Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.06.29 0 0 34406
Tisztelet annak jár, aki kiérdemli. Aki a lábadra tolja a buszon a banyatankot és fénysebességgel fut banyatankostól a busz után majd mikor már felszállt követeli az ülőhelyet, mert fáj a lába annak nem. Annak sem, aki csúcsforgalomban utazik. Sajnos Bp-n nagyon sok tapló nyuggert látni, életemben nem láttam annyit mint mióta Bp-n élek.

Érdekes módon a rokonaim közül már mindannyian rájöttek ,h a piacra lehet 9-10 után is menni és jé még hely is van és már ők is csak röhögnek azokon a sorstársakon, akik már reggel 7kor nyomulnak banyatankokkal a piacra.
Előzmény: D55 (34400)
Dtomesz Creative Commons License 2010.06.29 0 0 34405
A mai vasúthálózat 95%-a még trianon előtti érdekszférában került kialakításra. Ezért vannak a vasúthálózatban a mai szemnek meglehetősen furcsának tűnő nyomvonalak.









Eredeti méretben
Előzmény: gbeatle (34404)
gbeatle Creative Commons License 2010.06.29 0 0 34404
Múltkor éppen olvastam valamelyik topicban, hogy volt ilyen vasútvonalra terv.
Előzmény: Tzp (34403)
Tzp Creative Commons License 2010.06.29 0 0 34403
Furcsa, hogy Győr és Kisbér között nincs vonal, hogy Székesfehérvárra egyenes út vigyen. Pont az lenne a logikus, hogy két nagy várost összekötni. Legalábbis személyszállítás tekintetében biztosan.
Tzp Creative Commons License 2010.06.29 0 0 34402
"Hogy ki utazik szórakozásból, s ki nem, azt te nem tudod megmondani, mint ahogy én és más sem. "

Persze, de tendenciákat látni. Ezért kell megszüntetni az ingyen jegyet, hogy látni lehesen mik a valós igények és ahoz igazítani a tömegközlekedést.
Előzmény: ROCOman (34388)
ROCOman Creative Commons License 2010.06.29 0 0 34401
Danika! Te édesanyádat is nyuggernek szólítod odahaza?! Hiszed vagy sem, mindenhol van nyugdíjasklub és nem, nem az a legfontosabb téma, hogy ki kivel, kinek hol fáj, meg, hogy mi volt a TV-ben. Sok nyugdíjast megirígyelnél milyen szellemi és fizikai kondícióban van!
Előzmény: Törölt nick (34399)
D55 Creative Commons License 2010.06.28 0 0 34400
Több tiszteletet talán...
Előzmény: Törölt nick (34399)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.28 0 0 34399
Kecskeméten és Békéscsabán figyeltem ezt meg meg, ott mindig tele a helyi járat nyuggerekkel. Kisebb falvakban meg sztem a falujáró minden fánál megálló buszokat használják. Miért nem alapítanak egy nyugdíjasklubot a faluban vagy ülnek össze mindig másnál megbeszélni a z olyan fontos dolgokat, h kinek éppen hol fáj vagy, h ki kivel kefélt a tegnap esti Barátok Köztben meg milyen csúnyán beszéltek a Maunika Show-ban.
Előzmény: Törölt nick (34396)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.28 0 0 34398
Ezt nem én találtam ki... ,amúgy akkor mi van? A tartalom a lényeg, arra kell válaszolni! Már akkor, ha valakinek szakmailag van jobb ötlete.
Előzmény: gbeatle (34394)
V43 1279 Creative Commons License 2010.06.28 0 0 34397
Sajnos szomorú ez a tendencia, de mit lehet csinálni...már a diákjegy (50%) is pofátlanul drága, hát még az egész...
Előzmény: gbeatle (34395)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.28 0 0 34396

Inkább a helyi járatra jellemző, h a nyugger öregasszonyok odajárnak télen melegedni, meg egész évben pletyózni, mert ingyen van.

 

És ahol nincs helyi járat, pl falvakban?

Ott a kisebb távolságú helyközi utazások látják el a helyijárati funkciót, azzal jut el a júzer a Tescoba, piacra, kórházba stb..

Előzmény: Törölt nick (34386)
gbeatle Creative Commons License 2010.06.28 0 0 34395

Még pár év múlva megérhetjük, hogy tényleg nem lehet majd az autóktól lépni sem a városokban... :-(

Nem baj, "jó" ez így.

Előzmény: V43 1279 (34393)
gbeatle Creative Commons License 2010.06.28 0 0 34394

OFF

Szabad hát. Csak miért nem lehet sok helyett egy nicknévvel vállalni?

ON

Előzmény: Törölt nick (34392)
V43 1279 Creative Commons License 2010.06.28 0 0 34393
"A vége meg tényleg az lesz, h már a diákoknak is jobban megéri autóval menni"

Ez már régen jelen idő, főleg a február 1.-jei emelés óta.
Előzmény: Törölt nick (34386)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.28 0 0 34392
Elolvastam,hogy valami fogalmam legyen. Szakmailag nulla. Az új kormánynak nem ad döntési alapot. Ami igaz belőle:" a buszmegállók többnyire jobb pozícióban vannak "
Többnyire, sőt..mondhatni, teljesen!

Hozzá lehet szólni. A vélemény nyilvánítás "még" szabad.
Előzmény: gbeatle (34391)
gbeatle Creative Commons License 2010.06.28 0 0 34391

Mit nem szabad?

 

Mindössze arra próbálok választ kapni, hogy egyesek miért váltogatják a fórumos nevüket mint más az alsónadrágot, miközben ökörségeket írogatnak...

Előzmény: Törölt nick (34390)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.28 0 0 34390
Mi a baj? Nem szabad? Ki mondja?
Előzmény: gbeatle (34374)
ROCOman Creative Commons License 2010.06.28 0 0 34389
Hm. Szerintem a hozzászólásod első felét gondold át. Szerintem. :-( A másik fele már sokkal inkább leírja a valóságot.
Előzmény: Törölt nick (34386)
ROCOman Creative Commons License 2010.06.28 0 0 34388
Annak a statisztikának hiszek, amit magam hamisítottam. :-) Hogy ki utazik szórakozásból, s ki nem, azt te nem tudod megmondani, mint ahogy én és más sem. A forgalom nagyságát az határozza meg, hogy utazni kell valakinek vagy sem. Ha menni kell, hát menni kell. Hogy mivel, na az már más kérdés!
Előzmény: Tzp (34383)
ROCOman Creative Commons License 2010.06.28 0 0 34387
Igen, mert amit eddig megspórolt azt benzinre költheti. :-) Miért is fáj az neked, hogy két faluval arrébb utazik valaki? A vonat nem elmegy akkor is ha senki sem ül rajta, meg akkor is ha két regjegyes?
Előzmény: radio100jozsi (34381)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.28 0 0 34386
Inkább a helyi járatra jellemző, h a nyugger öregasszonyok odajárnak télen melegedni, meg egész évben pletyózni, mert ingyen van. Ez szűnne meg ha fizetni kéne érte, amit én helyeslek, mert milyen alapon járna nekik ingyen? Azt is be lehetne vezetni ,h csak csúcsidőn kívül kedvezményes a nyugger jegy, a piacra nem kell már 7 órakor elindulni, mikor amúgy is tömeg van mehetne 9 után is akkor már kisebb a forgalom, mert iskolába és munkába már bementek az emberek.

Ha fizetni kéne érte akkor az átutazom az országot, mert ott 10 ft-al olcsóbb a krumpli féle utazás is megszűnne ahogy mondtátok ,de az nem is lenne baj. Már manapság is annyira drága lassan a tömegközlekdés, h csak az utazik még mindig úgy, aki még nem tudott venni egy kisfogyasztású autót vagy telekocsiként bekéredzkedni valahová. A vége meg tényleg az lesz, h már a diákoknak is jobban megéri autóval menni ( már ma is két diákjegy árából kijön a benzin a legtöbb esetben 2006 előtt ez az érték még 4-5 diákjegy volt) és akkor a Volánok és kisforgalmú vicik is csak a nyuggereket cipelhetik teljesen ingyen.
gbeatle Creative Commons License 2010.06.28 0 0 34385

"Aki semmit nem fizetett az utazásra, az majd pont a 350 Ft közeli benzinárat megfizetve fog autókázni:-)"

 

Vagy éppen többen beülnek egy autóba, mert még úgy is olcsóbban megússzák, mint a közösségi közlekedéssel.

Előzmény: radio100jozsi (34381)
gbeatle Creative Commons License 2010.06.28 0 0 34384
Visszaesne a forgalom, de ahhoz, hogy a közúttól és vasúttól kisebb kapacitást igényeljen, az kéne, hogy annyira visszaessen az utasok száma, hogy vonatokat, járatokat "kelljen" kivenni a menetrendből. Ez pedig nyilvánvalóan nem kívánatos folyamat (fizető utasokat is veszítünk vele).
Előzmény: Tzp (34383)
Tzp Creative Commons License 2010.06.28 0 0 34383
A statisztika szerint a buszon utazók 25% ingyen utazik, a vonaton 16%. Legtöbbjük nyugdíjas és 20km alatt utazik. Túlzással élve szórakozásból utaztak, nem valódi szükséglet miatt. Egyszerüen visszaesne a forgalom, ha nem lenne ingyen. Már ha a jegy 5%-át elkérnénk már azt meg lehetne érezni. De persze ennél magasabb kéne. Autóval meg kevesen pótolnák az utazást.
Előzmény: gbeatle (34380)
V43 1279 Creative Commons License 2010.06.28 0 0 34382
Így van!
Szerintem eléggé alulbecsülik a 25%-os ingyen utazást, én rendszeresen járok vonattal és ez arány minimum 30-40%...
Előzmény: radio100jozsi (34381)
radio100jozsi Creative Commons License 2010.06.28 0 0 34381
Aki semmit nem fizetett az utazásra, az majd pont a 350 Ft közeli benzinárat megfizetve fog autókázni:-)

Egy részük nem fog menni sehová, megszűnik a fűtésspórolásos utazgatások, meg a két faluval arrébb 5 Ft-al olcsóbb krumpli miatti vonatozások.
Előzmény: gbeatle (34380)
gbeatle Creative Commons License 2010.06.28 0 0 34380

"A regisztrációs jegy miatt most már látni, hogy a tömegközlekedésben úl sok az ingyenutas, 15-25% közötti. Ezen változtatni kell, ami azzal járna, hogy megcsappan a forgalom, ami kevesebb kapacítást igényel a közút-vasút párostól."

 

A vasúttól igen, a közúttól viszont éppen többet. Ugyanis attól még, hogy nem ül fel a vonatra/buszra, ugyanúgy el akar, el fog jutni oda, ahova korábban a közösségi közlekedési eszközökkel utazott (az emberek többsége nem szórakozásból utazik).

Mivel fog utazni, ha nem vonattal/busszal?

Autóval fog utazni, így pont nem kevesebb, hanem több kapacitást fog igényelni a közúttól a közlekedés.

Előzmény: Tzp (34378)
gbeatle Creative Commons License 2010.06.28 0 0 34379
Ez igaz, csakhogy - ahogy hmsoft is írta - nem elég állékony talaj esetén deformálódik, sérül, ami jelentősen növeli a fenntartás költségeit (a beton aljzatot kell cserélni, ami igen körülményes). Magyarul nem mindenhol alkalmazható.
Előzmény: Tzp (34376)
Tzp Creative Commons License 2010.06.28 0 0 34378
A vasút szempontjából nem igazán meggyőző. Tübb helyen is említi a gyér személyforgalmat, amit fejlesztéssel se lehetne jelentősen növelni. Ráadásul sokan ingyen utaznak, amivel nem számolt. A regisztrációs jegy miatt most már látni, hogy a tömegközlekedésben úl sok az ingyenutas, 15-25% közötti. Ezen változtatni kell, ami azzal járna, hogy megcsappan a forgalom, ami kevesebb kapacítást igényel a közút-vasút párostól.
Előzmény: Slijepac Most (34372)
Tzp Creative Commons License 2010.06.28 0 0 34377

Győr-Székesfehérvár

 

vonattal 3 óra

busszal 1,5-2 óra

 

Azért ez így durva. A vonat útvonala ráadásul kevésbé lakott településeket érint. Egyedül Veszprém ami jelentős, de az meg elhelyezkedéséből adódóan nem egészen esik útba. A busz útvonalán legalább ott van Mór.

Előzmény: VEKE (34345)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!