Járt valaki mostanában Szlovákiában (Salgótarjánhoz közel), és tankolt LPG-t? Milyen árban van kint az LPG? Esetleg van valami link, ahol utána tudnék nézni? Kerestem, de sajnos csak Mo-i kutak árait találtam meg...
általában minden ilyen eset (gyártótól és kocsitől függetlenül) a lambdaszonda fojtószelep-poti páros elállítodásaira vezethető vissza.
Jó eséllyel keverőfejes a gázszetted, de a benya injektoros (így látatlanban). Namost az ECU utánaállítgatja magát a megváltozott égéstéri dolgoknak, utána meg amikor átlépsz benyára -félrevezérel.
Szóval:
Elsőként ellenőriztesd le, hogy a millivoltok akkora tartományban vannak-e mint amit a gépkönyv elvár - ha igen, akkor el kell menj egy gázos szakihoz, aki ért is hozzá, és beszerel egy szekvenciálisat, ahol a két ECU összehangolható.
Ha nem, akkor állítasd be rendesen, ZK elemzés, ha minden jó, akkor kezdődhet az egy bekezdéssel ezelőtti történet.
És kerüld a kóklereket.
Azt még kipróbálhatod, ha lehetséges, hogy az alapjárati motort kiiktatod, mert így nem ad több levegőt be a rendszerbe és szegényíti halálra a keveréket.
Sziasztok.benzin-gázos, 1.8, 55kw,passat variantom van.Gáz üzemben a kocsi tökéletesen működik,de amikor átkapcsolom benzin üzemre a kocsi egyből befullad.Nem bír menni egyáltalán,nem veszi a fordulatot.csak ha leveszem a lábam a gázról akkor pörög föl egy kicsit.Cseréltem benne szivattyút ,benzinszűrőt,kitakarítottam a tankot,a benzin csöveket,az injektort.Ezt a hibát okozhatja e az injektorba a befecskendező hibája ? Köszi.
újfent köszi. biztonsági tesztet láttam, a rossz minőségű gázszett elég nagyot pukkant kigyulladt kocsinál, de a minőségi gázszett tovább bírta, mint a benzines.
automatást csak nagyon leinformáltan vennék, ez természetes. Hahu-n van egy automatás V6-os Mazda 626 ami nagyon tetszik, de ki tudja mennyit hajtottak egy 160 LE körüli autót, a youtube videók szerint nagyon szép hangja van ha odalép az ember.
a parkolásból pont kb fél éve volt mondjuk egy balhé, illetőnek szivárgott a gáz amíg parkolt, igaz arra most így nem emlékszem, hogy mélygarázs vagy parkolóház volt-e. de nem szándékozom mélygarázsban parkolni.
hirdetésekben a gázszett tartálya sokszor elég korrodáltnak tűnik kívülről, az normális? a páralecsapódástól lehet?
Ha nem bánod írok még pár gondolatot az LPG-vel kapcsolatban, melyeket homály fed.
A legtöbb ember számára ha valaki azt mondja, hogy autógáz még mindig a 20 évvel ezelőtt felrobbant rendőrségi 1200-esek esete jön elő, és az otthoni palackos átfejtegetés...
Tény volt ilyen is, anno még meg is érte, de azóta a világ sokat fejlődött, sőt leginkább a gázpalack ára ment fel olyannyira, hogy ma már nincs értelme ennek az iparágnak.
Jelenleg ez a technika ott tart, hogy sokkal biztonságosabb, mint a benzin, és ezt bátran ki merem jelenteni.
Mi történik ugyanis mikor egy benzines autó frontálisan ütközik? Ha szerencsétlen az ütközés, akkor könnyen forró benzin kerül a motorblokkra, ami gyorsan meggyulladva szénnéégeti az autót, jön a gyors válasz, van nálam ásványvíz, azzal gyorsan lelocsolom, hihihihi. ez a nagy blődség.
Ilyen nincs, ugyanis a lángralobbant benzint, ha vízzel locsoljuk, pont az ellenkező hatást érjük el, viszont ha egy lpg-s autót törünk el pont az ellenkező hatást tapasztaljuk, ha törik a vezeték, akkor a tartályon található biztonsági szelep azonnal elzár.
Tegyük fel ennek ellenére a benzin lángrakap, semmi gond, hiszen a tartályon található még egy biztonsági szelep, amely egy bizonyos nyomáshatárt elérve kinyit, elengedi az összes gázt a tartályból, méghozzá olyan erővel, hogy a gáz kiáramláskor nem tud lángrakapni.
Szóval röviden ennyit a biztonság részről, balgaság, tény a mélygarázsokba tilos leállni, viszont ez lassan már csupán csak nálunk van így, mivel magából a rendszerből szakszerű összeszerelés után nem szivároghat a gáz, így nem fenyeget az a veszély, hogy gond történhet, éppen ezért kényszerültek nyugaton a szervek ezen rendelet felülvizsgálatára.
Bár a törvény tiltja én néha-néha le szoktam állni mélygarázsba, egyrészt még senki sem szólt érte, továbbá, még mindig itt vagyok, és semmilyen gondot nem okoztam.
Amúgy az emberekre visszatérve azért van a félsz, mert új nem ismeri nem kérdezi meg inkább szív miatta.
Egy pár példa a régebbi évjáratokat gyönyörűen lehet átalakítani potom 100-150 körül, ott is olyan 10, de inkább 15% a fogyasztásnövekedés, ha karburátoros, mint a suzuki.
Legutóbb, mikor apám volt a Peugeot-val a gázosoknál ott volt egy tata, aki már 100ekm óta nyüstöl egy Suzukit gázos rendszerrel, azt mondja még soha semmi baja nem volt a gáz miatt.
Amúgy ha ránéz az ember a youtube-ra számos lpg-s videót talál könnyedén, minap épp egy Toyota Igo-ról láttam lpg-s videót.
Ha idős autót akarsz nézni azért nem mindegy milyet is fogsz ki, vigyázni kell a benzinzabáló szörnyekkel, továbbá annyi idősen már elég sok példány hajlamos a korrózióra, főként a GM termékek ilyenek.
Autómata váltótól én azért óvnálak, mert az ha beszarik irtózatos pénz javítani, talán egy Mazda 626 , ha létezik még gondos gazdás nem lehet veszett dolog, viszont ezt csupán sajnos itthon vehetsz, behozni euro 2-es motorú autót csupán veteránként érdemes amúgy őrültség.
Ha esetleg még érdekel átalakított autó, haveromnak van egy Audi 80-a 2000-es 110, vagy mennyi lóerős, abba már vagy 300ekm óta van benne a gáz....
Apámnak is van két haverja egyiknek egy Ford Fusion-ja van, a másik egy gyárilag gázos Skoda Fabia Combi-t hajt, és mondhatom mindkettő tökéletesen rójja az utakat.
Az a legnagyobb bajom szkeptikusokkal, hogy fogalmuk sincs arról, amiról beszélnek, léteznek gyakran listák melyek leírják, hogy ez és ez az évjáratot nem ajánlják átalakítani, igen ám, de azt a lista olyan szájhagyomány útján terjedő..... szóval igencsak kérdéses a valóságalapja.
Régebben a propeller.hu-n találtam egy ilyen listát, de milyen érdekes ma már nem találtam meg.
Ezen listán szerepelt többek között audi a4 1998-tól, kivált az 1.6-os motor, ebben csupán az a vicc, hogy ezt a motort gázosítja el a Skoda az Octáviában, hihihi.szóval bukta.
De írhatnék a Mazda 6 zoom-zoom generációjáról is amit szintén állítólag nem ajánlanak, ennek ellenére a legújabb hatosokat már németországban gyári garancia megtartása mellett is alakítják át egyes műhelyek,hmm... ez azért több mint érdekes....
Egy biztos, a túlzott állandó max. fordulatszám tényleg nem tesz jót a gázos autónak, és a szelephézagvizságlat elmulasztása is sajnos egy idő után valóban a szelepek beégéséhez vezethez, de erre való a flaslubbe, amit ma már elég sok műhely ajánl is.
Viszont ha a gáz olyan rossz lenne mint mondanák miért van, hogy Dél-Korea taxiállományának 95%-a autógáz üzemű?
Számtalan példa bizonyítja az állítások ellenkezőjét, azért én is nem egy lpg-s motorschaden feliratot láttam már a mobile.de-n de ez nem az lpg, sokkal inkább az agyatlan nyélgázzal közlekedő németek érdeme.
köszi a választ, akkor "tartok tőle" hogy marad az utólagos átalakíttatás. legalább tudom mi kerül bele.
próbáltam tájékozódni a témában, de nagyon sok a tévhit, vagy dezinformáció. a számok abszolút az LPG mellett szólnak, ezért sem értem miért nem terjed el? sokan 5 forint drágulás előtt képesek 20 percig sorban állni a benzinkútnál, hogy egy tankoláson spóroljanak 300 forintot a gázra meg köpköd mindenki.
én valami 15 év körüli kényelmes szedánt akarok, 2 liter körüli erős motorral, de nem hideg motorral üveghangon pörgetném persze :) vagy ha kifognék egy jó állapotú automatást ott is jól jönne a megtakarítás.
Sajnos nincs ilyen fórum, ezért csupán nagyon nehezen tudsz lpg járműveket találni, talán a használtautó.hu-n esetleg.
De nagyon vigyázni kell, mivel nagyon sok a műhely, aki nem ért az átalakításhoz, így rengeteg kontár van ezen a szakterületen.
Nagyon fontos kérdés, hogy milyen évjáratú az autód, hiszen a döntően 2000 után gyártott gyártmányok javarésze a költségcsökkentéseknek köszönhetően csupán egy bizonyos flaslube nevű szerkezet segítségével marad hosszútávon megbízható.
Továbbá nagyon fontos, hogy az lpg magasabb oktánszámából kifolyólag magasabb hővel ég, emiatt nem ajánlatos lpg-vel üzemeltetett járművet tartósan max. fordulaton üzemeltetni.
Van még egy nagyon fontos dolog, a magasabb égéshő következtében a kezdeti időszakban a szelephézagok hajlamosak az elállítódásra, ezek utánállításával azonban ez a probléma könnyedén orvosolható.
Rengeteg a tévhit az autógázzal kapcsolatban, a többség alaptalanul fél a technikával szemben, én a Molnárautógázt ajánlom, a mi samaránk is ott kapott ilyen rendszert és több mint 10 év használat után még mindig problémamentesen üzemel egyaránt benzinnel, mint gázzal.
Ja és mielőtt még valaki elkezdene pocskondiázni, hogy ez csupán egy kommunista autó, bevallom igaza van, viszont van egy 2007-es Peugeot Partnerünk is mely szintén gázos már 3e km óta, és szintén problémamentesen üzemel.
Mi a legfontosabb előny, hát az ár, autógáz jelenleg Kecskeméten 215Ft, míg a benzin ugye olyan 360 körül van, ehhez jön még a 10% fogyasztásnövekedés az lpg-ből.
Tehát a végeredmény, 20-30ekm alatt garantált a megtérülés.
Tavaly év végén 190e Ft-ért rakták be egy hengerenkénti befecskendezéses autóba.
üdv, van esetleg külön oldal ahol lehet jó, már LPG-s autóhirdetéseket nézni? vagy fórum?
hahu-n elég karcsú a kínálat, ráadásul nem túl biztatóan minden hirdetés azzal ér véget, hogy "dízelre cserélném". ennyire rossz a helyzet, vagy csak senki nem akarja eladni akinek bevált? :)
Szerintem hívd fel a Szappanos autógázt Tasson. Nekem minden autómat, eddig 5 db-ot, ott csináltak. Szerintem a www.autogazszereles.hu honlapon rajta van a számuk.
Nézzétek meg a www.poiplaza.com oldalt. Ott a Kategóriák -> Töltőállomás -> LPG Autógáz -> H (Magyarország). Több féle GPS szoftverbe le lehet tölteni a gázkutak helyét. Ha van olyan amit nem töltöttek még fel, akkor azt be lehet küldeni és beteszik az adatbázisba. <a href="http://poiplaza.com/index.php?p=sdb&d=1199&lstpg=ds&lsts=318" target="_blank">itt</a>
Sziasztok! Először kalandoztam közétek. V8-asom nincs , de két autómba raktak már gáz szettet egy Omegába És egy Oktáviába azóta is tuti, már egy év alatt megspóroltam ezekkel 700 ezret. Az ember telószáma :70/ 6240095 Szabó Gábor
Másik téma: most olvastam a CNG-ről. Ez a városi gázhálózathoz hasonló üzemanyagot fogyaszt. Van-e valakinek tapasztalata, ismerete vagy fogalma erről? Mennyiért szerelik be és otthon lehet-e tankolni? Köszönöm! Cs
Tudja e valaki, hogy osztrák, szlovén és olasz lpg árakrol hol lehet legjobban tájékozódni ? Gondolok itt helyekre és árakra. Köszi előre is aki tud segiteni.