Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

WooDoo Creative Commons License 2006.10.08 0 0 151
Bander Feri azt állítja, hogy moped jogsival is lehet utast vinni mopedautóval, és ha kell, vállalja a jogi képviseletet is. Az biztos, hogy az osztrákoknál mennek vele ketten is, de ott állítólag van rá egy korlátozott B-s jogsi, bár ezeket a kocsikat ott "licenc free"-nek hívják.
Előzmény: vtibiv (149)
vtibiv Creative Commons License 2006.10.06 0 0 150
Találtam egy gyöngyszemet a magyarorszag.hu jogszabálykeresőjén.

1988. évi I. törvény

a közúti közlekedésről, egységes szerkezetben a végrehajtásáról szóló 30/1988. (IV. 21.) MT rendelettel
....................................

Tv. 25. § E törvénynek

a) a hatósági engedélyre, jelzésre, nyilvántartásba vételre és a hatósági vizsgálatokra vonatkozó rendelkezései a kerékpárokra, az állati erővel vont járművekre, a kézikocsikra és a lassú járművek külön jogszabályban meghatározott egyes fajtáira,

b) a hatósági engedélyre, nyilvántartásba vételre és az időszakos vizsgálatra vonatkozó rendelkezései a segédmotoros kerékpárokra,

c) a hatósági jelzésre, a típusvizsgálatra és típusbizonyítványra vonatkozó rendelkezései az egyedileg behozott, előállított (összeépített) vagy átalakított segédmotoros kerékpárokra, illetőleg a forgalomba helyezés előtti vizsgálatra vonatkozó rendelkezései az egyéb segédmotoros kerékpárokra

nem terjednek ki.

Vhr. 18. § A segédmotoros kerékpár, a kerékpár, az állati erővel vont jármű, a kézikocsi, továbbá a forgalomba helyezés előtti vizsgálatra nem kötelezett lassú jármű rendeltetésszerű használatra való alkalmasságát a gyártó, illetőleg a kereskedelmi forgalmazó tanúsítja.
vtibiv Creative Commons License 2006.10.06 0 0 149
Részlet a 6/1990-ből:
L1 kategória: Kétkerekű segédmotoros kerékpárok.

L2 kategória: Három- vagy négykerekű segédmotoros kerékpárok.


Ergo: nem szabad utast szállítani, mert smk.
Előzmény: WooDoo (148)
WooDoo Creative Commons License 2006.10.06 0 0 148

Az "L2" minden kocsim gépkönyvében benne volt, még a 98-as tipusbizonyítványokban is.

Neked is azt mondták, hogy amelyikben benne van az L2, azzal lehet utast vinni?

Szerintem az L2 nem ezt jelenti, az még a régi 1967-es jogszabály szerinti besorolás, de majd felteszek ide egy képet az egyik tipusbizonyítványról, és azt lefordíthatná valaki, aki tud németül.

 

Előzmény: vtibiv (147)
vtibiv Creative Commons License 2006.10.06 0 0 147
Volt-e már olyan járgányod, aminek a papírjaiban szerepelt az L2 besorolás gyárilag?
Most beszéltem egy hirdetővel, szerinte a 2000.-ben kiadottak már tartalmazzák.
Előzmény: WooDoo (145)
WooDoo Creative Commons License 2006.10.05 0 0 146
Természetesen van adagolója a Lombardini motoroknak, de benne van a hengerfejben. A vezérműtengelyen lévő bütykök működtetik az adagoló elemeket, teljesen hagyományos technika, csak szokatlan az elhelyezés.
Előzmény: Passas (144)
WooDoo Creative Commons License 2006.10.05 0 0 145
Még semmi hír, vagy lassan dolgozik a szabálysértési előadó, vagy nem is indult meg az eljárás. Nemrég volt nálam a helyi serif, mert a Debreceni főnöke letolta, hogy miért tűri el a rendszámnélküli kocsik közlekedését a faluban. Elkérte tőlem a bírósági végzést és lefénymásolta, attól talán megnyugszik a főnöke:)
Előzmény: vtibiv (143)
Passas Creative Commons License 2006.10.04 0 0 144

Hogy hogy nincs adagolójuk a Lombardini motorosoknak?

Közösnyomócsöves technika, tahát cammon rail?

Előzmény: WooDoo (137)
vtibiv Creative Commons License 2006.10.04 0 0 143
Mi újság a feljelentéseddel??
Előzmény: WooDoo (142)
WooDoo Creative Commons License 2006.10.04 0 0 142

Szeptemberben egy Ligier Ambrával mentem Debrecenből Egerbe, az Apolló találkozóra:)

2 óra 10 perc alatt értem oda, ha az Ignissel megyek akkor is kb. 1,5 óra lett volna az út.

Előzmény: rrr4r (139)
grega404 Creative Commons License 2006.10.04 0 0 141
Én is szívesen elmennék, bár még nincs mopedom. Lehetne egy moped klubot is összehozni, amíg nem veszek mopedot, lennék pártoló tag :)
Előzmény: herchee (140)
herchee Creative Commons License 2006.10.04 0 0 140
Tök jó! 3 napos találkozó 1 nap oda 1 nap pihenő, felkészítés a hazaútra, 1 nap vissza. szervezzünk ilyet?! ;-))))
Előzmény: rrr4r (139)
rrr4r Creative Commons License 2006.10.04 0 0 139
Néha szentimentálisabb pillanataimban elgondolkodom, hogy szervezhetnénk egy mopedautós találkát. Aztán eszembe jut, vajon mikorra érnék mondjuk Miskolcra...:)
herchee Creative Commons License 2006.10.04 0 0 138

Sziasztok!

Van valakinek közületek JDM-je? Most vettünk egyet Yanmar motoros 1999-es, ha valakinek van vmilyen adata róla írjon.

WooDoo Creative Commons License 2006.10.02 0 0 137

Az adagoló tetején van két csavar, az egyikkel lehet az alapjáratot állítani, a másikkal meg a motor max. fordulatát állíthatod. Van még oldalt egy un. füstcsavar, azt úgy kell beállítani, hogy ne füstöljön a motor, max hirtelen gázadáskor egy kicsit.

Ha még nem látttál adagolót közelről, jobb ha nem tekergeted el a csavarokat. Biztos akad egy autószerelő az ismeretségi körödben, vidd el hozzá, biztosan boldogul vele.

Szivesen küldenék képet az adagolóról, de fél órája vitték el a Kubota motoros autómat, most csak Lombardinik vannak, azoknak meg nincs külön adagolójuk.

 

A legegyszerűbb tuning egyébként, ha 145/70-es gumikat teszel fel, az még éppen nem ér bele a sárvédőbe:)

Előzmény: rrr4r (136)
rrr4r Creative Commons License 2006.10.02 0 0 136

Bocsi...

Dízel analfabéla vagyok. Eddig csak benzines autóim voltak.

Szóval hol az a kis csavar amit be, vagy ki kell hajtani a SEBESSÉG NÖVELÉSÉHEZ?

Előzmény: WooDoo (135)
WooDoo Creative Commons License 2006.10.02 0 0 135

Nincs akkora fizetőképes kereslet a mopedautók iránt, amiből meg lehetne élni. Jó autókat nem lehet 500e Ft alatt venni, enyit meg kevesen adnak érte. Ha lehetne részletre adni, lényegesen nagyobb lenne a kereslet, de mivel nics forgalmi, ez sem megy.

 

Egyébként nem luxus egy ilyen járgány, amíg nekem kellett az ovodába meg az iskolába hordanom a gyerekeket, naponta kb. 100 km-t kellett veztenem. Most meg a fiam csak fele ennyit kocsikázik egy fele akkora fogyasztású járművel. Éves szinten kb. 200-250e Ft-ot spórolok meg az üzemanyagon, tehát 2-3 év alatt megtérül a mopedautó ára. Egy 6-8 éves mopedautó már szinte alig amortizálódik, majdnem annyiért el tudom majd adni, mint amennyiért vettem.

 

Kicsit OFF:

Az meg még külön haszon, hogy a szeleburdi gyerekem mennyit komolyodott amióta van saját kocsija. Nekem anno "csak" egy simsonom volt, de az kb. akkora szám volt, mint most egy mopedautó. Falusi gyerek voltam, némi kisebbrendűségi komplexussal a városi vagányokkal szemben, de a motor miatt mégis emberszámba vettek. Talán ennyit én is tudok segíteni a fiamnak a beilleszkedésben:)

 

 

Előzmény: rrr4r (134)
rrr4r Creative Commons License 2006.10.02 0 0 134

Tehetnél fel ezekről a csodákról fényképet. :)

Egyébként a környéken keresnek microautókat. Kellene v.mi rendes kaocsolat. Meg lehetne élni belőle egy pár éjszakát...:)

Előzmény: WooDoo (133)
WooDoo Creative Commons License 2006.09.30 0 0 133

Ha tekersz egy kicsit az adagoló csavarján, megy még többet is:)

 

Az olajcserét se hanyagold el, 5000 km után cserélni kell! Télen legalább 5W-40 kell bele, nyáron elég a 10W-40 is, de én 5W-50-es fullszintetikus olajat szoktam bele tenni. Az olajszűrője ugyan az, mint a Renault Clionak.

 

Ma vettem egy Microcar Virgo II. tipusú járgányt, kicsit rendbe kell tenni, de nagyon jó kis kocsi lesz belőle.

Előzmény: rrr4r (132)
rrr4r Creative Commons License 2006.09.30 0 0 132

Tényleg!!

Kicseréltem a szíjat, mert ugye a régi elszakadt...

Az előzővel 45-öt ment, az újjal 60-at

Nagyon penge

Előzmény: WooDoo (131)
WooDoo Creative Commons License 2006.09.28 0 0 131

Nem egészen, a kopott szíj keskenyebb, és ezért nem tud "felcsúszni" a maximális átmérőig, így rövidebb lesz az áttétel.

Előzmény: vtibiv (130)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.28 0 0 130
Gondolom a kopott szíj kevesebb teljesítményt képes átvinni, olyan, mint a megcsúszó kuplung.
Előzmény: rrr4r (129)
rrr4r Creative Commons License 2006.09.28 0 0 129
Miben függ össze a szíj és a sebesség?
Előzmény: rrr4r (128)
rrr4r Creative Commons License 2006.09.28 0 0 128

A bolt címe

 

Wien 23.kerület

Josef Österreicher Gasse 24/A

Telefon +43 1 865 2146

Előzmény: WooDoo (126)
rrr4r Creative Commons License 2006.09.28 0 0 127

Sorry!

Már nem tudok, a sofőr, már oda úton megvette. Így is húzta a száját, hogy be kell kevernie Bécsbe egy 16t-s autóval. A címet viszont elküldhetem, itt alvázszám alapján odaadják a megfelelő szíjat.

Előzmény: WooDoo (126)
WooDoo Creative Commons License 2006.09.26 0 0 126

Hozassál kettőt, az egyiket megveszem!

 

Nekem hetek óta igérgeti egy ismerősöm, hogy hoz egy új szíjat, de valamiért mégsem sikerült neki eljutni a boltig.

 

A pizzásautó hajtószíja már úgy el van kopva, hogy még 50-et sem megy a járgány.

Előzmény: rrr4r (124)
promega Creative Commons License 2006.09.26 0 0 125
Mélben keresni foglak időpontegyeztetés ügyében
Promega
Előzmény: rrr4r (121)
rrr4r Creative Commons License 2006.09.26 0 0 124

Folyamatban a szíj ügy!

A céges sofőr pénteken hozza. 40,6 euro az ára.

 

WooDoo Creative Commons License 2006.09.24 0 0 123

Úgy látom eléggé összement a kép, ha valakinek jobb minőségben kellene, dobjon egy mailt a mopedauto kukac freemail pont hu címre.

WooDoo Creative Commons License 2006.09.24 0 0 122

Csináltam fényképeket a végzésről, elég jók lettek, jól olvasható a szöveg.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!