Van egy Lacetti 2006-s évjáratú sedan, gázos autóm.
Már egy ideje hallottam egy kis zúgást az autó hátulja felől, ami a múlt héten már nagyon hangos lett. Egyértelmű, hogy a benzin szivattyúm döglődik. Így beszereztem egy vadiúj szivattyút. Szét is szedtem, hogy kicserélem, de nem tudom kivenni a régit a műanyag keretből.
Annak van valami speciális menete, vagy van olyan szivattyú a lacettiben amit csak a kompletten lehet cserélni?
MAP szenzor vákuumcsövének gumi könyökét nézd meg. A rángatás főleg alacsony fordulaton, motorfékezés utáni kigyorsításnál keletkezik. Elég egy tűhegynyi lyuk és a veszteség alacsony fordulaton túl nagy lesz. előbb - utóbb dobni fog egy túl dús keverék kódot, de az akár napokba is telhet.
A segítségeteket szeretném kérni. Pár napja elkezdett szórakozni az alapjárat a 2005-ös 1.4-es Lacettimben. Mostmár menet közben is berángat alkalmanként, néha le is fullad a motor. 3X vittem szerelőhöz, ott egyik alkalommal se produkálta a tünetet. Hibakód nincs. Videóra vettem, mi lehet ez??
Ha minden jól megy akkor nyár végén vennék az autóra 4db Alufelnit. Az a kérdésem, hogy milyen méretek jók hozzá, mert én néztem egy ilyet: MÉRET: 4x114.3 7x16 ET: 42. Vagy esetleg nem tudtok valami jó használt felni weboldalt?
A lacettimben a napokban észrevettem, hogy a hátsó rész felől éles fütyülő hangot hallok. Gondolom a benzinszivattyú adja ki magából ezt a hangot. Elmentem tele tankoltam a kocsit, akkor megszűnt a hang, de ma reggel ugyanúgy elkezdett zúgni. Tudok valamit tenni vele? Gondoltam takarításra, vagy valamire ami csere nélküli javításra alkalmas?
Most nem hiszem, hogy kitudnám cserélni. Most cseréltettem vezérműszíjat, így a keret elfogyott.
Volna némi gondom a 2007-es, 2.0D 5ajtós Lacsimmal. Sokat iszik. Több helyen néztem és nem találtam rá megoldást. Olvasom a fórumot itt is hátulról kezdtem és most 2006 nál járok, lassan haladok, így inkább rákérdezek Tőletek.
Szóval:
130 körül 200 km alatt 16 liter ment bele. ez 8 /100km. a gyári 4.9 a népítélet 5.2/100 km. Városban a 60l gázolaj 850 km re se elég. bár reggel közlekedek vele így nem állok a dugóban. Gépre dugva az jött ki h a részecskeszűrő 300Kmenként tisztít. Van kontrollámpa a szűrőhöz de az eddig csupán 1 alkalommal égett. (meg minden gyújtásnál felvillan) 2-300.e ft egy új részecskeszűrő. De nem vagyok benne biztos h rossz. 92.e Km. van az autóban. Mit lehetne tenni a dupla fogyasztás ellen? Köszönöm! Flind
Azóta meghúzattam 200km- pályán 148 Km/h -val 4. ben 4300 fordulaton részecskeszűrőhöz való tisztító adalékkal a gázolajban. fogyasztott 30L a 200km folyamán. teletank újra de a vissza úton ismét 16L ment bele 130Km-h val 5.-ben 3000 fordulaton... Szóval a foglalkozás nem érte el a célját. Viszont a tisztítást jelző lámpa nem kapcsolt be... (eddig is csak egyszer kb 1 éve) Kezd az lenni a gyanúm, h nem is a szűrő a gond. A P100-as Lacettihez való számítógép szerint 300km-körül tisztít ( de a lámpa miért nem világít?) Más hiba nincs a műszer szerint. Tehát keresnék egy olyan szerelőt akinek lenne ideje energiája utána járni még is mi okozza a közel dupla fogyasztást. Aki tud ilyen személyt kérem írja meg! Köszönöm Flind
A múlt szombaton lett véve egy Lacetti kombi, amivel eddig meg vagyunk elégedve. De természetesen használt autó révén idővel előjönnek az apróbb hibák, így a vezetőoldali első ülés problémája. Ugye emelhető ülés, két gomb tekerésével lehet változtatni a magasságot, ez még nem is lenne baj, az már viszont igen, hogy a derék felőli részt ha emelni szeretném, akkor az ülésnek csak a jobb fele mozdul meg, a bal sarok viszont a legalsó ponton megragad. Feltételezem, hogy eltört benne valami vagy esetleg kiakadt és ezért működik félig. Mivel magas vagyok, így annyira nem zavar, hogy nincs felemelve az ülés, bár egy csöppet azért magasítanék rajta, hogy optimális legyen a testtartás, viszont ha más vezetne, aki nálam alacsonyabb, ott már ez gondot okozhat, igaz egy párna ideiglenesen megoldás lehet. Kérdésem az, hogy valaki közületek találkozott-e már ilyen problémával, lehet-e javítani, érdemes-e javítani vagy cserében gondolkodjak, akármelyik megoldás érdekel, de első sorban a várható költséget szeretném megtudni.
Azt persze nem írtam, hogy nem én fogom cserélni, csak akihez hordom( szerelő) neki vihetek alkatrészeket, hogy olcsóbban ússzam meg és így csak a munkadíjat kell neki fizetnem. Így hogy nem ismerem az autó szerelési folyamatát nem is kezdenék neki. :)
A válaszodnak a 2. része ami számomra fontos, hogy azokat vegyem akkor meg, így már minden okés.
Köszönöm. :)
Esetleg még márkában tudsz ajánlani, hogy milyen szűrő márkákból válogassak, mert láttam 10 ezerért is, de 5-6 ezerért is.
Ez akkor nem Lacetti problémakör, hanem általános autószerelési ismeretek hiánya.
Ez esetben nem javaslom, hogy nekikezdj, mert több kárt fogsz csinálni, mit hasznot. Pl. a szakszerütlenül megemelt autón a fenéklemez roncsolódik, az olajleeresztő csavart nem megfelelő szerszámmal oldva azt a kulcs "lenyalja", vagy az olajleeresztés közben eláztatod a futómű szilenteket, stb...
Szerintem keress egy jó szerelőt és sok gondtól megóvod magad.
Kérdésedre a válasz, hogy olajat szűrővel együtt szoktak cserélni, de ilyenkor illik a légszűrőt, pollenszűrőt és az üzemanyag szűrőt is cserélni. Sőt én minden második olajcserénél még fékolajat is szoktam.
Az oké, de akkor mit vegyek hozzá? Pl: olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, üzemanyag szűrő, stb stb?Egy pontos listát szeretnék beszerezni, hogy olajcserénél miket szokás cserélni, mert egyáltalán nem tudom, sajnos. :(
Igen már OK. Remélem egy kis kenés elég lesz neki, mert tegnap figyeltem és akkor nem adott ki semmi hangot.
Egy másik: Olaj csere előtt állok, igaz van még 1000 km hozzá, de azért már nézegetem, hogy hol lenne érdemes vásárolni. Amit szeretnék tudni, hogy ilyenkor mit kell vennem az olajon kívül? Légyszi soroljátok már fel egyenként, mert még csak 7-8 hónapja vagyok autó tulajdonos és még nem ismerem teljesen, hogy mit is kell.
Megnéztem, hogy én mit tehetnék a kábelek cseréjénél, de esélytelen, mert nagyon be vannak építve így marad egy szerelő.
Van még egy gondom: a kormány elkezdett nyekeregni. Mikor forgatom érdekes csendes, nyikorgó hangot ad ki. Mi lehet az? A szervoolaj rendben van, esetleg nem ártana lecserélni az olajat a szervoról?