A Simsonon is két utas részére kialakított ülés volt, mégsem kellett lefűrészelni a felét :)
135-ös gumi szerintem erre tökéletesen elég: kisebb a gördülési ellenállás, kevesebb a fogysztás, a kenyarsebesség meg amúgy sem indokol szélesebb kereket :) Max. egy kicsit virslisebb, de megszokob a látványát idővel :)
Jogos vtibiv felvetése. Nem azt írja, hogy oda kell sorolni, csak, hogy azokat a követelményeket kell teljesítenie. Olyan jogszabály kéne ameny egyértelműen leírja, hogy az L6 kategóriára is az SMKP-okra vonatkozó forgalomba helyezési szabályok vonatkoznak.
Ami nem egyértelmű: -" könnyű, négykerekű motorkerékpárok, amelyek terheletlen tömege kevesebb 350 kg-nál" -" Ezeknek a járműveknek teljesíteniük kell az L2e kategóriához tartozó háromkerekű segédmotoros kerékpárokra alkalmazható műszaki követelményeket, kivéve ha külön irányelvekben ettől eltérő rendelkezés szerepel"
Ha ezt a papírt mutatjuk a rendőrnek, az lesz a reakció: oda van írva, hogy motorkerékpár! Attól pedig, hogy teljesíteni kell az L2e kat. követelményeit, még nem sorolja be oda.
Hivatalos Lap L 124 , 09/05/2002 o. 0001 - 0044
Az Európai Parlament és a Tanács 2002/24/EK irányelve
(2002. március 18.)
a motorkerékpárok és segédmotoro kerékpárok típusjóváhagyásáról és a 92/61/EGK tanácsi irányelv hatályon kívül helyezéséről
(EGT vonatkozású szöveg)
(1) Ezen irányelv minden motorkerékpárra és segédmotoros kerékpárra vonatkozik, függetlenül attól, hogy ikerkerekes vagy másfajta kivitelű,továbbá az ilyen járművek alkatrészeire és önálló műszaki egységeire.
2) Az (1) bekezdésben említett járművek az alábbi csoportokba sorolhatók:
a) segédmotoros kerékpárok (robogók), azaz kétkerekű
segédmotoros kerékpárok (L1e kategória) vagy háromkerekű segédmotoros kerékpárok (L2e kategória), amelyek legnagyobb tervezési sebessége 45 km/h, és az alábbi jellemzőkkel rendelkeznek:
i. kétkerekű típusnál a motor:
- hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a belsőégésű motorok esetében, vagy
- folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motor esetében;
ii. háromkerekű típusnál a motor:
- hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a külső gyújtású motorok esetében,
- legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál egyéb belsőégésű motorok esetében, vagy
- folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motorok esetében;
b) motorkerékpárok, azaz kétkerekű, oldalkocsi nélküli (L3e kategória) vagy oldalkocsis (L4e kategória) motorkerékpárok, amelyek belsőégésű motor esetében 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú motorral vannak ellátva, és/vagy amelyek legnagyobb tervezési sebessége a 45 km/h-t meghaladja;
c) motoros triciklik, azaz három, szimmetrikus elrendezésű kerékkel ellátott járművek (L5e kategória), amelyek belsőégésű motor esetében 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú motorral vannak ellátva, és/vagy amelyek legnagyobb tervezési sebessége a 45 km/h-t meghaladja.
(3) Ezen irányelv az alábbi jellemzőkkel rendelkező négykerekű motorkerékpárokra is vonatkozik:
a) könnyű, négykerekű motorkerékpárok, amelyek terheletlen tömege kevesebb 350 kg-nál (L6e kategória), a 45 km/h-t meg nem haladó legnagyobb tervezési sebességű elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek
i. hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm≥-nél a külső gyújtású motorok esetében;
ii. legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál egyéb belsőégésű motorok esetében; vagy
iii. folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motorok esetében.
Ezeknek a járműveknek teljesíteniük kell az L2e kategóriához tartozó háromkerekű segédmotoros kerékpárokra alkalmazható műszaki követelményeket, kivéve ha külön irányelvekben ettől eltérő rendelkezés szerepel;
b) az a) pontban említetteken kívüli négykerekű motorkerékpárok, amelyek terheletlen tömege nem haladja meg a 400 kg-ot (L7e kategória) (az árufuvarozásra szánt járművek esetében az 550 kg-ot), az elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek legnagyobb hasznos teljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot. Ezek a járművek motoros tricikliknek minősülnek, és teljesíteniük kell az L5e kategóriába tartozó motoros triciklikre alkalmazandó műszaki követelményeket, kivéve ha külön irányelvekben ettől eltérő rendelkezés szerepel.
Variátor szíjat nekem Bécsből küldtek legutóbb, 41 euro volt+ postaköltség. Bander éntaláltamkiamopedautót Ferencnél is lehet kapni, nekem 28e Ft-ért akarta adni.
A járatos méretű ipari variátorszíjaknak más a méretük, az Aixam szíj jóval magasabb. Sokkal azok sem lennének olcsóbbak, egy minőségi ipari variátorszíj 7-8000 Ft. Legalább 30 db-os rendelés esetén le legyártatanak egyedi méretű szíjakat kevlár erősítéssel, de kb. 20e Ft lenne darabja.
Ha minden igaz nekem ma faxolnak egy 3 oldalas jogerős bírósági végzést ami egy Aixam tulajdonos ellen indult, és Ő megnyerte a pert.
Egy ismerősöm fiát is megállították a rendőrök a hétvégén, mert a barátnőjével furikázott egy Microcarral. A helyszinen végül nem tudtak megegyezni, hogy B kat. jogsival lehet-e utast vinni, de másnap elmentek a lakásukhoz, és felszólították hogy szerelje ki az utasülést. Ő ezt megtagadta, arra hivatkozva, hogy a jármű gyárilag így készült. Nekem van olyan autóm, aminek a gépkönyvébe az van írva hogy 1 üléses, pedig abban is két ülés van gyárilag.
Más: 145/60-R13 gumit lehet itthon kapni? Több gumisnál is néztem, + a neten is keresgéltem, de csak 145/70-est találtam. Ez egy kicsit nagyobb, és ha teljesen elfordítjuk a kormányt, időnként hozzáér a sárvédőhöz. Bár egy előnye van a nagyobb keréknek, a járgány gyorsabban megy (70 km/h), de egy kicsit rosszabb a gyorsulása.
Ricsi! Kéne írnod még egy mailt a rendőrségre, és lekérni tőlük azokat a jogszabályokat, amelyek leírják, miért nem lehet segédmotoros kerékpárnak áttételes kormányberendezése és csukott utastere. Ha már ők hivatkoztak ilyenre. Ha tudnak ilyet prezentálni, bukott az ügy, ha nem, akkor nyertünk!
két napi szabadidő ment rá:-)) sokat olvastam de nem értem a bürokrácia rosszindulatát. egy példa: Fehérváron majdnem "letartóztatták" a srácot, mert az alföldről vásárolt háromszög rendszámos ifán lejárt a műszaki, és le akarta vizsgáztatni:-(
Lehet nem fog sokáig húzódni, mert holnap küldenek egy korábbi feljelentés nyomán született megszüntető határozatot, amit ha beviszek a rendőrségre, biztos nálam is megszüntetik az ügyet.
Másik érdekesség, hogy az egyik debreceni főrendőr öccse akarja megvenni a fiam autóját. Direkt felhívta a testvérét, hogy tényleg segédmotor.e a járgány, és az azt mondta hogy igen! Legfeljebb adok egy kis árengedményt a fickónak, ha hoz nekem is egy pecsétes papírt, ami tisztázza a helyzetet.
Akkor lehet, mégis sokáig kell várni, ismerve a bíróságok gyorsaságát :))) Nekünk egy soron kívüli munkaügyi pert sikerült 1 évig elhúzniuk (3 tárgyalás volt).
Ma megint megállítottak a rendőrök, de ezeket nem tudtam lerázni a köhém rendelettel. Váltig állították hogy a diesel motor belsőégésű, és hogy a járgányom szerintük nem segédmotor. Most majd kérni fognak valahonnan valamilyen szakvéleményt, és hamarosan értesítenek az álláspontjukról. Ha meg akarnak büntetni, akkor én biztos megfellebbezem, és akkor majd a bíróság fogja eldönteni kinek van igaza.
Így hirtelen ezt találtam, lehet, hogy máshol is van utalás az utastérre:
1/1975 KPM-BM rendelet 48.§. (7) A zárt utastérrel (vezetőtérrel) nem rendelkező motorkerékpárral és segédmotoros kerékpárral csak abban az esetben szabad közlekedni, ha a vezető és az utas becsatolt motorkerékpár-bukósisakot visel.
Kérdem, ha zárt utastérrel rendelkezik akkor mi a helyzet, már nem is segédmotor kerékpár? Akkor miért különböztetnék meg a kettőt?
Ja a kezelőszerveket meg felesleges tovább taglalni, azt rendezi a 6/1990 KÖHÉM és ami az szgk-ban jó az az SMKP-ban is alkalmazható. A kormányműről eddíg nem találtam semmit, de kétlem, hogy az lenne az akadály.
Egyébként ezeknek gyártó vagy forgalmazó által kiadott (beütött) tipusbizonyítványa van úgy általában, mert amennyiben nincs, elvileg forgalomba helyezéshez a KPM műszaki ellenőrzése és tipusbizonyítvány kiadása is kéne.
Megtaláltam végre a rendeletet. Ezt fogom kinyomtatva hordani. Meglátjuk mi lesz...
Az A. Függelék A/57. számú melléklete a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez
A gépjárművek mellső aláfutás elleni védelmére vonatkozó követelmények
B. Függelék a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez
1. E Függelék alkalmazásában - a rendelet 2. §-a (1) bekezdésében foglaltaknak megfelelően - a járművek fajtái a következők:
1.1. "Motorkerékpár": olyan gépjármű, amelynek két vagy három kereke van, továbbá az olyan négykerekű gépjármű, amelynek az üres tömege - elektromos hajtású gépjármű esetében az akkumulátorok nélkül számítva - legfeljebb 400 kg (áruszállító gépjármű esetében legfeljebb 550 kg) és legnagyobb motorteljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot.
1.2. "Motoros tricikli": a három- vagy négykerekű motorkerékpár.
1.3. "Segédmotors kerékpár": olyan két- vagy háromkerekű jármű, amelynél a hajtómotor hengerűrtartalma az 50 cm3-t és tervezési sebessége a 45 km/órát nem haladja meg. Segédmotoros kerékpár továbbá az olyan négykerekű könnyű jármű, amelynek az üres tömege - elektromos hajtású járművek esetében akkumulátorok nélkül számítva - legfeljebb 350 kg, tervezési sebessége legfeljebb 45 km/óra, külső gyújtású motor esetében a hajtómotor hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3, illetve más motortípus esetében a hajtómotor legnagyobb névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW.
1.4. "Pótkocsi": olyan jármű, amely segédmotoros kerékpárral vagy motorkerékpárral történő vontatásra készült.
2. A segédmotoros kerékpárok és a motorkerékpárok kategóriái a következők:
L járműkategória: Segédmotoros kerékpárok és motorkerékpárok.
L1 kategória: Kétkerekű segédmotoros kerékpárok.
L2 kategória: Három- vagy négykerekű segédmotoros kerékpárok.
L3 kategória: Kétkerekű motorkerékpárok.
L4 kategória: Oldalkocsis motorkerékpárok.
L5 kategória: Motoros triciklik.
Azt tudom, hogy akit eddig feljelentettek azoknál mindig megszüntették az eljárást.
Érdekes hogy a fiamat reggelente nem állítja meg a rendőr az iskola előtt, de amikor én mentem a járgánnyal egyből félreállított. Sokszor igazoltattak már, de még a leg agrasszívebben fellépő rendőr is lecsillapodott amikor a "jogszabálygyűjteményt" oda adtam. Nekünk eddig semmi kellemetlenségünk nem volt a mopedautózásból, soha nem büntettek meg, de lehet ez területenként változik. Azt én is hallottam, hogy Pécs környékén nagyon nyírják a mopedautósokat.
Akkor már csa khonosították a 24/2002 EU-t egyébként, ha tüzetesen átvizsgáljátok a 6/1990 KÖHÉM rendeletet, az igenis rendelkezik a különböző járműkategóriák műszaki feltételeiről, nemhogy a kormányról, de még a hangjelző berendezésekről és gumiabroncs típusokról is, úgyhogy sz.tem. hülyeség amit leírtak, hogy csak azért, mert zárt azért meg egyebek már szgk.