Keresés

Részletes keresés

bmatu Creative Commons License 2013.01.22 0 0 139

addig is:

1-trafó

1-működő,/és 1-nem működő mozdony, űgy emlékszem, nem teljesen egyforma,/ színe zöld, középen fehér csík, vajszín tető, a korlát az ablak közepéig ér

1-zöld személykocsi, MÁV PV 6 felirattal, 4 tengelyes

1-fekete MÁV JEGYZET rönkszállító, 2 tengelyes

1-fékezőfülkés tehervagon, 3, kerekes tejszállítóval, 2 tengelyes

1-tehervagon, MÁV PV4 felirattal, mávbarna színű, 4 tengelyes

tizenvalahány egyenes, hasonló nagyságrendű íves sin, két mehanikus váltó, és egy keresztezés. alu talpfájú sinek, a középső szál szigetelt

 

ennyi egyenlőre üdv

 

bmatu Creative Commons License 2013.01.22 0 0 138

no, még egyszer nekifutok: feltölteni nem engedi a fotókat, méretük miatt, átméretezni, sajna nem tudom.

üdv mindekinek

bmatu Creative Commons License 2013.01.22 0 0 137

biztosan PV- rá is van írva

Előzmény: karikaV43 (122)
bmatu Creative Commons License 2013.01.22 0 0 136

tudatlanságom határtalan:hogy is teszek fel fotót

üdv

Előzmény: r250 (121)
karikaV43 Creative Commons License 2013.01.22 0 0 135

Ennyire nem vagyok még öreg :)

Valahol láttam 3 sínes óraműves vasutat,ha meg lesz beteszem.

Most fedeztem fel,hogy a Sztálin vasút is 3sínes és 0-ás.

Köszönöm a tájékoztatást,most is tanultam valamit :)

Előzmény: pg54 (133)
karikaV43 Creative Commons License 2013.01.22 0 0 134

Azt mondhatom szinte új,a kék vagonon van apró festék lepattogva a többi nagyon szép.

A gyári kábelek,leírás benne volt.Most a kettőből van egy teljes készlet hiánytalan és egy másik 90%-os.

Plussz a tehervagonok,már tényleg csak a Helikon hiányzik,de arra nagyon komoly árat mondtak.

Annyit szerintem nem ér.A pannónia ráadásul elég jó árban is volt.

Előzmény: Emperor_ (132)
pg54 Creative Commons License 2013.01.21 0 0 133

Kicsit OFF, de tegyünk rendet a dolgokban.

A Marklin 1954-ig gyártotta a 0-ás, háromsínes verziót. (Közben 1936-ban kezdte a H0-ást is.) Volt tehát egyidejűség a Marklin és a PV között.

A háromsínes rendszer nagy előnye, hogy nem kell a kerékpárokat szigetelni.

Az óraműves vasutak esetében - mivel nincs áram - ugyancsak nem kell szigetelni a kerekeket és a síneket sem. De nincs szükség középső sínre sem. (Ha háromsínes óraműves vasutat láttál, az minden bizonnyal valamilyen utólagos kombináció lehetett.)

 

Így aztán az óraműves vidáman mehetett az azonos méretű háromsínes vágányon, ill. az óraműves kétsínes vágányokat viszonylag egyszerűen lehetett alkalmassá tenni középsínes elektromos üzemre.

(Sőt, a PIKO H0-ás járművei vidáman futnak a háromsínes Marklin vágányok egyik vagy másik felén...!)

 

Nekem van kétsínes óraműves vágányom és mozdonyom, háromsínes Marklin meg utángyártott vágányom és járműveim, sőt van 2 db olyan, eredetileg óraműves vasúthoz való váltóm, mely házilag lett ellátva szigetelt középső sínnel.

ON

 

A PV persze kétsínes, de szigetelt rendszer, így egymással nem kompatibilisek. (Az én asztalomon ez azt jelenti, hogy a különböző rendszerű körök nem átjárhatók, nem érintkeznek.)

Előzmény: karikaV43 (131)
Emperor_ Creative Commons License 2013.01.21 0 0 132

Lecsaptál a Pannónia készletre :-) ? Az nagyon patent állapotban volt.

Előzmény: karikaV43 (130)
karikaV43 Creative Commons License 2013.01.21 0 0 131

Igen,de a PV az 50-es évek ez egy 1930-as szett,PV korabeli Marklin 3 sínessel én nem találkoztam 0-ba.

Ettől még lehet,amiket ebből a korból láttam 3sínes készleteket azok mind óraművesek voltak.

Persze tudásom csekély a témában,nem is főprofil a PV-bevaéahogy beleszerettem.

Előzmény: pg54 (129)
karikaV43 Creative Commons License 2013.01.21 0 0 130

Arról sajnos lemaradtam,pedig az eladó egy kedves ismerősöm barátja.

Megnyugtatott,hogy 17éve foglalkozik ezzel és még ő is csak most látott ilyen vagonokat.

Tóth féle sínjeim vannak,de a kocsikra még várni kell.

Bár örülök a Pannónia kocsi sornak is,amit ráadásul sikerült  egy tökéletes Pannónia készlettel is kiegészítenem.

Így most van már szinte minden a Helikonon kívül.

Kiegészítőket találtam meg engem is megtalálnak vele,de mindenki azt hiszi,hogy egy kopott előre százezreket ér.

Van is belőle sértődés.Két állomásról lemaradtam,de már akit ismerek mindenki ezeket hajtja.

A helikonra olyan árat mondtak,hogy attól hátast dobtam.Annyiért lehet kihagynám.

Előzmény: Emperor_ (127)
pg54 Creative Commons License 2013.01.21 0 0 129

Nekem is van háromsínes Marklin!!! (anno 1940)

Előzmény: karikaV43 (126)
Emperor_ Creative Commons License 2013.01.21 0 0 128

Kicsit OFF, de van háromsínes Marklin:

http://www.youtube.com/watch?v=GrXPJBFruKc

 

Előzmény: karikaV43 (126)
Emperor_ Creative Commons License 2013.01.21 0 0 127

A kis szériás, másféle csatlakozósokat nem tudtad elhozni?

Előzmény: karikaV43 (119)
karikaV43 Creative Commons License 2013.01.21 0 0 126

A Marklin H0-ban három sínes a nagyobb méretekben nem.

Persze sok minden lehet,de PV három sínes az nagyon meglepő lenne.

Előzmény: pg54 (124)
pg54 Creative Commons License 2013.01.21 0 0 125

Kár is volt írnom, egy perccel megelőztél... -:)

Előzmény: r250 (123)
pg54 Creative Commons License 2013.01.21 0 0 124

Tudtommal a háromsínes Marklin lehet vagy Marklin-utánzat.

Az óraműves az nem volt háromsínes.

Előzmény: karikaV43 (122)
r250 Creative Commons License 2013.01.21 0 0 123

Szia itt is!

Óraművesben csak akkor, ha fogaskerekű a kis vonat. Egyébként az elektromos vllany vasutak voltak háromsínesek, ha a középső sínszál az egyik póluson,  a két külső sínszál pedig a   másik poólus-potenciálon volt. De volt olyan is, melynél mindhárom sínszál el volt szigetelve (háromfázisú Distler), stb.....

Előzmény: karikaV43 (122)
karikaV43 Creative Commons License 2013.01.21 0 0 122

A 3 sínes az nem igazán lesz PV,de jöhetnek a képek.

Óraművesben volt 3 sínes vasút.

Előzmény: bmatu (120)
r250 Creative Commons License 2013.01.21 0 0 121

Szia!

Talán , ha küldenél képeket jobban meg tudnánk ítélni.... Üdv.

Előzmény: bmatu (120)
bmatu Creative Commons License 2013.01.21 0 0 120

Sziasztok!

Nemrég hozzájutottam egy PV készlethez. Működik, kipróbáltam.

Alusines, váltókkal, keresztezésekkel. Mindenben megfelel az itt leírtaknak, a mozdony, a vagonok, de három sínpáros válzozat.

Érdekelne, mennyit is ér?

Üdv minden PV rajongónak, igazán szép darabok.

karikaV43 Creative Commons License 2013.01.14 0 0 119

A pénzverdei vagonok hozzám kerültek,a másikról lemaradtam.

Előzmény: Emperor_ (115)
karikaV43 Creative Commons License 2013.01.14 0 0 118

Ment mail.

Előzmény: r250 (117)
r250 Creative Commons License 2013.01.14 0 0 117
Szia!Kérdezném a síneken vannak-e oldalsó éríntkező rézfülek? Estleg letört nyomai láthatóak-e a sínkamrákban? Néhány kép sokat segíthetne..................Előre is kösz, üdv:Karsay Péter Debrecenbőlkarsaypeter@freemail.hu
Előzmény: CanGuru (111)
karikaV43 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 116

Rajta vagyok a dolgon.

Előzmény: Emperor_ (115)
Emperor_ Creative Commons License 2013.01.04 0 0 115
Emperor_ Creative Commons License 2013.01.03 0 0 114

BUÉK Neked is és a topic lakóknak!

Előzmény: karikaV43 (113)
karikaV43 Creative Commons License 2013.01.03 0 0 113

BUÉK!

Mielőtt kihalnánk.

pg54 Creative Commons License 2012.12.18 0 0 112

Mail ment.

Előzmény: CanGuru (111)
CanGuru Creative Commons License 2012.12.17 0 0 111

Van némi felesleges PV sínem, a régi fajta, ívek és egyenesek, illetve egy pár új fajta váltó. Akit érdekel, mailben jelentkezhet.

karikaV43 Creative Commons License 2012.12.17 0 0 110

Egy kis karácsonyi hangulat PV szerelvényekből.A híd saját gyártás és I-es méretű.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!