Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Az ötlet viszont elgondolkodtató. Mert a PV eredendőleg szigetelt kerekekkel van szerelve. Mármost, ha a PV-vágányba szerelnénk középső sínszálat, vagy a Marklin-vágány egyik szélső szálát leszigetelnénk (egyik sem túl nehéz feladat), akkor meg lehetne valósítani 2 szerelvény független vezérlését...
A képek alapján a szerelvény tényleg Pv a mozdony és a két tengelyes kocsik az Előre sorozatból.
A négy tengelyes zöld kocsi a Pannóniából van.
Szép állapotban vannak,bár az egyik mozdonyt újra festették mert nincsenek rajta a feliratok.
A három sínes megoldás sem a gyári,a sínek a Sztálin vasutéhoz nagyon hsonlatosak.
A kapcsoló szintén nem Pv,mint azt topic társunk is megjegyezte.
Segítség képpen tegnap vettem 3db 2 tengelyes kocsit,makulátlant,saját dobozukban 6.500Ft/db-ért mivel a tiéd is szépnek tűnik így ezek kb. ennyit érnek.
A gyári festésű mozdonyok állapotttól függően 5-15ezer között mennek,a nem gyári festést a gyűjtők kerülik,ennek okát nem tudom,de ez van.
A Pannónia készlet az drágább mivel ritkább is,abból az a vagon kb. 15ezret érhet,ha lenne több képed jobb lenne.
Én a rönkszállítót meg is venném,ha eladásra szánod mert az még hiányzik a gyűjteményből.
Képet tudsz átméretezni a microsoft paint-tel egyszerűen és a microsoft office picture manger-rel ezekkel pár kattintás csak.
A Marklin 1954-ig gyártotta a 0-ás, háromsínes verziót. (Közben 1936-ban kezdte a H0-ást is.) Volt tehát egyidejűség a Marklin és a PV között.
A háromsínes rendszer nagy előnye, hogy nem kell a kerékpárokat szigetelni.
Az óraműves vasutak esetében - mivel nincs áram - ugyancsak nem kell szigetelni a kerekeket és a síneket sem. De nincs szükség középső sínre sem. (Ha háromsínes óraműves vasutat láttál, az minden bizonnyal valamilyen utólagos kombináció lehetett.)
Így aztán az óraműves vidáman mehetett az azonos méretű háromsínes vágányon, ill. az óraműves kétsínes vágányokat viszonylag egyszerűen lehetett alkalmassá tenni középsínes elektromos üzemre.
(Sőt, a PIKO H0-ás járművei vidáman futnak a háromsínes Marklin vágányok egyik vagy másik felén...!)
Nekem van kétsínes óraműves vágányom és mozdonyom, háromsínes Marklin meg utángyártott vágányom és járműveim, sőt van 2 db olyan, eredetileg óraműves vasúthoz való váltóm, mely házilag lett ellátva szigetelt középső sínnel.
ON
A PV persze kétsínes, de szigetelt rendszer, így egymással nem kompatibilisek. (Az én asztalomon ez azt jelenti, hogy a különböző rendszerű körök nem átjárhatók, nem érintkeznek.)
Óraművesben csak akkor, ha fogaskerekű a kis vonat. Egyébként az elektromos vllany vasutak voltak háromsínesek, ha a középső sínszál az egyik póluson, a két külső sínszál pedig a másik poólus-potenciálon volt. De volt olyan is, melynél mindhárom sínszál el volt szigetelve (háromfázisú Distler), stb.....