A Skytraxos "elismerés" BUD-nak talán még semmitmondóbb amúgy ;-) 100 reptér közül a 89.-nek lenni, valóban nagy elismerés, persze lehet ráhúzni egy kategóriát amiben jó, mondjuk hogy 100km-en belül a legjobb és legforgalmasabb reptér,stb...
Mondjuk a napi.hu pont nem a lakájmédia. Konkurencia nem lesz sem Kecskemét,sem Debrecen,sem Sármellék, némi utast elszednek max ennyi, a lényeg nem is feltétlen ez, hanem hogy talán valami megmozdulhat a regionális reptereken is, nem kell itt óriási dolgokra gondolni.
Most komolyan....minden bércikket komolyan kell venni?
A lakájmédiának kiadták (ugyanezt írja a zorigo is), hogy próbáljanak fogást keresni mindenféle álcikkek megírásával a BUD Airporton.
Érzi, hogy éhes marad a kisgömböc a jelenlegi EU pénzügyi ciklus lezártával (2020), és kellenek a falatok a család, a haverok és a klientúra jóllakatásához - mardosnak az utolsó szabad koncok után.
A cikk gyakorlatilag semmiről nem szól. Békéscsaba, meg Sármellék, mint BUD versenytársa, persze... akkor most tessenek felébredni, mert belelóg a bilibe a kéz...
A cargo-t már direkt ki is veszik az “érvelésből”, mert az a cikk célközönsége (Joli néni és Géza bácsi a max. 2 szakközépiskolájával) számára is bonyolult fogalom - ja, és egyébként meg nem véletlenül épül Lisztferin a Cargo City ezerrel, az átadás pedig az év eseménye lesz... mert azt minden hülye tudja, hogy Ferihegy mellett egy hazai reptér sem rendelkezik hasonló infrastruktúrával és közvetlen kapcsolattal szinte valamennyi autópályához...
És akkor nem is beszéltem mondjuk más triviális dolgokról...
Nem, szombat - hétfőn voltam. Az a baj hogy messze van a reptér.
Bergamoban én is voltam egy napra. Ott elég könnyű volt bejutni az óvárosba, sajnos MXPről a vonat drága, a busz meg lassú egy 1 napos úthoz. Nem tudom milyen programot lehet találni a reptér közelében.
Mentem a minap egy gyors DEB-MXP-DEB kanyart, néhány gondolat:
- utasbiztonsági ellenőrzés: rég tapasztaltam ennyire kifejezetten bunkó, csak a műszak végét váró embereket
- az hogy a csomagröntgen elé tettek még pár asztalt az már nagyon hiányzott. Nagyon sokat gyorsít, hogy van helyed előkészülni. (bár az asztalok borzasztó ocsmányak)
- a gép odafelé majdnem fullon volt, vissza már több üres hely volt
- meglepően sok magyar volt a gépen, persze voltak románok és olaszok is bőven
- a "jólértesült" taxis aki hazarepített minket, mondott pár pletykát arról hogy vita van, hogy ki üzemeltesse a parkolást. Ezért sincs még sorompó felszerelve. Nem tudom ebből mi igaz.
Sarmellek logikusabb lenne a Ryannek. Bár kisebb a potenciális utazóközönség de nincs verseny, kapnának támogatást és már ismerik a terepet.
Bár az is igaz hogy a Ryan időről időre beprobalkozik ész nélküli tömeges jaratnyitasokkal is. Nem értem hogy miért nem vesznek fel néhány kelet európait a vezetésbe akik jobban értenek az itteni valóságot. Sztem még a mostani pesti jaratnyitasokbol is fognak beszántani. Téli menetrendben Poznan és Lappeenranta elég erdekesen hangzik.
Sármellekre amúgy ráférne már néhány használható jarat.
A Ryanair minden évben „vizsgálja” a vidéki repterekről való járatindítás lehetőségét. Debrecenbe csak akkor jönne, ha kapna fejős tehén útvonalakat (London, Eindhoven/Weeze, Párizs, Tel-Aviv), plusz tuti nyitna egy Dublint, Bergamot, Barcelona-külsőt, Brüsszel-alsót, esetleg Malmö helyett egy Koppenhágát, vagy egy Memmingent. Na ezt a reptér viszont nem fogja díjazni. Amúgy vicces, hiszen az írek tettek maguknak egy szívességet a nagyváradi üzemeléssel, gyakorlatilag felmérték a Debrecen-Nagyvárad környéki lehetőségeket, nagyon nem lenne mit mellé lőni az esetleges debreceni járatokkal. Ráadásul, amíg 7-8 évvel ezelőtt tényleg nem volt miről beszélni, addig ma már a Wizz debreceni jelenléte nekik is piszkálhatja a csőrüket, hogy ja mégis lehet erről a keskeny futópályáról járatokat üzemeltetni. Ahogy írtátok, azért nem lenne rossz egy kis változatosság a reptéren.
Valóban sokat áll a második gép télen, de nem rosszabb a helyzet, mint más többgépes bázisokon. Pl. Budapesten kb. 11 repül a 14-ből, Katowicében 8-ból csak 5-6 gép dolgozik ilyenkor, Gdanskban is kb. 5/7, Kolozsváron 4/6. Nagyjából azt lehet mondani, hogy a wizz bázisokon minden 3 gépből 1 munkanélküli télre.
Az új gép Debrecenbe telepítése szerintem is bátor volt, ezek a nyári útvonalak pedig tényleg úgy tűnnek, mintha gyorsan ki kellett volna találni valamit a főszezonra. Gondolom, hirtelen megpróbáltak reagálni Kassa, Temesvár és Nagyvárad visszaesésére. A kezdeményezés dicséretes, hiszen végre nem mi vagyunk a töketlen reptér a környéken, le kellett csapni erre a lehetőségre. Az, hogy ez mivel fog járni az új járatok esetén, hogy fognak muzsikálni a gyorsan bedobott desztinációk, a közeli jövő eldönti. PMI egyébként Kolozsvárról is ugyanígy áprilistól októberig megy, sőt ha emlékeim nem csalnak, a 2000-es évek közepén nagyon ment Mallorca charterrel. Málta és Ciprus pedig két-két wizz város kivételével egész éves úti cél mindenhonnan.
Március az eddigiek alapján egyébként erősnek ígérkezik. EIN meg sem érzi a harmadik járatot, nagyon jól hozza a formáját, csak ez 1200-1300 plusz utast hoz a hónapban. A foglalások alapján az új járatok közül BCN nagyon megy, DSA 80-90%, kifelé többször teltházas, már nem csak olcsó jegyekkel. BSL összeszedte magát, majdnem az összes járat 80-85% felé tornázta magát, volt fullos gép is, szerintem nyáron beérik. DTM továbbra is szenved, egy-egy nap jól ment, de inkább 70-80% a jellemző, nagyon érdekes lesz ez a heti 3 járat, hegyekben a 2990 ft-os jegyek :D
"Közölte továbbá, folyamatosan vizsgálják az újabb járatnyitások lehetőségét és azt sem zárta ki, hogy Magyarország másik két nemzetközi repülőteréről, Debrecenből és Sármellékről is közlekedtessenek járatokat."
Idehozni talán még épp sikerülne is, de itt tartani őket már nem igazán. Csak Dublin miatt nem fognak idejárni. Londont és Párizst ha meg is kapnák, arra a város biztosan nem adna semmilyen mértékű támogatást sem. Akkor meg már nem érné meg nekik, szóval ha itt megjelennek, akkor igen jó ajánlatot kapnak Dublinra+ akár még 2-3 más helyre is, de ha csak időszakosan sem teljesít úgy egy járat ahogy ők szeretnék, akkor egyik napról a másikra el is húznak, csakúgy mint Nagyváradról is.
A "nem elég széles a pálya" egy kamu indok. Simán járnak Memmingenbe (EDJA) a 30m széles pályára, ami ráadásul egy kicsivel rövidebb is. Az egyetlen kifogás az lehet szerintem, hogy Debrecen légtere nem ellenőrzött/nem irányított.
A debreceni megjelenés ellen már pár érvet felhoztak, pl. nem elég széles a pálya vagy nincs megfelelő ILS. Közben már az összes környező repteret körbelőtték, ott volt ugye Nagyvárad, most meg a nyári menetrendben Kolozsvárról, meg Kassáról is indítanak Londont. Váradon miféle ILS van pl... Eddig Debrecen ellen csak kamuérvek voltak.
Én örülnék, ha idejönnének, minden új járat/légitársaság jót tesz a reptérnek meg a városnak, meg legalább színesedne a kínálat légitársaságokat illetően. Dublinnal pl. kifejezetten jól járnának (s a régióban lakók is), meg tuti lehetne még pár jól működő úticéljuk. Csak gondolom, ha már idejönnek, Párizst is akarják, Milánót, Londont, annak meg a Wizz nem örülne.
Én azért titkon bízom benne, hogy a város fejlődése miatt erre a vidéki reptérre utaltak a cikkben.
Igen ez szamomra is furcsa, de en inkabb Sarmellekre gondolnek. Ott mar volt korabban is SOB-STN jarat a ryanairtol. De itt az nyilatkozat kiollozva a cikkbol:
"folyamatosan vizsgálják az újabb járatnyitások lehetőségét, így nem kizárt, hogy Budapesten kívüli magyar repülőtérről ind indulhatnak járatok."
Igen, téli menetrendben a 2. gép sokat áll. De volt, aki már 3. gépet is emlegetett. Nem tudom, van-e még pluszban 5-6 desztináció, ami innen mehetne. Fura.
Lehet hogy korai egy kicsit. Bár én kifejezetten szeretem a szezonon kívüli repkedest. Sztem a Wizz egy kicsit bajban is van mert nagyon bátor volt idehozni egy második gépet, de hogy ne álljon a földön jövő télen, lassan be kellene jelenteni hogy mire is használnák ezeket a slotokat télen. Addig is hadd fusson a nyári menetrend. Az egy gép már kevés de a kettő kicsit még soknak tunik.
Lehet korai mivel legtöbben azért a tengerparti nyaralással azonosítják ezeket a helyeket, ahhoz meg még Máltán is korán van ilyenkor.
Viszont aki mondjuk kedveli a természetet, a kevés turistát, az alacsonyabb árakat és nem ragaszkodik a tengerben fürdéshez az nevetséges áron elrepülhet most áprilisban vagy májusban pl. Mallorcára egy hétre. Van olyan dátum amire 6-8e Ft egy retúr jegy kézipoggyásszal. Még június közepére is, ami már azért bőven tengerben fürdős idő, van 12k Ft-ért retúr ami nem éppen rossz.
"Rollet megérkezett a Debreceni Nemzetközi Repülőtérre is!
Először tesztüzemben indulunk, ezért kérjük az alábbiakra figyelj:
Mivel sorompó még nincs, kérjük lassan közelítsd meg a bejáratot, hogy az azonosítás biztosan sikeres legyen.
Ellenőrizd az alkalmazásban, hogy elindult vagy lezárult a parkolás.
A helyszínen nyugodtan mondd be, hogy a Rollettel parkolsz, ha a parkolóőr még nem látta a Rollet parkolójegyedet a rendszerében.
Az appon keresztüli bérletvásárlás még nem elérhető a Debreceni Nemzetközi Repülőtéren, így kérjük írj ránk chaten, ha hosszabb időszakra hagynád a reptéren az autódat."
Inkább totál felújítani, a váró jobb lett mint volt, a WC-k is. Az UB-n is látni némi fejlődést. Viszont ez így sem méltó egy Nemzetközi reptérhez, pláne nem a parkoló és a parkolási rendszer. Gyakorlatilag az egész parkoló bőröndgyilkos, tele apró kaviccsal és szeméttel. Nem kevesen parkolnak amúgy, mászkál valami ellenőr féle is, túl sok munkája amúgy nem igazán lehet, épp ezért egy seprűt is a kezébe adhatnának így a némi haszna is lenne azok számára akik nem keveset kifizetnek egy színvonal alatt lévő parkolóért.
Ez 8580 fo lenne az új járatokon. Ha Milanot nem számoljuk újnak, akkor februárban 64 (4*8*2) járat volt. Ez jaratonkent 134/180 ember. Ha ez így igaz, akkor az jó toltottsegnek számítana. Bár félő hogy BCN felhúzta, BSL meg a többi meg inkább le.
A terminál bővítés már nagyon kellett, de ha elindulnak nemsokára az új járatok akkor már elég nagy zsúfoltság lesz. A charter szezonról nem is beszélve.
Egyébként jól nézett ki az apron a 2 Wizz géppel és a lufthansa gépével.