Azt is hozzá kellene tenni, hogy voltak ú.n, vegyes vonatok az kb olyan mint a személy meg a tolatós egyben, aztán rájöttek, hogy az eljutási idők oly nagyok, hogy nincs utas, ebből jött a GANZ motorkocsi korszak, de a közúttal már ez sem versenyezhetett.
... A mellékvonalak szerepe az akkori gazdasági élethez alkalmazkodva elsősorban a nagytömegű mezőgazdasági termények elfuvarozásába volt, a személyszállítás jelentősége elenyésző volt... A mellékvonalakat főleg magántársaságok építették saját gazdasági céljaik érdekében...
NOS, TISZTELT KIRÁNDULÁS! VAN EGY SZÉP KÖZMONDÁS MINDENKI SÖPÖRJÖN A SAJÁT HÁZA TÁJÁN! 1: OLVASVÁN HOZZÁSZÓLÁSOKAT EGYNÉL NEM KIFOGÁSOLTA A HELYESÍRÁST PEDIG AZÉRT MÁS IS ELKÖVET! 2: AZ ÖN ÍRÁSAIBAN IS TALÁLNI VAGYIS FIGYELHETNE SAJÁT MAGÁRA IS! 3 ÖN ÉLENJÁRÓ A FÓRUMBAN AZ EMBERI ÜRÜLÉK HASZNÁLATÁNAK ILYEN-OLYAN MINŐSÍTŐ MONDATOKBAN, EZEK SZERINT A SZÓKINCSE OLY CSEKÉLY, HOGY CSAK ERRE FUTJA!
Egyetértek! A mellék vonalak mikor épültek közút nem volt azóta lett. Nem véletlenül nem lettek adott esetben felújítva mert amit ráköltöttek volna az a lényegesebb vonalak elöl vitte volna el a forrásokat. Nézzétek meg, hogy a 60-as évektől mely vonalak lettek átépítve, vannak közöttük éppen manapság megszüntetett forgalmú is ami korábban kihasznált volt mint éppen az 5-ös vonal. A manapság is kihasznált vonalakon kellene az utazókat gyűjteni a kocsi típussal, gyorsasággal, éppen a 20-as vonalról írtam, hogy mennyi busz járat van arra felé és milyen járművekkel a vonathoz képest!
De. Javaslom az anyatopik olvasgatását. Sokan sokszor megválaszolták már felvetéseidet. Nem írom le miképp, mert nem tűr nyomdafestéket, de legyen elég annyi, hogy nem épp elismerőleg nyilatkoztak ezekről. :-)))
"A mellékvonalak amúgy nem hiszem hogy bármiféle módszer, felújítás mellett ne termelnének óriási veszteséget. A mellékvonalak két fő tulajdonsága, hogy hosszúak, tehát költségesek, és kevés rajtuk a forgalom, tehát kevés a bevétel. Magyarán az egész egy pénztemető.
Ez így azért elég meredek.. A mellékvonalakra az utóbbi időben nulla pénzt kötöttek, rossz menetrendek mellett, hagyva az egész infrastruktúrát lepusztulni. Azt se tették meg, ami nem kerül semmibe, vagy olcsó, neadjisten nyereségesebb (ütemes menetrend). Már, ahol van értelme.
A megközelítéssel van a gond, sajnos "nemzeti sport", hogy nem tudjuk megbecsülni azt, ami van, mindig olyanra vágyunk, ami nincs. Amire nincs pénz. Sajnos hivatalosan sehol sem hallottam olyat, hogy itt van egy infrastuktúra, amiben nagyon sok munka van, érték. Nézzük meg, hogy használható-e valahogy hatékonyan?
Ezt a kérdést NEM teszi fel senki, soha hivatalos oldalon. És, amíg ezt nem teszik fel, bármiféle gazdaságossági számítás értelmetlen, hisz hiányzik a "nyereség" oldal.
Amúgy a térképrészlet 1967 es, nem tudom mikor szedhették fel a Győr-Gysev Győrszabadhegy közti vonalat, akárkit kérdeztem sajnos senki se tudta megmondani.
70'-es évek végén még megvolt! Akkor azsfaltoztak rá az útátjáróra, aztán a GySEV bevezető szakasza szűnt meg!
Szabadhegytől a 83-as útig terjedő szakasza ma is megvan, és járható.
Nem tudom jól halottam e de egy ismerős azt mondta nem lehet tankolni Győrben így a BZ-k M41 esek Celldömölkre meg Veszprémbe járnak tankolni.
Ez így van! Meg még Komáromba is járnak a diesel-gépek!
De nem jogos az adófizetőknek háborogni, ha pazarolják a pénzüket?
A mellékvonalak amúgy nem hiszem hogy bármiféle módszer, felújítás mellett ne termelnének óriási veszteséget. A mellékvonalak két fő tulajdonsága, hogy hosszúak, tehát költségesek, és kevés rajtuk a forgalom, tehát kevés a bevétel. Magyarán az egész egy pénztemető. Holott, minden településre vezet közút. Egyszerübb lenne a mellékvonalakat megszüntetni és megfelelő közúti tömegközlekedést kialakítani. A busz amúgy is jobban skálázható, jobban igazítható az igényekhez. Ha kell egy kilenc fős buszt is lehet közlekedtetni a ritkán lakott területeken, míg az új vonatok meg általában száz fő fellett képesek szállítani minimum.
A vasúti személyszállítás szerintem három helyen életképes csak:
1. Nagyobb városok és agglomerációjuk összekapcsolása. Csökkenti a dugót, rugalmas ha a vonat villamosként vagy metróként is funkcionál, valamint dezurbanizációs folyamatot is elindít, mert ha van jó közelkedés, akkor megéri a város melleti kistelepülésen élni és a városban dolgozni vagy tanulni.
2. Nagyobb városok és régiók összekapcsolása. Itt nagyobb távolságokról van szó, tehát a vonat lehet gyorsabb és kényelmesebb is a busznál. Nagy távolságokat országon belül korábban nem látott gyorsasággal lehetne megtenni. Itt persze kérdés, hogy milyen sűrűn álljon meg két nagyváros között. Ha sűrűbben áll meg több az utas, tehát kifizetődőbb, viszont nagy távolságoknál megnőhet túlságosan a menetidő a sok megállás miatt. Ha ritkábban áll meg kevesebb az utas, viszont nagyon gyors összeköttetést biztosít két város vagy régió között.
3. Kontinens szinten, országok közötti közlekedés. Itt kizárólag nagysebességű vonat csak jöhet szóba. Nagyon drága felépíteni, viszont párszáz kilóméteres távolság esetén a repülőgép konkurenciája, így sok utasa is lehet akár.
Az lenne a legjobb ha továbbra se épülne be a nyomvonal....
A Ménfő felőli még egy bevezetés Szabadhegy kihagyásával a nélkül nem ér annyit az egész sajnos.
Győr személy kapacitását így meg lehetne növelni, nem beszélve arról, hogy nem kéne irányváltás esetleg körüljárás.
Amúgy a térképrészlet 1967 es, nem tudom mikor szedhették fel a Győr-Gysev Győrszabadhegy közti vonalat, akárkit kérdeztem sajnos senki se tudta megmondani.
Nem tudom jól halottam e de egy ismerős azt mondta nem lehet tankolni Győrben így a BZ-k M41 esek Celldömölkre meg Veszprémbe járnak tankolni.
Furcsálltam, hogy megszűnt a gázolajkút.
Gondolom a 10 es vonal villamosításával is számoltak amikor megszüntették.
Sok mindenben igazad van, csak nagyon durván fogalmazol.
Az ingyenes közlekedést meg kéne szüntetni, mert elviselhetetlenül sokba kerül. Ami ingyenes azt pazarolják. Például ha a jegy 10%-át elkérnék, akkor valójában nem az történne, hogy mindenki ugyanannyit utazna, csak épp befizet 10%-ot, hanem eleve csökkene az utazások száma, mert az emberek - az alacsony jegyár ellenére is - meggondolnák, hogy biztosan kell-e utazniuk.
A helyi közlekedésben meg valóban el lehetne gondolkodni, a napszakok szerinti kedvezményeken.
A pálya nyomvonala még nincs beépítva, elvileg visszaállítható lenne!
Egyedül a 83-as úton való átvitele macerás, mert ott szűk a hely, de megoldható. Meg akkor Ménfő felől kellene még egy bevezetés Szabadhegy kihagyásával, ellenkező esetben ugyanis Szabadhegyen körül kellene járni a gépeknek.
Hajtották ezt az elképzelést nagyon, amikor még a Balogh volt a polgármester, de mióta nem ő van, azóta "alszik" a dolog.
Győrszabadhegy és Győr GYSEV között volt egy vágány amit felszedtek.
Semmi esély nincs rá, hogy ott újra vasút legyen?
Érdekes ötlet merült fel bennem:
Győrszabadhegy előtt bemenne ez a pálya Győr GYSEV en keresztül Győr személyre majd egyfajta körjáratként irányváltás nélkül vissza lehetne forogni a 10-11 es vonalakra. Tudom merész ötlet, de Győr személyen így lehetne a legkevesebb időt eltölteni....
OFF És mondd, szerinted neked mennyi tisztelet jár? Én sem szeretem, amikor nem engedik becsukódni a villamos ajtaját, stb., pedig általában valóban nem annyira sietős a dolguk, mert ráérnének időben elindulni az orvoshoz, a piacra, stb. De ettől függetlenül eléggé alpári a stílusod, már csak azért is, mert általánosítottál az általam kritizált hsz-edben. Mindenki lehet tapló, ez életkortól független... ON
Igen, bizonyos feltételek teljesülése esetén (Vénusz Mars együttállás :)). De... Az győri IVS (Integrált Város Stratégia) azt a területet, ami Győrszabadhegy-Gyárváros között van a város "testébe integrálnák" és ott nincs hely vasútnak.
ezt a finanszírozás kérdést jobb nem forszírozni, mert ha a vonatot nem használó többség (valószínűleg a tehetősebb többség) rájön mibe kerül ez neki, berágnak és annyi lesz a mellékvonalaknak (is) ...
Viszont egyáltalán nem mindegy, hogy valaki taplóságát ő maga finanszírozza, vagy adott esetben én. Ha nem lenne ingyenjegy, akkor nem a Balatonra lefelé utazva, fél lábon állva kellene hallgatnom, hogy milyen ügyes, hogy egy héten kétszer-háromszor is le tud menni a telekre Fövenyesre, így se otthon, se a telken nincs rendetlenség.
OFF Ez rendben, csakhogy az illető nem attól tapló, hogy "nyugger". Lényegében 100%-os biztonsággal kijelenthető, hogy az adott emberpéldány a születése pillanatától a halála pillanatáig konstans módon tapló. Hardveres (genetikai) vagy szoftveres (neveltetési) alapon, vagy mindkettő. OFF