A VW új motorja a megújuló, egyszerűsített motorválaszték egyik alappillére. Ez a fórum teret ad a felmerülő problémák, üzemeltetési tapasztalatok megvitatásának.
Nekem is 2019-es 1.5 130LE manuális Golfom van, de még a 7.5-s kivitel. Első tulaja vagyok, időről időre nekem is produkálja ezt a műszerfal felöl jövő zörgő hangot. Van, hogy fél évig sem semmi, aztán meg heteken át állandóan, nagyon idegesítő tud lenni. Én azt gondoltam, hogy egy kábelköteg nincs a helyén a műszerfal mögött és néha az zörög, de ha ez típushiba, akkor valószínűleg más a gond. Általában egyébként nekem a téli hidegben és a nyári nagyobb melegben nem adja a hangot, a kellemes átmeneti időben zörgősebb.:)
Sziasztok! Eladó egy Skoda Octávia Combi 1.4 TSI Style (5E54M5FL) szin: Fekete mágia gyöngyház, gyártás: 2017.11, átvétel: 2018.01.08. A gépjármű többletfelszereltséggel rendelkezik. Bővebb információ: +36305149591 A gépkocsi Baranya megyében található.
2019 1.5 TSI 03 manual (75ekm) tapasztaltam mostanában az általad leírtakat. Számszerűen 1500-1750 fordulatszám között berezonál valami a műszerfal utasfelöli oldalán (legalább is onnan hallom, vagy lábtér környéke) Kiszedtem a kesztyűtartót hátha az okozza, de maradt ugyanúgy. Ha megemelem elől a jobb oldalán a kocsit (füleléshez) akkor elkussol, illetve nem reprodukálható. Örömködés. Menet közben viszont előjön, ha kuplunggal vagy üresben pörgetem az adott fordulatszámon akkor nem hallható (mindig, - random-faktor itt is). A jobb alsó műanyag burkolatot is levarázsoltam, de az sem oldotta meg a dolgot. Nekem valahogy olyannak tűnik, mintha a kipufogó rezonálna be önmagában vagy mással összegerjedve. Megnéztem, de nem ér semmi semmihez ami okozhatná.
2 hengeres üzemmód nálam sajna "brummogással" üzemel (hang és rezonancia) , pulse and glide üzzemmód vagy hangerő fel :) A váltónak is van egy kis hangja motorfékben. Lecseréltem a váltóolajat, de maradt minden a régi, talán annyi, hogy hidegben nem annyira hallható, mint mikor már melegre fordul az idő. Persze ezek nem atomnagy problémák, valószínű egy dízelből átülve fel sem tünne sok embernek, de azért jelen vannak.
2 hete boldog tulajdonosa lettem egy Volkswagen Golf 8-asnak, előszériás modell, 2019 gyártású, 1.5 TSI 130 le, kézi váltós. Gondoltam megosztom rövidem a tapasztalataimat.
Az autóban 74.000 km van. Sok korábbi hozzászólásnál olvsatam, hogy sokatok küzd a 2 hengerezéskor fellépő rezonanciával, ez a konkrét példány semmi ilyen jellegű tünetet nem produkál, ha az infotaiment nem írná ki, hogy épp 2 hengerrel jár, úgy észre sem venném. Így csak megerősíteni tudom azt, hogy ha valakinek akár csak egy kicsi zaja van az rendellenes.
A teljesítmény ebbe a kaszniba szerintem elég. A fogyasztás érdekes, ha tojáshéjon vezetek akkor volt olyan, hogy 40km M0 20km Budapest (üres volt a város) 4.4 literes fogyasztással jártam meg. Természetesen ha dinamikusan közlekedem és dugó is van akkor a 7.5 l/100km sem elképzelhetetlen.
Az infotaimenttel az előző tulaj nagyon sokat küszködött, de végül garanciában kicserélték a vezérlését, és most teljesen jól szuperál. A kocsinak ezen kívűl egy hibája volt, tönkrement a kormánymű, szerencsére ez is garanciában, mert amennyire tudom ez millió körüli összeg...
Nem tudom más járt e már így, de a kocsi jobb elejéből néha furcsa hangot hallok, olyan mintha a műszerfal berezonálna. Ez elég idegesítő tud lenni, és teljesen random jön elő, valamint random ideig tart. Valakinek volt már ilyen baja?
Ha bárkinek valamilyen kérdése van, én is igyekszem megválaszolni.
A márkaszervízek árában nagyon nagy szórás van, így érdemes több helyről is ajánlatot kérni.
A szűrő a tankban van, szóval nem olyan egyszerű, mint mikor a küszöb alatt van. Nem, nem cseréltem még, míg nincs észrevehető változás, talán addig nem is kell.
Élettaram valószínűleg 150-200e km lehet, tehát akkor lehet majd keresgélni az opciókat.
Ez egy teljesen indokolt döntés, különösen, ha költséget szeretne spórolni. a pótalkatrészek és a munkaerő költsége egy hivatalos szervizben általában drágább. ellenőrizze, hogy az Ön által választott nem hivatalos szerviz garanciát vállal-e az elvégzett munkákra és a pótalkatrészekre. Egyes esetekben az autó nem hivatalos szervizben történő szervizelése hatással lehet a gépjármű-biztosítás feltételeire. Ez ritka, de érdemes utánanézni a biztosítási feltételeknek. Szerintem érdemes felkeresni egy nem hivatalos autószervizt, mert a garancia még egy évig tart és nem veszítesz sokat.
Szia, emlékeim szerint még valameddig, talán 5 éves koráig van szavatosság, amikor egyedi elbírálás alapján lehet javítási igényt bejelenteni. Vélhetően ezt bukod el.
Ez röhejes, ha nincs a kocsival egyéb teendő....magam intéznék mindent. A szervízkönyvet kinyomtatott állapotban ki kell kérni még a gar idő vége előtt (kötelező kiadniuk!!) aztán szépen tovább lesz vezetve s.k.
Sziasztok, 1.5 TSI ACT Touranom januárban lesz 4 éves. A kötelező szervíz és olajcsere + műszaki legjobb ajánlatom 179.000 FT (?). Az olaj és a gyertyák dupla áron vannak felszámolva, csak ez a kettő 80 ezer Ft. Mi történik akkor ha a műszakit és az olajcserét nem hivatalos szervízben csináltatom meg? Persze tudom, hogy akkor itt megszakad a vezetett szervízkönyv, de mivel 4 év gari van a kocsira ami most lejár, úgy gondolom sok veszteni valóm nincs. Mi a véleményetek?
Van a longlife olaj, ami rugalmasan max 30e km-ig használható (és ~2 év) és van a "normál" olaj, amit mindenképp szükséges évente és max 15e km-enként cserélni, de javasolt inkább gyakrabban. 5W-30, picit többet fogyaszt vele. A 0W-20 az igazán belevaló, azt is lehet 10e km körül cserélni évente, ha biztosra akar menni az ember. Ezzel ki lehet maxolni mindent.
Évente cseréltetek benne long life gyári olajat (illetve nem tudom gyári-e, mert a márkaszerviz nem ír konkrét olajmárkát a munkalapra, de gondolom VW OEM olajat használnak). Ez kb 11-12 ezer km futást jelent olajcserék között. Úgy gondoltam, hogy mivel a kocsi 30 ezrenként kérné a cserét, ezzel elég jó vagyok. De most nemrég beszéltem egy szerelővel, aki rámijesztett, hogy legalább 8 ezer km-ként kellene cserélni. Nekem az elég durvának tűnik. Mikor legutóbb cseréltem, akkor a márkaszerviz mintha kérdezte volna, hogy long life-os vagy rövidebb csereperiódusú olajat szeretnék-e, ezek szerint kétféle olajjal is lehetne tölteni? Azért érdekes, mert amúgy mintha csak az 508.00-ás olaj lenne jó hozzá, az meg elvileg a long life-os. Mindenesetre a munkalapon long life olaj van és 30 ezer km-ként írja a kocsi a cserét.
Szóval a lényeg: szerintetek az éves, 11-12 km-es olajcsere elegendő, ha hosszú távon tervezek az autóval, vagy érdemes ennél is sűrűbbre venni?
Elég arany áron cserélik a márkaszervizben az olajat.
Illetve van még egy érdekes hibajelénségem:
Jellemzően indításnál egy ideig fura "nyiszatoló" hang jön a motortérből. Ha kinyomom a kuplungot akkor eltűnik. Felengedem újra előjön, aztán egyszer csak eltűnik. Amíg a kuplungot nyomom addig sose jön elő. De néha meleg motornál is megjelenik, pl piros lámpánál állva, nem igazán tudom mihez kötni, de leginkább hidegindításkor jellemző, de akkor se mindig. Ma pl direkt fel akartam venni, hogy betűzzem ide a hangfájlt, de persze nem jött elő.
A szervizben azt állították ők nem tapasztalták. Kétszer is voltam ezzel a hibával, de szerintem nem vettek komolyan :) Semmi hibát nem riportol magáról az autó. Esetleg valaki találkozott hasonlóval?
Olvastam itt lejjebb, ezt a turbó csörgős hangot, de ez egyáltalán nem csörgős hang, inkább mintha valami szíjat huzogatnának valamin.
Majd még megpróbálom elkapni, és rögzíteni a hangot, mert a vezető ülésből is simán hallatszik, de nem túl hangos.
Ha esetleg erre lenne valakinek ötlete megköszönném, hogy valami konkrétabb dologgal tudjak menni a szervizbe. Amúgy talán nem újkorától van ez a dolog. Ha jól emlékszem kb 1 évesen jött előszőr elő, azóta viszont időről-időre tapasztalom, és mintha sűrűsödne a gyakorisága.
valaki járt már úgy hogy az 1.5 tfsi DADA motorkódnál feldob egy ilyen hibát hogy P02CE 2. henger üzemanyag-befecskendező szelep eltolás tanulása minimális határon..ez mi lehet?
olvasgattam utánna de semmi konkrétat nem találtam róla, van olyan mikor a 3-as hengerhez is felhozza hibának, néha gyújtja a lámpát is,máskor meg nem csak olvasható a hiba.
már körbe fújkáltam a motort féktisztítóval hogy hátha változik a motor járása de semmi változás. létezhet hogy befecskendező hiba?
mielött vennék bele 4 darabot,előtte jó lenne pontosítani.
ha beviszem márkaszervizbe ott tuti cseréltetnék öket...
Nekem is azt mondták,hogy ez ilyen,ha melegen elhallgat akkor jó! Ma voltam 60.000 km szervízen....a szívem szakadt meg ennyit kifizetni. Valaki volt már 90000 szervízen?ott van amit cserélnek?mert már csak az fog beleesni a garancia időbe!