Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Zsoo1972 Creative Commons License 2018.10.14 0 0 14056

Köszönöm a segítséget.

 

Előzmény: FeZ_ (14055)
FeZ_ Creative Commons License 2018.10.14 0 0 14055

Ilyen melegben még nem nagyon szokott visszajelezni (és izzítani se), de hidegben sem túl sokáig. :-)

Amíg indul, nincsen baj. Érdemes azért leellenőrizni a gyertyákat tél előtt, mert szinte az összes HDi-ben vackok a gyertyák, mert simán indul nélkülük még 0 fokban is, aztán -20 körül jönnek a problémás indulások. 

 

Előzmény: Zsoo1972 (14054)
Zsoo1972 Creative Commons License 2018.10.14 0 0 14054

Sziasztok!

C3 1.4 HDI autónk van és az izzitás ikon nem jelez vissza.De viszon indit rendesen.Mi lehet a hiba.Előre is köszönöm a segítséget.

solyomtibor Creative Commons License 2018.10.12 0 0 14053

Sziasztok!

 

C3 1.4 HDi-m van, és ez a hibaüzenet: 1-es henger befecskendező vezérlés eseti hiba.

Tudtok javasolni egy rutinos szervizt Budapesten?

 

Köszönöm

BPeter11 Creative Commons License 2018.10.05 0 0 14052

Sziasztok!

Valaki cserélt már fényszóró állító motort? Ha igen, mi a módja, hogy lehet hozzáférni?

Molnár Kriszti Creative Commons License 2018.09.07 0 0 14051

Sziasztok!segitseget kernek.Citroen c3 pulier.ha bemelegszik a motor ingadozik az alapjaratom.hideg motornal pedig tökeletes.ki mit javasol:folytoszelep cser most volt es igy is rossz...

ferike133 Creative Commons License 2018.09.01 0 0 14050

Sziasztok ezek a hibakodok vannak citroen c3 0204  0268  0325  0530 0606?? mit kel cserélni??

s189 Creative Commons License 2018.08.25 0 0 14049

Sziasztok. Új vagyok itt a fórumon. Kérdésem lenne, jobban mondva tanácsokat szeretnék kérni.

Citroen c3 1.4 HDI autót nézegettek (vennék) ami 2010' es évjáratú és kb 180 ezer km van benne. (Újabb karosszéria)

Tanácsot ötletet segítséget kérnék a vételhez, ( megéri? Nem éri meg? Mire figyeljek? Ellenőrizzem stb. )

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv.

 

bcsillag Creative Commons License 2018.08.23 0 0 14048

Szia!

 

Mi januárban vettünk a feleségemnek. Az 1.4i a maga 73 lóerejével épeszű felhasználásra szerintem elég, és mivel nem mai darab a motor, ezért elég megbízható is. A fogyasztása 100-110 körül 6-6.5 l/100km.

 

A C3 szerintem praktikusabb az öt ajtó miatt.

 

Az összeszerelési minőség vicc, de a vételára (mi 625 ezerért vettük egy ismerős bácsitól, 78 ezer kilométerrel) miatt sok mindent elnézek neki.

 

A mechanikus dolgok viszont nagyon tetszenek. Jó a váltó, a fék, a kuplung. A szervós kormányt nagyon könnyű tekerni.

Az utastér tágas, kényelmes és csöndes.... lenne. Sajnos minden zörög, ezeket zajmentesítettem házilag.

 

Érdemesebb megkímélt példányt venni. A miénk végig követhető előéletű, gondosan szervizelt példány volt, de így is cserélni kellett rajta ezt-azt.

A jó szerviztörténetért és kevés kilométerért cserébe az időskori használatból eredő esztitikai hiányosságok tekintetében hoztunk áldozatot, azaz van karc egy jópár.

 

Egy szó mint száz, szíves ajánlom. Az alacsony használtpiaci ár ellenére sokat nyújt.

Előzmény: bacskait (14045)
bcsillag Creative Commons License 2018.08.23 0 0 14047

Sziasztok!

 

Új vagyok itt. Januárban vattünk feleségemnek egy 2004-es C3 1.4i-t.

 

Eddig teljesen elégedett vagyok, a hiányosságokat meg betudtam annak, hogy francia a gép. :)

 

Viszont most érdekes hibára kaptam fel a fejem. 

 

A kocsi - ha nem megy a klíma (!!!) - akkor meleget fúj, hidegre állítva is.

 

Nem úgy meleget, mint a kinti 28-30 fok, hanem 35-40 fok körüli levegőt fúj.

 

Ha bekapcsolom a klímát, amit tavasszal feltöltöttem, szinte azonnal nyomja a hideget befelé.

 

De mikor nincs nagyon meleg és nem kell a klímát járatni (meg a kocsit is eléggé visszafogja), olyankor elkezdi nyomni a meleget. Ha 0-ra veszem a ventillátort, a lábtérnél akkor is áramlik gyengén a langyos meleg.

 

Ami egy 27-28 fokban elég zavaró, mert már nem lenne szükséges klímázni, de elég meleget nyom így.

 

Tapasztalt ilyet valaki? Valami tipp?

 

 

webNpro Creative Commons License 2018.08.23 0 0 14046

Köszi a választ, FEZ_!

 

30 pénzt egyelőre nem ér meg nekem egyetlen gomb. Amennyiben valakinek véletlenül pont akad egy a fiókban, vevő lennék rá.

Esetleg a hátsó lökhárító / tolatóradar ügyben ötlet v. javaslat? Találtam egy robbantott rajzot, de nem érzem, hogy előrébb lennék vele. :-(

 

Köszi! Zoli

Előzmény: FeZ_ (14043)
bacskait Creative Commons License 2018.08.21 0 0 14045

Sziasztok!

A feleségemnek kelereünk autót (2005-2009 közötti férhet bele a keretbe). Tetszik neki a C2 és a C3 is. Műszakilag mi a különbség közöttük. Természetesen nem arra vonatkozik a kérdésem, ami szemmel látható (pl. ajtók száma, karosszéria, stb.), hanem a többi dologra (motor, futómű, elektronika).

Bezines motorok közül melyik ajánlott és melyik nem? a fő felhasználás a napi munkábajárás, ami 2x36km, ebből kb. 2x28km autópálya, viszont itt kb.100-110-es tempóval. A klíma és a szervókormány a párom minimál-elvárása.

-=Zsoca=- Creative Commons License 2018.08.19 0 0 14044

Megalakult Facebookon a Citroen tulajdonosok csoportja!

 

Akinek van kedve, csatlakozzon ezen a linken és hivjon több márkatársat is:

https://www.facebook.com/groups/citroentulajok/

FeZ_ Creative Commons License 2018.08.19 0 0 14043

1. Gyári újban csak kompletten lehet kapni a kormányon levő kapcsolókat és picit több mint 30e ft. az ára.

 

Előzmény: webNpro (14042)
webNpro Creative Commons License 2018.08.19 0 0 14042

Sziasztok! Nemrég lettem C3 tulaj, de már egy csomó hasznos tippet kaptam itt, a fórumon. Még nem sikerült mindent visszaolvasni, ezért szeretnék pár kérdésben segítséget kérni. 

 

1. A kormányon a bal oldalon a tempomat ki bekapcsoló gombom hiányzik, ezt lehet valahol külön rendelni, vagy indulhat a bontó vadászat?

2. A tolatóradarom egyelőre nem működik, de nem merem nagyon feszegetni a lökhárítót, mert nem tudom, hogyan kell törésmentesen leszedni, hogy hozzáférjek ehhez a részhez. Használható leírást még nem találtam.

3. Esetleg van valakinek egy jó leirása pdf-ben?

 

Előre is köszi! Zoli

ui. Gugli haveromat természetesen már faggatom pár napja, de sajnos egyelőre eredménytelenül.

gerjan Creative Commons License 2018.08.16 0 0 14041

Üdv mindenkinek!

1,4HID menet közben leáll majd teljes megállás után újra indul anti pollutin hibát ír ki.Hiba kód nincs.

Van valakinek ötlete vagy hasonló tapasztalata hogy merre lehet a hiba?

jozsef671967 Creative Commons License 2018.08.10 0 0 14040

Üdv!

Érdeklődök hogy ismert-e ez a hiba elöttetek. Hirtelen gázadáskor megtorpan, mintha nem kapna üzemanyagot. Üzemanyagszűrő már lett cserélve. Az autó 1.4 hdi 90 le. Esetleg valami érzékelő, vagy jeladó.

lezsy Creative Commons License 2018.08.10 0 0 14039

Tapasztalatok egy vezérlés cseréről.
C3 1.6 HDI 16V 2002. Közel 200000 volt az autóban (csere 250000-et ír vagy 10 évet). A szíj láthatóan jó állapotban volt. A szükséges alkatrészek vízpumpa és vezérműszíj a görgővel ajánlott jobb minőség én nem tudom jót választottam-e sachs mellett döntve (kb.30-40000 Ft). Minden esetre egy rögzítő készlet vagy csigafúró is szükséges a szerszámok mellett. Igen nagy munka, műanyag doblemez, motortartó, vezérműszíj fedél, hűtővíz leeresztés (bár lehet elkerülhető), vízpumpát érdemes cserélni ilyenkor (bár látszólag minden rendben volt vele), fontos a tengelyek rögzítése, a szíj pontos felhelyezése és feszességének jó beállítása, úgy emlékszem a főtengely érzékelőket is le kell szedni, itt a főtengelyen érzékeny impulzus adó réteg van, erre nagyon kell vigyázni, mint sok másra is. Minden esetre 1-2 óra alatt lecseréltem a fenti dolgokat, majd miután, ahogy illek forgásirányban 3-4-et tekertem a motoron (óvatosan) valamiért megakadt, így tovább kerestem a hibát. Le kellett bontani a vezérmű tengelyekig mindent (szelepfedél, befecskendezők, szívó torok műanyag fedél, EGR cső, levegőszűrő és csövei, a a vezérmű tengely külön blokkban volt azt is ki kellett venni (ennek megfelelő tömítése nagy odafigyelést szakértelmet igényel, mint ahogy a nagynyomású rész megóvása minden apró szennyeződéstől), itt tapasztaltam, hogy a jó pár tömítés, szimering érdemes a cserére, illetve az EGR rendszer kitakarítását is be kell ütemezni, befecskendezők leszorító tőcsavarja, amit szintén el kellett távolítani speciális torx kulccsal, nem volt egyszerű, egy bele is tört - nehezen azért kiszedtük - (1200 FT-ért kaptam másikat). Itt derült ki, hogy mi is a baj, a 16 szelep miatt 2 vezérmű tengely van, és közte egy lánc oldja meg a kapcsolatot ez teljesen szét ment, miután egy ilyen szerelés nem minden napos érdemes a hidro láncfeszítőt is kicserélni (amikor az autó megy akkor az olaj nyomás által feszíti a láncot, ezért amikor kézzel tekertem nem volt feszítés így átugrott, ezért nem jelent meg a probléma menet közben, de akár meg is jelenhetet volna hatalmas károkat okozva), a lánc a feszítővel (28-40.000 Ft), itt is minőségre törekedtem (érdekes módon a lánc jelölései nem voltak megfelelőek). Majd következhetett az összeszerelés (sok apróságot kellett még leszedni (vezérműtárcsa, jeladó stb) amiről nem beszéltem, mindent szépen megtakarítva, le ellenőrizve (különösen a tömítések), raktam össze, figyelve a nyomatékokra is. A befecskendezőkre különösen figyelni kell (új tömítések is kellenek). Nagy probléma a légtelenítés, különösen a nagynyomású részen - itt voltak praktikák -, nem indult a kocsi hipp-hopp ami meglepett, voltak tanácsok ami részben bevált, de mindenképpen egy jól feltöltött akkumlátor kell.

Mindez nekem 2-3 hét délutáni munkát jelentet az 1-2 óra helyett, benne a várakozási idő is az alkatrészekre, senkinek nem kívánom. A vezérműszíj cserénél 16 szelepes C3 1.4 HDI-nél legalább is, mindig cserélj vezérműláncot is (persze vízpumpát, szíjfeszítőket is célszerű) , ez már nem kis munka, bizonyára munkadíjban sem és árban sem - szerencsére legalább 150.000 km -ert jó minőségű alkatrészek esetén el kell bírnia. Azt szerettem volna szemléltetni, hogy mekkora nagy munka, odafigyelés szükséges az autószereléshez, és milyen egyszerűen lesz 1 órából több hét. (Nem vagyok autószerelő, csak "finom" mechanikai szakmám van.)

Elfogadom az építő kritikákat.

lezsy Creative Commons License 2018.08.10 0 0 14038

Szia!
Bár kicsit későn reagálok, de talán hasznos lehet valakiknek a tapasztalatom. Én azt gondolom a lámpa állapotától függ,hogy érdemes-e polírozni, vagyis megcsinálható-e jól. Nekem már tele volt hajszál repedéssel jól láthatóan, így vettem egy új párt. A bontóban is néztem, de ott nem találtam elfogadhatót (törött fülek, vezetékek állapota, a magasság állító motor hibája, vagy ismeretlen állapot a internetes rendelésnél).

Az újról én DEPO márkából vettem de létezik TYC is kedvezőbb áron (20.000 körül/db), meg kell valanom messze nem az eredeti minőség még 15 év távlatából sem, gyenge fülek, beszereléskor - pedig tényleg óvatosan szedtem ki - egy kis műanyag letört (a kiszerelt eredeti épségben jött ki). Az égő rögzítő rugók szinte használhatatlanok, nem szorítanak jól (ha előfeszíted hamar vissza igazodik, van amikor alig lehet vissza akasztani, akár órák is elmennek rá). A záró fedél rugója kiakad no most ezt beakasztani az akku felőli belső oldalon szinte lehetetlen ilyenkor.

A lámpa kiszedése is időigényes - belső sárvédő borítás leszedés, oldalakon a lökhárító rögzítő csavarok, díszrács és a lámpát így alul még 2 csavar rögzíti jó benn.
Ezek után elgondolkodtam, hogy talán az eredeti polírozása lehet megérte volna. Tapasztaltam, hogy sokszor bontókban is kipolírozzák (valamelyest) az eladásra szánt fényszórókat. Minőségi polírozással állítólag 5-6 évet is kibírhat, de amit felénk csináltak az csak 1-2 év, az UV hamar tönkreteszi és persze a többi káros hatás is közrejátszhat.

Remélem volt némi hasznos információ, és persze szívesen fogadom a helyesbítéseket.

Előzmény: nopraj (14026)
lezsy Creative Commons License 2018.08.09 0 0 14037

Sziasztok!

Gyakran kerültem a C3 fanclub oldalára már problémáim során, sok hasznos információt kaptam mindig, köszönöm nektek.
Viszont most saját kérdéssel szeretnék hozzátok fordulni.
Van egy C3 1.4 HDI 16V autó, eredetileg óra egyszerű óra volt középen, most lecseréltem 1 soros LCD-re,
sikerült összehoznom ill. "aktiválni". Igaz ECO MOD, ajtók nyitva léte óra, dátum és külső hőmérsékletet jelez csak vissza (peugeot kijelzőt tettem bele igaz C3 keretbe). Elvileg lehet más infót (fed.comp funkció) és megjeleníteni, egy másik kormánykapcsolóval (COM2000). Miután hibás az részben indexkar így szereztem, egy azonos C3 1.4 HDI 16V 2002-2003 körüli autóból amin van rádióvezérlés a ablaktörlőkaron. Megjegyzem pont belevaló típus nem is volt.

A kérdésem: Hogyan kell a COM2000-t betanítani (akár lexia-n). elképzelésem szerint eltávolítás és újra hozzáadás, de bizonyára ennél bonyolultabb.
A másik kérdésem: volt olyan kormánykapcsoló amelyik szintén azonos autóban volt, volt tempomat kivezetés a kormányhoz, de miért van benne 2 olyan csatlakozó ami a kormánylégzsáknál van, mi az a vezeték, ezt is belehetne tanítani?
Köszönöm segítséget.

hvilmos Creative Commons License 2018.08.08 0 0 14036

Sziasztok!

Citroen C3 1,4HDI 16V SX 2005.02

Feltételek: külső kőmérséklet magasabb mint kb. 20 fok, légkondi bekapcsolva, motor üzemmeleg.

Hiba: beindítás után, mikor eléri az üzemmeleg állapotot-3 sárga led, halk hangjelzés, az összes led kigyullad a hőmérsékletjelzésnél, a piros is, kondi leáll, ventillátor működik, kb. 30sec a hibejelzés megszünik, kondi beindul, azután ciklikusan ismétlődik.

Hőmérsékletjelző adó cserélve, hűtőfolyadékszint rendben.

Hibakód: hűtőfolyadék hőmérséklet és  légkondi, vagy nem értettek hozzá.

Várok valami ötletet, tapasztalatot, illetve bárminemű segítséget.

Elektromos kapcsolási rajzot tudok mellékelni.

 

Tibcsi1979 Creative Commons License 2018.08.07 0 1 14035

Köszönöm, közben megoldódott, csak a kapcsoló ment szét, a sofőr felőlit is kipattintottam, rádugtam, fel lehetett húzni, visszatettem és megrendeltem az új kapcsolót.

Köszönöm a segítséget 

Előzmény: Janika70 (14034)
Janika70 Creative Commons License 2018.08.06 0 1 14034

A páromé 2004-es gép. Az ajtókárpit leszedéshez a behúzó fogantyú külső felét kell lepattintani, s utána a fogantyút rögzítő 2 csavart kicsavarni. A belső ajtónyitót nem kell kiszedni, csak lepattintani a kárpitot körbe rajta. Utána körben a kárpit és az ajtó közötti patenteket kipattintgatni. SZerencsére az ablakmechanikához még nem kellett nyúlnom, azt nem tudom mit,hogy... 

Előzmény: Tibcsi1979 (14033)
Tibcsi1979 Creative Commons License 2018.08.06 0 1 14033

Sziasztok!

Asszony C3-asán a jobb oldali ablak lenn maradt (én meg kb 80km-re vagyok), a motor elvileg működik (kattog?), valószínű mechanikai probléma lesz, távgyógyászkodni nem nagyon van értelme. Még friss a kocsi, nem sok tapasztalatom van vele, tudnátok segíteni, hogy a kárpit hogy van rögzítve? Gondolom pár csavar, és patentok, de gondolom a belső nyitót is le kell szerelni hozzá, egyenlőre netes képeket nézem, hogy lehet szétkapni. Mekkora sz.pás (hány sört készítsek be, és tartalék elemet a fejlámpához)? Mennyi hely van? Jártatok már esetleg így? Vajon csak kiesett vagy le is törhetett valami?

Köszönöm a segítséget előre is.

tyurrusz Creative Commons License 2018.08.05 0 0 14032

Üdv Mindenkinek!

Érdeklődnék C3 Prulier tetőjavító gumit hol tudok beszerezni. Vagy ki foglalkozik ilyennel. ...esetleg gyári száma?

Előre is köszönöm a segítséget.

 

maestro60 Creative Commons License 2018.08.01 0 0 14031

Szia!

Ha jó a váltóméret  meg az ET megegyezik akkor semmi gond használhatod

Előzmény: mazsi11 (14030)
mazsi11 Creative Commons License 2018.07.29 0 0 14030

Sziasztok!

 

 

2005-ös C3-ról megmaradt 4 db 14 colos acélfelnim és jelenlegi autóm 2013-as C3, amin gyárilag 16-os kerekek vannak. A kérdésem, hogy rejt-e bármilyen kockázatot, ha a 14-es felnire veszek téli gumit, és felteszem a 2013-as C3-ra? 185/70 R14 a váltó a gyári 195/55 R16-ra.

Ha fel tudom tenni és nem ér össze a fékkel meg semmivel, akkor hajrá? Vannak 20 millis pogácsáim is, amikkel kintebb tudom hozni esetleg.

Valakinek van tapasztalata ebben? Okozhat bármilyen gondot a 14 collos felni?

 

Köszi szépen!

Üdv, Zol

 

Pilu0506 Creative Commons License 2018.07.27 0 0 14029

Sziasztok!

 Citroën C3 I 1.1 benzinesnél hol található a váltóolaj betöltő nyílás? Ha lehet fényképet kérnék.

K_L_ Creative Commons License 2018.07.14 0 0 14028

Meg tudná mondani valaki, hogy az 1.4 HDI-ből hogy tudom kivenni a kiegyenlítő tartályt?

Maxmanus Creative Commons License 2018.07.13 0 0 14027

Köszönöm

 

Előzmény: FeZ_ (14025)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!