Ja, értem... Én inkább a megalarm féle superchips-et választom, azt hiszem. Nem ígér sokat, viszont itt van mellé mérési jegyzőkönyv is. És nem a gyári 200 lóhoz adják hozzá, hanem megmértek egyet, ami 197 ló volt, és úgy adják közre az eredményt. Legalább tart valameddig a motor...
Veszek egy intercoolert, és egy blow off szelepet, így talán kevesebb töltőnyomás is elég lehet.
Előljáróban annyit, hogy jó pár éve van nagy teljesítményű turbós autóm.
Attól még hogy abt a cég neve nem jelent semmit azt is írhatnám, hogy atc slussz hidd el, ha meg nem akkor nézd utánna mondjuk ha jól emlékszem a leon topikban van egy belinkelt német teszt ahol összehasonlítva nem csak az abt hanem asszem nyolc nagy német tuningcég kinálata és egy helyen megmérve az ígért és a tényleges paraméterek....nagyon érdekes itt lehet egymáshoz is hasonlítani.
Látom te is érzékeled, hogy teljesítménymérésnek nics semmi értelme...szerintem élvezd az autódat azért vetted, nem pedig excel táblázatot akarsz róla gyártani... hát igen lehet hogy a dizeled csak 123le-ős vagy 134 le, ami így is jobban megy és könnyen elképzelhető a futásteljesítménye is.
Biztos nem leszek népszerü, de szerintem amit a cikkben írnak az korrekt. Büntetlenül nem lehet chippelni. Tapasztaltam. 3* cseréltem leömlőt, korábbi kocsimon, mert deformálódott. Tartós 240-300 pacihoz komoly átalakítás kell, főtengely, dugó. Ezt pedig normálisan Németországban csinálják, 4-5 e. EUR-ért.
Vácsi! :-) Én nem azt mondtam /a félreértések elkerülése végett/ , hogy büntetlenül emelhető a turbónyomás akár 2bar-ig, vagy efölé..., hanem, hogy 1,2-1,4 bar-os nyomással (mert ugye 1,5 bar fölött nyígni kezd a gyári compi) simán ugyanúgy üzemképes marad a motor, hajtáslánc stb., mint ha a gyári 0,6bar-os nyomással autóznál .... Ha!!!! Rendesen van üzemben tartva!!! /bemelegítés-lehűtés stb/ Ennyi tartalék simán van benne! Persze, ha valaki ész nélkül üti vágja a turbós autóját akkor abban mindenképpen megegyezhetünk, hogy nem fogja meghálálni, ha gyári-ha tuningolt... ;-)
Amúgy a találkozóval kapcsban mi a javaslat? A tavaszi skoda orrmotor talin jelenjük meg nagyobb létszámban Vácott, vagy hozzunk össze egy külön RS talit vhol? /Én azért támogatnám a SOF talit így első alkalommal, mert így nem kéne vesződni a szervezkedéssel és legalább megismerhetnénk egymást. Utána leválhatunk róluk. :-) persze csak jó értelemben véve/
Azt is meg lehetne beszélni, hogy, ha a független talira szavaztok, akkor melyik hónap melyik napján és hol fussunk össze? Én támogatnám budapestet, mert gyakorlatilag oda mindenkinek "egyszerű" eljutni de ti mit gondoltok erről?
Én egyszer vettem Metabondot, olyan meggyõzõ volt a bemutató, meg akkor azt gondoltam, hogy van jelentõsége. Az enyém szolgálati autó, 3 év után leadom, kapok másikat, akkor minek babusgassam ilyenekkel? A következõ tulajnak? Ahogy a bemutatót néztem, kurva jó lehet ez a Metabond, valahogy megszünteti (na jó, csökkenti) a súrlódást. Azt csinálta az öreg, hogy valami elektromotorral meghajtott két egymásra merõlegesen álló kis fémhenegert (görgõs csapágyba való görgõ), úgy hogy egymáson súrlódtak. Elõször motorolajban volt az egyik görgõ, aztán kicserélte a görgõt másikra, az olajat Metabondra. A motorolajnál rendesen elkoptak a görgõk, Metabonddal meg vagy semmi kopás nem volt, vagy alig látszott. Persze, nyilvén más lesz a hatás, ha nem tiszta Metabondot öntesz bele, hanem mondjuk a 4L olajhoz mittudoménmennyi Metabondot. Nem tudom mostanában mennyiért adják, mert ez már elég rég volt, akkor nem volt olcsó. Üdv
hát elvileg ezt szilinek kéne a legjobban tudnia, de nekem a márkakerben azt mondták, hogy azt töltik bele, ami éppen raktáron van. amikor fogyóban van az olajkészlet, (gondolom a VW konszern) megtenderezteti, és amelyik gyártó a legolcsóbban szállít, attól vesznek. a motortérbe meg szépen kiragasztják a SHELL Helix matricát-:) 50400-ás, 50700-ás esetleg az 50601-es jó bele (5W30) 7500/liter. Én 5000-ért az 50500-ás 5W40-eset vettem bele, spórolok a cégnek. Mi lehet a különbség?
Szervusztok! Én személy szerint elég új vagyok itt az Octavia RS fórumon, bár már közel három éve van OI RS-em.
Ne haragudjatok, hogy beleszólok az olajos témába, de én is úgy tudom, hogy castrol-t raknak bele gyárilag, méghozzá elvileg az RS-t, mivel nagyteljesítményű turbós motor...,de nem Szentírás a szavam. :-)
Az adalékokat én is butaságnak tartom... nem tom én úgy vagyok mint sok más "tuninggal": amit a rallyban használnak és bevállt az jó, amit meg nem használnak... háát ugye. Mert abban egyet érthetünk, hogy egy Rally csapat sem arra megy, hogy széthulljon az autója és állandóan szerelnie kelljen!
(Szili 76) Véleményem szerint a turbódat nem kell félteni a chip miatt, ha ésszerűen használod (márpedig eddigi hozzászólásaid alapján ezt vontam le konklúzióként...) :-) Annyi, hogy hagyni kell bemelegedni az olajat (én beindítás után igenis járatom, és sz@rok inkább a katalizátorra) , illetve hajtás után hagyom járó motornál kihűlni a turbot; bár sztem ezt te is nagyon jól tudod.
Tényleg Urak /Hölgyek, ha vannak/ ? Nem lenne kedvünk vmikor egy Octi RS találkozóhoz? :-) Beszélgetős, eszmecserélős, szájtátós, egymás szép autóját dícsérős tali? ;-) Vagy, ha más nem a tavaszi skoda talin meg kéne próbálnunk nagy számban képviseltetni magunkat. Mit gondoltok?
Minden jót és várom mielőbbi válaszotokat a találkozóval kapcsban:
Az adalékok teljesen feleslegesek. Vegyél inkább állófűtést, és akkor nem kopik a motor hidegen, és vigyázz a turbóra, bár ahogy láttam chippeve van, akkor úgyis hamarabb meghal :S
Elvileg 5 ezrenként ránéztem, és 30-ig belement plusz két liter. Így pontban 30 ezernél kelett kötelezőre vinni. De érdemes bejáratás után olajat cserélni benne, hogy az apró szutyok hamar kiürüljön belőle. Ugyanolyan mint az új dízelek, eszik egy kis olajat. :S
Szerintem érdemes gyakran ránézni, mert akkor tovább tart a motor. Nyilván azért, mert ez egy viszonylag nagy teljesítményű motor, és így az olajat nem érdemes kispórólni belőle.
Én az előírt shellt raktam bele, ami az ultra egy külön kategóriája. A gépkönyvebn benne van egy kód, azt kell keresni. Bár a szervízben nem hiszem, hogy ezt töltik utána... :S
szia, akkor kérdeznék is rögtön egyet: olajfogyasztás nálad milyen? nekem a fékpad előtt derült ki (8000km volt benne), hogy a min alatt van a szint. 1l-t töltöttem rá. A kollégámnak 20,000-nél a műszer jelzett, hogy utána kéne tölteni, de akkor a pálcán már nyoma sem volt olajnak. üdv
kedvcsinálónak a feketéhez. gyönyörű és brutális. láttam pirosban és kékben is, de én ebbe vagyok szerelmes, na. jövő héten chippelés, és ha belefér, még egy fékpad.
A kollégámét már megmérték a timeslipen: http://www.timeslip.hu/reszletes.php?car=0435 monnyuk az övé kombi. Én is kíváncsi vagyok, de téli gumival nem tudom van-e értelme, a srác szerint hidegben nem érdemes, majd tavasszal, meg majd csippelés után, stb,stb. Azér csak meg kéne méretni csippelés elõtt. Megkérdezem, hogy mit szól hozzá. Üdv,
Egy júniusi kék RS tulajdonosa vagyok, még bedi a közvetlen befecskendezéses kétezres benzines túrbómotoros változaté. Lassan negyvenezer kilóméter lesz benne, így állíthatom lassan öszeszokunk.
Ha midnen igaz, akkor lassan lesz rajta chiptuning is, mégpedig a superchips féle bluefin. Engem csak profi chip érdekel, és az, hogy a turbóm ne égjen el 100 Km után. Ezért választottam a csak negyven lóerő pluszt, illetve azt, hogy így bármikor visszaállíthatom az eredeti állapotot. Ki akar reggel a dugóban tuningolt autóval hidegen araszolni? :D Értelem szerűen egy BOV, abból is a recirkulációs fajta, és egy extra töltőlevegő hűtő melett gondolkodom csak a teljesítménynövekedésen, mert ha emelkedik a turbó fordulatszáma, akkor nem tart soká....