Megtudja valaki mondani, hogy ezt a típúsú gömbfejet hogyan lehet szétszedni? Menetes, vagy ki kell ütni valahogy? 65-ig szerelték ilyennel a Trabikat. Köszönöm!
Szükségem lenne egy kiürített trabant vázra .Szín, állapot nem számít (lehet porrá rohadt is ) ami meg kellene hogy legyen rajta :üvegek ,burkolólemezek
Lehetőleg emberi áron
Valamint ha valakinek kedve támad: ,van nálunk egy púpos waresz alváza aminek a fékeit állítólag fe lehet tenni trabira
kérdezném tisztelettel, van valami speciális tudnivaló a műszaki vizsgához?
(Nyilván a triviális dolgokon kívül, hogy működjön rajta minden, stb.)
Azt itt olvastam vissza, hogy érdemes szegényebb keverékkel menni.
A fékeket is gondolom célszerű előtte jócskán használni, mert amikor csak 1 hét állás után elindulok vele, az első az, hogy majd keresztbe állok... (pedig új)
Ismerős ajánlott be, és nem is olyan olcsó az ár, de egy közel 30 éves autón azért mindig találhatnak valamit, ha akarnak.
De, hogy őszinte legyek, most mindezen felújítás és átalakítás mellett azon is agyalok, hogy kellene építenem egy kb. 100 Le-s soros motorkerékpár motorral hajtott Trabit!
Csak az a bajom, hogy hiába keresgélek a Google-ben, de semmi konkrétumot, adatokat, tervdokumentációt, értékelhető fotót, videót nem találok!
Az, hogy elkészülten elhúz a kamera előtt, az számomra sovány! Nekem ettől több kellene!
S.O.S. kérdés: esetleg nincs valakinek 1,1-eshez jó fűtésradiátora bp-n, vagy a környékén?Új nem érdekel, költséghatékonyabb kellene...(persze jó áron érdekelhet)...
Igen! Jól láttad! Minden szét lett szedve, le lett normálisan tisztítva és újra lett festve! Aztán amiben hiba volt az meg ki lett cserélve újra, illetve autósboltban vásárolt nem gyárira, de újra!
Ami még vissza van azok a kárpitok rendbe tétele, valamint a motortető belseje és az ajtózsanérok lefestése, mert azok az állványra szereléskor nem kaptak mindehol festéket!
Reményeim szerint holnap/péntek/ elkészülnek a 14"-os alukerekek homokozásával, osztókör módosítók már meg vannak és akkor felnifényezés/nem festés,hanem fényezés/, aztán mehetnek fel a peremvédős Micheline gumik!
Majd a tankot újra kell fényezni, mert azt sajnos csak festettem és nem benzinálló a festék!
Valamint a karbit ki kell tisztítanom, mert gyönyörű az alapjárat, de ha hirtelen kell a terhelés, akkor sajnos igényli a szivatót!
Igazából az alu kerekeket nem erre a Trabira szántam, de a fényezőm szerint erre kellene rátenni! Amennyiben ez így lesz, akkor szerintem kell egy kicsit módosítanom a futóművet is, hogy ne befele dőljenek a kerekek! De ezt már nem nagy ügy megcsinálnom!
Írtad az árat!
500-ért azért nem fogom odaadni! Akkor inkább valóban az "A" terv marad életben, hogy bemutató autó lesz az utókor számára!
Azon viszont márelgondolkodtam, hogy egy jó cserébe lehet, hogy beleugranák, de csak azután, hogy egy kicsit retróztam vele!
A másik Trabimat is legalább így szeretném felújítani! Ahhoz is meg van minden alkatrész már! Azt viszont átalakítom!
Swift GTI ülések/első-hátsó/
Dino enyhén szögletes sportkormány
4T Trabi komplett műszerfal a Wartburg átfolyásmérős órával
Csomagtartó szárny
Hátsó szélvédő külső reluxa
Elől terpesztett bölcső
Síküveges golflámpák
köténylemezben menetfény
Ninausz sportkipufogó dob
Wartburg hátsó kipuff, 2db a küszöb alá jobbra és balra
Síkolt leszedett hengerfej
Vagy "A"csoportos Trabi karbi vagy Honda FT500 membrános karbi
Hátsó futóműnél nem pogácsával terpesztek, hanem a lengőkar roppantásával
Megnéztem mégegyszer pár képet, nekem úgy tűnt, hogy sok alkatrész (pl. kerékagy, laprugók) tök új..., de ezek szerint "csak" le van rozsdátlanítva és újra van fújva?
Szerintem sincs a legpatikább Trabiban se fél millió felett (se), lehet, hogy sok munkaóra van benne, de ezt a piac nem fizetni meg.
Ha - teoretikusan - el akarnád adni, ezt az 5 kilót céloznám meg, de jó eséllyel nem menne el, hacsak nem szeretne bele valaki, akinek ez nem nagy pénz.
Kicsit nézegettem az imént piacon (hahu), és bár valóban drágul a jó állapotú Trabi, de bőven 200 alatt is lehet első idős tulajos autót kapni.
"Nem vagyok Suzuki párti! De hasonlítsuk már össze! Fogyasztás, kényelem, komfort, fűtés, sebesség, fék stb..stb....
Aztán egy elfogadható Suzukit már 200-ért, egy igenjót meg 500 alatt lehet kapni!"
Hagyjuk már ezt a fogyasztás kényelem komfort fék dolgot.... Az ember nem ugyanazért vesz Suzukit, és Trabantot.
A Suzuki járós autó, használati tárgy, ott igen, ezek a szempontok, vigyen el a napi útjaidra úgy ahogy kell.
A Trabant meg egy hobbi, veteránautó, egy sokkal régebbi kor élményét adja, amikor igen, kb minden hasonló kategóriájú autó kb ezt tudta amit a Trabant.
Egyszerűen nincs miért összehasonlítani, mert már nem egy célt szolgál a két autó.
10 év múlva lehet kezd majd pár megmaradt Suzi is veteránná válni.
A Trabant ára meg már elindult felszálló ágba, persze azé a kevés tényleg szép (!) eredeti (!) állapotban megmaradt példányé.
Én még arra lennék kíváncsi, hogy mennyi az a reális, illetve megkapható pénz, amiért el lehetne adni a Trabimat!
NEM AKAROM ELADNI!!!!!
Valamint nem is akarok a fellegekben járni, de én azt igencsak irreálisnak tartom, amit egyesek állítanak, hogy a németeknél akár 10ezer Eu-ért is el lehetne adni!
Prsze németül sem beszélek és ki sem vinném nekik!
Én személy szerint még az 1 millát is sokallom értük!
Nem vagyok Suzuki párti! De hasonlítsuk már össze! Fogyasztás, kényelem, komfort, fűtés, sebesség, fék stb..stb....
Aztán egy elfogadható Suzukit már 200-ért, egy igenjót meg 500 alatt lehet kapni!
Nem értem! Ennyit nyom a Trabi árába, hogy már NINCS!!!
Én nem adnák érte ennyit!
Lehet, hogy valóban a dúsgazdagok nagy pénzeket hajlandók adni egy szép Trabiért? Ők már nem tudják hová tenni a pénzüket!
Hivatalosan, ha beviszem az adott fényező szakműhelybe, akkor ezért az állapotért 220.000-ft-ot kell fizetni!
Nekem más volt a szitú!
Van egy kis szakmai előképzettségem és a fényező szaki is haver!
Így a fényező barát semmi mást nem csinált, mint csak ráfújta a festéket!
A többi összes járulékos, apró, idegtépő, tökölő melót én csináltam meg!
Még az alkatrészek külön fényezéséhez történő állványokat is én gyártottam le!
Ennek tudatában:
50.000-ft volt a metál festék minden alkotóelemével együtt!
Aztán kb. 25 ezer volt az alvázvédő a rücsi, és az egyébb Tescó Gazdaságos sprayk/Ezüst és fekete, matt, hőálló, fényes és keréktárcsa változatok/
A festő barátomnak meg 50 ezret adtam!
Összesen: 125 ezer volt a mulatság!
De, ha eladásra kerülne a kocsi, akkor szigorúan a 220ezerrel, plusz a 25ezres egyébb és alváz valamint üregvédelmi munkákkal számolnám a végösszeget! Ja meg hozzáraknám a kasznis és a szerelői melómat is, mert mindent én csináltam rajta!
Ja, és bocsánat, hogy be sem mutatkoztam. Volt trabis vagyok (nekem ugyan sosem volt, de apámén tanultam meg vezetni, és 2 évig használtam is), és sosem tettem le egy saját Trabiról.
Ez tuti? Mert akkor megyer Trabit venni! (Végre lenne egy hobbi autóm, amire a nejem is önként rábólintana, nem kéne -nagyon- kapacitálni, és a gyerekek is imádnák.)
Elnézést, ha túl intimet kérdezek, de egy ilyet totálfelújításnak mi a költsége...?
Magad csináltál mindent? Mert úgy azért olcsóbb lehetett.
Van egy 12 V Trabim, azt szeretném a maga kicsit kopott, de jó állapotában megőrizni, ez reményeim szerint nem fog sokba kerülni.
És van a család első autója 30sok éve, egy 6V, na, ő szegény már nagyon gatya, millió helyen lyukas, rohad, de motor, váltó oké, tavaly be is indult, és nem tettem le arról, hogy egyszer kap egy ilyen ájjáépítés szerű felújítást.