Valszeg előszerelve van a kicsikében a tempomat, viszont most kicsit bajos a féklámpakapcsoló, nem lehet beállítani normálisan, így van, hogy folyamatosan világít a lámpa. Ha beállítom rendesen, akkor nincs ilyen probléma. Majd most kapcsoló csere lesz és hip hip hurrá.
Ha hosszabb ideig alapjáraton dolgozik a motor, majd el indulok vele és el éri az 1400-1900 as fordulat tartományt, akkor néha gondol egyet és megtorpan.
Semmi check engine lámpa világítás, vagy rázó motor. Csak megtorpan, el engedem gázpedált, megint el kezdem nyomni és megy szépen. Hátramenetben illetve üresben még nem produkálta.
Szóval ha komolyra vágysz! dizelek szivnak mögögötte van ló nem köhög zene ütös Nagy belül csajszi simán fekszik csiszolhatsz rajta, de alapok rendben! B Vectra nem halott örók klasszikus! Autópályán sem cumi mert nagy pályán játszik! Titánok hajrá! Vezérlés csere kuplung csere nagyszerviz letudva a karosszéria festék kopott minimális rozsda, bika szép járású motor jó gumikkal friss múszakival felnire szerelt téli gumikkal Családtag sirok amikor elviszed 4 év ult szerettük! Ismeri a Balatoni levegöt! Kis alku belefér nepper ne jöjjön!
Szia hát nekem a hiba úgy jelentkezik, hogy erősebben kell nyomni a fék pedált meg sziszeg az ABS hiba hogy jelentkezik, a változatosság kedvéért most az ABS lámpa kezdett villogni, + a motortartóbak csilingel a bal oldalon Szerinted ennek milyen további következményei lehetnek
Nem írtad, hogy milyen motor van benne, de a 2000 körül gyártott vectráknál ilyen idős korban már várható az adagoló (VP44) behalása. Véletlenül se próbáljátok behúzással indítani, mert az adagoló nagyon precíz alkatrészeit a gázolaj keni, és ha nincs az adagolóban gázolaj, nagy problémát okoztok.
15 ezrenként vagy évente legkésőbb érdemes lecserélni az olajat. Én nem hiszek a 30 ezres periódusban, de nem is gyakori, hogy benzinessel annyit mennek, hogy 1 év alatt meglegyen a 30 ezer km.
Az unokámék vettek egy meriva 1.6 16 V cosmót, Z 16 XE motorral, 150 e km-rel. Az olajcsere periódus 30 e km, anno én a vectrámban 10 e km-ként cseréltem. Milyen időközönként cseréli akinek ilyen motoros az autója. Milyen olajat használ, ennél a motornál kell-e valamire különösen figyelni?
Szerintem ilyen tőcsavar beletörés nem nagyon van. Illetve az enyémnél volt, de ott inkább szakadás volt, mint törés. És felvilágosítottak, hogy sok esetben mezei talpas anyát tesznek rá, mikor kiderült, hogy van direkt rávaló anyacsavar. Vettem is és kiderült, hogy egy picit tényleg más. Más a színe (anyaga) és a menetelése is valahogy ovális. Lehetséges, hogy ezek másképp reagálna a hőmérséklet változásra, vagy nem tudom, és esetleg a sima csavar nem. Ezt tudnám elképzelni, hogy hőtágulásnál az anya nem enged és helyette maga a tőcsavar feszül meg minden bemelegedésnél, aztán meg szinte elszakad.
Egyébként nagyon jó motor. Talán a legáltalánosabb és a legjobban passzoló motor az autóhoz(így együtt). Persze ott van a többi is, bár szerintem az 1.6 picit kevés ehhez az autóhoz. Az 1.8 szinte ugyanaz a motor, mint az X20XEV, csak kisebb lökettérfogattal. 2.5 V6 inkább a sportosabb embereknek való. Ráadásul van még egy érv az X20XEV mellett, ez pedig, hogy pont a határon van (100KW) a teljesítményadó számításban. 101KW-tól már más kategória.
Talán a vezérműtengely jeladó, ami elfossa magát, de ilyen korú autóknál ez várható is, hogy valami elromlik. Utána az újak meg általában azért döglenek be, mert zömmel utángyártottak vannak, amiknek meg elég változó a minősége. Gyárit (Siemens/VDO) kell venni és kész.
Még annyi hogy automata váltóban olajat cseréltetnék. Szerviz szerint 3-3,5 liter kell bele (Dextron 2) 1999- X16XEL B2-es vectra. Olajszűrő is kell bele?
Hát nem a forrasztás a legnagyobb feladat. Más világításkapcsoló, szintező érzékelők a lengőkarokon, világításvezérlő, nagyobb ablakmosótartály+szivattyú, lámpamosó fúvókák, ezek csövezése, vezetékezése.
Nem lehetetlen, sokan megcsinálták, de azért nem két forrasztás.. :)
Üdv. Segítséget szeretnék kérni. Kuplung csere után meghalt a vákumos fékrásegitő. Van esély a javaítására vagy új kell rá szoba jöhet-e bontott ? Válaszokat előre is köszönöm ! Tip. 1.6 XEL
Éppen ma kérdeztem egy ismerőst ő is azt mondta hogy leragadt a szelep. Meg kéne próbálni átmosni, közben az elektromos szelepet kapcsolgatni hátha. De még ő se csinált ilyet úgy hogy csak tipp :)
Igen, sajnos már a tömbből sem jön az olaj. Elektronikai hiba kizárva, kontakt ráadása nélkül blokkol mind, kivéve a jobb első. Lehet, hogy a szelep van beragadva? Hogy bírnám azt kipattintani a beragadt állapotából?
tehát ha lelazítod az abs -tömbrölről a jobb első fékcsövet jön az olaj, tovább mész és lelazítod a csövet a nyeregről ott is van olaj, (ha nincs a cső a bibis ) tovább mész és megnézed nincs e valami kosz a nyeregnél vagy a légtelenítő csavarnál.
légtelenítés jobb hátsó - majd bal remélem jól írtam , jobb első - majd bal . Remélem jól írtam, a főfékhengertől legtávolabbitól kell kezdeni .