Nem. Én egyszerű kéztörlő kendővel tisztítom. Azt viszont szigorúan nem ajánlom, hogy pl. babatörlőkendőt használj, láttam mit művelt a bőrrel, azóta elismeréssel adózom a babapopsik savállósága iránt. :D
Feleségem szokta nagyon ritkánilyen méhviaszos cipőimpregnáló pasztával bekenni, de akkor egy napig csúszik a felület, nem szeretem.
Engem illetve a szerelőmet is ez a vákuum cső szívatott meg. A végén már szinte használhatatlan volt a gép, Ők is túlóráztak rajta rendesen, de a végén nem kellett fizetnem semmit.
Szervusz. Láttam a hozzászólásaidban, hogy a Lacetti problémád oka vákumcső dugulás volt. Az enyém (1.4) is hasonló problémával küzd hetek óta. Kipucoltam a folytószelepet, kipucoltam, majd ledugóztam az egr-t, gyertyák újak, de még mindig. Autóalkatrész boltban (Intercars) nem is hallottak se vákumcsőről, se az ahhoz kellő gumi könyökökről, toldalékokról. Hol keressem? Lenne ötleted? Köszönöm.
Üdv fórumozók! Korábban már írtam az 1.4 benzines Lacettim fordulatszám ingadozása miatt. Egr szelepet írt a diagnosztika motor hibakóddal. Kipucoltam. Egy hétig megjavult. Megint ingadozott, akkor ledugóztam lemezzel. Folytószelepet kitisztítottam, gyertyák újak. MI LEHET MÉG? Valahol olvastam, hogy talán vákumcső, de alkatrészboltban nem hallottak ilyenről. Hogy lehet kideríteni, hogy az-e, vagy hol lehet venni? Autóalkatrész boltban se cső, se a gumi csatlakozótömlők nincsenek hozzá. Ötlete valakinek? Köszönöm.
Érdeklődnék, hogy tudtok-e jó szervízt Keszthely közelében? Olyan hely kellene ahol nem aranyáron képesek egy számítógépes vizsgálatot megcsinálni korrekten.
Azért leírnám a hibát: Egy ismerősöm hozott hozzám egy 1.6-os 2004-es Lacettit. 300ezer km-es futással.
Rángatott alapjáraton. Kicseréltem a gyertyákat, gyertyakábeleket, illetve a szelepfedél tömítést, mert a gyertyák olajban úsztak. Azt reméltük ez után helyreáll a rend. Mellékesen megtisztítottam ronggyal a pillangószelepet. Ez után beindítottuk és a rángatás ugyanúgy megmaradt alapjáraton, fordulaton nem produkálja, plusz melléjött egy kb 2000-es alapjárati fordulat. Azt az akksi-le akksi-fel és az alapjárati motor újratanul tesztet kipróbáltam, sajnos nem segített. Kábelem nincs, hogy rácsatlakozzak és az esetleges hibakódokat kiolvassam.
Azért tudni kellene, mi az a hiba, ami kihozta a pechlámpát. A rángatás sok mindentől lehet: a komoly szelepelkokszosodástól, a lambda szondán át az egyszerűen orvosolható szelepfedéltömítés- szivárgás okozta gyújtáskimaradásig.
Sziasztok nekem egy 1.4-es ferde hátú lacettim van 2004-es tavaly volt egy kis problémám az alapjérati vezérlő egységgel törölték újra indították működött minden a mai napig reggel elmentem tankolni aztán felgyuladt a sárga check lámpa és néha menet közben villog de nem mindig főként városban használom 3 havonta járok haza 120kmre akkor szoktam adni az élvezetnek és pörgetem hogy amennyire lehet kiégjen 2-3 hete kezdett el olyan csinálni hogy indulásnál gázra téve a lábam szinte rángatott alig akart menni kisebb gáznál simán gyorsult amikor hosszabb táv után bemelegedett akkor semmi baja nem volt most ugye a check lámpa elő jött és az lenne a kérdésem hogy lehetséges hogy csak be van kormosodva a szelepnél vagy valahol a rendszerben egy tisztító spray meg mondjuk egy auto pálya segíthet nagyobb távon aztán menjek vele szervízbe szerintetek ez járható út hogy még elmegyek vele 240km kitisztítom a rendszert és utánna viszem szerelőhöz?
A kupakok megvannak. Esetleg ha leszedem őket, kiveszem az izzókat tartó rész és "be hajszárítózok"? Vagyis ha megpróbálom kiszárítani ilyen módon a lámpatestet?
Szétszedhető elvileg, de nem tanácsolnám, mert elpattanhat a plexi. Párásodni két okból tud: eleve sérült a lámpa, vagy hátul a gumikupak nincs jól fent, vagy hiányzik.
Na, akkor még egy kérdés :-) Az egyik fényszóróm már azóta kicsit mattabb, mióta elhoztam a kereskedésből. Mikor bejött ez a fényszóró polírozási mizéria, arra gondoltam elviszem egy ilyenre. Már árat is mondtak, amikor jobban megnéztem (főleg, mivel csak az egyik fényszóró test érintett) és valószínűleg belül párás a búra, nem az üveg mattult meg.
Szerintetek szét tudom szedni olyan szinten a búrát, hogy kitakarítsam, páramentesítsem, majd ezután össze is tudjam rakni? Vagy jobb nem hozzányúlni?
Köszi szépen, ezt jó tudni! Én bizony megvártam eddig míg ki nem gyulladt a lámpa (ez amúgy valóban megbízhatóan mutatta az üzemanyag szintet), de akkor inkább min. ~5 literrel hamarabb tankolok.
A pumpa bent van a tankban. melegszik menet közben, és maga az üzemanyag hűti a túlmelegedés ellen. Ha sokszor túlmelegszik, tönkremegy. Én sajnos tendenciózusan jártam az elmúlt 8 évben úgy, hogy mindig akkor tankoltam, amikor a "csórójelző" felvillant. Ma már érezhetően gyengült az AC, mert a minimum szinthez közeledve kezd rángatni az autó, és dobott már üzemanyag szegény keverék miatt hibát. Nem képes elég benzint szállítani, mert meleg. Ránga, torpan az autó. Az új AC nem olcsó.
1. Óra: ez gyakran előforduló hiba. Van aki kiszedte és forrasztotta, van, aki kicserélte (KIA, Hyundai órák ugyanazok). A kibontás nem egyszerű művelet, amennyire tudom.
2. Az üzemanyagszint jelző nem lineárisan mutat, ilyen. Csak tájékoztató jellegű. Az üreshez közeli állapotban viszont jól mutat, a csórójelzőt meg ne várd meg, a benzin hűti az AC pumpát.
Sziasztok. 2005-ös 1.6 SW. A digitális óra elől középen menet közben gyakran villog, mintha feszültségingadozás lenne. Illetve ha viszonylag sokat áll az autó (2-3 nap), akkor elkezd késni is. Van tippetek mi okozhatja, illetve hogyan tudnám orvosolni?
Másik - benzinmutató jellemzően sokkal kevesebbet mutat a valós üzemanyagszintnél. Ezzel találkoztatok már?