A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Nekem Gsa-n van, áthoztam az 1200-ról az 1250-re, ugyanaz. Nekem a gyári a farcsontomnál nyom, ez nem. A gyárival mindenem fájt lefelé 2-300 km után ezzel elmegyek két nap alatt 1200-at gond nélkül. Fűthető verzióm van, de most nem kötöttem be, mert leperzselte a seggem a korábbi mocin. szélesebb picit minden irányba, mint a gyári, pont ahol kell, és más a tömése is.
Meg nem egy utolsó szempont, hogy a Givi alja lapos, nem állnak ki belőle vasak, amikkel felszántod a szállás padlóját. Vagy otthon a padlót. Vagy a polcot, amire felrakod. Nem tudom, hogy szoktál-e utast vinni, de az lengyel cuccon az a háttámla, hát...:) Plusz a Givihez, legalábbis a Dolomitihez, van rendes hordozófül (oké, fel kell fúrni), meg egy csomó értelmes és értelmetlen tartozék.
A Touratechnél lehetett ülést próbálni, volt egy készletük a fő boltjukban. Én megkérdezném az Euromotort, még ha nem is rajtuk menne az üzlet. Vagy használtan ebay.de, kisebb árkockázattal.
Bocsánat, kicsit magamból indultam ki, mert ilyenkor kicsit felpörögnek munkáim, így már csak rövidebb túrákat tehetek.
Az ősz egyébként csodálatos, és szeptember a hegymászók fő szezonja, azaz jó idő van a hegyekben. Ilyenkor nálunk is szép az erdő, de kicsit hiányzik a fenyők zöldje, mert azzal keverten (K-Alpok) szerintem a legszebb.
Az van a Wunderlich oldalán, hogy 60 napos visszaküldési lehetőség. Ezt próbálta már valaki? Ezt úgy kell érteni, hogy megveszem, megyek vele mondjuk egy 4 napos túrát és ha nem jött be, visszaküldöm? Vagy csak akkor küldhetem vissza, ha nem volt használva?
Nekem touratech volt. Az is betonkemény volt, mégis kényelmesebb a gyárinál. De a touratech nem kompatibilis az ülésfűtéssel, viszont a Wunderlich kiadott egy plug&play verziót.
Azon gondolkozok, veszek egy pár Wunderlichet, ha nem jön be, elpasszolom, talán nem bukok rajta sokat.
Használ valaki Wunderlich ülést Gs-en? Kíváncsi volnék, hogy mik a főbb különbségek a gyári üléshez képest? Ez is kemény vagy zselés pihepuha? Szélesebb? Stb?
Köszönöm szépen. Az Akrával már ott tartok hogy csak induláskor tűnik sokkal hangosabbnak. A napokban megérkezik a gyári, annyiszor csereberélem ahányszor kedvem tartja, vagy míg ki nem találom melyik tetszik jobban. Ez a kettő gondolom egybeesik majd. :)
Köszönöm a felajánlást, sajnos a távolság miatt nem tudok élni vele.
Nagyon tetszik a motor, amióta nálam van, szinte rajta töltőm a szabadidőmet, mindig megyek vele valahová, vagy csak körbe a környéken. :)
Jajj, bocsánat, akartam is írni, hogy plug & play, nem kell semmit csinálni. Csak elfelejtettem írni. De fejben mondtam .-)
Amúgy ne számíts arra, hogy halkabb lesz a gyári, mint ez. Ebben a gyári Akrában már olyan fojtás van a végében, hogy ez is nagyon halk (relatíve ugyebár). Az indulásnál a gyárival is "felordít" a gép, mivel nyitott pillangószeleppel indul el.
A fő különbség, hogy az akrával kicsit mélyebb a hangja, de nem igazán hangosabb. Valaki mérette is, csak nem emlékszem, hogy ki.
Nekem van itthon a polcon egy gyári, felajánlanám, hogy vidd el egy körre, át is szerelném neked 10 perc alatt, de hát nem itt vagy a szomszédban.
Egyetlen dolog szól a csere mellett, hogy idővel az Akrából kijön valamennyi gyapot és akkor hangosabb lesz. Lehet orvosolni gyapotcserével, de az se két forint.
Köszi! Közben még este kicsit rákerestem, nézegettem. Hát...eléggé háztáji kisiparos termék... az látszik, hogy van benne anyag, de elég rusnya :-)
Nem a mostani GS-re érdekel, hanem Adventure-re, ha netán kiderülne, hogy leér róla rendesen a lábam és egyszer úgy döntenék, hogy váltok. De nincs egyelőre tervben, csak érdekelnek a verziók. Eddig a Kappa vagy Givi nagy méretű oldaldobozok és egy közepes topcase érdekelne. Plusz egy szerszámosdoboz, mert jó lenne, ha a szerszámok nem a ruhák között zötykölődnének.
De egyébként múltkorában már elgondolkodtam, hogy a mostani sima GS-re is átváltanék aludobozokra, belső táskákat használva, de mivel meg van a három vario topcase, így sokalltam, hogy 400eFt-ot csak úgy "locsoljak el" egy kicsit kényelmesebb opcióra.
Nekem is az a bajom, hogy cígölni fel-le a szállásokról ezt a dobozt, mikor önmagában is baromi nehéz. De aztán belegondoltam, hogy igazából elbírom, meg évente pár alkalommal 5 percről van szó, illetve télen akarok varratni Mortoff ötlete alapján valami könnyű belső táskákat.
De ha egyszer átváltanék Adventure-re, akkor nem kérdés, hogy alukoffer lenne a megoldás. Nézegetem az opciókat.
Igen, az oldaldobozokból és a topcase-ből is. Vastag a faluk a mehanika miatt és nehezek, szerintem ennyit nem ér a variálhatóságuk. Előnyük a könnyű rögzíthetőség és az egy kulcsos rendszer.
Az előző GS-re megvettem a topcase-t, használtam, de nem voltam boldog vele. Az újra feltettem a régi SW-Motech Trax dobozomat, nem néz ki olyan jól, de minden másban praktiusabb. És a belseje sima felület, csináltattam be egy "bélést", padlószúnyegszerű anyagból, világbajnok. A gyáriban cső van meg csavarok, nem mernék elindulni vele benne egy bukóval. A régi, az új.
És ahogy olvastam/hallottam, sok helyet elvesz belőle a vario rendszer. Szerencsére az ADV-hez nem "illik" a műanyag, így abban sosem gondolkodtam. :-)
Az Anakee Adventure után magamtól nem rendeltem volna semmilyen Michelin-t, de mivel közmegegyezés alakult ki abban, hogy a Road 6 a legcsendesebb, azt rendeltem.
Annak ellenére, hogy van a pincében egy pár Pirelli Scorpion 2, ami a korábbi GS-eimen volt és elégedett voltam velük, ha a végefelé cápafogasra kopást nem nézzük.
Az utolsón Metzeler Tourance Next 2 volt, azzal csak kb. 3e km-t mentem, és a Scorpion 2-höz hasonlítanám, a cápafogasságot nem tudom.
Mentem vagy 350 km-t az új mocival, kezdem megszeretni. A váltója ennek is bénácska, de a megszokható határon innen, úgy tűnik ez a max amit a GS tud, elfogadom a többi jóságért cserében.
Az Akra-t is kezdem megszokni, ma már nem zavart a hangja, csak a teremgarázsos induláskor. Mondjuk nem is húztam neki igazán. Mindegy, veszek egy gyárit, felteszem és meglátom melyik marad.
A gumi továbbra is gyalázat, városi jellegű közlekedésnél elviselhető, amint kimegyek kanyarogni, 100 körül jön a busz.
Kértem árajánlatot a BMW-től gumicserére. Eddig, míg az 1200-es GS-t hordtam hozzájuk, 1250-es cseremotort adtak minden alkalommal. Bejött nekik csel, mert vettem egyet, igaz, nem tőlük. Kíváncsi voltam most, hogy 1250-est viszek hozzájuk, milyen cseremotort adnak? Kiderült hogy fizetik a taxit hazafelé, mekkora poén. :)
Az ár is érdekesen alakult, kb. dupla áron szerelik, de olcsóbban adják a gumikat, összességében ugyan ott vagyok, mintha az ismerős szerelőhöz vinném. Nagyon kíváncsi vagyok ilyen lesz csendes gumival.
Helyből nem szavaztam sem a BMW aludobozokra, sem a variora, kifejezetten a topcase mérete miatt. Láttam, hogy az kevés lesz nekem. Az oldaldobozok esetében nem voltam ennyire a tudás birtokában. Ugyan megvettem GIVI-ből az oldaldobozokat, és egy GIVI egykulcsos zárszettet, ami a Kappa topcase-hez is probléma nélkül illett, de lényegében szinte kizárólag a topcase-t használom - nyilván azért is, mert sajna 2-3 napnál nem megyek messzebbre:-(
Vettem mellé a kínaiak országából egy kis - általam szerszámosnak hívott - dobozt, ami a bal oldali Givi konzol kerék felé eső oldalába kapaszkodik - egy Touratech koppintás - amiben elfér a tárcsafékzár, a sisakháló, defektjvaító, szigszalag, gyorskötöző, stb., amik így nem a felső dobozban hányódnak. Utóbbinak van pár ordas hibája, mégis jól jön. Van alternatívája, lehet válogatni.
A topcase-ben van egy háló a fedélben, ami pár könnyebb dolgot rendben tart - pl. láthatósági mellény, kis dobozkában töltőkábelek, toll, mára talán elmúlt kényszer szerint maszk, stb...
Nekünk is fülig szaladt a szánk, mikor végre hosszú idő után nem kellett a gyerekek miatt a nyári szünethez igazodni. De végül nem alakult jól, és most meg kell taláni, hogy mindkettőnknek jusson a jóból; kettesben és nekem egyedül motoron...
Mindig is imádtam szeptembert. A legszebb időszak - lenne, ha lennének megint príma, kemény, havas telek. De így, hogy csak szutyok, meg a szürkeség... Így van egy rossz üzenete (sajnos).
Na, nekem ezért lesz tűzijatékozás, ha Anya egyszer végre otthagyja az oktatást. Csak a k**** szünetekben tudunk bárhova menni több napra, amikor mindenki más is megy, meg amikor a legdrágább.
Nekünk sajnos csak a jövő szombattól keddig időablak szabad szeptemberben. Tervezek valami Alpokot. Ha nem jön össze, akkor még egy horvátország októberben szóba jöhet.