Nem tudom lehet-e ilyen 'saját' topicot nyitni itt az indexen, majd kiderül.
Azt a pár topikot amit valamennyire követek a személyes profilom "bejárt topikok" menüjén keresztül, sokszor veszélyeztetem offtopikolással, és ennek szeretnék végetvetni e topikkal. (Ahhoz persze nagyon kevés vagyok, hogy saját blogot nyissak.)
Az After Crying is feldolgozta ezt a tételt, ami lassú tételként "induló" és Pilgrim's Marchként is ismeretes. Sajnos a Crying-változat nincs fenn, pedig az is érdemes lenne a linkelésre. :o( * Mendelssohn - Symphony 4 "Italian" 2/4, Ramon Tebar http://www.youtube.com/watch?v=5EABGnkFytI&feature=related * Leonard Bernstein, széles ecsetvonásokkal, nagy intenzitással, erőteljes érzelemmel dirigálja, szerintem jó felvétel: http://www.youtube.com/watch?v=dVYJoOcnh5M
Ugyanennek az Olasz szimfóniának van egy zseniálisan finoman pörgős 4. tétele (ugrós tánc), jó kis mediterrán temperamentummal, Elsőként, szerintem jó kis zeneiskolásos (kamara)felvételen: a karmester láthatóan átéli a muzsikát. :o) * Mendelssohn Symphony No. 4 "Italian" - IV. Saltarello Presto http://www.youtube.com/watch?v=tMH3eMZBq4Q * Leonard Bernsteinnel ugyanez ütősebb, erőteljesebb felvételen http://www.youtube.com/watch?v=CZBD7AGQA2g
Ez a következő gyerekkorom egyik kedvenc darabja (híres haláltánc). Szimfónikus költemények egyik csúcsa, ahogy elütődik az éjfél, és a csontok életre kelnek. :o) * Camille Saint-Saëns - Danse Macabre http://www.youtube.com/watch?v=YyknBTm_YyM
Liszt-Totentanz (másik neves haláltánc), After Crying NWC-ben is felbukkanó Dies Irae témára variációsorozat eredetileg zongorára és zenekarra. Ezt se tudják játszani rendesen:
* Itt egy baromi eszement gyors: http://www.youtube.com/watch?v=TlOtaUDq8Sg * Itt meg a másik véglet a marha lassú vontatott: http://www.youtube.com/watch?v=nqCEhmqsSnY * Tempóra talán ez a legegészségesebb, de ezt nem érzem viszont tisztának a jóképű(?) srácot http://www.youtube.com/watch?v=kKjwFQBtERs * Itt van a kedvencem szólózongorás átirata, amit már linkeltem korábban (Valentina Lisitsa) http://www.youtube.com/watch?v=QUMR_D6G_Sw&feature=related * Ez meg kétzongorás http://www.youtube.com/watch?v=iu68oG8MKn0&feature=related
Különben újabban sok egész fura "sportot" mutatnak a sportcsatornákon: A napokban pl. csocsó is volt, ráadásul amit én láttam, azt nők játszották :) De mutattak már dámajátékot is, és más táblás játékokat, sőt számítógépesjáték versenyt! (ez utóbbit nem néztem, nem tudom,hogyan értékelik)
Ja, és a legérdekesebbet majdnem kihagytam ;) [bár az egyik olyan dolog, amit kimondottan lealacsonyítónak tartok női szemmel(jobban mint a pornót)] "mézbirkózás"... Ki nem állhatok minden ilyen iszap-, sár-, olajbirkózás dolgokat... :(
Néhány reakció úszósapka ügyben: -Valóban az anyagból lévő kényelmesebb, viszont teljesen átázik az ember haja, télen nehezebb szárítani (én pedig ráadásul nem hordok magammal hajszárítót, hanem a felrakott 'kézszárító-hajszárítót' használom. -Ha már a vízben vagy nem látszik az alakod, csak a fejed. Ráadásul a víz az arcot is eláztatja, amitől rondább lesz :) -Az utolsó mondat a mérvadó szerintem mégis, a válaszában ;) ugyanis, én sem mondtam, hogy inkább nem járok úszni...nyilván az ember nem bemutatózni jár usziba, tehát kibírom, mint ahogy az összes úszni járó...de attól még Úúúútálom
Nem bírt az úszósapka-téma lenyugodni bennem és a héten rákérdeztem egy volt általános iskolás hölgyosztálytársamnál is. Az imént kaptam meg a levelét. Róla azt kell tudni, hogy nagy sport(wo)man, világ életében kosarazott és még ma is(!) minősített bajnokságban csapata talán legjobbjaként kergeti a labdát.
"A jó úszósapi anyagból van, nem gumi, olyasmi mint a fürdőruhaanyag. Nem is érzem, hogy a fejemen van, és nem is kell a fülemre rángatni. Különben meg baromira nem zavar. Nem azért megyek úszni, ha megyek, hogy a sapimat mutogassam. Mások is ugyanilyenek benne. Csak akkor kell feltenni ha már a vizben vagy félig, és rögvest le lehet húzni ha kikászálódsz a medence aljáról. :-))) A másik meg, hogy aki hiú, az először nézzen a tükörbe. Ha tökéletes az alakja, akkor utálhatja a sapit. De azért ilyen ritkán akad. Akkor meg úgysem a sapit nézik, hanem azt, milyen alakja van valakinek. Ha meg jó, a sapi sem tudja elrontani. Mellesleg, ha valaki tényleg úszni akar, akkor ne utálja a sapit. Ha nem az úszás a fontos, hanem más, akkor persze lehetnek a hölgyeknek ilyen allürjeik. Én sem szeretem, ahol nem kell, nem hordom, de nem esek kétségbe, ha fel kell tenni, és nem zavar."
Ilymódon 3:1-re módosult az úszósapka meccs állása. :o)
Sport csatornákon mostanában sok pókert adnak. Ötlapos pókert játszanak. Ott úgy zajlik a játék, hogy kézbe két lapot osztanak, ekkor indul az első licit. Majd lerakják a flopot (ez 3 lap), ismét licit, turn (1 lap), licit, végül a river (1 lap). A kirakott 5 lapból + a saját két lapból lehet bármilyen arányban felhasználni ötöt. Így akár döntetlen is lehet,ha az asztalon lévők minden játékban lévő fél lapjánál jobb leosztást ad. Ezeknél a versenyeknél van egy max összeg, amivel neveznek, így akinél ez elfogy, az kiesik, és egy győztes marad a végén. Az igazán profiknál ez a játék valahol pszichológia is, megfigyelik egymás mozdulatait, rezzenéseit, megpróbálják kitalálni, hogy ki mikor blöfföl :)))
-Hát Örkényben, meg páternoszterben tényleg nem voltam disztingvált, úgyhogy muszáj volt kiegészítenem/javítanom magamat.
- WoW! Mindig tudsz meglepetést szerezni, most is, hogy követed a pikolaj-topikot. "Jó" lehet ott a hangulat, ilyen BSM-kiosztások nyomán. Kár érte...
- Ez a ma belinkelt cikk számomra azt jelenti, hogy rövid "olcsó olajos" átfutás után recesszió mellett tudhat megnőni az olajár, akár idén, ahogy jósolgatták odaát még pénteken. És mondjuk ez pont az én "olajböjt"-gondolatmenetemnek vág alá. Nem tudom mennyire igaz egyébként a cikkbeli felmérés, meg milyen a hatása, de sajnos el tudom képzelni, hogy még mindig, újra- meg újra, milyen rövid távban tudnak csak gondolkodni emberek fenenagy jólétükben.
- A másik ami még szintén izgatja a fantáziámat a "hálózat" teljesítménybeli különbsége, globalizációs és a vele ellentétes "lokalizációs" környezetben, mondjuk abban az esetben, ha drasztikusan "megrángatják" (hatnak rá kívülről, például egy brutális olajáremeléssel).
- Óh a gugli nekem napi kenyerem, per a mai napig. És egy lánnyal(!) való levelezés döbbentett rá, hogy bőven van hová fejlődnöm még, ezügyben is. :o) Ő egyetemi diákként egy olyan különleges tudakozós cégnél dolgozott, ahol pénzért a leglehetetlenebb - alapvetően guglizós - kérdésekkel lehetett őket megkeresni. Mesélt jó kis anekdotákat is, meg összeállított nekem egy gugli-tesztet, amin rendesen bukdácsoltam. Sajnos irgalmatlan nagy, többszáz mailes - végig magázódós(!!) - levelezés után egyik pillanatról a másikra, számomra teljesen érthetetlenül, szó és magyarázat nélkül kilépett az életemből. Ez van. :o( Kb. 0.5% esély van rá, hogy ebbe a topikba kívülről néha-néha belenéz. Ezért mondom/írom, remélem hogy jól megvan, mindenileg.
(2716)
Ez az egymilliárdos MÜPA-orgona, MÜPA-akkusztikával és Fassang Lászlóval, nagyon izgatja a fantáziámat. Azóta, hogy szóbakerült. Egyszer, ha sok pénzem lenne, szerveznék egy MÜPA-koncertet Finta Gergőnek, akinek gyújtóhangulatú diplomakoncertjén ott voltam (három ráadással), tapsorkánnal (viccen kívül kb. akkora volt a taps, mint az After Crying ZAK-koncertjén, pedig az világraszóló esemény volt), még hosszú beszámolót is írtam valahol itt az indexen erről a vizsgakoncertről. Én Trajtler Gábor mellett őt tartom a legtehetségesebb magyar orgonistának, még egyetlen rossz interpretációját sem hallottam (sőt szuperlativuszokban tudok csak megemlékezni róluk), és hozzá hihetetlen biztos technikája van. A regiszterelését is nagyon szeretem. A kedvenc esküvői bachi a-moll orgonaconcertómat is ő játssza legszebben. És a legszebb, amit senki nem gondolna: Gergely Ferenc egyik utolsó tanítványa volt. Annak a Gergely Ferencnek, aki a mamámat is tanította orgonálni, és családunk nagyon jó barátja volt, édesapámmal régről kölcsönösen nagyon tisztelték egymást. Eszembe jut még egy neves magyar orgonista család egyik orgonistája Peskó György. Őt közvetlen testközelből láttam orgonálni és megdöbbentő módon - tán világháborús balesetként - az egyik hüvelykujja helyén csak egy csonk volt. De úgy játszott, hogy egyáltalán nem lehetett ezt a hiányosságot észrevenni. Margittay Sándorról is eszembejut egy anekdota, hogy egyszer egy zeneakadémiai koncerten leborult a kottája. Onnantól fogva radikálisan megnőtt a kottanélküli kívülről memóriából játszott orgonakoncertjeinek száma. :o)
Lehet, érdemes lenne elmenni a MűPába, arra az orgonabemutatóra...én még közelről sohasem láttam élőben igazi orgonát...Mármint arra a vezetés-bemutatásra gondolok Fassang Lászlóval, aholis azt írták, hogy megmutatják közelről, a kulisszák mögül, hogy milyen is az ottani orgona... Erre gondoltam:)
Valahol mindig ámulatbaejt egy ilyen monumentális hangszer :)))
Milyen jól összefoglaltad a válaszaidat :))) Eredendően nem is vártam reakciót a novellára, "csak úgy" beírtam :)))
Píkolajat én olvasgatok, de jelenleg épp megült....(BSM többeket kiosztott, nincs téma)megaztán hétvége van, az meg, ha jól figyeltem eddig 'munkaidős' topik :)
Ahogy megértettem (vagy nem) neked a munkádhoz fontos is az ilyen gugli-keresés... [nna én is összefoglaltam gyorsan ;)]
Három közismert francia romantikus toccata; van amelyik zseniális videóról a youtube-ról:
Ez képileg is zeneileg is rendben van, szerintem. Boellmann Toccata http://www.youtube.com/watch?v=7kA0ZXhT_1M
Az első képileg mindenképpen rendben van. Zeneileg se rossz. Widor Toccata at Cathedral Basilica in Newark http://www.youtube.com/watch?v=DKejfYzB3ak http://www.youtube.com/watch?v=QWYDo36huLU&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=cpZQLCMgDf4&feature=related
Erről a harmadikról egyszerűen nincs jó felvétel fenn, sem hangilag, sem képileg. :o( Valami hihetetlen, hogy nem tudják játszani... Az elsőn legalább képileg látszik, hogy azért kell kapkodni az ujjakat. A másik videón legalább valahogy megszólal. Döbbenetes kompozició, hogy három percben mi feszültséget tud teremteni és felfokozni az égbe. :o) Vierne Toccata André Isoir joue la toccata en si bémol majeur de Vierne. http://www.youtube.com/watch?v=FBHWMmRLwu4 http://www.youtube.com/watch?v=Q3cBXDW6gSU&feature=related
(2709) Világos, igazad van. Reflektálhattam volna összeszedettebben is a témában. A Páternoszter nekem is kedves témám, láttam a cikkben az Örkény utalást, és mindig is szerettem a tömör koncentrált művészi megnyílvánulásokat. És igen az időfaktor is figyelemreméltó. Mindenféle szempontból.
(2711) Ne viccelj: a pikolaj mint téma továbbra is izgalmas, nekem is (sőt!). Csak a vonatkozó topik követését építettem le a magam számára.
(2712) Igen, ismert film. :o) És az hagyján, hogy a Google hoz csomó találatot, de milyen jó minőségűeket, rögtön a lista elején, és mennyit tud segíteni a napi munkában. BTW: Én magamon azt vettem észre az évek folyamán, hogy van amikor pillanatok alatt elképesztő milyen gyorsan milyen hatékonyan keresek és találok. És van amikor kínlódok és eredménytelen vagyok.
Számomra már az is felfoghatatlan, hogy beírok egy szót, és pillanatok alatt talál akár több ezer olyan linket, amiben benne van a keresett téma...
Épp ma jutott eszembe a "virtuális világ" kapcsán egy film (magát a filmet nem szeretem, mert borzalmas, mindenféle szempontból, viszont amit felvet téma az elgondolkodtató lehet): Menekülő ember c. Lényege, miként tud manipulálni a tv, illetve a modern technikával hogyan lehet képileg is formát ölteni a manipulációnak, Elhitetni, hogy a valóságot látjuk, holott az egészet számítógéppel generálták... (akkor, 1987-ben még talán nem hittük, hogy ilyen hamar lehetséges hozni ezt a technikát) Csak a számítógépes játékokat nézve, akár pillanatokon belül erre a szintre juthatunk... (jelen esetben a film többi része érdektelen számomra, és elég ocsmány is)
Állítólag a könyv sokkal jobb/hozzászólásokból/, de azt nem ismerem...
Örkény a Páternoszterről jutott eszembe (az is egypercese), elővettem, beleolvastam és rátaláltam. Ennyi. Mivel megtetszett, és idevág, gondoltam beírom. Különben pedig sokkal jobb, mint mások által továbbgondolt változatai... :)
Ráadásul, ha belegondolsz, mikor írta, és mégis mennyire aktuális tud lenni...na ez a művészet!
Ahova a Google sem jut el http://index.hu/tech/net/2009/03/08/ahova_a_google_sem_jut_elahova_a_google_sem_jut_el/
Ez is nagyon érdekes cikk, és valóban nagyon izgalmas szakterület ("mély web" elérése), sokkal több aspektussal (jogi, etikai, hálózatos/motivációs, szabványügyi, stb.), mint a cikk vesézi.
Kimentek a divatból a hibrid autók "Az olcsó benzin és az autópiaci túlkínálat miatt csökkent a hibrid kocsik vonzereje az Egyesült Államokban. ...Akkor még 4 dollárba került egy gallon (3,78 liter) benzin, ma már csak a felébe. Akkor még várólisták voltak a hibridekre, ma már az autósok nem félnek a tankolási költségektől, nem is keresik annyira a kevesebb üzemanyaggal beérő elektromos-benzines kocsikat."
Ezt sokan próbálták meg utánozni, rengeteg ilyen jellegű "vicces" kérdőív terjed a neten. Mondjuk jellemzőbben régebben, mint mostanában, ahogy én érzékelem.
Sőt, ha azt vesszük más művészeti ágak legalább olyan rizikósak. Míg Van Gogh majd éhen halt életében, addig ma milyen értékesek a festményei. Milyen jutalékot kapott...? A festményhamisításról nem is beszélve :)))), akkor, ha fizet a hamisító jopgdíjat az eredeti festőjének, nyugodtan másolhat ??? (na jó, ez csak vicc volt)
Akkor sem értek egyet azzal, hogy egy "jól sikerült" zenei darabból, még az utódok is meg tudjanak élni esetleg...(öregségükig, mert ha jól tudom 70 évig jár a dolog...?...)
> ... de más szempontból nézve ez is csak "egyszeri" produktum.
Igen, de azt senki nem fizeti meg. "Annyit" nem fizetnek érte. Ezért inkább a felhasználásért fizetnek, a mű pedig a szerzőé marad. De volt már példa "olyan" megvételre is. Pl. tudjátok-e, hogy az "Old folks at home" című dal szerzőjeként miért szerepel bizonyos kottákon egy "Edwin Pearce Christy" név? Mert sok pénzért megvette a dalt Steven Collins Fostertől, az eredeti szerzőtől.