Igen, de ezt nem minden motorszerelő vállalja (gondolom). Vagy ha vállalja, nem biztos, hogy valóban ügyes is a témában. Ezért kérdeztem, hogy van-e közöttetek hozzáértő szerelő, vagy hozzáértő, tapasztalt amatőr aki el tudná vállalni. Az eddig leírtak alapján ennek a történetnek az összehangolása nem egyelő egy karbiszinkronnal vagy egy szelehézag állítással, hanem pepecsebb munka. Vagy tévedek?
Ez már tényleg nem eldönthető, hogy ténylegesen van-e szerepe a motor hangjának a biztonságos közlekedésben. Szerintem van, más szerint nincs. Nincs is jelentőssége. A városban, főleg több sávos úton nagyon is számít. Aztán lehet, hogy valóban nem és én tévedek...ne derüljön ki soha :) A motor hangja ezen felül ízlés kérdése is. Én nem azért motorozok, hogy az autóm hangját halljam vissza, de olyan is van akinek még a gyári is hangos. Én a kocsit halkan szeretem, a motornek pedig legyen mokányabb hangja. Én így szeretem, más máshogy. Csak egy példa, hogy mennyire fontos a hang a jármű élvezésében. A Porsche pl hangszórkkal erősít rá az utastérben az egyébként halk kipufogóra. Kizárólag az élvezet kedvéért. Nem vagyunk egyformák. Nekem így tetszik, a kérdés csak az, hogy ki tudja nekem ezt (természetesen nem ingyen) faszán összelőni és mennyiért.
Sportdobrol annyit, ha valaki azt hisz, barmitol megved, hat nem...
Probaljatok ki: meglattok egy motort a tukorben, felhuzott ablaknal, fugyeljetek, mikor halljatok meg a hangjat.
Csak.akkor, amikor a kemeny vege odaert a fuletekkel egy vonalba....
Ami.szerintem jo passziv biztonsag, az nappali fenynel a reflektor. Szamos alkalommal elkezdenek elem sorolni, aztan visszarantjak a kormanyt ;-)
Tegnap mentem egy kört a gyári dobbal. Mindenféle túlzás nélkül az első 500 m-en kifordult elém egy kedves hölgy és még ő csóválta a fejét, hogy miért megyek arra, védett útvonalon, 90-el. Szerintem ekkora teljesítményű motort életveszélyes ennyire csendesen használni. A legtöbbet használt fordulat tartományokban nem hangosabb mint egy autó. Látni, látszani és motornál hallattni :D Kell rá megoldás. Árban mit jelent egy fúvóka szett? Közöttetek valaki, aki össze tudja hozni? A motor 2004 -es kiadás és 1200 Ccm. A sport dob pedig valami régi Raptor.
Olaj/henger hőfok mérés ügyebn vab valami javaslatod?
Egyébként a motor nagyon tetszik! Fülig ér a szám minden alkalommal, mikor a mutató megüti a 4000-et :) Nyomaték hegyek! Nagyon élvezek motorozni ezzel a gyönyörű nagy böhömcével.
Még egy kérdés. Heves megyében valami nagy Suzuki mágus esetleg?
Haj!
Lehet kapni kesz fuvokakiteket, dynojet, factory pro, holeshot, stb
Ezekhez van beepitesi utasitas, milyen uszoszint, milyen horonyba meg a tu.
A sportszuro szerintem az egyenes ut meglatni belulrol.a hengerfalat, pl a.holeshot.a k1 utani bamdithoz a gyari.szurot ajanlja.
Tied.mikori, mekkora?
Én is az előző motoromon tanultam meg, hogy mennyire nem elég csak a sport dobot feldobni. Össze-vissza durrogott, nyomatékszegény lett és iszonyatosan megugrott a fogyasztásom. Nekem nem lett árfúvókázva, csak kapott egy sport szűrőt és egy karbiszinkront és megszünt a durrogás, valamint normalizálódott a fogyasztásom. A nyomatékhiány viszont maradt. Az igazság az, hogy a gyári dobbal mindig jobban ment, de annyit nyitották rám a kocsi ajtókat és léptek le elém a csend miatt, hogy feltétlen szükésg volt a sport dobra. A Banditot sport dobbal vettem, durrog. Gyári szűrő volt benne és azt is tettünk bele most, hogy leszervízeltük. Ma jön meg hozzá a gyári dob és ki is próbálom vele, hogy hogy viselkedik. Aztán majd eldöntöm, hogy hogyan tovább. Ha a sport dob melett döntök, akkor van eseleg valaki közöttetek, vagy tudtok valami tapasztalt szakit aki át tudja fúvókázni és beállítani a karbisort? Gondolom ehhez is ajánlott hozzá a sport szűrő ebben az esetben? És kb mekkora költséget jelent ha azt akarom, hogy meglegyen a fúvókázás, meg minden egyéb, hogy a sport dobbal pöpecül működjön?
A következő kérdésem, hogy az olaj hőfokát, vagy a blokk hőfokának mérésére van valami utólagos lehetőség? Annyiből fontos, hogy a vizes blokkál láttam, hogy mikor lehet neki elkezdeni csavarni és hogy pl araszolásnál mikor melegedett már kicsit túl a blokk. Sajnos egyelőre ennél nem tudom megitélni mikor az ideális, mennyit melegítsem indulás előtt és persze ha tudnám mérni, azt is tudnom kellene, hogy mennyi az ideális olaj vagy blokk hőmérséklet.
A teszteknél olvastam, hogy ezekhez a motorokhoz rengeteg gyári és nem gyári extrát, kiegészítőt lehet rendelni. Nekem van fent egy bukócső és egy Puig túraplexi. Ezen kívül van valami hasznos vagy épp nagyon mutatós kiegészítő, amit ajánlanátok hogy vegyek hozzá?
Ha csak műszaki miatt akarsz gyári dobot, akkor felesleges. Én 3x vagy 4x műszakiztattam 2 különboző helyen, és mindig sportdob volt rajta. Csak a fékeket vizsgálták. Ha biztosra akarsz menni akkor előtte odamész (úgyis be kell jelentkezni), és megkérded a vizsgáztatóktól, hogy ez így át fog-e menni. Én is így tettem (legelőször).
A 8-9000-es fordulat feletti tartomány kiköszöbölődött. Egy párszor kihúzattam odáig és megszünt a jelenség. Gondolom a landaszonda érzékelte, hogy könnyebben öblít és más az elégett gázösszetétel és üzent a karbiknak és egy kicsit állítottak magukon. Gondolom én.
Már csak a 3500-4500-ös tartomány a bibis az előző hsz-ben leírtakkor.
Miután én is felraktam a sport dobot motorféknél nekem is durrog. Ezt a durrogást én észrevettem a gyári dobbal is csak ugye ott nagyon de nagyon kellett hegyezni a fülemet. Ebből kiindulva SZERINTEM semmilyen kár nem fog keletkezni a motorban.
Én nem szeretném átfúkázni a karbisort mert ez az első modern motorom és lövésem sincs, hogy hogyan is szedjem szét, mi micsoda meg hasonlók.
Beszéltem egy ismerősömmel és ő azt mondta, hogy vigyem el egy szervizbe ahol állítanak a levegő és benzinmennyiségen és jó lesz ő is így oldotta meg amikor a sajátján lecserélte a dobot.
Nekem csak kb3500-4500-ös fordulat között van a gond (amit ez előtt pár hsz-el írtam le), de csak akkor amikor hirtelen nagy gázt adok, ha szépen fokozatosan adagolom akkor nincs gond.
2 napja lettem (remélhetőleg) boldog tulajdonosa egy 2004-es 1200-es Bandit S-nek. Vannak a motoron apró javítgatnivalók, de alapvetően rendben van. Olvastam az előző hozzászólásaokat és pont ezzel kapcsolatban lenne nekem is kérdésem. (Sajnos) csak a sport dobot kaptam hozzá, amivel jól megy, nem torpan meg, viszont nekem is durrog vissza gázelvételkor. Nem tudom, hogy az előző, illetve az az előtt tulaj fúvókázta-e. Szerintem csak rádobta és kész. Igazából annyira nem zavar a durrogás, ha nem árt a motornak, menni is megy rendesen, de a műszaki miatt azért szeretnék beszerezni egy gyári dobot. Tud esetleg valaki ajánlani, hogy hol tudok bontottan és mennyiért beszerezni egy gyári kipuffot? Egyébként ezzel a RAPTOR dobbal hazafelé jövet mértem egy fogyasztást, 110 körüli tempóval, mivel a haverom jött velem autóval. Városban és azon kívül, néha azért oda-oda vertem neki, hogy meglegyen a vigyorfaktor az arcomon, szóval így jött ki 5,5 L / 100 Km-re. Laikus véleményem szerint ez jó adat.
Én is nemrég (télen)tettem fel rá egy Arrow dobot összekötővel, nekem be se indult vele, csak nagyon nehezen úgy kirántotta a keveréket a hengerekből. Ha rajta akarod hagyni a dobot, csak az átfúvókázás segít, ha van rávaló vannak koplett kitek hozzá, pl dynojet, de ha találsz egy embert aki elszöszöl vele, dörzsárazzatok hozzá, és ne felejtsétek emelni a "súbertűt" is, ha állítható, zégeres, egyszerű, ha nem akkor megfelelő átmérőjű 4db egyforma alátéttel meg tudod oldani ( én kábelsaruról csíptem, 0,75 mm vastag, nekem elég volt egy db tűként) Jah és ha nem akarsz méregdrága fúvókákat venni, az MZ főfúvóka passzol, kb 100 ft dbja :) Én megcsináltam, kijött vagy 1000 Ft-ból az egész, de sokat szórakoztam vele, mire belőttem a karbisort.