Éppen ma vitték el azt a két járgányt, amiben az ominózus szabályzó van. Ugyanilyen állandó mágneses generátor van a fiam kocsijában is, de annál másmilyen a szabályzó, abban már van egy pici hűtőventillátor is. Biztosan megfelelő lenne a célnak ventillátoros is, majd holnap megnézem ki tudom-e szedni.
A régebbi szabályzónál egy kb. 8x12 cm méretű alu dobozban van az elektronika, természetesen gyantával kiöntve. Elég kis hűtőbordák vannak rajta ahoz képest hogy 30A van ráírva. Összesen 5 lába van, a generátortekercsekből csatlakozik bele két 2,5 mm2 keresztmetszetű vezeték, amikben váltóáram folyik, kb. 30V-ot mértem. Ezt kellene egyenirányítani, és szabályozni. A másik 3 láb közül az egyik a töltés visszajelzőre van kötve, a másik a gyújtáskapcsolótól kap 12V-ot, a harmadik meg egy 4 mm2-es vezetékkel az akku + sarujára van kötve. Ja és még az alu ház le van testelve.
Vettem egy 30A-s egyenirányítót kb. 600 ft-ért, igértek hozzá egy 12v-os trabant dinamóhoz való szabályzót, de az valami mechanikus szerkenytyű lehet, és elég furán nézhet ki.
Hali! Márkatárs ugyan még nem vagyok, de járműelektronikai villamosmérnök igen, úgyhogy érdekelne a feszültségszabályzó javítás. Sportot űzök a javíthatatlannak titulált méregdrága gyári alkatrészek javításából, kiváltásából, egyelőre Ford Transit izzítórelé, indexkapcsoló, fűtésmotor stb-vel foglalkozom Küldhetnél egyelőre képet és nagyjából bekötést tclarkukacindexponthu.
Van 4 gyári Aixam alufelnim, 30e-ért elcserélném acélfelnikre. Jó a Microcarra, az Eradra és a Chatanet-re is. Szerintem 115-ös az osztóköre, de a gumis szerint 114,3.
Léghűtéses motoros mopedautót még véletlenül sem vennék, tetű lassúak és gyakorlatilag nincs bennük fűtés, mint ahogyan tapasztaltad.
Az én Titanomban kéthengeres, vízhűtéses, 526 ccm-is Yanmar motor van, ez még a Kubotától is sokkal jobb. Olyan benne a fűtés, hogy majd meg sülök. Csak az a gond, ha nem megy a fűtőventillátor, a pedáloknál lévő lyukon süvít be a hideg, és fázik a lábam.
Úgy tűnik, mintha a Yanmar motor nem lenne lefolytva 4 kW-ra, mert minden más tipustól jobban gyorsul. Egyébként a JDM nekem nem nagyon tetszik, a váltója is elég vacak, de a motorja mindenért kárpótol.
Az Eradnak sima vas zártszelvény az alváza, de ha nem kapott még bele a rozsda, le lehet alapozni cinkkromátos alapozóval és utána szépen le lehet festeni. A padlólemez meg rétegelt lemez, az nem rozsdásodik, maximium elkorhad, vagy megeszik a bogarak:)
A saját órája szerint az enyém 75-öt ment, azért a múlt idő, mert egy órája eladtam.
Az enyémnek is. szétszedtem, és egy kb akkora motor van benne, minrt régen a kis játékautómban:) leginkább egy lámpamozgató motorhoz hasonlítható. Néztem, hátha valamilyen kocsi kpzár motorja jó hozzá, de ugye az nem csak húz, és visszaenged, hanem tol is. De egy barátom megígérte, hogy valami elektromágneses megoldással örökre jó lesz. Ezt egy vill szerelő 8 ezerért megcsinálta volna.
A Titan
Szóval tegnap előtt érkezett egy Titan szerény hajlékomba.
Kívűlről nagyon egyben van, meg szép, de csak 50-et megy. WooDoo! Mekkora a gyári szíj a Titánon?
Nem trudom, Neked miért jön annyira be a Titan. Végülis aranyos, de a motorja 1 hengeres digó léghűtéses, és 200 kilóméter után egyhuzamban is fázott benne a lábam. A fogyasztása viszont tényleg álom.
A kasztnia erősebb mint az Ambra ebben is van valami.
Nemrég azt írtam hogy nem lehet sehol fesszabályzót kapni az LDW 502-höz, tévedtem van raktáron Lajosmizsén, de 22e+áfa az ára.
Sajnos nem lehet valamelyik olcsó keleti autó szabályzóját belefaragni, mert a Lombardini motorokban állandó mágneses a generátor, hasonló mint a robogókban. Elvileg ki lehetne próbálni egy motorkerékpár fesszabályzót, de az sem sokkal olcsóbb, és valószínűleg nem 30A-re van méretezve.
Egy elektronikában jártas márkatárs építhetne nekem néhány olcsó szabályzót:)
Olajszűrőből én a Filtron OP 643/3-at használom, ez egy olcsó szűrő, és úgyis ki kell cserélni 4-5e km-enként, annyit meg kibír.
Légszűrő Mahle LX 532, de át tudják váltani sokkal olcsóbb magyar v. lengyel szűrőre.
Az olajon viszont nem szoktam spórolni, 5W-50-est használok, 1,5 litert nem vág földhöz. Megfelelő az 5W-40-es is, de ne valami gagyi tescos olaj legyen.
A sebességhez én annyit tennék hozzá, hogy a 400-asom éppen úgy megy, amilyen kedve tartja. Ha jó napja van kóstolgatja a 60-at az én 120 kilómmal, ha megmakacsolja magát akkor az alig 55 is kínkeservesen van meg. :o)
A jelenlegi 4 kocsimból csak kettőben volt jó a spirál, ez elég gyakori hiba. A legtöbb tipusban egy kb. 1 m hosszú spirál van, ilyet tudok csinálni kb. 1000 Ft-ért. A fiamnak is 2000-es az Ambrája, abban már elöl van a hűtő, és annak sokkal hosszabb a spirálja. Olyan hosszú spirálom most nincsen, de valahonnan szerzek, mert sokallom hogy 5e Ft-ért újítanák fel a régit. Érden árulnak alkatrész a Ligerekhez, megkérdezheted mennyi egy új spirál, lehet nem túl drága.
Elektromos zárat próbálj meg használtan venni, a netem hirdetnek néhányan alkatrészeket, bár nekem még sohasem sikerült tőlük semmit sem venni, mert mindenkinek ugyanazok az alkatrészek romlanak el, mint pl. a fesszabályzó, és abból nincs "raktáron".
Olajat és szűrőket én mindig cserélek, kivéve ha megvan a szervízcimke, és még nem ment többet 2-3e km-nél. A clio szűrő a kubotához jó, a lombardinibe más kell, majd megnézem a számát.
A variátorszíjat le kell cserélni, ha már repedezett, mert ha elszakad nagy kárt is okozhat. Az új szíj 30 mm széles, de még 28 mm-nél nem szokott nagyon belassulni a járgány. Vásárláskor érdemes egy GPS-t vinni, mert ha nem jó a kmóra, nehéz megsaccolni a sebességet, és bosszantó, ha később derül ki hogy lassú a gép.
Utólag beszerelni elektromos ablakot szerintem túl nagy feladat, ha egyáltalán lehetséges megoldani az ajtó szétvágása nélkül. Egyszer 2 napig szenvedtem egy rossz ablakemelővel, mire sikerült megcsinálni, egy tekerős átalakításávan én nem kínlódnék.
A téligumi jó kérdés, biztos jobb mint a nyári. Én nem szoktam gumit venni, inkább olyan kocsit választok télire, amin téligumi van, és tavasszal meg eladom. De volt olyan is, hogy egész télen a nyári Michelin Proximával jártam, és csak egyszer csúsztam az árokba:)
Szívesen kivinném a járgányt. Az e-mail címedre írhatok (gondolom, a honlapodon levő, az a tiéd)? (Nem akarom a fórumozókat a részletekkel untatni) Nekem az is tökéletes, ha az apósod elvállalja. Csak szeretném már rendbetenni, amennyire lehet.
Most a Virgot kell kijavítanom, mert a hétvégén el akarják vinni, és megígértem a vevőnek, hogy addigra kész lesz.
Beszélek apósommal, hogy nem tudná-e bevállalni a kocsid javítását, nekem is Ő segített összerakni az Erad motorját. Pontosabban én segítettem neki, mert a motorok szerelésében nagyon profi, évtizedekig szerelt diesel motorokat.
Délutánonként éppen annyi időm lenne, hogy megnézzük a járgányt, az is lehet hogy nincs túl nagy baja, csak ki kellene hoznod hozzám.
:( Woodoo, nem tudnál segíteni? A motor kiszedését nem merem bevállalni, meg jobban örülnék, ha meg mondanád a véleményedet is róla. Nem érnél rá valamikor?
Ma csináltam egy új kilóméteróra spirált az Eradhoz, mert kíváncsi voltam mennyit megy a járgány az új motorral. Éreztem, hogy gyorsan szedi a lábát, de az eredmény engem is meglepett, a "csúcssebessége" 75 km/h-lett, ha 60-nál rálépek a gázra, érezhetően gyorsul. Szinte semmit sem tuningoltam a motoron, csak az adagolóban cseréltem ki az egyik rugót egy erősebbre, és szinte megtáltosodott a járgány, pontosan 10 km/h-val megy többet most, mint a felújítás előtt.
Nem lenne rossz ez a járgány, már a formáját is megszoktam, csak a hangos zörgés-csörgés nagyon zavar. Semmi zajcsillapítást nem építettek be, a karosszériaelemek úgy működnek mint a hangszóró membránja, felerősítik a zajt. Ki kellene fújni zajcsillapító habbal a kasztnit, és egész jó kocsit lehetne belőle csinálni, mert műszakilag rendben van. Kifogástalan a motorja, minden működik benne, az alváz és a kipufogórendszer egyáltalán nincs elrohadva, jók a fékek és a váltó, és rendben van a kormánymű is. Most már keveslem a 380e Ft-os árat, le is vettem a használtauto.hu-ról, kicsit kipofozom és szerintem többet is meg fogok érte kapni.
Az a gond hogy nekem el kell tudnom adni a 2 motoromat, amiből max 320.000 Ft jönne be :S
Sajna fatertól kiharcolni + 200.000Ft-ot nagyon nehéz lenne + nem lenne hozzá képem. Nekem Sulibajáráshoz kéne a gép, hogy ne kelljen 5.20 kor kelnem mindennap.
hozzád talán én vagyok a legközelebb, de én nem tudnék 500e alatt jó kocsit hozni neked. A JDM is 520e-be van eddig, és még 1-2 hét munka van rajta, de ez nagyon szuper gép lesz, nem is akarom egyhamar eladni. A Microcar Virgot 550e-ért adtam el, ez még nekem is többe került végül, de hát a gyerek kicsit leamortizálta, túlzás lett volna elvárni hogy még nyereség is legyen rajta.
Nem kis kockázat elautózni az ország másik végébe, aztán ha már ott vagy muszáj venni valamit hogy ne bukd el az utat, de pont ilyenkor szokott az ember jól beleválasztani. Senkit sem szoktam lebeszélni arról hogy messziről (esetleg külföldről) hozzon kocsit, de sokszor rosszabbul járnak mintha kicsit drágábban megvették volna helyben. Rádásul ha valami eltitkolt hibája van a járgánynak, vissza sem tudod vinni.
Nem biztos hogy jobb egy "szakértőtől" vásárolni, mert sok hibát nagyon könnyű álcázni. Pl. ha rossz a fesszabályzó, csak le kell húzni a megfelelő sarut, és már mindjárt nem látod a hibát. Aztán majd néhány nap múlva nagyot nézel amikor nem indul a motor, szabályzót meg nem kapsz sehol.
Az első debreceni gazdáját ismerem, addig beszéltem neki a csoda mopedautómról, hogy vett néhányat Ő is.
A 40 km/h nagyon durva, valami nagyon nem stimmel, a mienk lazán megy 65-öt, pedig nem faragtam rajta semmit. Illetve tettem rá sportkipufogót, de attól biztos nem megy gyorsabban.
WooDoo: Talált, süllyedt. Ismered? Egyébként a hátsó ajtót le akarom cserélni normálra, már meg is van maga az ajtó rendes üveg szélvédővel, csak kicsit más színe van, meg a teleszkóp hiányzik még hozzá, de legalább fűtőszálas. A gyertyás dolog mindenképpen érdekelne, ha tudnál segíteni. Meg szívesen venném, ha a motort is megnéznéd majd egyszer, ha lesz időd rá. (Hogy lehet-e a sebességen tuningolni) Persze nem ingyen gondoltam... Köszi a tanácsokat is.