Tisztelet annak jár, aki kiérdemli. Aki a lábadra tolja a buszon a banyatankot és fénysebességgel fut banyatankostól a busz után majd mikor már felszállt követeli az ülőhelyet, mert fáj a lába annak nem. Annak sem, aki csúcsforgalomban utazik. Sajnos Bp-n nagyon sok tapló nyuggert látni, életemben nem láttam annyit mint mióta Bp-n élek.
Érdekes módon a rokonaim közül már mindannyian rájöttek ,h a piacra lehet 9-10 után is menni és jé még hely is van és már ők is csak röhögnek azokon a sorstársakon, akik már reggel 7kor nyomulnak banyatankokkal a piacra.
A mai vasúthálózat 95%-a még trianon előtti érdekszférában került kialakításra. Ezért vannak a vasúthálózatban a mai szemnek meglehetősen furcsának tűnő nyomvonalak.
Furcsa, hogy Győr és Kisbér között nincs vonal, hogy Székesfehérvárra egyenes út vigyen. Pont az lenne a logikus, hogy két nagy várost összekötni. Legalábbis személyszállítás tekintetében biztosan.
Danika! Te édesanyádat is nyuggernek szólítod odahaza?! Hiszed vagy sem, mindenhol van nyugdíjasklub és nem, nem az a legfontosabb téma, hogy ki kivel, kinek hol fáj, meg, hogy mi volt a TV-ben. Sok nyugdíjast megirígyelnél milyen szellemi és fizikai kondícióban van!
Kecskeméten és Békéscsabán figyeltem ezt meg meg, ott mindig tele a helyi járat nyuggerekkel. Kisebb falvakban meg sztem a falujáró minden fánál megálló buszokat használják. Miért nem alapítanak egy nyugdíjasklubot a faluban vagy ülnek össze mindig másnál megbeszélni a z olyan fontos dolgokat, h kinek éppen hol fáj vagy, h ki kivel kefélt a tegnap esti Barátok Köztben meg milyen csúnyán beszéltek a Maunika Show-ban.
Elolvastam,hogy valami fogalmam legyen. Szakmailag nulla. Az új kormánynak nem ad döntési alapot. Ami igaz belőle:" a buszmegállók többnyire jobb pozícióban vannak " Többnyire, sőt..mondhatni, teljesen!
Hozzá lehet szólni. A vélemény nyilvánítás "még" szabad.
Annak a statisztikának hiszek, amit magam hamisítottam. :-) Hogy ki utazik szórakozásból, s ki nem, azt te nem tudod megmondani, mint ahogy én és más sem. A forgalom nagyságát az határozza meg, hogy utazni kell valakinek vagy sem. Ha menni kell, hát menni kell. Hogy mivel, na az már más kérdés!
Igen, mert amit eddig megspórolt azt benzinre költheti. :-) Miért is fáj az neked, hogy két faluval arrébb utazik valaki? A vonat nem elmegy akkor is ha senki sem ül rajta, meg akkor is ha két regjegyes?
Inkább a helyi járatra jellemző, h a nyugger öregasszonyok odajárnak télen melegedni, meg egész évben pletyózni, mert ingyen van. Ez szűnne meg ha fizetni kéne érte, amit én helyeslek, mert milyen alapon járna nekik ingyen? Azt is be lehetne vezetni ,h csak csúcsidőn kívül kedvezményes a nyugger jegy, a piacra nem kell már 7 órakor elindulni, mikor amúgy is tömeg van mehetne 9 után is akkor már kisebb a forgalom, mert iskolába és munkába már bementek az emberek.
Ha fizetni kéne érte akkor az átutazom az országot, mert ott 10 ft-al olcsóbb a krumpli féle utazás is megszűnne ahogy mondtátok ,de az nem is lenne baj. Már manapság is annyira drága lassan a tömegközlekdés, h csak az utazik még mindig úgy, aki még nem tudott venni egy kisfogyasztású autót vagy telekocsiként bekéredzkedni valahová. A vége meg tényleg az lesz, h már a diákoknak is jobban megéri autóval menni ( már ma is két diákjegy árából kijön a benzin a legtöbb esetben 2006 előtt ez az érték még 4-5 diákjegy volt) és akkor a Volánok és kisforgalmú vicik is csak a nyuggereket cipelhetik teljesen ingyen.
Visszaesne a forgalom, de ahhoz, hogy a közúttól és vasúttól kisebb kapacitást igényeljen, az kéne, hogy annyira visszaessen az utasok száma, hogy vonatokat, járatokat "kelljen" kivenni a menetrendből. Ez pedig nyilvánvalóan nem kívánatos folyamat (fizető utasokat is veszítünk vele).
A statisztika szerint a buszon utazók 25% ingyen utazik, a vonaton 16%. Legtöbbjük nyugdíjas és 20km alatt utazik. Túlzással élve szórakozásból utaztak, nem valódi szükséglet miatt. Egyszerüen visszaesne a forgalom, ha nem lenne ingyen. Már ha a jegy 5%-át elkérnénk már azt meg lehetne érezni. De persze ennél magasabb kéne. Autóval meg kevesen pótolnák az utazást.
"A regisztrációs jegy miatt most már látni, hogy a tömegközlekedésben úl sok az ingyenutas, 15-25% közötti. Ezen változtatni kell, ami azzal járna, hogy megcsappan a forgalom, ami kevesebb kapacítást igényel a közút-vasút párostól."
A vasúttól igen, a közúttól viszont éppen többet. Ugyanis attól még, hogy nem ül fel a vonatra/buszra, ugyanúgy el akar, el fog jutni oda, ahova korábban a közösségi közlekedési eszközökkel utazott (az emberek többsége nem szórakozásból utazik).
Mivel fog utazni, ha nem vonattal/busszal?
Autóval fog utazni, így pont nem kevesebb, hanem több kapacitást fog igényelni a közúttól a közlekedés.
Ez igaz, csakhogy - ahogy hmsoft is írta - nem elég állékony talaj esetén deformálódik, sérül, ami jelentősen növeli a fenntartás költségeit (a beton aljzatot kell cserélni, ami igen körülményes). Magyarul nem mindenhol alkalmazható.
A vasút szempontjából nem igazán meggyőző. Tübb helyen is említi a gyér személyforgalmat, amit fejlesztéssel se lehetne jelentősen növelni. Ráadásul sokan ingyen utaznak, amivel nem számolt. A regisztrációs jegy miatt most már látni, hogy a tömegközlekedésben úl sok az ingyenutas, 15-25% közötti. Ezen változtatni kell, ami azzal járna, hogy megcsappan a forgalom, ami kevesebb kapacítást igényel a közút-vasút párostól.
Azért ez így durva. A vonat útvonala ráadásul kevésbé lakott településeket érint. Egyedül Veszprém ami jelentős, de az meg elhelyezkedéséből adódóan nem egészen esik útba. A busz útvonalán legalább ott van Mór.