Szia! Kösz, de a linken nekem elérhető infó nem jön be, csak mindenféle ix-krax kix krax. Hibás a böngésző? Vagy jó a link? De köszönöm, h legalább próbáltad. Fl
Lehet hogy megcsinálja, de lehet hogy egy szemellenzős jóemberhez mész be, aki nem vállal ilyen szakszerűtlen átalakítást. (Engem ezzel a problémával pl. az Opel szervizből simán elhajtottak, hogy ilyen átalakítást nem vállalnak, mert biztonság, meg blablabla... Ezért csináltam meg magam, aztán a következő szerviznél megmutattam nekik, és csóválták a fejüket erősen. Hozzáteszem, négy év alatt semmi gond nem volt vele.)
Úgyhogy én valami ismerőst keresnék, aki nem akadékoskodik. Viszont mindenképp villanyászt keress, mert ez tisztán elektromos munka.
(Különben nem nagyon tudod elrontani. Megkeresed a biztosítéktáblán az ablakemelő biztosítékát, és az onnan elmenő vezetéket átkötöd a féklámpa kapcsolójának bemenetére; a kapcsoló általában a fékpedál karján van valahol. Ennyi.)
Azt hiszem akkor én nem fogok neki látni, de szerinted egy autó szerelő, aki nem elektronikára van szakosodva, ő meg tudná csinálni? Gondolom nem sok pénz lenne, de akkor én legalább nem ronthatok el semmit.
Attól függ, hogy mennyire vagy tecnikai beállítású emberke, meg mennyire érsz rá (molyolós munka).
Meg kell keresni a kapcsoló(k)hoz menő kábelt, és rá/átkötni egy olyan pontra, ami nem csak gyújtásnál kap áramot.
Én annakidején az Astrámban átkötöttem úgy a kapcsolókat, hogy azok mindig működtek (akkor is, ha benn sem volt a kulcs a gyújtásban). A féklámpa biztosítékára kötöttem rá a kapcsolókat, az meg állandóan kap áramot.
(A Lacettiben változatlanul idegesít ez a dolog, de mivel olyan riasztó van benne, ami felhúzza az ablakokat záráskor, és amúgy meg nem nagyon huzogatom az ablakokat, mert nem szeretem a szelet/zajt/port az autóban; ezért még nem vacakoltam vele - valószínűleg nem is fogok.)
Sziasztok! Lenne még egy kérdésem: Azt olvastam, h pörgetni kell az autót mint ahogy az automata váltós megy, mert annál nincs ilyen kormozódás. 20-40-60 nál váltani. vagyis 50 körül simán harmadikban, mert azt szereti. dízelnél lehet ez igaz? Mindig azt tudtam, h azokat ne pörgessem, de ezek az új motorok ezt igénylik ... (?) Akinek volna tapasztalata kérem írja meg köszönöm. Flind
Van egy Lacetti-m 2007.08 2.0D, lépcsős-hátú (sedan). Meg lehet azt oldani, hogy az ablakot ne csak akkor lehessen le/fel húzni mikor már a kulcsot az izzításra fordítom? Mert így ha leállítom az autót és le szeretném húzni az üveget, akkor muszáj egész az izzításig fordítanom. Jó lenne, ha már az első elfordításnál lehet le/fel húzni. Ezt én magamnak meg tudom csinálni vagy muszáj valamilyen elektronikai emberke?
Volna némi gondom a 2007-es, 2.0D 5ajtós Lacsimmal. Sokat iszik. Több helyen néztem és nem találtam rá megoldást. Olvasom a fórumot itt is hátulról kezdtem és most 2006 nál járok, lassan haladok, így inkább rákérdezek Tőletek.
Szóval:
130 körül 200 km alatt 16 liter ment bele. ez 8 /100km. a gyári 4.9 a népítélet 5.2/100 km. Városban a 60l gázolaj 850 km re se elég. bár reggel közlekedek vele így nem állok a dugóban. Gépre dugva az jött ki h a részecskeszűrő 300Kmenként tisztít. Van kontrollámpa a szűrőhöz de az eddig csupán 1 alkalommal égett. (meg minden gyújtásnál felvillan) 2-300.e ft egy új részecskeszűrő. De nem vagyok benne biztos h rossz. 92.e Km. van az autóban. Mit lehetne tenni a dupla fogyasztás ellen? Köszönöm! Flind
No, már megint én... Pénteken városi menet közben (igaz, egy erősebb fékezésnél, motorféket is használva, mert elémvágtak) egyszerűen szétrobbant a termosztát házam! Láttam egy múló gőzfelhőt, de nem tulajdonítottam jelentőséget neki (azt hittem, az előttem lévő autóból jött valami füst), csak kb 4-5 km-t menve néztem rá a műszerfalra, kell-e tankolni. Akkor persze feltűt a kiakadt hőmérő...
Megúsztam, csövet kicserélték, de azt mondta a szerelő, majd vigyem vissza, mert "túl magas a nyomás" a hűtővíz rendszerben. Mi a csuda lehet ez?!
Az Eneos japán olaj, a Honda és a Suzuki gyári olaja. Pár éve érkeztek az európai piacra.
A Motul francia prémium olaj, a Bosch ajánlásával.
Az az igazság, hogy az "olcsó" Castrol hipermarketes olajok esetén lehet hamisítvány.... Nem is tudom. Talán ha van a környékeden Agip kút, akkor megpróbálhatod az ENI kenőanyagokat is. Persze az sokkal drágább. Tényleg nem szeretnék tanácsot adni, mert ez olyan, mint a milyen gumit vegyek. :) Csak opciókat. :)
De pár hsz-el lehjebb írtam az sn.car kontaktját. Náluk vehetsz gyári GM olajat, illetve pont most akciós a Q8 olaj. Postázzák is.
Köszönöm! Nyekergés és lassulás (nem elakadás) megszűnt a zsanér kenésétől.
Az általad használt olajokról még csak ne is hallottam. Pont a "hivatalos forgalmazó" keresést szeretném megúszni, mert nemigen esnek útba. Ha nem lehet, mert nagyon a minőség rovására megy, az más tészta.
sziasztok,van egy chevi nubirám 2006 ez nálunk már laceti,szóval tud valaki egy helyet ahol cascot tudok kötni mivel az összes baromnak nincs igy meg az autó és nem akarnak cascot kötni--
Nyekergés: azonosítsd, hogy a zsanér nyekereg, vagy a teleszkópok. A teleszkóp pár kb. 12.000 forint. Br azok elhordottsága pont nem akasztja meg az ajtót.
Akkor marad a zsanér. Ez elkezdhetett szorülni azért is, mert esetleg nyitott állapotban valami megfeszítette az ajtót. A zsanér anyaga nem erős, megcsavarodhat, jártam így, saját hibából. A nyitott ajtónak nekifeszült egy műhelyajtó és hasonlót tapasztaltam, de akkor szemmel láthatóan nagyobb rés volt az ajtó egyik oldalán Karosszériás egy csokiért megigazította. A festék sem sérült. Reméljüez sem a hiba oka.
Akkor meg csak egy kis kenés a zsanérba.
Olaj: nem javasolok semmit. Inkább elmondom, mit használok, de ezek nem nagyáruházas olajok:
- Eneos 5-W40 vagy Motul 5-W40.
Mobilt, vagy Castrolt csak hivatalos forgalmazótól vennék, nagyáruházban nem.
9 éves 1,6 SW Lacsim hátsó ajtaja a felnyitásnál, méginkább a lecsukásnál szörnyű nyekergő hangot kezdett el kiadni. Meg is lassult. Mit tehetnék vele?
Más: eddig Mobile olajat használtam, de meguntam, hogy már jóideje nem kapok a nagyobb áruházakban, ahol sűrűbben megfordulok. Mit ajánlanátok helyette, hasonló minőségben?
Azt mondják, azelső szériások között volt sok tetősín nélüli. De a kárpit alatt ott kell lennie a helynek a felfogatáshoz. Azt javasolja az ember, hogy ha nekimész, akkor vedd le az egész kárpitot, nagyon óvatosan és a szerelés idejére fektesd le, mert el tud vetemedni, lógva ne hagyjad. Idézem: "ritka macerás munka". A tetőkárpit kivételéhez le kell venned a kédergumikt, belül a műanyag burkolatokat, legyen melletted egy ember, aki segít megtartani. Hozzáteszem: ő még nem rakott vissza teljes tetőkárpitot, csak szétbontott.
Tetősínből is kettő féle volt, külsőre ugyan olyanok. Ha veszed a sínt, vedd meg az ellendarabot is, mert ha valamit beraktak a tetőbe, nem biztos, hogy jó lesz a tetősínhez.
Hat pedig apamnak olyan van. Viszont most hogy mondod, rakerestem, es nem talatam kepet ilyen autorol, pl. Hahun. Ez erdekes.... Jo hir viszont az, hogy akkor tuti hogy van felfogato hely, ha mindegyiken van.
Pedig ujonnan szalonbol vette anno, csak azota hallgatom, hogy milyen kar hogy ezen nincs. Gondoltam megcsinalom most mar neki.