Van olyan, aki azt szereti, ha nagyot tol az autó (ez dízelekre jellemző), és nagy "púpot" írat középre a nyomatékgörbébe. Ez egy országúti előzésnél kurva jól jön. Van, aki aszondja, füstölhet is, de mindent kihozni belőle. Van, aki a szokásosnál is jobban félti pl. a váltóját, de azért a turbólyukat csökkenti szeretné. Stb. Ezek az egyéni igények.
Ha meg mondjuk felraksz egy nagyobb/másmilyen turbót (ez egy 150e-s kiadás, nem a világvége), már alapból úgy kezdődik, hogy a konzerv felejtős.
Bakker! Mire azt hiszem, hogy képben vagyok, mindig jön egy új infó... :D
Akkor a BOV az biztos jó. Ennyit tudok. :D
Azt olvastam minden normális tuningcég honlapján, hogy a 230-240 lóerő feletti teljesítményhez már a leömlőt is átszabják. Így efölé nem nagyon szeretnék menni. Most azt hiszem, de lehet, hogy holnapra meggyőztök :D
A Forge féle twintwrcoolerhez mit szóltok? Ez gondolom azért segít abban, hogy alacsonyabb legyen a töltőnyomás. Vagy nem?
Vigyázz tesó! Nagy IC=Nagy turbólyuk! ;-) Vmi hozzzáértővel konzultálj a csere előtt. Csak jótanács volt. Én azért váltig állítom, hogy aprócska nyomásemeléstől nem kell parni, de te tudod. A te autód!
Mindenki maga tudja mit akar elvárni kedvencétől. :-)
A BOV-ot nagyon okos ötletnek tartom, ha nyitott, ha zárt. A gyári bosch szelep ugyanis kakira sem jó...
A chip-elésről csak annyit, hogy én nagyobb előnyben részesítem az írható compi-t, mert annál kevésbé vagy bekorlátozva. Ráadásul, ha megfelelő embör programozza ugyanannyit fog elmenni tőle az autód, mint gyárilag. Plusz nem fog egyáltalán visítani a változások miatt (akár elektronyikus, akár mekanyikus :-)) ). Egy hátránya van: Qrva drága..., de hát mire jók az ismerősök! :-)
Képzeljétek vmi B*zi lelopta a hacek jelet a kicsikém orráról! :-( Érezhetően gyegült egy fél LE-t! ;-)
Ja, értem... Én inkább a megalarm féle superchips-et választom, azt hiszem. Nem ígér sokat, viszont itt van mellé mérési jegyzőkönyv is. És nem a gyári 200 lóhoz adják hozzá, hanem megmértek egyet, ami 197 ló volt, és úgy adják közre az eredményt. Legalább tart valameddig a motor...
Veszek egy intercoolert, és egy blow off szelepet, így talán kevesebb töltőnyomás is elég lehet.
Előljáróban annyit, hogy jó pár éve van nagy teljesítményű turbós autóm.
Attól még hogy abt a cég neve nem jelent semmit azt is írhatnám, hogy atc slussz hidd el, ha meg nem akkor nézd utánna mondjuk ha jól emlékszem a leon topikban van egy belinkelt német teszt ahol összehasonlítva nem csak az abt hanem asszem nyolc nagy német tuningcég kinálata és egy helyen megmérve az ígért és a tényleges paraméterek....nagyon érdekes itt lehet egymáshoz is hasonlítani.
Látom te is érzékeled, hogy teljesítménymérésnek nics semmi értelme...szerintem élvezd az autódat azért vetted, nem pedig excel táblázatot akarsz róla gyártani... hát igen lehet hogy a dizeled csak 123le-ős vagy 134 le, ami így is jobban megy és könnyen elképzelhető a futásteljesítménye is.
Biztos nem leszek népszerü, de szerintem amit a cikkben írnak az korrekt. Büntetlenül nem lehet chippelni. Tapasztaltam. 3* cseréltem leömlőt, korábbi kocsimon, mert deformálódott. Tartós 240-300 pacihoz komoly átalakítás kell, főtengely, dugó. Ezt pedig normálisan Németországban csinálják, 4-5 e. EUR-ért.
Vácsi! :-) Én nem azt mondtam /a félreértések elkerülése végett/ , hogy büntetlenül emelhető a turbónyomás akár 2bar-ig, vagy efölé..., hanem, hogy 1,2-1,4 bar-os nyomással (mert ugye 1,5 bar fölött nyígni kezd a gyári compi) simán ugyanúgy üzemképes marad a motor, hajtáslánc stb., mint ha a gyári 0,6bar-os nyomással autóznál .... Ha!!!! Rendesen van üzemben tartva!!! /bemelegítés-lehűtés stb/ Ennyi tartalék simán van benne! Persze, ha valaki ész nélkül üti vágja a turbós autóját akkor abban mindenképpen megegyezhetünk, hogy nem fogja meghálálni, ha gyári-ha tuningolt... ;-)
Amúgy a találkozóval kapcsban mi a javaslat? A tavaszi skoda orrmotor talin jelenjük meg nagyobb létszámban Vácott, vagy hozzunk össze egy külön RS talit vhol? /Én azért támogatnám a SOF talit így első alkalommal, mert így nem kéne vesződni a szervezkedéssel és legalább megismerhetnénk egymást. Utána leválhatunk róluk. :-) persze csak jó értelemben véve/
Azt is meg lehetne beszélni, hogy, ha a független talira szavaztok, akkor melyik hónap melyik napján és hol fussunk össze? Én támogatnám budapestet, mert gyakorlatilag oda mindenkinek "egyszerű" eljutni de ti mit gondoltok erről?