronóm stb. az még elengedhetetlen a pontos gyakorláshoz, de ezt tudják a hangszerek, ill. az applikációk. A 2 típussal azért nagyon mellé lőni nem lehet és jó árban el is adhatók később, ha elunjátok az egészet, meg a gyerekeknek sem tetszik később...
Röviden, tömören dióhéjban kb. ennyi.
Tanultabb fórumtársak meg majd kiegészítik valamivel még biztos...
Zongorában totális kezdő 30-35 éves fiatal házaspárként zongorázni szeretnénk tanulni.
A limit 100k volt, amiből gyorsan kijózanítottak, hogy inkább 200k körül érdemes nézelődni.
Roland FP-30 és Korg LP-380 között gondolkozunk. Az utóbbinál tetszik, hogy lehajtható fedlapos állványa van ( https://www.muziker.hu/korg-lp-380-bk )
2 kisgyerek mellett ez jól jöhet, bár hálószobából amúgy is "ki vannak tíltva", tehát nem annyira erős szempont, max jó ha van.
A cél egy jó közép elérése magunk és család szórakoztatására. Szeretném, ha jó darabig kiszolgálna minket. Kettőnk közül valamelyikőnknek bizonyára megmarad az elszántsága és nem fog 2 hónap után letakarva állni.
Előny lehet a tanulást segítő lehetőségek. Úgy látom a Rolandnál ez megoldott.
Köszönöm szépen :) Igen én is láttam egy keleti videóban a billentyűzet érzékenységének furcsaságát, de ez nem riasztott el a vásárlástól. Remélem beválik amire nekem kell.
(A magam részéről a Casio-k közül a PX-160-at sokkal inkább ajánlanám, mert belefutottam egy elég furcsa review videóba a PX-S3000 és PX-S1000 kapcsán, amelyeket még nem volt módomban kipróbálni...)
Ez vmi új fejlesztésnek titulált cucc. Majd írj pár sort, ha már lesz miről.
Tegnap egy kiváló úriember zongoratanárral volt szerencsém megismerkedni... Ő pl. a Korg B2-t tartja a Yamaha P-k mellett a legjobb s leghitelesebb olcsó választásnak. Hosszasan ecsetelte a billentés minőséget, a keytop anyagának megfelelőségét (ivory feel parasztvakítást), a repetíció és súlyozás kérdését és pl. a milliós Nord Satgetől a zeneiskolában ahol tanít, s ott megtalálható mindenféle más instrumentumon keresztül jól átlátja, kipróbálta a dig.zong kategóriákat. Kiegészítve a tucatnyi tanítványok általi visszajelzésekkel is, pl. például a nehezebb klasszikus zongoradarabok gyakorlásának problémáival melyik típuson mivel szembesülhet az ember...
Sokat osztottam, szoroztam, gyököt vontam, lóvét számoltam, mire meghoztam a döntésem, ami lehet meglepő lesz. Tőletek is kértem tanácsot és azokat is figyelembe vettem. Lett volna egy Korg D1 120.000 ért de azt elvitték előlem. Nézegettem a YouTube ot, olvasgattam a véleményeket. Egyik nap a Korg D1 jött be a másik nap a Roland fp 30 a harmadik nap a Kawai Es 110 és így tovább. Egyszer csak elhatároztam magam és leültem megrendelni a Roland fp 30 at az egyik webáruházból ahol 200.000 alatt adják. Igen ám de mire a fizetés részhez értem kiderült nem lehet utánvéttel fizetni csak előreutalással vagy személyesen a boltban. Én eleve előre nem fizetek semmiért és mivel nem budapesti vagyok, hogy csak úgy hazafelé beugrok a hangszerért így végül nem rendeltem meg. Közben ismét változott a véleményem és ez inkább a az fp 30 as hangjával van kapcsolatban. Szép hangja van de nekem egy kicsit olyan gitárosnak tűnik, persze ez csak az én véleményem és ez is csak videók alapján. (Egyébként már megrendeltem a most érkező zongorát, mielőtt még egy fórumtárs felvetette hogy neki nem jön be az fp 30 hangja.) Végül arra a döntésre jutottam, hogy mivel nem leszek művész és csak saját szórakoztatásomra tanulgatok és zenélgetek, amiben a könnyű helyváltoztatás is szerepet játszott, megrendeltem állvánnyal, hármaspedállal a Casio px s1000 es zongorát.
Nos nekem elméletileg szerdán jön meg a zongorám és nem aggódok különösen hogy kárba veszne a befektetésem.Nem vagyok vírustagadó de tavasszal is meg most is csak azt tudom mondani hogy ha ettől elpatkolok akkor meg is érdemlem.
Nagyobb Roland zongik amúgy híresek a rendkívül részletes micro tuningról, így pl. semelyik más márkánál ilyen behatóan szerkesztés nem lehetséges talán.
Lehet hogy az FP30 is tudna hasonlót egy applikációból???
Leginkább az a gond, hogy bizonyos hangkombinációk már-már disszonánsan szólnak...
ami természetes velejárója a stretch tuningnak.
Nem mondható, hogy a strech tuningot a teljes billentyűzetre nézve túltolták volna... viszont 1-1 gyakran használt hang esetében talán igen. Könnyű belefutni a dologba, ha pont nem azokat a hangokat fogod le, amihez az adott stretch tuning éppen szeret...
ez a középső A hang esetében kicsit zavaró tud lenni.
De most akkor mi zavaró, hogy hamis vagy a hang tónusa nem szép?
Mellesleg majd minden hangszernél a közép tartomány a leggázosabb, általában szép alját és tetejét lehet hallani sokszor, de a közép tartományokkal sok gond szokott lenni tónusilag. Illetve Yamaháknál volt még az hiba egy időben, hogy a teteje is kis vékony erőtlen volt régebben.
és valóban, a középső oktáv A hangja szól furán bizonyos hangközökben...
amúgy egy volt Roland alkalmazott a fórumon
megerősítette azt, hogy az FP-30 esetében a szokásos stretch tuningot alkalmazták
felvetette a második (lágy -- mellow) zongorahang használatát annak, akit a dolog zavar ha ez segít, akkor az egy egyszerű de nagyszerű megoldás lehet.
Így, hogy "nincs jó hangja" még nekem is erős megfogalmazás, bár szubjektívan én se vagyok oda érte. (Konkrétan a Kawai ES-110-t favorizáltam döntési helyzetben, amikor gyülekezeti célokra kerestünk hordozható darabot).
Azt viszont merném mondani, hogy a Roland hangja talán a legmegosztóbb. Van aki nagyon oda van érte, van aki nagyon nem...
Éppen ennek a zongorának a hangja kapcsán évekkel ezelőtt Tim Praskins egyik megjegyzése kavart vihart az angol nyelvű fórumokon, amiből azt szűrtem le, hogy egyes hangkombinációk nem szólnak olyan jól együtt (míg más hangkombinációk nagyon jól szólnak), ami belefér a stretch tuning kereteibe, de azon belül talán egy kicsit sajátos változatát alkalmazzák a stretch tuningnak...
Mindenesetre a saját tapasztalataimat ez a sajátos stretch tuning viszonylag jól magyarázza, és voltak hangközök, ahol engem a dolog lényegesen zavart. Egy VST ezen természetesen segít...