A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Abszolút szubjektív tapasztalatom, hogy számomra minden forintot megért, amit kiadtam érte. Nekem szükségem van a nagy tároló térre. Ha stabilitási problémát éreznék (érezni persze pici negatívumát a túlméretes top-case-nek, de ez nálam nem ugorja meg a probléma szintet), akkor nem használnám.
A gyári doboz mérete csak idegesített. Sehogy sem fértek el benne a mindennapi vacakjaim. De én mindig sok, mások által feleslegesnek vélt cuccot hordok magammal. Tehát nekem kell a nagy doboz.
Az ADV oldalkofferek fedeleinek levételét minimális mértékben tényleg akadályozza, de nem lehetetleníti el. Ez nekem soha nem okozott gondot, de tudom, hogy másoknál viszont kiveri a biztosítékot.
Ami fontos, hogy a gyári helyre rögzítéshez kell egy Givi (Kappa) kompatibilis platform. Ezért vagy precíz leszel és megveszed 50ezer körüli áron az oda való precíz fém platnit, vagy nem annyira igényesen megoldod egy tizenezres, olcsóbb műanyag platnival.
Hátránya még a külön kulcs, de talán valaki már írta, hogy össze lehet hozni zárcserével az egyenkulcs lehetőségét. Számomra ez sem probléma, nekem jó külön is.
Szóval a lehetőséged adott, kipróbálhatod és ha túlzónak érzed, még mindig választhatsz középutas megoldást, ahogy szintén előbbiekben említették, egy kisebb, de a jelenleginél azért nagyobb dobozzal.
Na megvolt a Glockner, Fro-ba menet 2 esőmentes nap volt, egyiken a híres szerpentin, másikon bringa (na nem ugyanoda) Hát nagyon sokan voltak tényleg, és marha sok biciklis is, így lelassult a forgalom, csak pár őrült veretett. A szállás felé, visszafelé, érintettük a Dienten-Hochkönig sípályát, ahol igazi, gyér forgalmú, kanyargós út van, és milyen szépek ott a sziklák, teljesen elvarázsolt, pedig a Glockner környéke sem kutya.
Mivel a tiéd Adv, ott a oldaldobozok felnyitásával lehetnek gondok. Azt hiszem van méret a givi/kappa honlapon, érdemes megmérni. Vagy a gyárinál is le lehet venni a teljes fedelet? Nálam az Sw-Motechnél egy mozdulat, pontosabban kettő, a oldaldoboz fedő.
Ha eddig sosem hallottad a ventilátor bekapcsolását, (1-ben araszolva, vagy üresben állva, 10 perc után már biztos kapcsolnia kéne, mint a porszívó olyan a hangja), akkor ott a baj. Egyébként az F 650 gyenge pontja a hűtés, haveromnál a vízpumpa tengelye forgott, de a lapátot nem forgatta (típus betegség), nálam ez ok volt, de túl sűrűn kapcsolt melegben a ventilátor, itt a termosztát nyitott csak résnyire (csere). Azóta jó, de terepen, melegben, így is sokszor kapcsol.
Ha már úgyis vízmentes, mindenképpen meg kell nézni a vízpumpát (tengelyén nem forog e el a lapátkerék), majd a termosztátot (nyit e eléggé a ráírt hőfokon), és természetesen a ventilátor egységet. Remélem a motornak nem lett baja (hengerfej)? De gondolom szerelőhöz viszed, a folyamatot csak azért írtam le, mert ez már konkrétan előfordult velünk.
Azt azonban nem értem, hogy a 97-es módosításkor, miért száműzték a vízhőfokmérőt, csak egy piros lámpa maradt. Egyébként az sem gyulladt ki menet közben? Ha jól látom nyeles az első index, akkor óra van a bal szélen, a korábbinál ott volt a vízhőfokhőmérő.
Tegnap lenyomtunk nyugis tempóban 560 km-t: Zakonape oda-vissza. Bruttó 11 óra volt az út. Tapasztalat: a vége felé a seggem már nem volt az igazi, viszont a nyakam nem fájt. Utóbbira az a tippem, hogy jó a kormánymagasító, amihez @Quetzalcoatlusrévén jutottam!
Simán bírja. Egy csapatban szerepelek, akikkel minden évben megyünk Rilire (többfélére is), és időnként az első Rili előtt egy tavaszi bemotorozásra. Van a csapatban egy F650, simán bírja a tréningek megpróbáltatásait.
Valami nincs rendben a hűtőrendszerél (levegős, elkoszolódott, termosztát, hőkapcsoló, ventillátor). Nem bonyolult, végig kell nézegetni, és ami bajos, azt rendbe tenni. Egy nyári városi dugóban is túlmelegedhet a moci, ha nem OK a hűtése.
Van a Kappa-nak (ami lényegében GIVI) köztes mérete, én azt használom: elfér benne a Schuberth E1 és a Forcefield hátprotis Dane Fano nyári kabátom, es nem olyan széles, mint az 58 lityis.
Nekem csak azért nincs, mert még nem tudtam magam rászánni, hogy motor áráért vegyek doboz. Kurvajó cucc, voltak már nálam motorok, amiken az volt, kb elfelejtheted az oldalsókat, 1-2 napos motorozásokhoz.
Átlag napokon nem akarok a jelenleginél több cuccot vinni magammal (pipere (vagyis klotyópapír), szerszám, két részes esőruha, pulcsi, miniállvány, tárcsazár, defektjavító). Inkább a megállás a bajom. Tegnap Zakopaneban: full cucc rajtam, fényképező a nyakamban, egyik kézben bukó, másikban tanktáska. Unom, hogy ha megállok, max a kesztyűt tudom elrakni.
Pér hete el kellett magammal vinnem a 60 literes hengertáskát, amikor valahova lemotoroztam, ahol átvedlettem utcaiba. Sisak és csizma lógott a motoron, többi ruha meg a táskában (a motor meg egy nyilvános rendezvény parkolójában állt egész nap.)
A gyári Akra nekem nem hangos. Igaz a db killer ezekben fixen van benne, nem kivehető. A Tps szerintem gyárilag benne van, de be kell aktiválni, a szervíz megmondja, kérdezz rá. Nekem benne volt alapból, korábbi mociban a gyorsváltót rakattam be, komputer kellett hozzá és kb egy óra. A Misclein Anakee egy kalap szar, hangos, cserébe nem tapad ha hideg van. Bridgestone gumikkal kaptam, 5000 alatt kukák voltak, most a Mischlein 6-al semmi hangja, és tapad is kanyarban cserébe.
Múltkor írtam, hogy olyan érzés menni a GS-el, kétszeméllyel, mintha elfelejtettem volna kanyarodni. Kóválygok az íven összevissza.
Aztán egy túrán egyik reggel átpakoltam a cuccokat... Három vario doboz van, plusz tanktáska. Fogtam és az italokat, egyéb nehéz cuccokat átpakoltam az oldaldobozok aljába, hogy alacsonyan legyenek. A topcaseből amit lehetett átraktam még a tanktáskába, így a topcase-t össze tudtam csukni a kisebbik méretére és könnyebb cuccok voltak csak benne. Láss csodát, a kanyar közbeni imbolygás leszelídült drasztikusan.
Szerintem felejtős dolog a böszme nagy topcase, a motorozás és a biztonság rovására megy. Ne akarj egy hatalmas "tőkesúlyt" a lehető legrosszabb helyre. Oldaldobozokban gondolkodj!