Mennyi idő alatt gyorsul a legideálisabb fokozatban 80ról 120ra és 100ról 160ra?
Csak kíváncsiságból kérdezem, mert szeretném tudni az enyémet elhelyezni, és eddig hasonló erős autóból amivel dolgom volt mind nehezebb volt egy Octaviánál!
Hali, nekem benzines van, stabilan 10.9 az átlag. 95-össel járok, ami elvileg növeli a fogyasztást a 98-ashoz képest. Az 1.8-as Lagunám 120 LE-vel pont ugyanennyit evett. Én az átlagnál többet megyek városban, rövid távokon, ami szintén nem csökkenti a fogyasztást.
Találkoztam olyan TDI-ssel, akit 100km város után kihajt a mûszer az autópályára. Ha nem égeti ki a részecskeszûrõt, akkor egy idõ után visszaveszi a teljesítményt kb 1/3-ra, és asszem utána teljesen letilt. Visszavitte a kereskedõhöz, aki azt mondta neki, hogy visszaveszi tõle az autót, és a pénzt visszadja, mert nem tud vele mit csinálni. (Hozzáteszem, a srác csak satufék-fullgáz üzemmódban mûködött)
Kilométeróra: minden autónál csal, gyárilag, szándékosan. Amiket én mértem: Kilóméteróra GPS 60 53-54 100 93 200 192 210 201
Tovább nem próbáltam, illetve akkor nem volt nálam GPS.
Na ma eljött a nap.... Megkergettem egy kicsit, darth öfőmétolságát. Csak a környéken egy "visítós" körre. Ez volt az első igazi kergetés...:)) Család nélkül, egyedül, VÉGRE!
Nem tudom, segít-e. Leszögezném, hogy túl vagyok a száguldozós korszakomon, tehát nem padlózom az autót. A gyorsulni meg motorral kell. :) Utazni csak síelni mentem, tetőboxal. 145-re belött tempomattal, osztrák autópályákon, emelkedők/lejtök között, 8,3-literes átlag szerintem nagyon jó. Meredek Karintiai emelkedőkön közel azonos tempoban tudok felmenni mint nyáron motorral, ami elég meggyöző. :) Városban 9,5 normál temponál, egy-egy gyorsítással. Szerelőm szerint lassan már lehet próbálgatni a motor erejét.
Én nem tartom magam benzin fan-nak. Csak jelenleg szerintem az elektronika az autóiparban elmaradt az igényektől. Talán, ha optikai kábeleket használnak késöbb. Azonkívül a gyárilag agyontuningolt dieselek, hihetetlen nyomatékokkal, hatalmas kompressziókkal, nem tesznek jót a fémalkatrészeknek. Lásd Toyota, mióta belement az őrült diesel lóerő (180 le) tuningba tele a fórum köpködő tulajdonosokkal! Azelött a legmegbízhatobb márkák között volt.
Abban igazad van, hogy több dizelt adnak el....De ha nem a fogyasztást nézed akkor, hogy döntöd el a kérdést? Olvasod a német fórumot...Remélem jól döntöttem. A lényeg, hogy turbós kocsira vigyázni kell, inditásnál és leállításnál is. Különben már másodszor kerültem hasonló döntéskényszerbe, akkor is benzint választottam.....
A szomszédom állami cégnél magasbeosztású embör, mostanában vették át a Passatokat, Oktáviákat töbségében a 140 lovas motorral, -levonva az ismert dolgokat a céges autók hajszolását tekitve- hengerfej csere, 30 e. 3*, váltócsere (6gang) 4*, motorelektronika csere 4*. 170 autóból még garanciában is sok. Másik forrás a kereskedés ahol biztos forrásból (családi kapcsolat), százalékosan a TFSI-re kevesebb problémát regisztráltak (Passat, Golf, Leon, Oktávia). Ennyi infóm volt vásárlás elött.
> 140/170 lóerős PD TDI motoroknak a szerkezetét ha összehasonlítjuk, azt lehet
> mondani, hogy nincs 2 egyforma csavar bennük.
Hmm, azért a hozzáértők ezt csak részben szokták megerősíteni. :) Mármint a gyárból. ;)
Ráadásul szvsz csak úgy éri meg egy gyárnak egy ilyen motorpaletta, hogy a lehető legtöbb alkatrész megegyezzen. Turbó, kúler, vezérlés nem tartozik ide.
Nyilvánvalóan lesznek tök eltérőek, esetleg a kulcs alkatrészek, de azért nem kicsit költői túlzás ez a "nincs 2 egyforma csavar", amit írsz. :)
Sok rosszat? És konkrétan miket? Nekem megvan 4 hónapja, van benne 11e km és azon a huncut kis relécserén kívűl, ami az ég világon semmilyen gondot nem okozott, semmi gondja nem volt...Én 100ból 100x is ezt választottam volna, és nem bántam meg, sőt...Elképzelésem sincs mi lehet az a sok rossz..Meg hogy kik mondhatták...
GT1749V 110-es TDi (pl: ASV) GT1749VA 130-as PD TDi GT1749VB 150-es PD GT1749VC vagy mi a 140-es PD GTB17 elvileg a 170-es PD
A 3.0 TDi-n meg kkk van aminek gyenge a csapágyaszása...
Elvileg.
Az biztos, hogy a diesel tuning forumban a bowden a király :) De azért egyre több villanyos adagolos meg PD van és lesz :) Amugy pl az én autóm is adagolos volt és most egy 150-es PD lakik benne :)
Abban igazad van, hogy a 170-esen másik van, épp most nyomozok én is utána, hogy milyen. :) (De nem GTB, hanem valami gt17VC.)
Én a sima, alap 2.0 PD-re gondoltam. Szerintem nem annyira rossz, mint amennyire szidják. Pláne, hogy kiforrott őskövülethez hasonlítják (1.9), meg aztán a Dízel tuning topicban ami nem adagolós, az már nem is lehet igazán jó. ;o)
> és nem 1-2db van 200LE felett :)
3 vagy 4-et is vezettem az elmúlt évben, vágom azért. ;)
Amúgy a 3.0 PD-kről talán még rosszabbak hallok, csak ugye azt már aztán igazán nem verik nagy dobra. :)
A 2.0PD-n GTB-van tudtommal az meg nem román vagy mégis? A román veszély az a sima GT-kkel volt... Az hogy hengerfejesek lesznek az meg szerintem csak a 2.0PD-knél probléma... 1.9PD-krül nem nagyon lehet ilyeneket hallani pedig 500x több szaladgál, és nem 1-2db van 200LE felett :)
Nem gyengébb alul mondjuk a 130 lovas 1,9 PD-knél. Az már más kérdés, hogy jóval nagyobb kocsikba is belerakják, pl. Passatba, ráadásul egy elbaszott szar vezérléssel. Ugyanez a motor szinte soha nem fullad le Skodákban, Seatokban, de a Passatokban rendre. Na hogy is van ez?
Egyébként szerintem az, hogy nem tartós, legalább fele részben user error miatt van. A 2.0 PD tipikusan olyan motor, amit sokszor raknak cégautókba (Golf, Passat, A4-A6!), na azok meg nyomják neki hidegen, mint süket a csengőt... Nem kérdés, hová vezet.
Amúgy a hengerfej az egyik gyenge pontja, meg talán a román GT17-es turbók, azok szériában is szeretnek lepotyogni, de nyugi, még gariidőn belül. :o)
Ja, tipikus eset még, hogy a cégautók előbb szoktak durván füstölni. Vajon miért...