Keresés

Részletes keresés

pernahajder Creative Commons License 2004.09.15 0 0 1342
Na látod, akkor meg is csinálhatod neki, hátha hoz valakmit a konyhára. :-))))
Előzmény: Kovács Béla Sándor (1341)
Kovács Béla Sándor Creative Commons License 2004.09.15 0 0 1341
Igaz, köszönöm. (Btk. különös rész csak ebben a félévben; a zúgírászat pedig csak a következőben.)
Előzmény: pernahajder (1340)
pernahajder Creative Commons License 2004.09.15 0 0 1340

Egy fizetési meghagyás még nem zugírászat.

 

Nem üzletszerű... 

Előzmény: Kovács Béla Sándor (1339)
Kovács Béla Sándor Creative Commons License 2004.08.27 0 0 1339
Ja. És a zúgírászat vétkébe esni se kívánok.
Előzmény: pernahajder (1338)
pernahajder Creative Commons License 2004.08.26 0 0 1338

Senki nem fog.

 

Ez pénzes meló. Dolgozni kell vele.

Előzmény: lordring (1337)
lordring Creative Commons License 2004.08.26 0 0 1337

Sziasztok!

 

Ha valaki tud segíteni egy fizetési meghagyás kitöltésében

, az írjon egy mail-t,please. Köszi! 

Előzmény: Kovács Béla Sándor (1319)
lordring Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1336

Sziasztok!

 

Ha vki tudna segíteni egy fizetési meghagyás kitöltésével

kapcsolatban, az írjon egy mail-t,please. Köszi! 

pernahajder Creative Commons License 2004.08.23 0 0 1335

A kommentárok a jog elméletéből és a bírói gyakorlatból leszűrt jogértelmezések.

Elsősorban a jogászképzés és továbbképzés szempontjából fontosak. De miután elvi jellegű bírói ítéleteket, döntéseket is feldolgoznak, ezért a jogalkalmazók is használják.

 

 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (1334)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2004.08.20 0 0 1334
Elbeszélgetek magammal. :-)

Szóval a válasz a 60/1992. (XI. 17.) és a 37/2001. (X. 11.) AB határozat indoklásaiban megtalálható. A jogszabályokat értelmező útmutatóknak nincs joghatályuk.
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (1333)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2004.08.20 0 0 1333
Na, máris korrigálom magam: az 55. §-ban szerepel a miniszteri tájékozató, azonban:
(3) A tájékoztató olyan tényt és adatot közöl, amelyet a jogszabály végrehajtásáért felelős szervnek a feladata teljesítéséhez ismernie kell.
Vagyis, ha jól értelmezem, az állampolgárokra az ilyen tájékoztató nem vonatkozik, azt az emberek nem kötelesek sem ismerni, sem alkalmazni.

Konkrét példa: a KRESZ szerint a járdán is kerékpározhatunk max. 10 km/h sebességgel, ha az úttest a kerékpározásra alkalmatlan. Azonban az alkalmatlanság fogalma nincs a KRESZ-ben, csak egy tájékoztatóban. Ez viszont nem jogszabály, azaz a pógár jogosan mondhatja, hogy ez őt nem kötelezi semmire, igaz?

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (1332)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2004.08.20 0 0 1332
Milyen joghatály fűződik a törvényekhez, rendeletekhez kiadott "hivatalos értelmezésekhez", "útmutatókhoz"? Szabályozva van-e, hogy ezek milyen körben értelmezhetik a jogszabályt, ill. kire nézve kötelezőek? A jogalkotási törvényben egy árva szó sincs róluk.
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2004.08.20 0 0 1331
Kösz a választ!

Van egy újabb kérdésem: ha közlekedési tábla, útburkolati jel, közút stb. nem a hatályos szabály szerint van elhelyezve/kialakítva, akkor hol lehet reklamálni? Lehet-e bírósághoz, közigazgatási bírósághoz, közigazgatási hivatalhoz fordulni, hogy kötelezze az önkormányzatot a javításra?
Előzmény: Kovács Béla Sándor (1322)
Kovács Béla Sándor Creative Commons License 2004.08.09 0 0 1330

Az 1997. évi CLVI. tv. 7. § 2. (c) a "közhasznú szervezet működését és gazdálkodását ellenőrző" szervről  beszél. A 11. § (1) ugyanezt expressis verbis is tartalmazza. Az nyilvánvaló tehát, hogy nem csupán a kuratórium tevékenységét felügyeli. Az én olvasatomban az alapítvány vagyonának kezelésére a kuratóriumot, az ellenőrzésére pedig a felügyelő bizottságot jogosítja illetve kötelezi a törvény. Vagyis lehetséges a "hanyag kezelés" bűncselekmény elkövetése.

 

Az igaz, hogy nincs feljelentési kötelezettség. De a 11. § (5) arra kötelezi, hogy, ha a vezető szerv (itt: kuratórium) a felhívása ellenére nem teszi meg a törvényesség működés helyreállítása érdekében szükséges untézkedéseket, akkor a felügyelő szerv (itt: FB) köteles haladéktalanul a törvényességi felügyeletet ellátó szervet értesíteni. Az ügyészség értesítését pedig a köznyelv akár feljelentésnek is mondhatja, az elmulasztása pedig - amennyiben károkozás is történik - megalapozhatja a hanyag kezelés vádját.

 

A hűtlen kezelés azért nem jöhet szóba, mert bár az 1997. évi CLVI. tv. 26. § m.) szerint a felügyelő bizottság elnöke és tagja "vezető tisztségviselő" - idegen vagyon kezelésével nincs megbízva, csak a felügyeletével.

 

Sajnos, nem emlékszem, hogy a Szokay-Tocsik ügyben mivel és milyen cselekmény alapján vádolták az FB-tagokat.

Előzmény: Igneous (1329)
Igneous Creative Commons License 2004.08.08 0 0 1329
A hanyag kezelésért való felelősséget az dönti el, hogy az FB az alapítvány vagyonát vagy a kuratórium tevékenységét felügyeli. Sztem az utóbbi az igaz, de utánanézni most őszintén szólva egy kicsit lusta vagyok... :-))))

"A jelentésírogatással meg az a gond, hogy épp ezt nem teheti meg, ha meg akarja tartani a munkáját."
Ebben teljesen igazad van. Nem könnyű az illető helyzete, jogilag sajnos nem is nagyon kezelhető. De ha olyan dolgok mennek, amelyek akár a büntetőjogi felelősségét is megalapozhatják, vhogy mégis le kell fedeznie magát. Legalábbis ha nekem kellene választanom a munkanélküliség és az elítélés között, nem lenne kétséges, hogy melyikre esne a választásom...
Előzmény: Kovács Béla Sándor (1328)
Kovács Béla Sándor Creative Commons License 2004.08.08 0 0 1328

"Szerintem a hanyag kezelésért való büntetőjogi felelősség tettesként egy kicsit necces"

Lehet. de ez így ex chatedra kijelentésnek tűnik.

 

A jelentésírogatással meg az a gond, hogy épp ezt nem teheti meg, ha meg akarja tartani a munkáját. Ennyi erővel azért is kirúgathatta volna magát, hogy nem vállalja az FB-elnökséget.

Előzmény: Igneous (1327)
Igneous Creative Commons License 2004.08.08 0 0 1327
Szerintem a hanyag kezelésért való büntetőjogi felelősség tettesként egy kicsit necces, de egy bűnsegély bármikor megállapítható. Tetteskét a vesztegetés egyik alakzatánál állhat meg az FB-tag felelőssége.

De mindent ki lehet védeni azzal, ha a szorgalmasan irogatja a jelentéseket a kuratórium tevékenységéről, és ezekben felhívja a figyelmet az esetleges törvénysértésekre. Ezzel nagyjából tudja fedezni a hátát, feljelentési kötelezettsége pedig nincs.
Előzmény: Kovács Béla Sándor (1323)
Kovács Béla Sándor Creative Commons License 2004.08.08 0 0 1326
Azért nem árt, ha vársz egy napot. Hátha a tanult - és tapasztalt - kollégáknak más véleménye van.
Előzmény: morczogó (1325)
morczogó Creative Commons License 2004.08.08 0 0 1325
Nagyon szépen köszönöm! Tolmácsolni fogom neki.
Előzmény: Kovács Béla Sándor (1324)
Kovács Béla Sándor Creative Commons License 2004.08.08 0 0 1324
Magánjogi szempontból pedig a szerződésen kívül okozott károkért viselt felelősség általános szabályai szerint felel azokért a károkért, amelyek bekövetkeztében a kötelezettségei teljesítésének elmulasztása közrejátszott. (PTK. 339-344. §)
Kovács Béla Sándor Creative Commons License 2004.08.08 0 0 1323

Keresgettem, büntetőjogi szempontból mi baja lehet az ismerősödnek ebből a kényszer FB elnökségből.

 

Ha a felügyelőbizottsági elnökként törvényen alapuló kötelességeit megszegi vagy elhanyagolja, és ezzel vagyoni hátrányt okoz, akkor hanyag kezeléssel (BTK 320. §)vádolhatják. (Két évig terjedő szabadságvesztés, közérdekű munka vagy pénzbüntetés.)


Ezen túl a kuratórium elnökének esetleges bűncselekményeivel kapcsolatban megállhat a fizikai bűnsegély (21. § (2)) kivételes, kötelezettségszegő mulasztással megvalósított esete is. Ehhez azonban legalább az eshetőleges szándék meglétét bizonyítani kell.

Előzmény: morczogó (1320)
Kovács Béla Sándor Creative Commons License 2004.08.07 0 0 1322

A felügyelőbizottság (általánosabban: a felügyelő szerv) nem a könyvelést ellenőrzi, hanem a kuratórium vagy az elnökség (általánosabban: vezető szerv) egész tevékenységét törvényességi, sőt célszerűségi szempontból. Végül is nem kell érteniük semmihez, magára vessen az a tagság, amely olyan FB-t választ, amely nem képes ellátni az ellenőrzést. (Ja: és magára vessen az az FB-tag, aki elvállalja a feladatot, holott nem képes ellátni.)

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (1321)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2004.08.06 0 0 1321
Kell egy felügyelő bigottsági elnöknek értenie a pénzügyekhez? Számonkérhető rajta a szakértelem? Pl. van egy szakmai egyesület, csupa műszaki ürgével, választanak maguk közül FB-t, akik kiválóan értenek mondjuk a hengerfej-tömítéshez, de csak hümmögnek a könyvelésről. Baj ez?
morczogó Creative Commons License 2004.08.06 0 0 1320
Köszönöm.
Előzmény: Kovács Béla Sándor (1319)
Kovács Béla Sándor Creative Commons License 2004.08.06 0 0 1319

Szerintem a PTK polgári jogi felelősségről szóló részében meg a BTK-ban érdemes keresgélni. De erre nem esküdnék meg. Ígérem, holnap utána nézek. (Néztem ma is, de nem találtam.)

Előzmény: morczogó (1318)
morczogó Creative Commons License 2004.08.06 0 0 1318
Jó de szerintem ezen lépjünk túl. Nem egyedüli az országban, aki feketén dolgozik. Vannak olyan egyéni szempontjai, ami miatt nem ugrál könnyedén, még annyira sem, mint más. A kérdés lényegi része az lenne, hogy konkrétan felügyelő bizottsági elnükként mekkora felelpsség terheli?

Ha nagyon sokrétű a dolog, akkor esetleg egy linket is köszönettel fogadnék és átnézem. Sajnos a közhasznú szervezetekről szóló 97-es évi törvény nem beszél a felügyelő bizottság tagjainak a konkrét felelősségéről. Gondolom, ez máshol van szabályozva. Csak nem tudom hol.
Előzmény: Kovács Béla Sándor (1317)
Kovács Béla Sándor Creative Commons License 2004.08.06 0 0 1317
Abból meg nem csak baja lehet, hanem az már baj is. (Ajánlom figyelmedbe a "munkavégzésre irányuló egyéb jogviszony" fordulatot. Munkát végez? Igen. Jogviszony alanya? Igen. Vond le a következtetést!)
Előzmény: morczogó (1316)
morczogó Creative Commons License 2004.08.06 0 0 1316
Hivatalosan nem dolgozik ott.
Előzmény: Kovács Béla Sándor (1314)
rugo- Creative Commons License 2004.08.06 0 0 1315

"...meg a társaságtól kapott 178 négyzetméter..."

 

semmit nem "kapok", azt nekem meg kell vennem.

Pontosabban amit kapok (és amiért szintén fizetek bizonyos összeget az az, hogy az eddigi zártkertemből építési telek lesz/lehet, közmű bevezetési lehetőséggel etc. és mindezt lefocizzák nekem, nem nekem kell a dolgok után járnom. És valóban az ezáltal létrejövő értéknövekedés reményeim szerint legalább fedezi a kiadásokat. Na jó, valami nyereség is lehet rajta- bár és sajnos- nem Rózsadombi telekről van szó)

 

OK, kösz. Úgy gondolom hasznos volt az eszmecsere. (bár a végkifejlet számomra úgy tünik nem elönyös, de legalább sejtem hogy mire számíthatok)

 

üdv

rugo

Előzmény: Kovács Béla Sándor (1312)
Kovács Béla Sándor Creative Commons License 2004.08.06 0 0 1314
Például már abból is baja lehet, hogy elvállalta a felügyelőbizottság elnökségét, holott az alapítvánnyal munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban álló személy még tag sem lehet (1997. évi CLVI. tv. 8. § (2) b.)).
Előzmény: morczogó (1313)
morczogó Creative Commons License 2004.08.06 0 0 1313
Hogy konkrétan milyen bajai lehetnek belőle meg tudnád mondani? Esetleg kivédheti-e ezt a helyzetet bárhogyan úgy, hogy közben nem kell azzal számolnia, hogy nem lesz munkahelye?
Előzmény: eksön_ (1303)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!