Érdeklődni szeretnék, hogy honnan érdemesebb venni AIXAM-ot. Elolvastam miket írtatok, és az AIXAM 400-ra esett a választás. Ausztriában vagy Magyarországon érdemesebb venni. Azért merült fel bennem ez a kérdés, mivel láttam a hasznalauto.hu-n egy embert, aki már 360.000 -től tud behozni. Gondoltam biztos rátesz vagy 100.000-et.
Német nyelvtudás van, Osztrák összeköttetés van, trailer van. Kérdésem: Ha kimennénl egy járgányért, akkor hol keressek? Újságban? Kereskedőknél (ámbár ott drága).
Személy szerint olyan max 450.000-et adnék ki érte. Ha sikerülne kiválasztani egyet, gondolom nézzük át, alváz, motor, stb. Ha tényleg a vételről lenne szó akkor milyen papírt kapok az eladó féltől? Vagy sima adásvételi szerződés? Nem fognak belekötni a rendőrök, hogy az eladó fél nem Magyar Állampolgár?
+ Olvastam, hogy nem kell vámot fizetni, de be kell jelenteni v.hol?
Kérlek titeket, hogy válaszoljatok a kérdéseimre, sürget az idő!
Örülök, hogy megtaláltam ezt a forumot, mert nekem is van egy MICROCAR Lira mopedautóm. Ha valaki tudna nekem segíteni,hogy hol lehetne hozzá alkatrészeket szerezni (fékbetét, fékpofa,vezérműszíj) azt nagyon megköszönném.
Ha 15 mm lenne a magassága biztos jobb lenne, ez egy kicsit laposabb mint a gyári, gondolom emiatt hamarabb fog kopni, de az ára is majdnem fele az erdetinek. Majd Te leteszteled hogy meddig bírja, ha már megvetted úgysem dobod el amíg be nem lassul a járgány. Csak nehogy az alu tárcsa is jobban kopjon a vékonyabb szíjtól.
Ha holnap sikerül megjavítani a JDM főfékhengerét, kicserélem az eredeti szíjat az Eradéra, az is 800-as, de az 15 mm magas. Ha jó lesz megkérdezem mennyiért adnak egy gyári szíjat. Az Aixamra 40 euró a szíj, de ugyanott a Microcarra már 80 euro lett volna.
Azért van bennük 2 ülés, mert a többi uniós országban simán lehet velük utast vinni, de több helyen csak 16 éves kortól lehet vezetni és nem elég a moped jogsi, hanem egy un. B1 jogsi kell hozzá. Ausztriában a kereskedésekben hatalmas "licenc free" felirattal árulják a mopedautókat:)
Debrecenben személygépkocsinak vizsgáztatják a mopedautókat, akkor persze B jogsi kell hozzá, és utast is vihet. Bár az rejtély számomra hogyan lehet egy 45 km/h tervezési végsebességű járművet személygépkocsinak vizsgáztatni.
Segédmotoros kerékpáron nem lehet utast vinni, de a KRESZ nem tiltja a zárt utasterű segédmotoros kerékpárokban az utas szállítást. M kategóriás jogsival bizonyos járműveken lehet max. 8 főt szállítani, pl. állati erővel vont járművön v. lassú járművön.
Először is üdvözlök mindenkit, itt a köreinkben. :)
Annyi lenne a kérdésem, hogy ha lenne egy ilyen kisautóm, akkor B jogosítvánnyal lehetne -e 2 személlyel mennem ezzel a kisautóval? Vagy nem lehet, mert segédmotorkerékpárként van minősítve, de akkor miért van benne két ülés? :o Vagy csak nagymotorjogosítvánnyal lehet 2 személyel furikázni ebben a kisautoban?
-- Ezt már írtátok de azért megkérdem, hogy teljes legyen az öszhang. Segédmotorkerékpáros jogosítvánnyal, csakis 1 személy utazhat?
Nem nagyon jön le amit a jogszabályokban írnak, kissé téveszes ez számomra, ezért kellene valami infó...
Visszatérve a kérdésedre, hogy milyen a szíj márkája: Optibelt Super VX igazad volt a méretét illetően a pontos mérete: 30x10x800. A honnanra a válasz egy ismerős ismerőse szerezte :-)))
szia, huhh...hát ez aztán az információ dömping...ebből láccik, hogy jó helyen vagyok, ha ilyen sok tanácsot kap az ember eccerre... nagyon köszönöm az "okítást", igyexem majd okosan választani és ha meglesz a vas, beszámolok róla. egyébként nekem is a 400-as csípődött be legjobban eddig az összes közül. (talán azért is, mert ebből a változatból nem láttam még olyan hüje barbi rózsaszínt...) :-D
A Microcar Virgo egy nagyon jó kocsi, nekem ez tetszik a legjobban. Tágas a belső tere, kiváló futóműve, jó a rugózása, masszív a karosszériája, nem zörög, jó a váltója, könnyen szerelhető. Elég sok van belőle a piacon, de a drágább tipusok közé tartozik. A gyenge pontja a Lombardini motor, ha ebben japán motor lenne, akkor egyértelműen ez lenne a legjobb mopedautó. Van egy kevés vas alkatrész a futóműben és a motortartó segédvázban, ami hajlamos a rozsdásodásra, de nem túl nagy meló leszerelni, és utána szépen le lehet festeni.
Gyakori tipus a Ligier Ambra is, sokan hoznak be ilyet, mert könnyű eladni. A formája miatt népszerű, nekem műszakilag csalódás volt, de pl. a fiam nem hajlandó mással járni. Nagyon nehezen szerelhető ez a tipus, gyenge az alváza, igaz alumíniumból van ami nem rozsdásodik. Nagyon zörögnek benne a vékony akril karosszéria elemek, ha sokat mennek vele rossz úton szétrepedezik az egész. Kényelmetlenek az ülések, és a motorja is csak Lombardini. Egy nagyon jó tulajdonsága van, belefér egy normális aksi, és ezzel még télen is könnyen indul.
A Chatenet Media, Baroder felejtős, hiába a legszebb mopedautó, szétrohad az alja és kiszakad a futómű alóla. Esetleg a Stella jó lehet, bár annak is vas az alváza de legalább javítható,. A motorja Lombardini, a kaszni masszív poliészter, ha jó az ára és megkímélt a járgány nem rossz választás.
Kérdezted az Eradot is, most éppen van egy nekem is, amihez egy csereüzlet kapcsán jutottam hozzá. Egyébként biztosan nem vettem volna meg, de most hogy szerelgetem, úgy látom nem sokkal rosszabb mint a többi mopedautó. Olyan ez a járgány, mintha egy ezermester csinálta volna, kábelek futnak össze vissza a motortérben, alkatrészeek találomra elhelyezve ahol éppen volt hely, stb. Nekem nagyon nem tetszik a formája, de van aki meg szépnek tartja. Nagyon vékony az akril karosszériája, az alváza közönséges zártszelvény, motorja Lombardini. Nem nagy szám ez a kocsi, de ha jó a motorja ez is elmegy ugyanoda ahová a többi, és lényegesen olcsóbb az ára.
Ha rám halgatsz, akkor azt veszed amelyiket akarod:) Ha az Aixam 400-as formája nem ellenszenves, akkor az a legjobb vétel ár/érték szempontból, de a kocsivásárlásnál az érzelmeknek nagyobb szerep jut.
A legfontosabb szerintem, hogy minél fiatalabb, és minél kevesebb km-t futott (nem az óra szerint) kocsit vegyél. Töröttet, motorhibásat, rozsdás alvázút csak akkor vegyél, ha van kedved szerelni, és nagyon akciós az ára. A papírokra is figyelni kell, legyen kivonva a forgalomból a járgány, legyenek meg a pecsétek és a bélyegek a gépkönyvben. Fénymásolt gépkönyvet ne fogadj el.
Sötétben nem szabad kocsit venni, az alját is alaposan meg kell nézni. Feltétlenül próbáld ki a járgányt, legalább 60-at mindegyiknak menni kell. A fékek általában elég gyengék, de ez könnyen javítható, viszont ha nagyon kopott a féktárcsa az sokba kerül. Kormánymű ne akadjon, ne legyen nagy holtjátéka. Talpas csapszeg és a kerékcsapágyak ne kotyogjanak, a kerekek egy nyomon fussanak. Legjobb ha viszel magaddal valakit akinek jó füle van a motorokhoz, minden fémes kalamolás gyanús. Ha meleg a motor amikor ki akarod próbálni, az is gyanúra ad okot. Kartergáz nem lehet, a kipufogóból nem jöhetnek olajcseppek, de egy kis fekete füst hirtelen gázadásnál megengedett. Kék füst viszon a motor végét jelenti.
Kicsit lehúztam a Lombardini motort, annyira nem rossz az, nem kell tőle félni, csak van tőle sokkal jobb is. Viszont legalább olcsó hozzá az alkatrész, és sokkal csendesebb mint a japánok. Sőt egy jó bontott motort 75e ft-ért is kapsz.
Szerintem még mindig a legjobb választás az Aixam 400. Az alumínium alváz soha nem fog elrohadni, a Kubota az egyik legjobb stabil motor, nagyon jól össze van rakva, nem egy zörgős tipus. Elég gyakori, nem is túl drága, és szerelni sem nehéz. Vásárlásnál nagyon meg kell nézni hogy a motor teljesen rendben legyen, mert drága hozzá az alkatrész, és töröttet sem érdemes venni, mert gyakran nem csinálják meg rendesen, és utána pl. beázik, koptatja a gumit, stb. Ha az ütközéskor esetleg letörik a műszerfal mögött az acél motortartó cső alu öntvény csatlakozója, az elég nehezen javítható, mert hegesztésnél könnyen leolvadhatnak a műanyag elemek, szétszedni meg nagyon sok meló. Van egy zavaró hibája, hogy motorféknél hangosan csörömpöl a variója, ezt a többi mopedautónál nem tapasztaltam.
Mostani kedvencem a JDM, de csak a motorja miatt, a formája nekem nem jön be. Az acél zártszelvény alváz is elég gázos, szerencsére az enyém nem rozsdás, de lehet mégis szétszedem a kocsit és lehomokfúvatom a vázat utána meg galvanizáltatom és porfestetem. Ez a járgány iszonyatosan megy, talán ez a leggyorsabb "széria" mopedautó, a gyári szíjjal is jobban megy mint az Ambra. A karosszériája üvegszálas poliészter, elég masszív, de a műszerfal nagyon zörgős, és a váltójával sem vagyok megelégedve. Ebből a tipusból nincs túl nagy kínálat, elég sok köztük a rohadt alvázú, és viszonylag magas az ára, de az alacsonyabb fogyasztás és a magasabb végsebesség talán megéri a plusz pénzt.
folyt. köv. most mennem kell pizzát kiszállítani a Microcarral:)
woodoo, mit ajánlanátok annak, aki vásárlás előtt van? melyik típust (aixam 400, microcar, jdm...) és mire érdemes odafigyelni a vásárláskor?! ahogy olvasom tehát szerinted a microcar a legjobb tuning és egyéb szempontok alapján? komolyan érdekel a véleményetek!
Az alátétek a motoron lévő variátor tárcsák között vannak (ha korábban nem vették ki). Le kell szerelni a tengely végén lévő anyát (30-as villáskulcs), utána le tudod húzni a röpsúlyokat takaró acél kúpot, kiveszed a röpsúlyokat, és lehúzod a tengelyről az alu tárcsát. Az alátétek a tengelyen vannak. Nem sok hely van a motortérben, az anyát nem is tudtam meglazítani a helyén, ezért én leszereltem a teljes variót a lendkerékről (4 csavar fogja, 16-os villáskulcs).
Mielőtt szétszednéd a variátort, nézd meg meddig megy fel a szíj a tárcsán, amikor teljes gázt adsz. Ha nem mászik fel teljesen a tárcsa széléig, akkor vagy bent vannak az alátétek, vagy rövid a szíj. A Te esetedben biztos nem lehet rövid a szíj, mert az enyém csak 750 mm hosszú, ehez képest a 830 mm még kicsit soknak is tűnik. A 830 mm a szíj belső vagy külső hossza? Ha túl hosszú a szíj az sem jó, mert akkor ugyan a motoron lévő tárcsán fel tud menni a max átmérőre, de akkor meg a váltón lévő tárcsán nem megy le a legkisebb átmérőig, ebben az esetben sem lehet a maximális áttételt elérni. Olyan mintha egy 5 sebességes autóban nem tudnál 3-nál fentebb váltani.
Ha a variátor geometriáját sikerül összehozni, akkor még el lehet játszani a röpsúlyokkal is. A gyári súlyok 135, 160 v. 190 grammosak, de ha kiesztergáltatod a közepét tudsz könnyebbet is csinálni. A JDM-nél szerintem nem érdemes megfurni a súlyokat, így is simán legyorsulja a fiam tuningolt Ambráját az erősebb motor miatt.
Fantasztikus ez a Yanmar motor, porig alázza a Lombardinit. Olyan mintha nem is lenne lefolytva 4kW-ra, sokkal dinamikusabb a Lombardinitől és a 400-as Kubotától is. Azon agyalok éppen, hogy hogyan lehetne a Microcarba beépíteni egy ilyen motort, mert egyébként ezt a kocsit is nagyon megkedveltem, masszív az utastere, semmi zörögés csörgés, tágas, kényelmes, és kiváló az útfekvése. A JDM-nek a formája nem tetszik, meg kicsit szűkös a beltere.
Milyen márkájú a variátor szíjad, hol vetted? Nálunk csak 10 mm magas ipari variátor szíjakat lehet kapni, pl. 800x30x10, v. 790x32x10.
Belenyúlás nélkül volt 45 km, hajtószíj cserével aminek a mérete 830x30x15 ez egy ipari szíj, így 60-at megy, de még a variátorhoz nem nyúltunk. Milyen alátétet kell kivenni? A gumiméret ugyanaz mint a tiéd.
Lehet csak egy hülye magyar előírás, hogy az alvázba is be kell ütni a számot, elképzelhető hogy a franciáknál nem kötelező. A microcarnak, a chatenetnek és az ambrának viszont a fém alvázba is be van ütve az alvázszám, nem csak az adattáblába.
Mennyi a kocsid végsebessége?
Az enyém tegnap még csak 50-et ment, de kivettem 3 alátétet a varátor tárcsák közül, most 5 mm-rel fentebb tud menni a szíj, így már 65-öt megy a 145/70-R13 kerekekkel. Az adagolóhoz nem nyúltam, mert még kb. 15 mm-rel magasabban tudna futni a szíj, de ahoz egy kicsit hosszabb szíj kellene. Sajnos elég kicsi az ipari variátorszíjak méretválasztéka, a 30 mm szélesből csak 700 v. 800 mm hosszú kapható, a gyári meg 750 mm hosszú. Úgy látom éppen elférne a 32 mm széles szíj is, ebből van 790 mm hosszú, ezzel szerintem simán fog 75-ót menni.
Sajnos mazsolák voltunk a vételnél, az eladó meg dörzsölt vén róka. A látható részek jónak tűntek, már amennyit a sárban aláfekve lehetett látni, aztán otthon alaposan megnézve derült ki a turpisság, de akkor már mindegy volt. Valszeg egy vadászé lehetett, mert vadszőrrel volt tele a csomagtere. A fószer rámehetett vmi fatuskóra mert az alváz eleje volt gázos. Mostmár mindegy késő bánat, de legalább a motor jó benne. Kevés km van benne meg aztán úgysem akarjuk eladni. Alvázszámot nem találtunk a vázban, pedig alaposan végignéztük, sőt az alvázat készítő mester is átböngészte, de semmi. Szerinted melyik részen kellene lennie?
Nem tűnik soknak a 140e, de csak akkor éri meg a felújítás, ha 300-350e-ért veszed a rohadt alvázú, de egyébként kifogástalan járgányt. Elég ritka hogy minden jó csak az alváz rossz, mert aki nem tartja rendben a kocsi alját, az a többi részét sem szokta kímélni. Mondjuk ha már megvetted a járgányt és utána veszed észre a hibát, akkor mindegy mennyibe kerül a javítás, de túl sokkal nem fog többet érni azért mert vadi új az alváza, ui. 500-550e-ért már lehet jókat is kapni.
Egyébként hogy nem vettétek észre hogy rohadt az alváz, ha alánéztek a kocsinak rögtön látszik, még az is ha a rozsdás vasat lefújják alvázvédővel.
A JDM alvázszáma egy kis alu táblába van beütve ami popszegecselve van a doblemezre, de ezen kívül még az alvázba is be szokták ütni valahol.
Átütitek a számot, vagy behegesztitek azt a kis darab zártszelvényt, amibe az alvázszám van? Ha esetleg jövőre azonosító jelet raknak a segédmotorokra, és üzembe kell majd helyezni a járgányokat, lehet hogy eredetvizsgálat is lesz.
Én is olvastam valahol, hogy egy srácot megbüntetett a vámhivatal 80e Ft-ra amiért behozott egy Aixam 400-ast, de azt nem tudtam hogy a regadó miatt. A KF-nél említették, hogy azért nem hajlandóak beütni a CM jelzést, mert a mopedautók vámtarifa száma ugyan az mint a személygépkocsiké.
A regadó tudtommal akkor fizetendő, amikor üzembe helyeznek egy járművet. Ha ennyit kell fizetni azért, hogy a KF beüsse a CM jelzést, szerintem megérné kifizetni. Akkor viszont
A regadó nem csak azokat érinti akik külföldről hozták be a járgányt? Ha valaki itthon vesz mopedautót, annak gondolom nem kell fizetni, biztos azokon akarják behajtani, akik behozták az országba.
A mester Bőnyön tevékenykedik, Győrtől 18 km-re. 140 ezer a komplett alváz, de ebben benne van a szétszerelés, vázépítés, festés, ha kéred horganyzás, fém fékcsövek cseréje, összeszerelés. December 31-ig garantálja ezt az árat, utána megegyezés szerint.
Szóval odaviszed a járgányt és kapsz egy új alvázasat menetkészre szerelve.
Alumínium vázat is vállal.
A képek között ott van a névjegye, azokon a számokon lehet keresni.
Én is kiváncsi lennék, hogy mennyibe fáj ez a műtét? ahol melózok nem lenne gond ez sem de ez így még nem jutott eszembe:-) ja itt a cég honlapja ha valakit érdekel
Éppen tegnap vettem én is egy JDM Titane mopedautót, 13e km van benne, de az enyémnek szerencsére nem rozsdás az alváza.
Régóta nézegetem ezt a tipust a motorja miatt, állítólag a Yanmar a világ legjobb stabil motorja, de eddig nem találtam megfelelő járgányt, szinte mindegyiknek el volt rohadva az alja.
Nem rossz ötlet legyártatni egy új alvázat, de én tüzihorganyoztattam volna, vagy esetleg rozsdamentes acélból is készülhetett volna. Hol és mennyiért csinálják az alvázat?
Találtunk egy tök jó műhelyt ahol szuper alvázat készítenek a mopedautókhoz. Felteszek néhány képet, akit érdekel szóljon hozzá.
Nekünk egy Yanmar motoros JDM Titanunk van, most vettük és az alváza olyan ramaty volt, hogy újat kellett csináltatni hozzá. Szerencsénkre a motra viszont tuti.
örülök, hogy megtaláltam ezt a fórumot, mert éppen Aixam lázban vagyunk. köbö egy hónapja vagyok abban a helyzetben, hogy mopedautó bolond lettem, mert kissé gázos, hogy évente 65.000 ft-ot fizetünk a kocsinkra, ami csak a kötelezőbizti!
látom itt mindenki "profi" már a témában, csak egy-két észrevétel a hitetlenkedőknek. az aixam kisautóknak nem szükséges besorolásuk miatt töréstesztekre menni, azonban 1997 óta a gyár önként vállalta, hogy ebben a kategóriában elsőként vállalja a megmérettetést (történetesen a 400-as dízel kerelámpás Aixammal) és a fényképek alapján egyben maradtak az utasok mind frontális, mint hátulról történő ütközéseknél. ennek csak azért néztem utána, mert valszeg nemcsak városban fogom használni az autót.
másik dolog, hogy karácsonyra lehet, hogy meglepném magunkat egy fentebb említett változattal. ha valakinek van eladó, esetleg beszélhetnénk róla. ha csere + kp is szóba jöhetne, még tutibb lenne: van egy 125-ös Piaggio Skipper robogóm (vatera), vagy egy Ford Escortom (használtautó), amit szívesen cserélnék + suska. további infó annak, akit érdekel.
Ma volt egy kis időm, hogy utána nézzek a vámügyeknek segédmotorkerékpár szinten. Azt a tájékoztatást kaptam, hogy az Unio miatt vám nincs, de regisztrációs adó terheli. Ez mondjuk egy új Aixam esetén 135.000 Ft. Ebből megy az avultatás. Egy 5 éves jármű esetében már csak 80.000 Ft a fizetendő. Erről mit tudtok?
Kubota motor csak az Aixamban van, most is az a véleményem, hogy ez a legjobb mopedauto, de koránt sem a legszebb:)
A Lombardini motor sem rossz, van néhány előnyös tulajdonsága, pl. gyorsabbak és sokkal csendesebbek az ilyen motorral szerelt járgányok. Műszakilag is korszerűbb a Lombardini, de sajnos a digók csinálják nem a ferdeszeműek.
Most fogok felújítani egy Lombardini motort, 8e Ft a gyűrűsor hozzá, 7500 a hengerfejtömítés, a csapszegek 2500, és minden volt polcon. Ugyanez a Kubotához kb. 3x ennyi, és több hét mire megjönnek a cuccok. A legendásan jó Yanmar motorhoz meg csak az USA-ból lehetne cuccot rendelni, de szinte olcsóbb egy bontottat venni, mint felújítani.
A sportkipufogóm alig hangosabb mint a gyári, annyival másabb mint az eredeti, hogy a perforált csőben nincs dugó, és üveggyapottal van kitöltve a dob. A gyári dob vaslemezből készült és qrva nehéz volt, ráadásul teljesen el volt rohadva. Az új dobot és a végcsövet alumíniumból csináltam, kb. 1/3 a súlya, és ez nem fog elrohadni, az üveggyapot meg könnyen cserélhető ha elkormolódik. Ha ragaszkodsz a gyári vas dobhoz, valamelyik bontóban biztosan találsz egy kisméretű dobot, de gondolom lehet kapni utángyártottban is valami hasonlót.
Az igazi autómra én sem vettem alufelnit, de vannak akik nem sajnálják rá a pénzt. A mopedautókhoz az alufelni hiánycikk, azt már ausztriában eladják a kocsik alól, nekünk legtöbbször a téligumival szerelt acélfelni jut.
Vegyél tőlem mopedautót, az enyémre már nem kell költeni:)
Van egy kiváló állapotú '99-es Microcar Virgom, törésmentes, szép a belseje, nem zörög, nem pattog az úton, 70-et megy, minden működik benne.
470e-ért vettem, kb. 25e-be került a hazaszállítása.
A fékek felújítása 8e volt, az olajcsere + szűrők 4e-be került. Legtöbbet a kerekekre költöttem, elcseréltem a csúnya acélfelniket Aixam alufelnikre, 40e Ft-ot kellett ráfizetnem, de vadi újak a gumik.
A fűtés elég gyenge volt, mert a termosztátot kifurkálta egy idióta, de találtam a garázsban egy új Wartburg termosztátot, amit egy kis köszörülés után be tudtam építeni.
Rossz volt az ablakmosó szivattyú is, de a bontóban vettem 1000 Ft-ért egy fiat uno tartályt, abból átoperáltam a szivattyút és tökéletes lett.
Új kipufogót is csinálnom kellett, mert a szállításnál a spanifer letépte a régit. 4e Ft volt a flexibilis cső, a perforált lemezért egy pizzát adtam, az alu dobot egy méhtelepen guberált stoptáblatartó csőből csináltam, a végcsövet meg sárkányrepülő trapézcsőből hajtottam.
Legnagyobb meló az alvázvédelem volt, két napig drótkeféztem a kocsi alját, és rákentem egy fél doboz fekete Hammerite festéket.
A vezető ülés vázát is meg kellett hegeszteni, ez szinte mindegyik állítható háttámlájú kocsiban törött szokott lenni.
A kopott váltógombot lecseréltem egy krómozottra, nem volt drága a Tescoban vettem:)
Kellene még egy új tanksapka, mert a régiben tönkrement a zárbetét.
A kocsit 580-ért hirdettem meg, de most hogy így összeszámoltam a költségeket, lehet többet kellene kérnem érte.
Felmerülhet a kérdés, hogy miért adom el a járgányt, ha ilyen jó. Nálunk egy pizzáskocsi 20e km-t fut évente, ha évekig járnánk velük, eléggé leamortizálódnának. Jobb ha néhány havonta lecserélem őket, akkor még némi nyereséget is tudok realizálni, így gyakorlatilag csak az üzemanyagra kell költenem.