Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
A Marklin 1954-ig gyártotta a 0-ás, háromsínes verziót. (Közben 1936-ban kezdte a H0-ást is.) Volt tehát egyidejűség a Marklin és a PV között.
A háromsínes rendszer nagy előnye, hogy nem kell a kerékpárokat szigetelni.
Az óraműves vasutak esetében - mivel nincs áram - ugyancsak nem kell szigetelni a kerekeket és a síneket sem. De nincs szükség középső sínre sem. (Ha háromsínes óraműves vasutat láttál, az minden bizonnyal valamilyen utólagos kombináció lehetett.)
Így aztán az óraműves vidáman mehetett az azonos méretű háromsínes vágányon, ill. az óraműves kétsínes vágányokat viszonylag egyszerűen lehetett alkalmassá tenni középsínes elektromos üzemre.
(Sőt, a PIKO H0-ás járművei vidáman futnak a háromsínes Marklin vágányok egyik vagy másik felén...!)
Nekem van kétsínes óraműves vágányom és mozdonyom, háromsínes Marklin meg utángyártott vágányom és járműveim, sőt van 2 db olyan, eredetileg óraműves vasúthoz való váltóm, mely házilag lett ellátva szigetelt középső sínnel.
ON
A PV persze kétsínes, de szigetelt rendszer, így egymással nem kompatibilisek. (Az én asztalomon ez azt jelenti, hogy a különböző rendszerű körök nem átjárhatók, nem érintkeznek.)
Óraművesben csak akkor, ha fogaskerekű a kis vonat. Egyébként az elektromos vllany vasutak voltak háromsínesek, ha a középső sínszál az egyik póluson, a két külső sínszál pedig a másik poólus-potenciálon volt. De volt olyan is, melynél mindhárom sínszál el volt szigetelve (háromfázisú Distler), stb.....
Szia!Kérdezném a síneken vannak-e oldalsó éríntkező rézfülek? Estleg letört nyomai láthatóak-e a sínkamrákban? Néhány kép sokat segíthetne..................Előre is kösz, üdv:Karsay Péter Debrecenbőlkarsaypeter@freemail.hu