Apropo, Die!
Nekem ez a Vienna map ismeros:-)))))
Valamikor regen-ha jol emlekszem, lazado es kormanyhu nemet csapatok csaptak itt ossze- az ejtoernyoseim itt lettek hosi halottak:-)))
Neked ez a map akkor is szerencset hozott. Van akinek szerencse malaca, van akinek szerencse mapja (Vienna!!) van:-))))
Tulelo ijasz...
:-))
Mi az a 0 széria? Hk-fejlesztésnél tudom, de most nem értettem.
Na ja, gép ellen persze hogy totál más, mint PBEM-ben vagy online-on. Én is tapasztaltam, jelenleg is jáccok PBEM-et. Mondjuk (még) nincs nagy tapasztalatom, most nyomulok így másodjára, az elsőben eltángáltak a Tigrisek. Egyet-kettőt feldaraboltam, de ez így is kevés volt. Az 5 Uhu vs 22 tank kombinációt nem azért raktam be, hogy "hűdedurvavagyoklenyomtamagépet", hanem mert érdekes volt setétben infrával harcolni - ha nem is egy nagy kihívás. Elég kevés II. vh. játékban lehet hasznosítani az infrát, speciel ez az első, ahol találkoztam vele.
Nem akarok bunkó lenni, de megkérdem én:
Miért jó 0 szériás csatákat játszani? Az ilyenekből nem tanul semmit az ember, sőt! Azt a hamis illúziót keltik, hogy jól játszik az ember, közbe pedig az első human opponent 4 traktorral és két parasztal lenyomja mint a bélyeget.
Human ellen játszva be"csardzsol" valaki csak HK-val, (legyen az akár Maus) esküszöm KIA lesz pillanatok alatt.
Játszottam nemrég PBEM egy Német-Orosz meccset Vienna map-on 1943 jun.-ban 2500 pontból. Na az kihívás volt.
A város simán orosz kézre került, az erdőt átengedtem először a németeknek, középen a mezőn meg trap lett állítva a harckocsiknak.
Tekintettel, hogy a T-34 nem lövi át a pz.VI páncélját meg kellett küszköni míg becsaltam őket 2 85mm-es AA gun kereszttüze elé.
A városban kialakítottam egy védvonalat úgy, hogy a SZU-122-es supportok block-busternek használva lebontottam egy sor épületet. A gyalogság első vonala mögé pedig fedezetnek betettem pár OT-34-est, amik város harcra igencsak jók.
A neber-eket elárulta a füstjük és osonó-pályán mögément két bistra-tank (BT) megrakva SMG squad-dal.
A kereszteződésekbe FT-engineer aknákat telepített.
Az utakon Smokkal redukaltam a látótávolságot, ezzel elvettem a tűzerő előnyét az ellenféltől.
A mezőre belőtte magát a horhosből két DSK, ezzel lassította a gyalogságot, megakadályozta, hogy csapatszállítók rohanják le a lövegek rejtekhelyét.
A 85-ös AA-k range le lett véve 8-ra és be lettek rejtve a bokrokba.
A bokrok mögé bevonult a reinforcement HK raj fedezetnek és ellenlökésre.
Újabb After Action Report:
5 Panther Uhu (infravörös optika) éjszaka, 2 visibility-n. Velük szemben 22 orosz tank (IS-2, T-34/85, SU-85, ISU-122 vegyesen). Az oroszok mind elpatkoltak, és még csak meg se sérült egy párducom se. :))
Szóval egyrészt beszéltem a Tigris kontra T34 tutorial-ról, másrészt a "folytatásáról", vagyis a Tigris elpusztításáról. Szerintem ebből volt keveredés... :)
Szerintem, ha egy egység elég nagy veszteséget szenved az életben maradottak messzebbre is pánikolni kezdenek. Nem véletlenül ütöm szerencsétlen Crewmaneket is.
Ilyesmivel már én is találkoztam: jó nagy adag suppression a semmitől. Valszeg C&C nélkül (is) sokkhatást okoz a csapatoknál, hogy az egységparancsnoktól távol kerülnek. Ilyenkor megnövekszik a suppression. Más eset nem valószínű, csak a bug meg ez.
Az lehetett a legvalószínűbb, hogy small pályán játszottál. Ilyenkor a progi bugozik a pálya felosztásánál, ti. hogy hol legyenek a deploy határai. Ha azt látod deploynál, hogy vmelyik zászló (a határ) a képernyő széléig megy, a játék bugos lesz, mivel a gép oda is pakol csapatot, ahol nincs játéktér. Nekem már volt olyan is, hogy teljes négy hexára pakolhattam, a többi mind a pályán kívül lett volna :)
Hali,
A 4-ik kerdesre a valasz; a tuzersegi tuz kesese a Quit Order-tol szamitva. Ebben az esetben a 0.4 az ellenfel(AI) QO utan azonnali tuzersegi tuzet jelent.
S.
..megyek aludni, keso ejjel van, jo ejt!
hali,
2 eset lehetseges: 1- eliszkoltak meccs kozben(kifutottak a retreat hexnel) 2- Reinf. egysegek voltak, amiknek meg nem jott el a belepesi idejuk.(pl. reinf. 12-ik forduloban, de te gyoztel es a meccs befejezodott a 10-ik forduloban)
S.
Más.
Gép körében egy-két csata lezajlik, erre totál máshol jelzi a gép, hogy pár egységem visszavonult, fütsfelhő közepette.
Se lövegek nem csapódtak be, se támadást nem láttam arra...
"Elkezdem a csatát, egyre jobban furcsállom, sehol sincsenek az ellenséges páncélosok. Hát lenyomtam a gyalogosokat, parancsnoki kocsit és a lovasságot, majd a mortar személyzetet is, de sehol sincsenek pl. a T34-esek, rohamlövegek.
Végén kiírja az egységeknél, hogy van neki hibatlan T34-es HK pár darab meg rohamlöveg is, de nem voltak a térképen!!! "
Nekem is van egy kérdésem.
Campiagn játszom és előfordulnak érdekes esetek. Pl ha egy egységem nagyon tapasztalt érdekességek történnek vele, pl kap plusz egy géppuskát, vagy a StuH-jaim HEAT ammot is kaptak a HE-k mellé.Mondjuk nem bánom csak érdekes. i tapasztaltatok ilyet?
Akkor én is kérdezek.
Please a tapasztalt rókák segítsenek, bár az első háromra nemigen létezik megoldás.
1. Ha egy adott hk-típus félig-meddig elavul, minden esetben van hozzá APCR lőszer. Valóságban nem így volt, így pl. már (irreálisan) egy T-34-nek is van esélye a Tigrissel szemben. Ráadásul egy rakás olyan típus volt, amelyhez egyáltalán nem volt APCR. Ezt hogy lehetne kiküszöbölni?
2. Nem lehet valahogy megoldani azt, hogy egy jármű egy hexa után felgyorsuljon egy bizonyos sebességre? Vagy legalább ha az előző kör végén negyvennel száguldott, kapásból folytathassa ámokfutását (ld. pl. T-34-ek Prokhorovkánál. Azok se a "felgyorsul-megáll-felgyorsul" szisztémát követték)? Mivel minden kör elején 0-ról indul a sebesség, ha ellen is van a közelben, és mondjuk vissza akarok vonulni/gyorsan közelebb menni, jó eséllyel kilő.
3. Ezt már régebben kérdeztem: nem lehet szabályozni, hogy milyen munícióval menjen a lövés? (Szvsz nem.) APCR-nél igen fontos lenne.
4. Kérdeztük már többen: pontosan mi az a 0.4 meg ehhez hasonló szöveg az arty dialogban?
Pontosabban megéri mozgás előtt lőni. Az mindegy, mennyit vársz előtte.
"Tigris levadászása"
T-34 helyett szvsz Sherman. Egyébként nem is Shermanokkal kell rámenni, hanem füsttel, Mortarokkal meg bazooka team-mel. Mikor másodjára csináltam, az egyik bazookással meglőttem párszor. Egyik lövésnél se esett semmi baja, de a pániktól a személyzet a köv. körre kiugrott, én meg sz*rrá lőttem őket :)) Egyébként a valóságban is 10 kilőtt T-34 meg (asszem) 6 Sherman jutott egy szem Tigrisre. Királytigrisből nem is találtak olyat, amelyiknek a vesztét szemből érkező lövés okozta volna, általában kifogyott a benzin, elfogyott a lőszer, bepánikolt a személyzet, jött a légierő.
Assault: csak gyalogsággal. Ha nem léptél a csapattal, nagyobb az esélye, de lehet "menetből" is. Ha a jármű buttoned, az szintén jobb esély. Ld. korábbi hozzászólásom. Az meg tökmindegy, hogy kör eleje, közepe vagy vége van, és ez szinte mindennel így van az SPWAW-ban.
1. A füst tényleg nagyon hasznos dolog. Bár néha úgy érzem, túl gyakran van a csapatoknál. (Átlag crewmannél, közkatonáknál meg KV tanknál füstgránát? Volt ilyen a háborúban?)
5. Pedig jók azok a tankok! Csak kíséret vagy/és támogatás kell melléjük. Légierő ellen lgv. ágyú. Gyalogság ellen gyalogos, tüzérség. Ha az ellenséges gyalogság már meg van puhítva, könnyen szétszedik őket. Vegyél minden tankhoz egy 4 fős Scout Patrolt, ezek ráférnek minden tankra. Ha németek, még Satchel Charge is van náluk. Szóval kíséret nélkül, kis gyalogosokkal meg pctörőkkel teli pályán télleg nem sok esélyük van, így azt kell használni, amit az angolok "Combined Arms"-nak hívnak.