Sziasztok! 2009-es 2.0dci trafic-om kezdetben nehezen indult, ha meleg volt a moci, azután már annyira nehezen, hogy el sem indult csak akkor, ha legalább fél egy órát állt! A szerelő azt mondta injektor probléma lesz, darabja 100, ha visszaküldjük a rosszakat, de ez a piezzo elektronikás állítólag nem javítható! De akkor mi a fenének kérik vissza a rosszat, ez itt tuti svindli! Ha nem adom, akkor a renault-nál plusz 40e az injektor, egy győri cégnél pedig 10 vagy 15e, erre nem emlékszem pontosan! A szerelőm simán belemennt volna, hogy jó akkor cseréljük ki csillagászati összegért az injektororkat, mert elvileg mind hibás, kimérte! A dolog másik szépséghibája, hogy a 2 éves autóba úgy belerohadtak az injektor hüvelyek, hogy teljes szétszedés után ki lett belőle szikraforgácsoltatva! Kérdések és észrevételek: valóban ez lehetett-e és ez a baj, vagy okozhatja más? Mivel nem tudok cseredarabot adni, így 560e a 4 darab injektor+szerelés+szikraforgácsolás+járulékos alkatrészek, tömítések a komplett szétszerelés miatt!!?? Na én az injektor árát egy kicsit soknak találtam, így egy ismerősömmel találtam kinnt az UK-ba renault alkatrész kereskedőt és 270e forintért megkaptam a 4 darabot úgy, hogy ha vissza tudnám küldeni a rosszat, 40e forintot még vissza is kapnék! Akkor Mo-n mi az a****ért ilyen drága??? Vártam rá 4 napot és itt volt postával! Ha valakinek ilyen problémája van, szívesen adok kontaktot! Laci
mikor olyan nagy melegek voltak hát nem ment tovább
a hengerfejben viszont a himbasor igen laza volt kézzel ki lehetett csavarni két rögzítő csavart ,így utólag a típust nem ismerő könnyen járhat így .......
Köszönöm szépen a méltatást :-)jól esik,csak nehogy a hiúság bűnébe essek .....
a lógó klasszul nézz ki köszönöm .....
Az ülésed meg tényleg jól nézz ki nem csoda ha szeretném :-)bár szerintem kezdek gyanús lenni mert alább is mintha ép valami ülést néztem volna ki ....
Történt, hogy az 1,9-es Vivaro azt mondta: Elfáradtam, ne zaklass, majd megyek. Szóval elkezdett gyengülni, már az elindulás is 2300 fordulaton ment. Az izzítás lámpát is egyre sűrűbben gyújtotta ki, igaz, a gázolajszűrő ház ellenőrizve lett vízügyileg. A gázpedál probléma meg csak nőtt, már nem kb 15 másodperc, hanem volt hogy 30-40.
Néhány szerelővel beszéltem, mind azt mondta: befecskendező fej csere, tuti ez a baj. Meg hogy 354000 km-nél már másodszor is cserélni kellett volna. Elkönyveltem, hogy ez biza zsebbenyúlós lesz.
Aztán felhívtam vargamunkát, hogy vetne-e- egy gyógyító pillantást a gépre?
A következő pesti utam alkalmával bementem hozzá.
kávéval kezdtünk, aztán nekilátott. Számítógép rá, majd kérdés: Miért akarod cserélni a fejeket?? Semmi bajuk, az értékek jók.
De a motor nem jár egyenletesen. (Nekem fel sem tűnt.)
Hibakiolvasás, majd az EGR-t elforgatta, mert nem kommunikált.
"Nekem gyanús a turbónyomás szabályozó is, tegyünk bele másikat."
Lenyúl a fiók mélyére, elővesz egy vadiújat. Az intercooler belseje meg közben ázik.
Szűrjük ki a gázpedál hibát is, belekerült egy "tuning gázpedál" :-))))
Próbakör: Sokkal jobb, van benne erő kis fordulaton is.
Zsolti átült: Valami még nem az igazi.
Tegyük bele az én légtömegmérőmet!
Igy is lett, az autó meg mint akit s*ggbe rúgtak megidult.
Abben maradtunk, hogy a légtömegmérőt megveszem és beszerelem én.
Nos : a korábban belinkelt üzlet valóban nagyon gyorsan és olcsón küldte a csomagot, de hiába német gyártmány, nem volt jó.
Rendeltem egy VDO-t ezzel most már virgonc a paripa. A gázpedál probléma is lecsökkent 5 mp-körülire.
Amikor Vargamunka azt mondja, hogy "ezt az autót bármikor az aktuális napi áron megvenném" ez már jelent valamit.
Viszont Zsoltival vigyázni kell, mert erősen szemezett a sportülésemmel, alíg várta, hogy elforduljak :-)))
Zsoltinak köszi a szakszerű javításért, szerintem megérdemli ezeket:
Jelenség: beindult és utána leállt a motor. Az üzemanyag rendszer levegős lett. Pumpálás és utána tökéletes volt. De amikor fél órát áll akkor újra levedős. Olaj folyást a motortérben nem látok.
Görögországban vagyok, 1.9 CDTI opel vivaro ékszíj elszakadt, valahol folyt rá a szervó olaj..sikerült itt vennem új ékszíjat, a kérdésem az lenne, hogy a feszítő görgők közül melyiket tudom mozgatni? Látok egy felsőt és egy alsót.. Illetve valaki tud hozzá mutatni vagy küldeni robbantott motor ábrát? Köszi!
Nekem a féltengely csuklók vannak ki forduláskor recseg.
Itt Németben a szerelő minden elektromos alkatrészt ki tud mérni külön, az az leszerelés után ráköti compjutrre és így minden darabot külön ellenőriz mindenhez van külön programja ami jó dolog mivel így biztosra lehet menni ami a hibák felismerését illeti.
Egyébként a Vivaromban is Röno motor van.
Amúgy szerény véleményem szerint ma mindegy milyen autót veszünk mindegyikkel van gond, talán a Toyota viszont megkérik az árát.
Igen néha tudnak érdekes dolgok történni, de GARFIELD kollégánál lesz a pont szerintem, de így csak a dugattyú gyűrűk tömítettségének illetve szelepek zárt állapotának kompressziót tudják ellenőrizni, de ez nem lehet pontos adat szerintem mert adott pontban lehet épp a rendszer tehát azt csak mozgás közben lehetne ellenőrizni és a dugattyúk még lehetnek sérültek.
További szép napot és kellemes hétvégét mindenkinek illetve akik úton vannak baleset mentes vezetést mindenkinek.
Szevasztok ! Nagyon tetszik az oldal, és köszi a sok tanácsot Mindenkinek ! Egy kis segítség kéne... Vettem egy komplett pótkulcsot a 2006-os Vivaromhoz és azt kéne "tanítani" ha valaki tud kulcsot programozni, kérem segítsen !
Felfútták nagyonyomású levegővel a hengeret, és mérték. Csak nem ezt, ha össze van akadva.... (És minden hengerben a kompresszió egyenletes 27.4 bár.....)
Gondolom a levegőáramlás lett más? Eddig csak hideg motornál volt hallható ennyire a fütyülés, gondolom még a hideg csövekben nagyobb volt a zoxigénsűrűség. Meleg csöveknél ez már annyira nincs meg, ezért is kell a levegő hüttő.
Vagy srófoltál. :-)
Telefonon nem zaklatlak, majd, ha eccer-remélem nem kell mostanság javítni- megdumájjuk.
Bár fene tuggya mikor lesz kedvem arra menni, mert még ott voltam, nem mertem mozdulni az autó mellől, nehogy kivegyétek az egyesüllésemet. :-)))))
Érdeklődnék tud e valaki turbónyomást mondani mi az ideális, mert itt kint németben elvittem 1 szerelőhöz kíváncsiságból, hogy mit mond és 1 árajánlat ereéig mint anyag illetve munkadíj, aki egyből rákötötte a műszert és megtudott nézni minden problémát. Magyarországon az opel szervizben (Nyíregyháza) azt mondták nem tudtak kiolvasni semmit (azért a pénzt elkérték), ja és hogy a turbó valószínűleg kampeca stb.. Itt németben a szerelő 1,1 bar körül mért turbó nyomást és a légnyomás szelepet mondta, hogy bekavar (valószinüleg nem jó) + kontakt hiba. Az opel szervizben kb. 1-1,5 milla javítást határoltak. A kocsi 2006.12. havi az az 2007-es évjáratnak számít 2006-ként nem egyezik a motor és alvázszám szerint csak, ha 2007-nek írjuk a gyártási évet. Óra szerint 160.000 km van benne az opel szerviz szerint reális lehet mivel az egyik lengést csillapítóból szivárog az olaj a opelesek szerint kb. ennyi km után jön elő…..
Ha valaki tud mondani 1 turbó nyomást megköszönném. Most várom az alkatrészek beszerzésének az árajánlatát és elmondása szerint csak gyári minőségi alkatrészt szerez be Lengyelből.
Még 1 kérdés, hogy a féltengely gömbcsuklók megegyezik valamilyen autóéval, ha igen melyikkel, mivel Magyarországon komplett féltengely hosszú 600.000.- rövid 300.000.- körül beszéltek. Előre köszönöm a türelmet és a válaszokat. További szép napokat mindenkinek.