Átnéztem a mai napon hatályos 6/1990-es rendeletet, és a segédmotorok kategóriábasorolása nem változott, maradt L2 a négykerekű könnyű jármű. A könnyű négykerekű tricikli besorolás, L6e, amit a 71/2006-os rendeletben olvastunk, az az EK-s szövegben van, úgy tűnik, ezt nem vették át.
Ma megjött a fiam szabálysértési ügye, nem róttak ki rá pénzbírságot, csak figyelmeztetésben részesítették, pedig a bírság maximális összege 149e Ft lehetett volna. Felhívtam az előadót, egy nagyon kedves őrnagy hölgy vette fel a telefont, és elmondta, hogy fogalmuk sincs milyen járművet vezetett a gyerek, nekik a rendőr semmilyen fényképet, adatot, stb. nem adott meg.
Kértek állásfoglalást a KF-től, de azok sem adtak semmilyen felvilágosítást. Azt beszéltük meg, hogy nem fellebbezek, de küldök neki egy fénymásolatot a jármű adatlapjáról, meg mellékelek hozzá néhány fényképet és az érvényes jogszabályokból egy gyűjteményt. Ja meg a másik ügyben született megszüntető végzést is elküldöm.
xeniah:
a Te feljelentésed is éppen most került ehez az előadóhoz (Microcar Virgo), fogalma sincs mi is ez a jármű, bár internet biztosan van a kapitányságon, simán rá tudna kereseni:) Mi volna, ha szóról szóra lefordítanál egy gépkönyvet, és azt is elküldeném neki? Talán előbbre vinné a Te ügyedet is.
Én is olvastam a 71/2006 (IX.28) GKM-rendeletet, Magyar Közlöny 118. szám. Szerintem a jármű kategórián belül, könnyű négykerekű tricikli amihez elég a segédmotorkerékpáros jogsi. Mivel jármű és nem gépjármű.
épp ma nézegettem én is az autójogász válaszát a 3 kerekű járgánnyal kapcsolatban. A jogász véleménye se "kötelező érvényű" a bíró számára:)
Fogalmam sincs hány literes a Virgo üzemanyagtartálya, de elvileg van egy kis sárga visszajelző az órában, ha világít sürgősen tankolni kell, mert ha belevegősödik a rendszer, nehezen fog beindulni a motor.
Ma találtam egy nemrég kihirdetett jogszabályt, ami a 6/1990-es MR-t módosítja, és sokminden változik a segédmotoros kerékpárokra vonatkozóan.
71/2006. (IX. 28.) GKM rendelet, innen töltöttem le:
Végigolvastam, de úgy tűnik főleg az új tipusengedélyek kiadása változik. Viszont a "B" függelék úgy módosul, hogy a négykerekű max. 350 kg tömegű, 45 km/h tervezési végsebességű járgányokat "könnyű négykerekű tricikli"-nek nevezi, ami se nem segédmotor, se nem motorkerékpár. Nálunk viszont ilyen kategória jelenleg nincs, kérdés hogy akkor most hova tartozik, és milyen jogsi, biztosítás, stb. szükséges hozzá.
A következőt tapasztaltam az Ligier Abrámon: Mentem vele és a következő indulásnál. Adom neki a gázt és iszonyú lassan gyorsul. egy kis emelkedőn sem képes felmenni.
Találtam egy érdekes oldalt: http://totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/bodi50119/ Érdemes megkukkantani. Az autójogász szerint segédmotorban 2 személy ülhet (bár ezt 2005-ben nyilatkozta).
Woodoo: Akkor végülis kevesebbet mutat a kmórám, nem? :) Igyekszem kímélni a járgányt, 45-nél nem száguldok többel (óra szerint). A fogyasztása mintha jobbnak tűnne, de ez majd később derül ki. Nem tudod véletlen, hány literes a tank? 18 körül? Köszi mindent, élvezet vezetni.
elfelejtettem mondani, hogy a km-órád többet mutat, mint amennyivel valójában mégy, mert nagyobbak a kerekeid mint a gyáriak. Gondolom észre is vetted, hogy kanyarodásnál hozzáérnek a doblemezhez. A járgányod most óra szerint 58-at megy, de valójában kb. 63 km/h a végsebssége. Jó lenne ha 1-2 ezer km-ig nem mennél 50-55 km/h-nál gyorsabban, és sokáig ne járasd alapjáraton a motort. A fogyasztás mérésénél is figyelembe kell venni a nagyobb kerekeket, de ha sokallod a járgány étvágyát, majd kicsit visszább tekerjük a csavarokat. Ha esetleg kicsit füstöl a motor, nem kell aggódni, ha összekopnak a gyűrűk, majd elmúlik.
csubi8: Nem ártana, ha minden rendőr úgy állna hozzá, ahogy te leírtad (vagyis elismerné, hogy smkp). A gond itt az, hogy állandóan leállítanak a rendőrök, meg feljelentenek, ha meglátnak egy rendszám nélküli mopedautót (tisztelet a kivételnek). Engem már 2x feljelentettek, pedig 1ik alkalommal sem ült mellettem másik személy.
nah, ceglédi rendőr spanomat felhívtam, ő meg telcsit továbbadta az egyik YARD kollégájának, akivel egy hosszas telcsibeszélgetésben kiveséztük a dolgot... a tények tehát, hogy tud ő is ezekről a mütyürökről és ha 350 kg alatt van és 4 kw max a teljesítmény akkor az SMKP, tehát kismotor jogsival vezethető, de fontos, hogy nem lehet benne szállítani 2. személyt, még akkor sem, ha nyerges-utánfutós-platós-űrhajó jogosítványod van. pont. ez itten Magyarország. egyetlen gondja, hogy beszélt már ő is ezügyben a közlekedésiekkel és még nem vizsgáztattak, vagy vizsgáltak ilyet, tehát igazából nem is a rendőrök itt a probléma, mert nekik csak ezek a számok számítanak. ajánlotta, hogy érdemes egy picit várni, monnyuk egy-két hónapot és valszeg lekockázzák a dolgot és minden kiderül (milyen papírok, vizsga, adó, stb) kell, vagy kellene ezekre a pöttömökre.
a 2. személy problémája megoldható, ha nagymotorként vesszük a mopedautót, de ahogy a nagymotorra kell rendszám és szinte minden, ami egy kocsinál, nos akkor ugyanott vagyunk ahol a part szakad, mert akkor megérkeztünk az autó átkos velejáróihoz... és fizethetünk mint katonatiszt.
bocs, ha lerágott csont ez a téma, mert aki ugye mopedőrült azt továbbra sem érdeklik a dolgok, hanem hasít az éjszakába - inkább azoknak próbálok "segíteni", akik előtte vannak egy vásárlásnak (mint én is).
Köszi a választ WooDoo Ha minden jól megy szombaton hoznak nekem egy ligiert(piros ez egy kicsit zavar ) 2001 ausztriából kiprobálom átnézem és véleményt alkotok és megosztom veletek. A JDM szerintem nagyon jó nehéz überelni de meglátjuk a puding probálya az evés.
Műszakilag a Ligier lényegesen komolyabb (alváz, futómű, váltó, fékrendszer), de a Yanmar motor sokkal jobb mint a Lombardini FOCS. Most pl. két kocsimban is elszállt a fesszabályzó, és az újabb Ambrákban már elektromos a hűtőventillátor, még egy normális generátort sem lehet beépíteni a nyomorult lendkerékmágneses generátor helyett. Egy kicsit masszívabb a JDM, nagyobb a hasmagassága, de az Ambrának sokkal jobb az útfekvése, és nekem jobban is tetszik.
Szóval döntetlen közeli a helyzet, szerintem még mindig az Aixam 400-as a legjobb mopedautó. Csak egy Yanmar motoros Microcar lenne tőle jobb, de ilyet meg nem gyártanak, viszont lehet nekem hamarosan lesz egy:)
Ilyen sületlenséget még nem is hallotam Bár ebben az országban ez is megtörténhet Én azt hallotam mopedekkel kapcs hogy a teljesitménnyel akarnak valamit variálni és 500-as mopedek nem férnek bele majd az elöírásba.Hallott valaki eről? WooDoo szeretném megkérdezni hogy a ligier vagy a JDM tartod megbizhatobnak. Az elöző válaszodat köszönöm(JDM futomű állitás)
Ragasztott rá papir rendszámot: ilyet még nem hallottatok. ezek a papírboltban kapható "helloszivi" meg ilyen matricák miatt közokirat v mifene hamisításért is veljelentették, mert hamis rendszámot használt!!!!!!
S.O.S. kellene nekem a 400-ashoz egy varioszíj, mert hajnalban előjel nélkül eldurrant. Nem megy valaki Bécsbe mostanában? Átmenetileg milyen helyettesítő iparival tudom pótolni? Az eset kvázi trepni gázon történt, először azt hittem kiszakadt a motor akkorát szólt. Mi a tapasztalat, mire számítsak, mi reccsenhetett még meg? Az biztos, hogy a motorház fedél bovden az szakadt, mert nyitni nem tudom a tetőt. Kösz a segítséget.
ha ne mehet úttestre az a szegény kvad akkor minek költeni a rendszámra meg kpm engedélyre? szerintem :-)
Nem messze lakunk a helyi inteligencia központtól,úgy hogy van szerencsém naponta többx látni ha a közeg urak a rendszámos kvadokon belovagolnak uzsira meg pisira a támaszpontjukra,és eligazitás után uccu vissza kicsiny büntikézni.
meglehet épp azokon a quadokkal rohangálnak amiket lefoglaltak bünnjelnek a rendszámtalanság okból.
---
ez a gőzmotor cikk egy modern technológiájú,és a legujabb kutatásokat is figyelembevevő fejlesztés.
az egész osszú cikket nem tudom itt hozni.
azt írják hogy üzemanyag lehet bármi az ismertek közül mint hidrogén föld-és pbgáz,kőolajszárm,stb az ujdonság ereje ott van hogy normális autó méretre csökkentették az egyébként igen terjedelmes gőzgépet.
ha egyéb konkrét kell kérdezd
sztem azér nem fog befutni mert a levegővel vagy vízzel ez se megy
Köriapu KYMCO kereskedő a lényeg igaz, kapnak rendszámot, forgalmit még ebben az évben, de beütnek a forgalmiba egy kódszámot ami azt jelenti, hogy szilárd burkolatú közúton nem közlekedhet!
nem rosszak ezek a kis brummik úgy ahogy vannak ezekkel a kicsike dízelekkel.
2007be meglátjuk mit tojik a veréb rendszám meg regadó ügybe;én is attól függően döntök aztán ráérünk kitalálni ho mit kell változtatni rajt.
előbb már jeleztem bármivel módosítanánk rajta a motoron vagy a hajtáson az nem számít mindenképp az "autósokat" akarják letépni
a tizedik bőrt is lehúznák rólunk.
Fapellet igaz jóval ocsóbb de akkor meg kitalálnának környezetterhelési díjat a gázolajba levő adó helyett. Arra nem kell gondolnod hogy nem jár előre a sarcolásba az eszük.
nem kell végleg letenni a vásárlásról egy két pénzéhes ostobba bürokrata miatt akik nem tudják az újdonságot elfogadni.
Mivel ez EU szabályozás: mopedautó és nem normálautó és ettől nagyon eltérni nem lehet kishazánkba se.
egy kis kedvcsináló azoknak akik nem tudják mik is tképp ezek a kis járgányok
ezek EUs képek de már kiadták ugyanezt a tipust a kinaiaknak tömeggyártásba.
nekem ez a vaccak indexes lap a 100kb.os képeket se engedi befűzni azér dobom a linket
Én abba látnák egy fantáziát ha egy nagyobb fadobozba árulnák az egész járgányt a Baumaxba mint a szekrényt vagy a francia ágyat;és otthol összecsavarná az akinek van rá tehetsége vagy lennének
rá kis műhelyek akik a garanciát tartanák.
Így amiket használton leharcolva berántanak a pápai bermuda háromszögbe azok helyett egy normális ujhoz lehetne jutni. és ezt komolyan gondolom.üdv!
Ezek szerint nem jól tudtam, pedig néhány hónapja ajánlottak egy Ligier quadot, amire adnak rendszámot. A "márkaképviselet" szerint azért, mert van difije, de biztos más előírásoknak is meg kell felelni, hogy a magasságos hatóság méltóztasson rendszámot adományozni a szerencsétlen kérelmezőnek.
Nekem volt egy 250-es quadom, azon volt rendszám. Nagymotornak volt vizsgáztatva. 2003-ban még lehetett műszakiztatni. Már eladtam mert minden évben riogatják a motorosokat valamivel. Vagy a fékek, vagy a gumik, vagy a világítás nem felel meg. Rendőr sokszor megállított, de nem kötött bele soha.
Most van egy 50-es Herkulesünk, amihez van általános forgalombahelyezési engedély, minden oké rajta, DE a végére pecséttel ellátva odaírták, hogy: szilárd burkolatú közúton nem közlekedhet. Ennyit a quadokról és az engedélyezésükről Magyarországon!!!
ecsém...Agyarország asszem Európa legsötétebb fekete negyede Közlekedésjogi szempontból! eddig én is akartam venni ilyen kis brumit, de most hogy látom, hogy tulajdonképpen egy célkereszttel furikáznék vele az utakon... inkább lehet kihagyom...
nem majrézok. nem arról van szó. van a zsernyákoknál ismerős és amúgy is 125-ös robogóval rohangálok, persze rendszám nélkül, de ez másról szól.
az igazi sötétségről, ami csak Agyarországon található. az olyanokról, hogy Quad-ot is akartam venni pár éve, és azóta sem lehet vele közúton közlekedni, mert az igazi döntéshozó übernagy-kockafejek nem tudják eldönteni, hogy autó-e, vagy motor, mert négy kereke van...
persze azonnal lekapcsolnának, ha quaddal látnának az úton, ahogy ezzel a tüneményes brumival is.
szóval itt van Európa, meg az Unió és Nyugat, ugyebár, de egyet érthettek abban, hogy sokáig még sötétség fog honolni kis hazánkban (nem csak ebben a témában).
szerintem nem lenne túl nehéz egy 4 kW-os gőzmotor, pláne ha kondenzálnánk a fáradt gőzt. A hatásfok sem lényeg, mert pl. ha fapellettel fűtenénk a kazánt, még mindig olcsóbb lenne az üzemeltetése mint egy diesel v. otto motornak.
Azért megnézném a képét a KF illetékesének, amikor bepöfögne egy gőzmotoros mopedautó felülvizsgálatra.
Villanymotort sokkal egyszerűbb beépíteni egy mopedautóba, egy 4 kW-os targoncamotor elég fürgén mozgatna egy ilyen járgányt, és kb. 50 km hatótávolság esetén nem is lenne szükség túl sok ólomaksira. Persze a LiPo lenne az igazi, de az per pillanat túl drága.
pedig valamiért az a sanda gyanúm, hogy a manapság mindenre kiterjedő lehúzás a lényeg a jardnál, ezért a sok hűhó.
apropó rendszám.. szerintem keveset jársz kicsiny országunk útjain! Mert dacára a sok rendőri 'ugrabugrának' még mindig rengeteg sokliteres feketeüveges bömös és merci gurul útjainkon. azoknak pedig kötelező a rendszám, nemdebár?
a hazai morált ismerve, semmi jóval nem járna ha elterjednének állapotellenőrzés nélküli kisautók már csak mozgási energiájából (sebesség + tömeg) adódóan is jóval nagyobb kárt okozhat, mint egy valóban "moped"
a rendszám nélküli viselkedésre pedig még ebben a topikban is olvasható példa (sétálóutcába hajtás)
én még a brumiautok műszaki vizsgáztatását sem látom célszerünek.
egy ilyen kezdetleges szerkezet vagy megy, ha nem -úgy megy alkatrésznek
határesetek mindig vannak.
ez épp egy ilyen
az nem mindegy hol húzzuk meg.jellemzően sajnos mindnt túlbonyolítunk.én emléxek olyan fényképekre hogy a micigliken is voltak rendszámok
aki kárt okoz az kifizeti keményen vagy akárhogy behajtják rajta
aki nem tartja saját maga karba kis autócskáját aki olcsón hurcolja ide oda
az meg is érdemli hogy széthulljon alatta.
ez az egész besorolás az autok közzé egy mesterséges akadály hogy nehogx elterjedjen az országba.Nekem nagyon tetszenének a brumikák de nem merek beleugrani pont a törvény bizonytalanságai miatt.
mivel ezeken a kis járgányokon jelenleg nem lehet nyerészkedni alább sorolt dijakon a háveri körnek. jaa az átírási adót épp kifelejtettem. de lehet mire leírom ujabb sarcokat találtak ki az új évre.
nem tudom követni a tisztelt D. kollega gondolatmenetét ép ésszel a bürokratákon és a csókoshaveri körön(eredetvizsga) kívül ki akarja agyonsarcoltatni magát.
a gőzmotor nem rossz alternatíva de egy ilyen szerkezetbe (max350kg) korlát miatt Stirling motort tudnék reálisan elképzelni.az külső égés vitathatatlan de ahhoz is kell vmi üzemanyag bár az meg lehet bármi ami éghető és biztonságosan tárolható.
szerintem nem is erről van szó hajthatná ezt akár süritett levegő akkor is rendszámot tesznek rá ha rajtuk múlik.
Én magam részére egy mc2 re tudnék szavazni vizes yanmar mocival