Én biztos nem nézetem meg a futóművet egy gumicsere alkalmával, annál is inkább, mert itthon cserélem a gumikat, felnin van mind.
És még szerencse, hogy az egész nyarat végighúztam a téli gumikkal, mert lusta voltam visszacserélni tavasszal. Most ezzel a törött gerinccel hogy szerelnék...? :-)
Célszerű ellenőriztetni rendszeresen amúgy is, de mivel a legtöbb jobbféle gumis műhelyben van futómű mérési lehetőség is, akkor már olcsóbb egy szuszra megnézetni, mint ahogy a kolléga is járt, hogy megette a gumit a futómű....
Ez nem jobb hely kérdése. A futómű alkatrészei (gömbcsuklók, szilentek, stb.) nem másznak el attól, hogy másik felnit teszel fel. Márpedig ha az az rendesen ki van egyensúlyozva, nem üt, nem görbe, stb., akkor nem lehet gond; ugyanazon a vonalon fog futni, mint az elődje, ugyanolyan kerékdőléssel, ugyanolyan összetartással.
(A F1-ben sem állítanak futóművet kerékcserekor, pedig ott aztán tizedmilliméterek is számítanak...)
Fűrészfogasra kopott? Futómű főleg és rossz guminyomás.
Én mondjuk emiatt cserélgetem az első és a hátsó gumikat.
(A gumis, aki télire átszerel, tudja magától, és MINDIG állít futóművet, kérés nélkül, ilyen díjcsomagot fizetek nála. Aki utcáról betérő, annak is szól, hogy illene)
Ami számlával igazolva is van az, hogy új a fékrendszer(kbfél éves), toronycsapágy, vezérműszíj, feszítőgörgő is nemrég volt cserélve(kb1 éve).
Olcsón vettem nem tagadom, de úgy érzem egyben van a kocsi. Korának teljesen megfelelő állapotú, motor rendeben(illetve olajszintet ellenőriztem és a mérce szerint full felett van bőven :S és láttam is kis olajfolyást a motoron de a földön nem jelentkezett), belső okés(illetve 2 dolog, hogy az üzemanyag szint mérő néha falsot mutat kevesebbet többet és az időt mutató óra egy idő után kikapcsol :S illetve váltó kopott természetesen) és elektromosan minden működik probléma nélkül.
A kérdéseim a következők ezekből kifilyólag:
1. Miket ellenőrizzek le?
2. Mit cseréljek rajta?
3. Várható e valami amire oda kell figyelnem?
4. Futóműállítást mikor kell állítani?(kell e egyáltalám, honnan érzem h rossz?)
5. Olajat gondolom lecserélni ahogy van, de ez a max felett idegesítsen?
6. Váltó köpenyt hol találok, vagy mást kéne vennem?Illetve kormányra utólagos magamrávarható bőrt hol vehetek?
7. Bármilyen segítséget + segítséget szívesen veszek :)
Tegnap cseréltette le a feleségem a nyári gumikat, amelyekre azt mondta a szaki, hogy az első kettőt dobhatjuk el, mert elkoptak! Hogy mi lehet az oka, nem tudja, talán sportosan vezetjük, kipörgetjük, (biztosan nem!) esetleg a futómű...
2 éve náluk vettük, az ő ajánlására, mentünk velük vagy 15- 20000 Km-et teljesen átlagos körülmények között, két év alatt. Goodrich -g-grip gumik.
A fő probléma a dugattyú berágódása okozza ezért fel kell újítani a a féknyerget(porvédők és a féknyereg dugattyújának cseréje) ajánlatos mindkét nyeregnél megtenni.
Ha biztosra akarsz menni akkor a fékcsöveket is cseréld így hosszú ideig probléma mentessé tudod tenni a hátsó féket.
Miért van az, hogy az óra nem követi az időt, de nem csak annyit késik, mint amennyi az előző leállítástól eltelt, hanem szabálytalan, össze-vissza. Persze, ha beállítom működik, amíg a kulcs benne van, de utána nem követi. Miért???
Nem oldja meg. Nekem konkrétan a gyári fékcső belső gumiburkolatának levállása okozta. Szerintem ha már úgyis tárcsát és betétet kell cserélned, cyeréltess fékcsövet is és legyen kéznél felújító készlet is.