Engem is érdekelne ez a mopedautó téma( városi szaladgálósnak szeretnék egyet), de eddig még csak képen láttam belőlük, ezért élőben is meg szeretnék nézni egyet. Az lenne a kérdésem, hogy lenne-e valaki _Kecskemét_ környékén, akinek a "kocsiját" körbenézhetném, és akinek feltehetném a kérdéseimet?
Köszönettel Promega (eddig zsiklaii néven írogattam az indexen)
Az itthon kapható ipari variátorszíjaknak más a méretük. Min. 30 db rendelése esetén legyártanak egyedi méretet is, de még akkor is 20e Ft lenne darabja (összesen 600e).
Nekem legutóbb azt hiszem a Kirchenstrassén lévő szervízből hozták, 41 euroba került.
Most a mopedautókat behozó sráctól veszek szíjat, de majd megkérdezem hogy a bécsi üzlet merre van.
Ha valaki beszél németül, megkérdezhetné az importőrtől, hogy melyik üzletben v. szervízben lehet variátorszíjat kapni, mert arra emlékszem, hogy nem a Carlbergergasse-n vették. Először nem is akartak adni szíjat, azt mondták vegyünk itthon Bandertől (28e Ft-ért), de végül csak sikerült olcsóbban beszerezni valamelyik szervízből.
A "sebességváltó" variátor szíjas, hasonló mint amiket a robogókban használnak, de a mopedautóknál nics külön röpsúlyos kuplung az elinduláshoz. Alapjáraton a szíjtárcsák annyira szétnyílnak, hogy a variátor szíj beesik közéjük, és ahogy nő a motor fordulatszáma, a röpsúly összenyomja a tárcsákat és elindul az autó. Sajnos a szíj nincs burkolva, ezért biztosan jobban kopik mintha zárt dobozban lenne. Esős időben a kerék éppen a szíjra csapja fel a vizet (sarat) amikor belemegyünk egy tócsába, és ilyenkor szinte megáll az autó. Néhány másodpercig csúszik a szíj, ilyenkor alig halad a járgány, de aztán megszárad a tárcsa, és újra lehet menni vele. A pizzás járgányra szereltem egy alu lemezt ami védi a szíjat, ez kisebb tócsák ellen hatásos, de nagy vízben továbbra is szenvedés az előrejutás.
Van még egy irányváltó is a kocsikban, ha mindig megállunk irányváltáskor, akkor nem recseg, és elég sokáig nem is romlik el. A fogaskerekek és a tengelyek jó erősek, de nagyon kicsik a csapágyak, időnként széthullanak, és még a váltó oldalát is kiütheti a tengely. Nem nagy ügy a javítása, csak meg kell hegesztetni az alu házat, meg ki kell cserélni a csapágyakat, egy nap alatt megvan az egész.
A fax nem az enyém, de azért nem muszály kinyomtatni:)
Ma végre elkészült az új mopedautóm!
Ez egy Chatenet Stella, '99-es, és nagggyon szép. Nem volt megtörve, még eredeti a festése, és a belső tér is hibátlan. Mindent rendberaktunk rajta, szűrők, olaj lecserélve, új a variátorszíj, új fékek, príma gumik, stb. Sajnos alufelnit nem tudtam hozzá szerezni, ezért csak új dísztárcsákat vettem rá.
Nem szeretem a Chateneteket, mert a préselt lemez alvázuk elég rohadós, de ennek még 40X40-es és 20x40-es zártszelvényből készült a váza. A karosszériája is még vastag üvegszálas poliészter, nem is zörög úgy mint a "korszerűbb", 1 mm-es ABS.
Esőben is furikáztam vele, és ennek a tipusnak nem párásodik az ablaka, mint a legtöbb mopedautónak, mert van külső levegő bevezetése.
Elég sok mopedautót láttam már, de ritka az ilyen megkímélt járgány.
Valami ilyen gond lehet, nem bírok vele. Ha kell valakinek, kérek mail címet, és küldöm pdf-ben. De nyomtatáskor kéretik woodoo faxszámát és a személyes adatokat kitörölni.
Köszi, megjött. Tényleg elég mákos:-((( Van egy kis szkennelési gondom, holnapra valszeg fenn lesz. Nem akarja a gép dokuként beolvasni, csak képként. Ha esetleg csak úgy megy, nem lesz gond, hogy rajta van a delikvens neve, címe?
Elfaxoltam az ítélet másolatát, jó lenne ha beszkennelnéd és feltennéd ide. A pecsét már biztos nem lesz olvasható, de talán nem is fogja kérni a rendőr.
Már meg is vetted a járgányt? Véletlenül nem a vittnyédi bordó Aixamot?
Ha feljelentett a rendőr, kifogással kell élni a szabálysértési határozat ellen, akkor automatikusan a bíróságra kerül az ügy, ahol tárgyalás nélkül megszüntetik az eljárást.
Ha egy kicsit visszaolvasol a topicban, ott vannak a hatályos jogszabályok.
Szia. A határozatot elküldenéd nekem ? Most küzdök a hatósággal ,mivel nem akarják segédmotornak elfogadni az Axiam 400 - ast. Vagy ha valaki dobna egy linket hol találom meg a mopedautóra illetve a segédmotorra az érvényes jogszabályokat. Köszi. nagyhege@gmail.com
A bírósábi végzésben ez van írva: "a Közlekedési Felügyelet állásfoglalása nem kötelező érvényű, mivel nem jogszabály (1987. éviXI tv. 1.§ (1) bekezdés"
A személyszállítás gondolom akkor lesz legális, ha nálunk is lesz B1 jogsi. Egyébként az osztrákok járnak át Mo.-ra mopedautókkal, és vígan furikáznak vele ketten, se a határőrők se a rendőrök nem háborgatják Őket.
Úgy hallottam, jövőre valami rendszámféleség lesz a segédmotorokon. Műszaki vizsga, és kW adó egyelőre nem lenne, és kb. 20e Ft-ot kell majd befizetni üzembehelyezési díj címén. Ha majd lesz a mopedautókon is valami azonosító jel, akkor már tuti nem kekeckednek a rendőrök, de vége lesz az ingyenes parkolásnak.
Szerintem egy 4kW-os villanymotorral sokkal jobban menne egy mopedautó mint a diesellel, de akár nagyobbat is lehetne bele tenni, mert nincs az a rendőr aki meg tudná állapítani egy villanymotorról hogy mennyi a teljesítménye.
Mondjuk ezzel a zárt utastér és a kormánymű és a két személy kérdése még mindíg nem megoldott, amire a KF hivatkozott, bár a rendőrökben ez valószínű nem merül fel. A két személy mondjuk esetleg.
Érdekelne. Mégis mennyi kb. a hatótávolság? Nekem max. 60 km-t kell megtennem egy nap. Mennyi ideig kell tölteni az aksit és kb. mennyi időnként kell cserélni? Mennyibe kerül egy ilyen akku? A motorteljesítmény gondolom ennek is 4 kW.
4-500e Ft-ba kerülne egy mopedauto átalakítása elektromos meghajtásra. Kb 300-ért lehet venni jó kocsit motor nélkül, így jön ki az ár. Ennyiért hagyományos kefés motort és ólom aksikat lehetne kapni, kefe nélküli motorral és NiCd akisival 2-3x kerülne többe.
Csak arra lennék kíváncsi, szánna-e rá valaki ennyi pénzt egy villanyautóra. A hatótáv ólomaksival nem érné el a 100 km-t.