Amit a kesztyűtartóról írtál, az az enyémre is így igaz. Elég igénytelen dolog, de ha nem hajolok le, nem látom:-))) Ami bosszantó, hogy a világítás is egy csupasz izzó a kesztyűtartóban, na ez már tényleg durva, de azt mondták, gyárilag ilyen...
Más, és nem csak neked szól, xDiVeR: ha benéztek a csomagtartóban a burkolat alá a pótkerékhez, nektek is van egy - kinézetre - ecsettel húzott pasztacsík, vagy mi a fene a pótkerék mögött? Nagyon nem szeretném, ha az egy nem gyári javítás volna...
Szívesen megnézném egy másik Mondeo-ban, ha valaki jár Újpest közelében a közeljövőben.
A hétvégét én is a fritzeknél töltöttem, érdekes módon egyetlen TDI, TDCi, HDi stb. sem gyalult le az útról. Igaz, a fogyasztás 11-12 közöt volt, viszont így is mész egy tankkal több mint 500 killert kb 2 és fél óra alatt és nincs nagy zaj az autóban.
Persze, ha 150-160-nal mész, jobb a dízel, mert ott még nem zajos és kevesebbet eszik. Kipróbáltam a TDCi-t, nagyon jó, de mégis újra V6-ot vennék, ha választanom kellene. A miértre nem biztos, hogy tudnék racionális választ adni, viszont nem is kizárólag ilyen indokokkal vesz az ember autót...
hát ez most ütött uis pont marketinges vagyok. gondolj bele, ha egy autóm egy mint a golyó, és alig fogyaszt(ezek a tádék) akkor azt megveszik különösebb marketing ráfordítás nélkül is(egy érett piacon mint a német). pont ahhoz kell jó marketing hogy a fordítottját eladd (sokat fogyaszt de nem megy, ilyenek az alulmotorizált -1.6-os de nagy kasznis - autók). mind1, a piac már ítélt a következő 10 évre, aztán jöhet valami újabb technology.
ettől függetlenül szeretem a verdámat, csak a saját zsebre törénő külföldi út esetén összerándul a szemöldököm a sűrű tankolásoktól.. :-)
A nyitott fékszerkezet, az tényleg nem olyan jó, de még mindig nem olyan vészes egy alufelnihez képest. Láttam már sokkal nyitottabbat is.
Egyébként esö után tényleg gáz a rozsda rajta, de egyébként szerintem jó néz ki ahogy a tárcsára, meg a fékmunkahengerre rá lehet látni.
Valami jó belsö takarító nekem is jó lenne. Mert amióta meg van (fél év) még belül nem volt takarítva, és elég gáz már. A huzatot meg nem merném egyedül...
A visszahívás szerencsére nem érintett. Legalábbis nem szólt senki. :)
Tényleg nem volt sok kamion, nagyon jól lehetett jönni. Az autó atom stabil volt. Mondjuk azért markoltam a kormányt, biztos ami biztos. De tényleg nem volt semmi instabilitás.
Ja tényleg van olyan. Pl. a barátnömnek most hamarabb jött meg. De ki örül ennek? :-))) Viccet félretéve nekem tényleg kicsit hamarabb megjött, mint mondták.
Majd szurkolok, hogy neked is hamarabb hozzák...
Nekem az nem tetszik az ötküllösön, hogy tulsagosan nyitott az egesz fekszerkezet, es felek, hogy emiatt serülekenyebb is (el tudok kepzelni olyan barmot, aki megrongalja). Meg baromi ronda volt az itteni kereskedönel kint allo kocsi hot rozsdas fektarcsaval.
Ahogy a mostani kocsim belseje kinez, nem mernem bevallalni a beige huzatot a gyerek melle (ajanljatok valami jo belsö takaritot, en nem merek nekiallni mar, pedig majd el kell adni).
Ha 230-at jöttel tegnap, akkor meg nem lehetett sok kamion ;) Mennyire volt stabil a kocsi?
A te tempomatosod nem esett bele a visszahivasba (http://www.auto.t-online.de/AU/cDispatch.jhtml?repid=DE_de_News_car&oid=22742)?
Itt az egyik kereskedönek van egy Galaxy-ja ebben a szinben, ma delutan meg megkukkolom, meg nezek egy fekete huzatost is belülröl, aztan meg is rendelem minnel elöbb, mert 3 honapot igernek. Olyat is hallottam, hogy valakinek elöbb megjött, de inkabb nem alltatom magam.
Majd ha mar megvan, elmondom, mit pakolnak bele a danoknal alaparban, addig nem akarom elkiabalni.
Remélem tudod, hogy ki vagyok? :-)
Aludesign megoldható, mert nekem is Ghiám van Aluval. Árvonzatát nem tudom pontosan, mert én a rádiót is cseréltettem (mp3). De cca. 30-50e Ft.
(föleg anyagár, a csere 5 perc)
Kivéve, ha találsz olyan Trendeset, aki akar cserélni. :-) Volt már rá példa.
Felnit sajnos nem lehetett választani, de nekem tetszik az öt küllös, csak kár, hogy mindenkinek ilyen van... ;-)
Nekem is Szahara-metal van. Itthon Medium Harvest Goldnak hívták, most meg Oyster Silver a fantázia neve. :-) Sajnos vagy beige vagy fekete belsöt választhatsz hozzá, de ha belegondolsz, más nem is illene hozzá. Szürkével elég érdekes lenne.
Nekem beige van, de gyerekkel meggondolandó. Bár én is fuvaroztan már 2 gyereket hátul. Csak a cipöt kellett levenni, ahogy beszálltak. :-)
Az autómata légkondi jól végzi a dolgát szerintem. Persze nem kell mindíg Auto állásban tartani. Szerintem manuálisan is logikusan és könnyen kezelhetö. Az auto állapot nem érzékeli mindenhol a hömérsékletet, hanem szerintem egy magasságban, ezért néha bizony irányítani kell, hogy most a lábamra hideget, de sokat, mert lesül mindjárt... A manuálist nem próbáltam, szóval nemtudom megéri-e a pluszt...
A tempomat a legnagyobb találmány a deréktámasz óta. :-) Nagyon jól müködik manuális váltóval is. Kényelmes, és még állítólag kevesebbet is fogyaszt...
Szóval Piga a tempomatot ki ne hagyd! :-)
Ui: Tegnap mentem 230-at. 6100 -at forgott a Motor :-)
A kézi-autómata váltón tényleg nincs mit vitázni, mert próbáltam, de nem tetszett.
Több autómatát is próbáltam, és nem. Mondjuk egy Alfa féle selespeed, az már lehet, hogy tetszene.
Egy biztos, a kézi váltó gazdaságosabb, nagyobb kontrollt ad az autó fölött. A gyorsulásról ne is beszéljünk... ;-)
Az autómata kényelmesebb, de olyan lusta azért még nem vagyok. :-) Nagy dugóban, és csakis ott, elfogadnám.
Kösz az eddigi valaszokat.
Most azon gondolkozom, ha az autoklimat kihagyom, akkor mar 1000€ a különbseg. Tulkeppen nekem nem nagyon tetszett, mert amelyikeket probaltam, hat kicsit mintha összevissza fütöttek volna. 20 fok volt beallitva es a labam majdnem megsült, at kellett allitanom, hogy ne oda fujja. Az automata szelvedöparatlanitassal is meggyült a bajom, azt hittem az a jel szolgal egyszerüen a szelvedöre iranyitasra, de aztan csak elkezdett izombol fujni. Az en altalam kiszemelt egyebkent Daniabol jönne (reimport), ahol az fütöszal alap a szelvedöben (meg meg sok mas egyeb), ugyhogy ez az opcio nem erdekel. Pont emiatt azonban korlatozottak a valasztasi lehetösegek, ugyhogy nem tusok masik felnit valasztani.
Közben lattam ma egy tökfekete belsejüt (igaz, hogy bör volt es csak kivülröl), es nem tünt tul vadsötetnek. Tenyleg a feketenel csak az üleshuzat fekete, vagy a padlokarpit is? Vegülis a mostani kocsim is fekete belül, csak nem egyöntetü.
Mennyivel kenyesebb egyebkent egy plüss huzat, mint az egyszerübb?
A szahara-metal tulkeppen homokszin, de nem tudom, hogy otthon minek nevezik, mert a ford.hu nemigazan böbeszedü (prospektusban a fekete fölött van pont).
Ennek az alu-design cserenek mik az anyagi vonzatai? Van valami trükk a cserenel?
Ugy tudom, hogy a csodaoraban (nekem nem tetszik) az inditasgatlo is villog magaban, riaszto nelkül. A lopast talan inkabb az hiusithatja meg?
Probaltam egy Citroen C5-öt automataval, az tenyleg nem volt gyenge, de a Fordet elegge leszoltak. Allitolag hamarosan kihoznak egy ujat ök is (talan ötsebessegest). Nalunk egyelöre azert is kiesett, mert nejemnek friss a jogsija, ha most automataba ül, akkor sose tanul meg valtani.
Sokat utazunk autopalyan (egy ut haza ezer kilcsi), ugyhogy a tempomat talan meggondolando. Regebben többször is begörcsölt mar a talpam.
Valaszoljatok holnap delig legyszi az alu-design beszerezhetösegevel kapcsolatban.
Szia Oszkaar !
Nem csodálkozom, hogy ide jutottál !
Mint jeleztem, nekem szintén a 2,0-as van csak automata váltóval.A digitális klímáról nehéz véleményt mondani,mert van hátránya is.Mégpedig az,hogy esetleg akkor is müködik, ha az ember nem akarja! Ő ugyanis nem gondolkodik "logikusan", csak a hőmérsékletet figyeli.Így esetleg akkor is hűt, amikor nem lenne ez feltétlenül szükséges, ill. logikus. Persze egyébként kényelmes, s a Ford esetében nem jelent oly nagy felárat.
A gyári 5 küllös nekem sem tetszik (mindenkinek ilyen van), így 7 küllöst vettem.
A komputer nem rossz dolog (ha már adják), a tempomatot meg egyenesen jó ötletnek tartom. Az egyik ismerösömnek automata nélkül van, s nagyon dícséri.
Természetesen én meg az automatát dicsérem,ez éri meg legjobban az árát ! Hihetetlen kényelmes, finoman vált, szerintem gyorsabban vált mint az átlagemberek 99 %-a, fogyasztásán meglepödtem (többre számítottam !). Cak röhögni tudok az automata-kézi váltó vitákon. Szerintem az emberek többsége akik kritizálják, életükben még nem próbálták ki ! Méghogy elveszi az élvezetet! Ha nagyon akar az ember éppenséggel válthat is.
Amit még ajánlok: oldal- és függönnylégzsákok+EBA, extragarancia.
Üdv, Jomika
most nem biztos, hogy csak arról írok, amit kérdeztél, lehet, hogy én is hosszú leszek.
1. Ha a Sahara-metallic azt jelenti, amit gondolok (arany-barna árnyalat), akkor nem feltétlenül illik hozzá a fekete belső. Ha önmagában nézed, akkor viszont szerintem az a legjobb (nekem is ilyen), mert ez a legelegánsabb és nem koszolódik.
2. Az automata klíma szerintem megér 350 EUR-t, mert beállítod, és többé nem törődsz vele. Télen van olyan beállítása, hogy automatikusan a pára eltüntetésére koncentrál a levegőbefúvás irányát és hőmérsékletét tekintve egyaránt.
3. A riasztó nem egy nagy szám, de megéri az árát, mert nem kell a műszerfalat barmolni, a visszajelző az (időt mutató) órába van építve. Egyébként a tesztek szerint jó a Mondeo kettős zárja, nem könnyű kinyitni, és itt (Mo.) inkább a konkurrens modellek egy részét (kiemelten: a Passatot) lopják.
4. A computer adatai nagyjából pontosak, de nem egy nagy tudású a masina (bár szerintem pont elég): átlagfogyasztás, átlagsebesség, külső hőmérséklet és a köv. tankolásig még megtehető kilométerek láthatók rajta.
5. Az alu-design Ghia-ban is megvalósítható, csak a középkonzol burkolatát kell kicserélni, ez kb. 5 percet igényel.
6. A könnyűfém felnik miatt nem kell aggódni, eddig semmi baj nincs velük, igaz még csak 10 e km van a gépemben. Ha nem tetszik, amit a Ghia-hoz adnak, másikat is választhatsz).
7. A tempomatot jól ki tudod használni, ha sokat mész autópályán (ez a kérdés bennem is felvetődött, végül megrendeltem és azt gondolom, jól tettem). De vedd figyelembe, hogy a 2.0 motornál többet kell kapcsolgatni, ezért a tapasztalataim nem biztos, hogy a te gépedre vonatkozólag is igazak lesznek (az enyém 2.5 Ghia, 4 ajtós).
Szóval, szerintem vedd meg a Ghia-t nyugodtan, ha az jobban tetszik, akkor a középkonzol borítását cseréltesd le a Trend borítására, ha a színhez illik, nyugodtan rendelhetsz fekete belsőt, szerintem ne hagyd ki a riasztót. A tempomatot nem tudom megítélni, 2.0 motorral nem próbáltam.
Remélem, sikerült valamit segítenem, és nem nagyon kavartalak össze:-)))
Elöbb-utobb csak ide jutottam. Ford Mondeo Kombi került kivalasztasra. Döntött a nagy belsö ter (föleg a hatso utasoke miatt nyert) es az ar/teljesitmeny arany. Komoly versenytarsak voltak: Citroen C5, Opel Omega, Volvo V70, komolytalanok: Galant, Passat, A4. Meretben csak az A6-os multa (talan) felül.
A 145 lovas 2.0-as motor mellett voksoltunk. Kiprobaltam a TDCi-t is, de nagyon idegen nekem a kopogos diesel hangja (en melegen is hallottam a benzinesekhez szokott fülemmel), meg a himestojas kupplungja (több mint 10 eve vezetek, de ezzel ketszer is lefulladtam az elsö 5 percben). A teljesitmenye viszont lehengerlö. Csuszos uton eleg nehez lehet elindulni vele kipörgesgatlo nelkül.
Szoval sok a szöveg. Csak a kivitel es szinvalasztas nem megy olyan könnyen. Alapvetöen az itt (Nemeto.) sahara-metallicnak nevezett szin tetszik. Az otthoni Ford oldalakon semmit nem talaltam, az arlista helyen a kezdöoldal jön be. Ha valakinek megvan a friss, dobjon meg vele egy mail formajaban lecci.
A gyerek miatt a beige huzatot kilöttük, Trendben marad a sötetszürke.
Aztan az extraknal jön a lamentalas. Ha a Trendbe bepakolom meg az automata klimat, meg a CD-valtot, akkor a Ghia mar csak 640 euroval több. Viszont ezert a különbsegert benne van:
- könnyüfem-felni (5 küllös, nekem nem különösebben tetszik, meg nagyon nyitott a fekszerkezet, ami emiatt serülekenyebbnek tünik)
- bordcomputer (jo valamire, vagy csak az apukak jatekszere?)
- tempomat (Most hivtak vissza itt a 2.0-as benzineseket a tempomat miatt. Van ertelme egyaltalan automata nelkül?)
- elsötetedö belsö tükör (ezt hasznosnak tartom, bar en egyszer atbillentem a mostanit, aztan masnap reggel billentem vissza)
- plüss-huzat
- blackwood-design (ez kifejezetten nem tetszik)
- olvasolampak elöl, labtervilagitas, megvilagitott make-up tükör, talan csak ebben kapcsol be a belsö vilagitas taviranyitos nyitasra (ezek hanyagolhatok).
A plüss huzatnal jött a legnagyobb dilemma, mert az abbol tetszö vilagosszürket nem lehet a sahara-metallichoz rendelni. A feketet viszont nagyon sötetnek talalom. Van olyan köztetek valakinek? Mi a velemeny?
A Trend alu-designja viszont kifejezetten tetszik. A Ghia nyujtotta plusz inkabb az ujraeladasnal nyujthat valamicske elönyt.
Mi a velemenyetek az automata-klimarol, meger egyaltalan 350€-t a Trenbde, annyival többet nyujt?
Itt mar irtatok, hogy a gyari riaszto gagyi. Visszatart egy magno-, vagy taskalopot, vagy azt visszatartja a biztonsagosnak hirdetett zar is? Aki a kocsit akarja vinni, annak biztos nem akadaly.
Bocs, hogy hosszu lettem, szivesen hallanam a fentiekben a velemenyeteket. Hetfön meg akarom rendelni.
"Megnyugodtam" ! Sajnos az 1. pontban említett korrozió nálam is detto ugyanilyen! 2000 11. havi gyártás.(Véletlenül egy zseblámpával vizsgálodtam a kesztyütartóban ,akkor vettem észre)
Érdekelne, van-e még valakinek az új 4 sebességes automata váltósból, mi a tapasztalata ?
Nekem ez az első Fordom és le vagyok nyűgözve !
Az automata nagyon finoman vált(Csúsztat a fokozatok között!), a fogyasztást tűrhetőnek tartom (város 12 l körül, országúti vegyes 120-as tempo körül 8,2 l/100, Szlovákiába menet összesen 200 km autópályán 170 km/h sebesség mellett ill. a többi "normál tempónál 9,4 l/100. Ez utóbbinál a haverom 3 éves 1,6-os VW Passattja 0,3 l-rel evett kevesebbet !
Az úttartása kitűnő- a megjelenése feltűnő !
Nekem egy benyás 2.0 Ghiám van. (~20700 km.)
Nagyon csípem az autót. Beleolvasgattam a korábbi hozzászólásokba. Szerencsére a kormánykopogásból (egyenlöre) kimaradtam. De van 1-2 dolog amit megosztanék veletek, és kiváncsi lennék a véleményetekre, ill., hogy ti észleltetek-e hasonló dolgokat.
1. Ha a kesztyütartóba alúlró felfele néz be az ember, akkor látni egy valami merevítö csövet. Na az nekem felületi rozsdás. Megnézettem, aztmondták kicserélik garanciába, de szét kell szedni az egész müszerfalat. Na akkor legyen inkább rozsdás. Ha azt szétszedik, többet össze nem rakják ahogy volt.
2. Csak 1-2 negatív dolog tünt fel a maximalista szememnek amikor jól megvizslattam mindent.
Az oszlopok belsö borításához használt müanyag elég csúnya és gyengének is tünik. A belsö világításkapcsoló elég igénytelen, keményen kapcsoló kemény müanyaggombokból van. Az ülés alatti kábeltengert leburkolhatták volna.
3. Mostanában néha mintha eddig meg nem lett volna rezonanciákat éreznék a kormányon és a váltón. Paranoia?
4. Ha elengedem a kormányt az autó enyhén jobbra húz.
Én a régi autómba Militec1 -et raktam. Ez egy kopáscsökkentö, amitöl kevésbé kopik a motor, és kevésbé is melegszik, és egy picivel kevesebbet is fogyaszt. Merjem belerakni a Mondeoba?
Egyébkén nagyon tetszik. Jól is fogyaszt. Szeretem, na.
Sajnos a tank kicsi de ez nem csak Ford betegség. A mai univerzális világban nem gyártanak a nagy motorokhoz külön tankot. Egyébként én többet nem veszek benzinest, annyira jól mennek ugyanis a tádék (tdi-k) és alig fogyasztanak, hogy egyszerűen nincs értelme benzinesnek. Itt Németországban már jórészt dízeleket adnak el, ez a jövő.
Hagyd a gyári riasztót nyugodtan meg Mondeót nem nagyon lopnak. Ha aggódsz, akkor tetess be egy Multilock váltózárat, azzal teljes védelmet biztosítasz. Ára kb. 50 rongy beszereléssel együtt: www.multi-lock.hu
Néhány napja boldog 2.5 (új) tulaj vagyok, úgyhogy elolvastam az okosságokat a topicban. (A fólia témát részemről máris megoldottnak tekintem. Köszi. :) )
Nem tetszik viszont hogy kicsi a tankja (58.5 ? ). Normális az, hogy egy nagyobb étvágyú géphez is ugyanakkora tankot adnak. Értem én, hogy futószalag meg szabvány alkatrészek, na de akkor is! :(
A másik dolog a védelem. Riasztóügyileg szerintetek jó a gyári, vagy véditek valami extra cuccal? A biztosító ugyan elfogadja a gyárit, de valahogy ebben még nem bírok 100%-ig megbízni.
Mit érdemes használni? És hol érdemes felszereltetni?
A Lumar fóliát nem ismerem, de a fólia topik hitelességéből jelentősen levon az a tény hogy a Lumar fólia forgalmazója válaszol "semlegesen" a felmerülő kérdésekre. Lehet hogy az is egy baromi jó fólia, de a 3M viszont biztosan hoz egy színvonalat.
Most kinn vagyok Kölnben egy Fordnál dolgozó haveromnál, sajnos a gép nem keveset fogyasztott idáig, 160-nál 11.5 körül van a fogyasztása. És nehezen tudtunk a TDi-k elől meglépni a német autópályákon... :-(
Tegnap hoztam el a szervizből (Szeleczky) a gépet, úgy néz ki, meggyógyult. A hiba oka állítólag az, hogy egyes kisebb szériákban a gyártás során a kormányműben egy orsót cs@sztek bezsírozni és ez kopogott. Hogy ettől-e azt nem tudom, de úgy néz ki, elmúlt (a bizonytalanság abból ered, hogy hideg azóta még nem volt).
Remélem, csak ez volt a gond (mást nem találtak)és most már én is zavartalanul élvezhetem a nagyobb kanyarsebességet:-).
A fólia még egy kicsit odébb van, mert másra kell a lé, de ami késik, nem múlik. Belenéztem a fóliás topic-ba, nem volt benne sokkal több, mint amit te is leírtál, csak egyesek a 3M helyett a Llumar-t ajánlják. Ha neked nincs vele gondod, azt hiszem, rád fogok hallgatni.
Sziasztok !
Én egy Ambiante 2.0 automata váltós Mondeo tulaj vagyok.A gépet Svájcból hozták be, 10 hónaposan 22000 km futással.Jellemzöen az összes légzsák (2 első, oldal és tető) benne van, s eddig természetesen semmi gondom nem volt vele (jelenleg 26700 km). Ha valakinek kérdései vannak, szívesen megosztom tapasztalataimat.
Én egy HDi tulaj vagyok, de tetszik az új Mondeo, gondoltam benézek egy kicsit.
NilsHolgerson!
1500-nál tényleg le kell cserélni az olajat vagy 15000-et akartál írni? Nekem egy 2.0 HDi-m van (PEUGEOT 307), abban az első olaj csere 20.000-nél van! És csak 4.5l megy bele. Egy kicsit meglepő amit írtál.
Egyébként egy jó szintetikus olaj lehet 4500 Ft/l, ha tényleg ilyet tettek bele és 6.5l belemegy akkor nem irreális amit fizettetek!
Ez a kopogás nálam is hasonlóképpen zajlik, úgyhogy kiváncsian várom hogy mire jutsz a szervizben. Én egyelőre csak élvezem a nyári gumik biztosította jelentősen nagyobb kanyarsebességeket... :-)
Nekem is Mobil1 van benne, ezek szerint tényleg "huncutkodik" a győri szerviz.:-))
A szervizlátogatás viszont nekem is esedékes, mert visszarakattam a nyári papucsokat, de a kormány kopogása nem szűnt meg. Fogalmam sincs, mi lehet, ráadásul most már gyorsításra-lassításra is koppan egyet a kezemben:-((
Még érdekesebb, hogy ezt főleg elindulás után közvetlenül lehet érezni, egyébként nem nagyon. Jön valami kerregő hang is a motortérből:-((, de ezt sem csinálja mindig.
Ezek szerint a színe nem véletlenül Panther Black, tényleg macskatermészete van, kissé szeszélyes, de így is szeretem. Keddre kaptam időpontot, remélem nincs komoly gond. Mindössze 8200 km van a gépben, úgyhogy most nagyon nem örülök...
Nem tudom, milyen olajat raknak egy dízelbe, nekem a 2.5 V6 olaj- és szűrőcseréje Nagykanizsán 15300 volt anyagáron, munkadíjat nem számoltak. Úgyhogy szerintem a te szervized nem volt éppen olcsó. (Az enyémbe 5,6 liter olaj kell.)