Keresés

Részletes keresés

Tafkó Birgut Creative Commons License 2011.12.06 0 0 9934

Mit gondolsz: Jézus erjedt löttyöt adott? Eddig úgy tűnt, hogy szerénted nem. Félreértettelek, vagy félrevezettél...?

Előzmény: evangelium (9920)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.05 0 0 9933

Érdemi?

Előzmény: NattyDread (9932)
NattyDread Creative Commons License 2011.12.05 0 0 9932

Szar a dumád öreg, kilóg a LÓLÁB!

Előzmény: Törölt nick (9923)
NattyDread Creative Commons License 2011.12.05 0 0 9931

Inkább készítsd az ÁDVENTI  naptárt, haver! :oP

Előzmény: Törölt nick (9923)
NattyDread Creative Commons License 2011.12.05 0 0 9930

Bullshit, haver!

Előzmény: Törölt nick (9921)
NattyDread Creative Commons License 2011.12.05 0 0 9929

Ézsaiás könyve:56:12    Jertek, hadd hozzak bort, és igyunk részegítő italt! és legyen a holnap olyan, mint a ma, nagy és dicső felettébb!

Előzmény: Tafkó Birgut (9912)
NattyDread Creative Commons License 2011.12.05 0 0 9928

Dude, én erjedettől sem tudok leittasodni, right?

Előzmény: Tafkó Birgut (9897)
NattyDread Creative Commons License 2011.12.05 0 0 9927

Ne csüggedj, én hiszem!

Előzmény: Tafkó Birgut (9896)
NattyDread Creative Commons License 2011.12.05 0 0 9926

Aa! Te vádlottat írtál, aki majd elszámol.

Előzmény: Tafkó Birgut (9895)
NattyDread Creative Commons License 2011.12.05 0 0 9925

Hehe! Két üveg oinost ittam meg, szívtam egy kis kaneh bosem-et, és jó a kedvem :oDD

 

evangelium Creative Commons License 2011.12.04 0 0 9924

Tehát, ebben a mondatban: „Minden ember a jó bort teszi fel először és ha már részegek, a silányabbat" a bor most akkor alkoholos, vagyis részegítő, vagy sem?

Vagy tökmindegy, és irreleváns?

 

A násznagy egy szokásra utalt ezzel a mondattal. Milyen szokásra?

 

Vsz részegítésre, és az állapot kihasználására...

 

Előzmény: Törölt nick (9923)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.04 0 0 9923

Ján. 2,1-10. “És harmadnapon menynyegző vala Kánában, Galileának városában, és ott vala Jézusnak anyja. Elhívattaték pedig Jézus is az ő tanítványaival egybe abba a menynyegzőbe. És mikor elfogyott volna a bor, Jézusnak anyja monda néki: Nincs borok! Monda néki Jézus : Micsoda dolgom vagyon nekem veled asszony? Nem jött el még az én órám.

 

Mondá az ő anyja a szolgáknak: Valamit parancsoland néktek, azt cselekedjétek. Valának pedig ott hat kővedrek, melyek helyeztettek vala ott a zsidóknak tisztulásukra, melyek közzül mindenikbe két-két vagy három métréta fér vala. Monda nékik Jézus : Töltsétek meg e vedreket vízzel. Megtölték azért azokat szintén teli. És monda nékik: Meritsetek immár és vigyétek a násznagynak. Elvivék azért neki. És mikor megkóstolta vala a násznagy a vizet,190. oldal mely borrá változott vala, (nem tudja pedig honnét volna az, de a szolgák tudják vala, kik a vizet merítették vala) szólítá a vőlegényt a násznagy, és monda néki: minden emberek először jó bort szoktak a vendégeknek adni, és minekutánna ittasodtak, akkor adnak alábbvalót, te pedig a jó bort ekkorra tartottad. E csudát tevé Jézus először Kánában, Galilea városában, és megmutatá az Ő dicsősségét, és hivének Ő benne az Ő tanitványai.” Szóról szóra adtam ezt a sokszor félremagyarázott, nem egyszer még a hittudósok által is sajnálatosan félreértett szentírati helyet, mert fel kívánom hívni erre e könyv olvasóinak és minden gondolkodó ker. egyénnek a figyelmét. 

 

Miről van itt szó? Arról, hogy Jézus egy lakodalmi vendégségben, melyre tanítványaival együtt hivatalos volt, a vendégsereg élvezetére mintegy 600 liter bort állított volna elő tiszta vízből. Hagyjuk figyelmen kívül magát a csodát, mint ilyet és vizsgáljuk meg a kérdés érdemi oldalát az ital anyagát illetőleg.

Mindenekelőtt kijelentjük, hogy lakodalmaknál a zsidók sohasem használtak, és ma sem használnak szesztartalmú bort. A zsidók a házasságot szent szövetségnek, isteni intézménynek tartják, és ezen vallási cselekmény végzésénél is szigorúan 191. oldal alkalmazkodnak a III. Móz. 10,8-10-ben megadott isteni parancshoz, mely szent alkalmaknál, hálaadó és más ünnepélyeknél, lakomáknál stb. a bor és részegítő ital használatát a legszigorubban megtiltotta. Maguk a zsidók egyébként nem igen cultiválták a részegítő italok előállítását. A rómaiak, kiknek uralma alatt voltak a zsidók a jézusi időben, itták ugyan orgiáiknál a szeszes italt, de családi körükben, vagy lakodalmi ünnepélyek alkalmával ők sem használták. Jézus nem jött, hogy a törvényt eltörölje, Ő mint “igaz Izraelita” és mint Istennek Szentje is, megtartani jött azt, a mi a rörvényben megírattatott. Már pedig a törveny tíltja a szeszes ital használatát szent cselekménnyel kapcsolatban.

 

Keresztyén érzésünk fellázad az ellen a feltevés ellen, hogy Jézus egy lakománál, melyet, az Ő megjelenésével Ő megszentelt, – közreműködött volna abban, hogy ott a vendégsereg lerészegedhessen. Egyetlen okos és nemesen gondolkodó ember se tenne olyat, hogy 600 liter bort szolgáltasson egy olyan lakomához, a mely szeszes ital nélkül tisztességes és szép lakoma, szeszes itallal pedig dorbézolás alacsony színvonalára sülyesztetik le. De ha bárki tenne is ilyet, Jézus nem tett semmiesetre sem. Ő a könyörülő Főpap, ki a mi lelkünket megtisztítani 192. oldal és megmenteni jött alá a földre, nem fog az Ő embertestvéreinek mérget adni, hogy azzal a lelkeket meggyílkolja. Ki hiszi el, hogy Jézus annyira következetlen lehetne önmagához, annyira engedetlen az Örökkévaló Szent Isten parancsához, hogy a mikor Isten a próféták által szigorúan hírdetteti, miszerint: Jaj a bornál mulatóknak, és hogy a bor őrültté, fajtalanná, csufolóvá és háborgóvá teszi az embert, és hogy végül mint a kígyó megmar: – ki hiszi el, mondom, hogy mindezzel szemben Jézus egyszerre csak 600 liter alcoholos tartalmú bort adjon az Ő leendő hívei asztalára? Jézus csakis egészséges és tiszta bort adhatott e családi ünnepség alkalmával azoknak, kik előtt Istenfiúságának ezen első csudáját mutatta be. Olyan bort, a melyet az összes jelenvoltak jó bornak minősíthettek. Az nem marta meg, mint a kígyó a vendégeket. Nem mérgezte meg a testet és lelket. Attól a bortól senki nem lett beteg, sem útálatos. Az a bor, mit Jézus a kánai mennyegzőn előállított, ízletes, tápláló, ártalmatlan bor volt, mert Jézus isteni jellemével részegítő bor előállításának gondolata össze nem férhet. Ő a hol megjelent, mindenütt áldást vitt magával. Ő jelenlétével megszentelte, megnemesítette az örömet és bánatot.

Ha még csak azt sem tudjuk összeegyeztetni Jézus kristálytiszta és szent életfolytatásával, 193. oldal hogy Ő letelepedhessen olyan társaságba, hol az emberek mértékletlenségbe és dorbézolásba vannak elsűlyedve, hogyan feltételezhetnők róla azt, hogy Ő maga adjon alkalmat az embereknek arra, hogy ezek romlásba döntsék testüket, lelküket? Micsoda vallásalapító, vagy erkölcstanító volna az, ki ilyet tenne? Hiszen ha ez igaz lenne, akkor Mohamed, meg Confucius és a többi pogány vallás alapítók magasztosabb tanítást és példát adtak volna követőik elé, mint Jézus, mivel ők megtiltották híveiknek a szeszes ital használatát? Az igazság az, hogy a Jézus vallása tisztább és szentebb életfolytatást kíván meg, mint bármely más vallás ezen a világon. Már pedig ha valaki a mértékletlenségnek és dorbézolásnak adja által magát, az az ember nem vallhatja magát jó lelki-ismerettel az Úr Jézus Krisztus igaz követőjének.

Ha Jézus ezen lakodalmi vendégségnél szeszes bort állított volna elő, azzal ugyan nem mozdította volna elő sem a maga, sem az Isten dicsősségét, mint a hogy azt a szeníiró megjegyzi. A szesz, mint ital, különösen pedig, ha azt valaki mértéktelenül élvezi, csakis a nyomoruságot, átkot terjeszti ezen a világon. Egy hírneves keleti utazó, nagy tudós, ki Európába jött, csodálkozott azon, hogy a műveltnek nevezett világrészben oly rengeteg kórház, tébolyda, 194. oldal szegényház és börtön van. Megfigyelésének eredményeképpen pedig megállapította azt, hogy mindezeknek a felálítását az itallal való visszaélés és mértékletlenkedés teszi szükségessé. – Ázsiában, mondá ő, kórházakra és tébolydákra nincs szükség, mert a pogány vallások hívei nem élnek szeszes itallal. Nem- lesújtó ítélet ez egy pogány tudós ajkáról a ker. hívek némelyikének életfolytatása felől?

Jézus arra tanít bennünket, hogy vigyázzunk, hogy kísértetbe ne essünk. Gyönyörű imádságában, a kedves szép Mi Atyánkban is ajkainkra adja azt a kérést Istenhez, hogy Ő, a mi mennyei Atyánk ne engedjen minket kísértetbe esni. Ha Jézus az ő tanításában következetes önmagához, – hogy lehet azt elgondolni Ő róla, hogy Ő 600 liter erős, szeszes bort adjon, isteni csodaképpen, egy lakodalmi vendégsereg elé, kisértetbe hozván őket ez itallal a részegségre, és abból következő többi bűnre?

Sajnos, sokan vannak az írásmagyarázók között, kik minden vizsgálódás és gondolkodás nélkül mennek a kitaposott nyomokon és az egyes bibliai kifejezéseket, vagy szavakat látszólagos értelmük szerint fogadják el, a nélkül, hogy legalább csak a józan ész és a helyes ítélet világosságába állitanák be azt, a mit igazságnak elfogadnak, vagy elfogadtatni akarnak. – Mihelyt borról van szó a Bibliában, a legtöbb 195. oldal lelkipásztor, vagy írásmagyarázó úgy vélekedik, hogy annak okvetlen olyan bornak kell lennie, vagy annak olyan bort kell jelentenie, mint a minő italt ma ismerünk a bor nevezete alatt. Holott igen nagy különbség van a bibliai bor szavak értelmi jelentősége között. Innen van aztán a sok zavar, értelmetlenség és lehetetlen magyarázat a Biblia egyes verseit illetőleg. Örvendetes jelenség, hogy újabb időben, különösen mióta missionáriusaink keleten utazásokat s tanulmányokat tesznek, a ker. világ más világításban látja az u. n. bor-kérdést és mind-inkább kidomborodik a ker. hitfelekezetek dogmatikájában az a theologiai felfogás, hogy a szesz és részegítő ital nem tekinthető Isten áldásának, és nem adatott a szív vidámítására, – mert hisz a természet nagy háztartásában Isten teremtő szent kezéből egy cseppnyi, egy atomnyi alcohol sehol ki nem kerül. Az alcohol képződik rothadás, erjedés által, vagy az emberek azt mesterségesen állítják elő, tehát egyszerűen megtévesztés azt állítani, hogy azt Isten adja, és helytelen interpretáczió az, mely ilyen szesztartalmú bor előállításának nagyon kétes értékű dicsősségét akarja Idvezítőnk szent egyéniségével összeköttetésbe hozni.

 

Előzmény: evangelium (9922)
evangelium Creative Commons License 2011.12.04 0 0 9922

Választ nem kaptam benne a kérdésemre.

 

 

Előzmény: Törölt nick (9921)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.04 0 0 9921
Előzmény: evangelium (9920)
evangelium Creative Commons License 2011.12.04 0 0 9920

Amellett tartok ki, hogy ennek a mondatnak:

 

„Minden ember a jó bort teszi fel először és ha már részegek, a silányabbat" kell hogy legyen önálló értelmezése (tehát Jézus és Budha erkölcsiségétől független), mégpedig abból a szempontból, hogy ezt a mondatot hogy lehet értelmezni, ha benne a lötty" nem alkoholos...?

 

Lehet-e szőlőlével értelmezni, és hogyan tovább, ha nem lehet.

 

 

Előzmény: Tafkó Birgut (9919)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2011.12.04 0 0 9919

"Minek örülsz szívből?"

 

Annak, hogy továbbra is kitartasz amellett, hogy Jézus nem ad(hat)ott szeszt...

Előzmény: evangelium (9918)
evangelium Creative Commons License 2011.11.30 0 0 9918

Minek örülsz szívből? Nem teljesen értelek.

 

Én addig nem örülök, amíg nincs meg az értelmes válasz, miszerint:

 

„Minden ember a jó bort teszi fel először és ha már részegek, a silányabbat"

 

Ezt a mondatot hogy lehet értelmezni, ha benne a bor nem alkoholos...?

 

 

 

 

 

Előzmény: Tafkó Birgut (9916)
evangelium Creative Commons License 2011.11.30 0 0 9917
De van-e válasz a kèrdèsemre?!

Előzmény: Tafkó Birgut (9916)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2011.11.30 0 0 9916

Ennek szívből örülök...

Előzmény: evangelium (9915)
evangelium Creative Commons License 2011.11.30 0 0 9915

Ezért is tettem fel a kérdést.

 

Kell lennie megoldásnak.

 

Egyértelműnek.

Előzmény: Tafkó Birgut (9914)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2011.11.30 0 0 9914

Örülök, hogy szerénted Jézus nem erjedett löttyöt adott...

Előzmény: evangelium (9913)
evangelium Creative Commons License 2011.11.30 0 0 9913

"Miért nem válaszolsz...?"

 

Ez most konkrétan hülyén hangzott a te szádból'! 

 

--------------------------------------------------------------------

 

„Minden ember a jó bort teszi fel először és ha már részegek, a silányabbat"

 

Ezt a mondatot hogy lehet értelmezni, ha benne a lötty" nem alkoholos...?

 

 

Én nem csak tőled kérdezem, hanem mindenkitől.

Próbáljuk meg úgy értelmezni, hogy nem alkoholos itt az ital..., és vezessük tovább.

 

 

 


 


 

 

 

Előzmény: Tafkó Birgut (9912)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2011.11.30 0 0 9912

Miért nem válaszolsz...?

Előzmény: evangelium (9911)
evangelium Creative Commons License 2011.11.30 0 0 9911

„Minden ember a jó bort teszi fel először és ha már részegek, a silányabbat"

 

Ezt a mondatot hogy lehet értelmezni, ha benne a lötty" nem alkoholos...?

 

Előzmény: Tafkó Birgut (9910)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2011.11.30 0 0 9910
Előzmény: evangelium (9909)
evangelium Creative Commons License 2011.11.30 0 0 9909

„Minden ember a jó bort teszi fel először és ha már részegek, a silányabbat"

 

Ezt a mondatot hogy lehet értelmezni, ha benne a lötty" nem alkoholos...?

 

 

 

Előzmény: Tafkó Birgut (9908)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2011.11.30 0 0 9908

Még mindég ragszkodsz ahhoz (remélem, igen), hogy Jézus erjedetlent adott...?

Előzmény: evangelium (9907)
evangelium Creative Commons License 2011.11.30 0 0 9907

„Minden ember a jó bort teszi fel először és ha már részegek, a silányabbat"

 

Én ezt a mondatot hogy lehet értelmezni, ha benne a lötty" nem alkoholos...?

 

Előzmény: Tafkó Birgut (9906)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2011.11.30 0 0 9906

"Erjedt löttytől megittasodott nem mondja az erjedetlenre, hogy jobb."

 

Tehát nem erjedettet ittak addig sem - mánha még mindég ragszkodsz ahhoz (remélem, igen), hogy Jézus erjedetlent adott...

Előzmény: evangelium (9905)
evangelium Creative Commons License 2011.11.30 0 0 9905

Erjedt löttytől megittasodott nem mondja az erjedetlenre, hogy jobb.

 

Az erjedt lötytől megittasodott az alábbvaló erjedttel is megelégszik. Mármint az analógia szerint.

 

„Minden ember a jó bort teszi fel először és ha már részegek, a silányabbat"

 

Én ezt a mondatot nem tudom értelmezni, ha benne a lötty" nem alkoholos...

 

 

 

 

 

Előzmény: Tafkó Birgut (9904)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!