Akkor még egyszer: valaki, aki ebbe a fórumba írogat, rendelkezik egy Aixammal, amit néhány kommenttel lejjebb felkínált eladásra, s emellett a hasznaltauto.hu-n is hírdeti.
igen, a használtautót szoktam nézegetni néha, egyre több az aixam, de kissé tartok tőle, hogy a nepperekkel pórul járok, elutazom feleslegesen az ország másik végébe, rosszabb esetben megveszek vmi szemetet.
Szívesebben vennék meg olyan járművet, aminek - legalább a fórumról - ismerős az előélete, ill. valaki már használta az országban előttem, azaz nem csak behozta, hogy minél nagyobb haszonnal eladja.
Inkább kifizetek kicsit többet, mint megvegyek valamit, amire aztán csak költök, és sosem lesz az igazi
Mivel az Amicában 50 ccm-is a motor, meg kellene próbálni beüttetni a CM 50 jelzést a KF-nél. Ha ez sikerülne, ki lehetne dobni a régi blokkot, és belefaragni egy 4 ütemű vizes 180-as robogó blokkot, a rendőr úgysem jönne rá a cserére. Akkor már lenne fűtés, és a 60 km/h-s tempót is kényelmesen tudná. A fogyasztás nem tudom hogy alakulna, mert egy robogóban is min. 4 litert eszik egy ilyen motor, de a csomagtartóban elférne egy gázpalack, azzal már gazdaságos lenne az üzem:)
Persze le kellene cserélni a 10"-os virsligumikat komolyabb kerekekre, meg a futóművet és a fékeket is meg kellene erősíteni, de egész jó járgányt lehetne így összehozni.
Nemrég az orrom elől vittek el egy kabrio mopedautót, abban is egy 50 ccm-is robogó blokk volt, azt akartam így átalakítani. Annál még a zárt utastérre sem hivatkozhatna a KF:)
A sárkányrepcsimbe egy 118 ccm-is gokart motort építettem, 6 kg az egész motor, és 10 kW a teljesítménye. Egy ilyentől megtáltosodna egy mopedautó, csak sajna 100 óránként kell dugattyút meg gyűrűt cserélni.
Itt megtalálod az elérhetőségét a kereskedőnek akit emlitettem.Normális fiatalember:-))
Az amika?, bejáratós a csöppség:-)) sok meló volt vele, halkan mondom 65-öt már egyszer ment, de a 45-50 et szereti,a motor hátul van (piaggio blokk) fütés? az ablakot pár kilóméter után leolvassza, nekem a motorosnak jó :-)
ez eléggé relatív. sztem egy robogóhoz képest hatalmas biztonságot nyújtanak az aixamok (amivel ráadásul 1 kategória). egy kamazhoz (3 tonna sóderrel) képest meg a volvo vagy mercedes zászlóshajója sem biztonságos.
egyébként nekem nincs ilyen autóm, de már egy ideje gondolkodom a vásárláson. tavasztól őszig én ahová lehet biciklizek, de télre jó lenne valami alternatíva az autó helyett (a tömegközlekedés nem az igazi a lakóhelyem és a munkahely között. biciklivel vagy autóval 10-15 perc, busszal 1 óra lenne)
Ráadésul az autóm is sajnálom télen kínozni. 5,5 km- addigra melegszik fel, mire beérek. Ha valakinek lenne jó állapotú aixamja, amit szeretne eladni ne kíméljen ;)
Ehehehe, ha lenne pénzem SL Mercire, vagy Lexusra, akkor nem itt olvasgatnék. :P Amúgy sem tetszenek a Mercik... német autóból inkább a középkategóriás Volkswagenek, Opelek állnak közelebb hozzám, vagy aluxuskategóriás, számomra örök favorit Audik. De Merci, BMW semmiképp. :) Lexus... hmmm... ha valaha lesz olyanom, ha kell füstjeleket küldve, de valahogy megosztom Veled. :D
----
WooDoo... amiket írtál, eléggé elrettentenek. Az, hogy minimális biztonságot sem nyújtanak. Mert nem az a gáz, ha én nekikoccanok valakinek a mopeddel 40-nel, hanem ha valaki városban felken az oszlopra, vagy korlátra 80-nal. Áh... járok busszal, az legalább jó nagy! :)
Vot főnökömnek beszéltem ezekről a járgányokról ő Svájc- ból hord be nagyon régóta motorokat, mosolygott és az mondta látta már az "elektromos" változatokat, de nem is gondolta volna, hogy lenne rá igény. Megspórolhatnád az átalakítást, ha már van készen:-)
Egyszer majdnem elcseréltem egy diesel mopedautót egy Amicára, de mire rászántam magam az üzletre, eladta a a srác. Nekem azért kellett volna, mert kerestem egy olcsó kocsit, amit át akartam alakítani elektromos meghajtásúra.
Kb. 500e Ft az átalakítás költsége, de az áram sokkal olcsóbb mint a gázolaj.
Mennyi a végsebessége a járgányodnak? Fogyasztás, fűtés?
>>>Izus_01: Szerintem is vegyél inkább egy igazi kocsit, ezek a mopedautók nem neked valók. Nincs bennük egyetlen légzsák sem, se oldalvédelem, se gyűrődési zóna, se tolatóradar, sőt még légkondi se. Már 40 km/h-val történő ütközésnél is súlyos sérüléseket szenvednek a bennük ülők. Ennek ellenére a 14 éves fiamnak vettem egy mopedautót, mert szerintem egy robogó sokkal veszélyesebb.
igaz kicsit kilógok a sorból mert nekem egy 50 köbcentis grecav amica- m van, (ez is négykerekü) de a kérdéseidből kiindulva ez nem a neked való jármű, javaslom inkább az SL Mercit vagy egy Lexus- t
egyébként, ha tényleg vissza olvasol majdnem minden kérdésedre válaszolt a WooDoo néven ide is író segítőkész ember!
Röpke 2 óra alatt a nulláról egész magas szintűre fejlesztettem a mopedautókról való ismereteimet. Kipattant a fejemből, hogy kb. fél évvel ezelőtt az egyik ismerősöm ismerősének az ismerőse [:)] vett egy ilyen autót. Akkor kinevettem, de miután hétvégi napon egy nem túl nagy megyeszékhelyen 3 órába telt 3 helyszínt bejárni tömegközlekedve, úgy döntöttem, beleásom magam a témába, hátha nem lenne rossz befektetni egy ilyen alacsony fogyasztású, dizájnos járműbe. Döntésre még nem jutottam, de a Linier formáját tekintve jobban bejön, mint az Axiam. Jah, és nem vagyok ám kispályás... Nézzétek: beömlővel, kis szárnnyal már nem is olyan snassz. Na, nem mintha a puszta gyári megjelenése nem keltene elég nagy feltünést.
Visszaolvastam az összes hozzászólást, sokat megtudtam belőle, de vannak még techikai kérdéseim: mekkora a csomagtartója? Hány literes? És maga az "autó"? Hosszúság, szélesség, magasság? Alkatrészeket hol lehet beszerezni hozzá? Lufis a kormány? Törésteszt?? Végsebességét tekintve alkalmas közúti közlekedésre? Szerintem nem, mert akadályozza a forgalmat a jó esetben 60 km/h-s sebességgel... Akinek van, számoljon be legyenszíves arról, hogy éves szinten milyen fenntartási költségekkel bír?
Meghoztam én is a csodabogarat. Aixam 400-as. Egy napig autóztam Ausztriában, mire megtaláltam az árban megfelelőt. Most már csak a rendőrök cseszegetése a gond. Remélem, nem sokáig!
Én is kaptam végre egy 2000-es Aixamot. Ez már az új tipus, a fehér indexes, elektromos napfénytetős. A jobb oldalát húzták meg, de csak festeni kell, nem törött.
Tegnap hozni akartam egy másik mopedautót is, de egy kamion keresztülment a tréleremen. A futó totálkáros lett, több mint 200e Ft a hazaszállítása, és 6 hét amíg legyártják az újat. Addig kínlódhatok a dögnehéz kölcsönzős futókkal, a biztosító meg ki tudja mikor fizet.
Köszi az infót. közben kicsit elkésett:( Rám sóztak 1200 ért egy isuzu szűrőt. végül is jó lett bele. Ja ELADÓ az AIXAM. 400 e-ért viheti bárki. fénykép van róla lejjebb. Kicsit törött volt, a hátsó lökhárítója, és azt csúnyán csinálták meg. Hát ezért ennyi. Olajat, szűrőt, szíjat cseréltem, rendben van. Rádiós magnó Eredeti "grunding" van benne. kb 60-at megy, nem volt piszkálva a motor. Tehát lehet még rá csvarni:)
Lemez velni, 4 jó gumi... ja 1998-as.
Jogszabályokat , adok hozzá, az eredeti gépkönyv megvan. Kpm-es ismerősök mondták, hogy járhatok vele. Biztosítás az évre rendezve. Csak bele kell ülni és GÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ
Ha valakit érdekel, írja meg mail a számát, visszahívom.
Valamelyik számot biztosan át tudják fordítani a boltban egy olcsóbb utángyártott szűrőre, azt hiszem az 1,2-es Clióé való bele. Télen ne sajnáld bele a drágább olajat, legalább 5W-40-est vegyél, 2 liter nem vág földhöz.
Nekem sajnos most nincs egy Aixamom sem, pedig nagyon kellene, mert az a legjobb pizzát kiszállítani. Most kénytelen vagyok egy Microcar Virgot adni a futároknak.
A Microcar régebben nem volt a kedvencem, de most egy nagyon jó állapotú példányt sikerült szereznem. Egészen megkedveltem, nagyon stabil a járgány, nem pattog, nem zörög, nagyon kényelmes, igazi nagykocsi fíling:)
Nagyon jól fel lehet újítani ezeket a kocsikat, le kell szedni a motortaró acél segédvázat és a hátsó futóművet, le kell homokfúvatni és galvanizálás után porfesteni. Jobb lesz mint újkorában, mert gyárilag csak egy vékony réteg akrilfestéket fújnak rá, azt meg lemarja a só néhány év alatt. Ezt a járgányt egy kicsit tuningoltuk, lecseréltem a gyári kipufogót egy alu sportdobra, qrva jó lett a hangja. Vettem rá alufelniket, és kap még rozsdamentes acél pedálokat és váltógombot is, meg még lefóliázzuk az ablakokat. Két hete kezdtem hozá a Virgo felújításához, már csak az ablakmosó szivattyút, a kilométeróra-spirált és a tanksapka zárat kell kicserélnem.
Légyszi írd meg, hogy melyik olajszűrő való pontosan a kubota motorra, mert nagyon ki kellene cserélni az olajat. A kereskedő meg nem is hallott Aixamról. Írtad, hogy Clio, de évjárat v. valami infó még?
Szombathelyen láttam több eladó mopedautót a hasznaltauto.hu-n, talán érdemes lenne megnézned őket. Minden eladó nagyon készséges a vevőkkel, talán mondanak valami hasznos infót.
Miért ragaszkodsz annyira ahoz hogy Ausztriában vegyétek meg a kocsit? Piszok nagy szerencsédnek kellene lenni, hogy éppen aznap találj egy jó kocsit olcsón.
Egyszer 3 napig aludtam egy kocsiban két másik emberrel, mire találtam egy jó autót. Az volt az utolsó alkalom, amikor külföldre mentem kocsiért, inkább kifizetek 200 eurót hogy behozzák. Most néztem a neten, 58 db eladó mopedautót találtam.
Ez a legolcsóbb, de ez egy 50 ccm-is benzines, ami szarul megy és megfagysz benne télen:
Ez meg a fiam kocsija, 2001-es évjárat, gyönyörű állapotban kívül belül, + el.ablak, távirányítós közp.zár, alufelni, 70 km/h végsebesség. És csak 600e Ft-ba került itthon!
Nem akarlak lebeszélni az ausztriai autóvásárlásról, de szerintem csak akkor érdemes kimennetek, ha egyébként is van valami dolgotok kint, mert akkor legalább nem bukjátok el az utiköltséget. Navigációs GPS-t mindenképpen vinni kell, és a német nyelvtudás is erősen ajánlott.
Most nekem is nagyon kellene néhány mopedautó, mert már több darabra van rendelés, de a héten még egyet sem kaptam, pedig hétfőn és kedden is kint voltak a srácok, talán holnap több szerencséjük lesz.
Nagyon köszönöm az információt. Holnap mindenhogy Szombathelyre kell mennem fuvarba. Vasárnap estig ott kell maradnom. Így a 3 nap unalomba belefér, hogy kicsit tekeregjek Ausztriában. Ha találok valamit, akkor felhozatok a gyerekeimmel egy futót, és ők elhozzák.
Már nem tudok hova fordulni, így hát megpróbálom itt!
Egy ismerősöm szeretne venni egy ilyen kocsikát, ami szerintem jó ötlet, mert ahogy elnézegettem jó kis járgány! :)
A lényegre térve: halvány lila gőzünk sincs hol lehetne Ausztriában beszerezni. Neten nem találtunk semmit, mondjuk ez lehet, hogy a nyelvi nehézségek miatt van. Ahhoz sincs kedvünk, hogy vakon nekiinduljunk Ausztriának. Viszont ahhoz ragaszkodunk, hogy ott vegyük meg és ne itt Magyarországon,úgyis van mivel hazahozni.
Ha valaki esetleg tudna pár infót mondani a beszerzési módjáról annak nagyon nagyon megköszönném! Akár egy netes cím, akár egyéb (konkrét város,autókereskedés,stb.) vagy akár egy személyes tapasztalatot is szívesen elolvasunk!
A szabványos kölcsönzős 250 cm hosszú 150 cm széles futóra mindegyik mopedautó ráfér, csak nehéz rögzíteni a kocsit a futó oldalai miatt. Elég nehéz az ilyen futókat húzni, előfordult hogy az üres futót szembeszélben az Ignis nem bírta 5.-ben húzni, és 12-13 litert volt a fogyasztása. Most már van egy mini trélerem, mindössze 90 kg a súlya, egy mopedautó éppen ráfér. Ezzel simán tudok 120-al menni még megpakolva is, és 9 liternél akkor sem fogyaszt többet az autóm. Esetleg bérelhetsz egy Ducattot, abba is bele lehet tenni bármelyik mopedautót, de pl. a Sprinter már necces, mert az Ambra nem fér bele. A rögzítés a buszoknál is gond, esetleg ha ácsolsz valami kalodát amibe a kerekeket beleteszed és jól kitámasztod elől hátul, akkor talán jó lesz. A tréler a tuti megoldás, előre meg hátra le kell húzatni spaniferrel a mopedauto alvázát, úgy hogy lapuljon a gumi, akkor biztosan nem mozdul el akármilyen göröngyös is az út.
Nekem 150-200 euróért hoznak be az osztrákoktól egy mopedautót, szerintem ennyiért nem érdemes napokig kóvályogni Ausztriában. Most is kint vannak a srácok, de két nap alatt egyetlen jó mopedautót sem találtak, pedig nem az elsőt hozzák.
Mire megszerettük a kocsit, már el is vitték, mindössze 130 km-t mentünk vele. Érdekes hogy többért adtam el, mint amennyire meghirdettem, szinte licitáltak a járgányra. Egy 16 éves cseh srác vette meg, azt mondta náluk egy ilyen szép mopedautó min. 3000 euro, én meg csak 2200-ért adtam.
Engem is érdekel ez a téma. Én a lányomnak szeretnék venni egyet, iskolába járós autónak. Pénteken megyek Ausztriába, körül nézni. Ha valaki meg tudná adni, az Aixam, vagy Microcar méreteit, nagyon köszönném. Szeretném tudni, mekkora utánfutót béreljek. Csak B, C-s jogsim van, a trailer nem jó megoldás.
Esetleg, ha valaki tud olyan netcímet, ahol Osztrák magánszemélyek hirdetnek ilyen szerkezeteket.
Szombaton vettem egy metálkék Ligier Ambrát, nagyon jó kis kocsit sikerült hoznom. Sérülésmentes, szép belső, jó fékek, új gumik, és a lényeg: 70-et megy!
Csak a gagyi matricákat kellett levakarnom róla, meg a gázpedált kellett megcsinálni, mert kicsit szorult.
Az út egy rémálom volt, reggel haza kellett jönnöm az autópályától mert itthon hagytam a pénzt. Pesten dugó volt egy baleset miatt. Az utánfutónak szétrobbant a gumija, és vennem kellett egy ladástól egy kereket mert este már nem találtam gumist. Ráadásul kerékcsere közben elhagytam a Ligier kulcsát, ezért Edelénytől vissza kellett mennem Füzesabonyig, de legalább a kulcs meglett. Összesen 1100 km-t vezettem 16 óra alatt:(