Ha eredeti, akkor a trafó előtt 1A-es bizti van, ami 230W-ot feltételez csúcs teljesítményként. Sajnos pontosabban nem tudom. Ez alapján tartósan 150W lehet jó.
Még rágódok rajta, lehet, hogy a végén felrakatok a tetőre 300wp-t, oszt ágyesz-bugyesz, a hűtőt csak elviszi, ha nem, van egy kis generátorom, végszükség esetén beröffentem azt.
Ez a szélvédőre rakás, azért érdekes mert akkor 3-szor kell nap irányba állni. Mi nem vagyunk 1 helybe ragadósak, sohasem voltunk pár éjnél tovább 1 helyen, de azért ha valahová elmegyünk ott nem szívesen mozdítom a szekeret.
Viszont ha nem a szélvédőn van, akkor min? A törölközőt is ki kell teríteni valahová.
Na és ahogy nézegettem, sokkal drágábbak az alu vázas társainál.
Azok elég jó árban vannak az enyémhez képest. De legalább könnyű.
Viszont ha a szélvédőre teszed azzal megest csak ki kell állni a napra. Nálam az a lényeg, hogy én az árnyékban vagyok és a n elem napozik csak. Kánikulában ez eléggé fontos. Bár ez csak elhelyezés kérdése,.
Van 1 ébb ként még sok cég aki ilyen cuccot forgalmaz. Vannak kisebb és nagyobb coccok, kétfele és 3 felé nyitható.
Nekünk kétfelé nyitható van. Elég ezt is emelgetni.Van hozzá 1 fasza kis tok, benne van a fesz szabályzó. Én vettem hozzá 25 méter vastag spagócát, csipeszt és tettem 1 lengő biztosítékot az aksi elé.
Google a barátod .
Azért szeretem, mert nem kell megvárnom, hogy a tetőn lévő n elem elkezdjen dolgozni 10-11 órakor és ezen tevékenységét már 5-6 órakor be is fejezze, mert a beesési szög nem merőleges. Ezt már reggel 6 órakor a nappal merőlegesen szemben tudom állítani és így 100% -osan dolgozik este 9 óráig.
A lentebb írt hsz-ben van még 1 fogyasztó ami (TV) ami sokat megy.
Mindehhez 100 Ampe/órás BANNER AGM aksim van. Ez a cucc meg kb 8 Ampert tud ideális esetben. Mindenre elegendő mennyiségű áramom van.
Bejött a cucc, mert a kánikulában nem biztos, hogy ki szeretnék állni a napra a lakjóval, (Hanem az árnyékot keresem.)
így is 12 - 1 óra mire bent létezni lehet. Ennek ellenére a tetején is van. Így tudok mikrózni, elektromos bringát tölteni, kompresszoros hűtőt is vígan nyomatok.
Használ itt valaki hordozható/kinyitható napelemet? Van valami ökölszabály vagy ajánlás? Márka esetleg, amivel nem lehet mellényúlni? Olyan helyen használnák, ahol nincs áram. Töltés, világítás, stb.
Szia, tehát akkor a "menetfény" nem a nappali menetjelzőt jelenti, ami az autón van, ezt félre értettem...
Sajnos ezt mérni kell, mert innentől kezdve találgatás, de továbbra is azt gondolom a jelenlegi információk alapján, hogy lakin aszimmetrikus terhelés, - vélhetőleg a rendszám világítás miatt, - vagy kontakt hiba az ok.
A check control érzékenységéről csak annyit, hogy anno egy relé miatt jártam hasonlóan, ami egy minimál fogyasztó volt egy 20W-os fogyasztói körön... És megérezte - néha... Én ezért gondolok a fentiekre.
Ha van türelmed és kedved, azt próbáld meg, hogy a rendszám világításból mindkét izzót kiveszed!
Sajnos mérés nélkül az ilyen át dugdosó próbálgatással csekély esély van arra, hogy fény derüljön a problémára, példaként a SORENTOm egyátalán nem érzékeny.
A lakókocsi 2020-as, tehát még új, az 1 éves felülvizsgálatnál megnézték és rá is tettük másik autóra amivel normálisan működött. A kocsin nem megy el a világítás, csak a lakón, de más ráakasztva normálisan működik (pl:kerékpárszállító).
A VW-nél is voltam 3x nézték, tesztelték, de ott sem találtak semmit, minden rendben működik. Így mindenki csak találgat, hogy mi lehet, mert külön-külön minden jó, együtt meg nem.
A lakókocsin elvileg minden lámpa rendben van, mikor rácsatlakoztatom és végig tesztelem, akkor még jó és indulás után tűnik el a bal oldali lámpa és helyzetjelző, az index és fék az működik.
A bringaszállító mint mondottam távolkelet, és a rendszám megvilágítást a jólképzett mérnökök úgy oldották meg, hogy a bekapcsolt helyzetjelző mindkét oldalon egy átlátszó plexi lapon keresztül egy füst alatt megvilágítja a renszámot is. /úgy-ahogy/ Majd a jövőhéten viszek le a Balatonra egy multimétert, és lecserélem a dugót a szabványos bekötésnek megfelelően kiosztva a vezetékeket, és esetleg újakat is bekötve, aztán majd meglátjuk, bár erős a gyanúm, hogy autóvillamossági műszerész lesz a végállomás.
Most újra megnéztem a 13 pólusú és 7 pólusú bekötést, lehet, hogy megtaláltam a probléma okát.
A csatlakozó bekötési rajzán a jobb és a bal helyzetjelző kölön érintkezőre van kötve midkét tipusnál A bicikliszállítón egy tüske van bekötve, és az egyik lámpatestből direktbe van átkötve a másik oldali helyzetjelző. Így gyakorlatilag dupla terhelés van az egyik oldali csatlakozó tüskén, és a másikon semmi terhelés. Lehet, hogy ezt érzékeli a kocsi rendszere és ettől bolondul meg.
Jó tanácsot adtál! Előbb utána kell járni a problémának, mert valóban nagyobb kommunikációs zavart is okozhat a gk. vezérlőjében az utólagos utánfutó vezérlő.
13=>7 átalakító is van több féle. Van amelyik a 7. elemként a ködzárófényt (ez amúgy a szabványos), van amelyik a fix/kapcsolt 12V-ot adja ki, van ami semmit es van zárlatos riasztó vezérlő (kihúzása váltja ki a riasztást).
Tehát nem mindegy az átalakító.
Az nem világos számomra, hogy ugyanazt az átalakítót használtátok mindkét esetben?
Ugyanakkor az sem biztos, hogy a vezérlő, esetleg annak programozása jó és, mint a VWes kollégánál lehet nem kompatibilis, vagy csak egyszerűen nem programozták fel az autónak és vagy vezérlőnek a kommunikációt...
A vőm K Astrája is csinál érdekes dolgokat. Vett egy vonóhorogra szerelhető bicikli szállító izét. A kocsinak 12(?) érintkezős aljzata van, a bicikliszállítónak a hagyományos 7 érintkezős. Egy átalakítóval összekapcsolva a két rendszer. A kocsi elektronikája megvadul, nem nyílik a csomagtér ajtó stb. Mondtam neki, hogy ne menjen egy métert se vele, mert ki tudja mijen funkciókba nyúl még bele a plusz lámpasor.
A nekem teljesen szabályos és jól működő lakómat rádugva /+átalakító/ ugyanúgy hozza a hibát. Vajon a CanBus rendszer nem illeszkedik?
Szia, tudni látatlanban nem tudom, de az alábbi dolgokat kéne megnézni lakin:
- a lakin a rendszám világítás aszimmetrikusan az egyik oldalra van-e terhelve, vagy sem.
- nem sok-e a terhelés valamelyik izzó hibájából a lakin.
- nincs-e a lakin kontakt hiba izzó, vagy csatlakozó szinte.
(ha tippelni kellene az elsőre gondolnék, annak megoldása: ledet a rendszám világításba, de kifejezetten NEM canbus kompatibilist)
Autón:
Az minden esetre gyanús, hogy a menetfény is kihal, aminek nincs összefüggése a vontatmánnyal, így meg kell vizsgálni, hogy a pótkocsi vezérlő jó-e, gyári megoldás-e, vagy utólagos, mert utólagos esetén elő fordulhat kompatibilitás probléma sajnos. VW-nél sajnos program hiba is lehet, ha nem jól lett aktiválva a vontatás opció.
Többi funkció hibaüzenet után a lakival jól működik? (tolató radar, kamera, parkoló automata, abs-esp, index villogtatás, ködzárófény, stb...)
A következőben szeretnék segítséget kérni, hátha valaki már találkozott ilyen hibával:
-Adott egy Weinsberg 480 EU lakókocsi 2020-as és a VW Tiguan gépjármű. Amikor összekapcsolom a lakókocsit a kocsival, akkor minden lámpa működik, de elindulás után pár méterrel a jobb oldali menetfény és lámpa lekapcsol, a kocsi is kiírja, hogy nem működik az az oldal a lakókocsin. A fék és az index jó, a másik oldalon minden működik.
Külön-külön mindegyik le lett tesztelve és hibátlanul működnek, de együtt valamiért nem akarnak.