Tulajdonképpen egészen dícséretes megoldás, hogy nem adják el a lejárt árut, ezt az élelmiszer-kereskedelemben is be kéne vezetni.
Ami a filmeket illeti nem tudom a DM mennyiért méri, de a Fókusznál olyan kedvező áron lehet venni friss filmet, hogy nem éri meg a lejárttal kínlódni.
Van különbség a friss és a régi filmek között.
A Fujit leszóltad, pedig nagyon jó minőségű anyagai vannak. Azt, hogy egy színesfilm mit tud csak precíz kézi laborálással, egyedi kockánkénti szűréssel, vagy szkenneléssel lehet meglátni.
A Kodak ProFoto 600 forint körül van, 38 kocka. Visszafogott színű professzionális film SzTK árfekvésben. Nagyíttattam 50x70 cm-es képet róla, ahol még nem esik szét a kép.
Az Ektar sokkal élesebb, telítettebb színű, a legfinomabb szemcsézetű negatív. Ezenkívül a Kodaknál és Fujinál is többféle anyag kapható, eltérő tulajdonságokkal. A különböző karakterisztika nem minőségbéli különbséget takar, más területre valók.
Az a baj, hogy vidéken csökken a színvonal. Itt Martfűn a fotósnál ppl csak Superia 200/24 van, semmi más...
Gyöngyösön a Fujiban is csak fuji ugye. DM-Rossmann satöbbi sajátmárkás mezei filmek. Normális dolgokat BP-en kell megvenni, és a normális laborok is ott leledzenek...
Úgy alapjában véve országszerte visszaesett a laborok színvonala és az analóg technika. Vagy hát ezt hallottam, én most kezdtem a filmezést 7-8 hónapja, de tény és való, hogy nem az igazi :(
Voltam ma egy DM-ben, mondom veszek olcsó DM 100-as filmet, mert simán jó a minősége 13x18-ig, meg hát főleg netre kell úgyis. Bemegyek az egyik DM-be (Szolnok) Csak 200-as meg 400-as van, meg 2000/tekercs áron Kodak Gold. Na, mondom akkor nem kell, 200-asom van, 400-ast meg ff-ben használok.
Sétálgatok tovább, másik DM. nosza, lássuk. Bemegyek, kínálat ugyanez, csak volt még Kodak Color Plus. Megakadt a szemem azon, hogy a Leitz forgalmazza, meg hát sosem lőttem még ilyen filmekre, mondom megnézem a dobozt. Hát az egyik januárban, a másik februárban jár le. Megyek oda a pénztáros hölgyhöz, mondom neki, hogy mennyivel lehetne ez így olcsóbb?Én előre örültem, hogy megveszem féláron a fél készletet, 1000-et megér, mindenhol annyiért láttam legolcsóbban, de néhol többért.Azt mondja, hogy megkérdezi a főnökasszonyt.Erre jön ki, megy ida a filmes pulthoz, és az ölében viszi vissza az egész készletet a raktárba. Gondoltam, hgy átárazzék, meg kérdezem mennyi lesz? Erre: -A főnökasszony visszaveteti az egészet, ezt ilyenkor már nem adjuk el. -De mondom én kifizetem a felét, más fotósboltokban ilyenkor értékcsökkentve kiárulják őket. -Ááá nem, megy a kukába, nem adhatjuk már el!
Hát milyen dolog már ez???????
Egyébként van valakinek jól bevált, nagy nagyításokat bíró 100-as színesfilm tippje? Ektart ismerem, ki akarom majd próbálni.A Fuji színei meg nem az án világom.
Szerintem neem, dehogyis. Ezek akkor voltak menők, amikor tekercsben vetted az ORWO-t és magadnak töltötted a filmeket.
Meg persze manapság is erre használják őket. Én is gondolkodm rajta, de majd egyszer, ha felnövök arra a szintre. Sokkal olcsóbban jön ki egy tekercs, nem beszélve arról, hogy pl mindig lehet nálam egy 12 kockás 400-as mondjuk, vagy akármilyen, "akármennyi" kocka számra töltve :)))))))))))
A Lehel piactól nem messze, a Lehel út egyik mellék utcájában néhány éve még volt egy fényképezőgép szervíz. Az ott dolgozók munkájával mindíg meg voltam elégedve. Azóta ez a szervíz megszünt.
Tudja e valaki, hogy hová költöztek, vagy az ott dolgozókat hol lehet elérni.
A 60-70-es években Zorkij4 géppel fényképeztem. Többször előfordult, hogy normál kazettát használva a tekercs vége felé a filmtovábbítás nehézkes lett és a perforáció átszakadt. A problémát az okozta, hogy a kazetta ilyenkor egy kicsit "előrebukott" és akadályozta a film síma futását. A kazetta "csőre" alá betettünk egy gyufaszálat, ami megakadályozta a kazetta elmozdulását.
A dupla falú kazetta konstrukciója olyan, hogy a kazetta nem tud előrebukni. Bezárt hátlapnál a két palást elfordulásakor kinyílt ablak elég nagy és a film akadálytalanul futhat.
Hmm, éjszaka nem bírtam tovább és lőttem 1 vakus képet. Na most, az van, hogy bár nem jelzi ki, de elvileg hang alapján 1/30-on exponál. ISO 400-as filmmel, 400-ra állítva lőttem, háát, majd kiderül.
Köszi, igen, ezzel tisztában voltam én is, hát látszik is, ahogy felnyomom 2.8-ról vakura, hogy visszavált f4-re, meg az 1/30 vakuszinkront is olvastam most, régen olyan is volt, de most nem vált át.
Most a film szerint mér érzékenységet, tojik nagy ívben arra, hogy vakura van állítva.Vagyis nem, mert az az érdekes, hogy akármilyen záridőt mutat a mutatója f2.8-on, ahogy feltolom a flash módra, akkor felugrik egy értéket, kb 1/15től működik ez. Tehát 1/15--> 1/30, de pl ezt csinálja 1/125-nél is, ha feltolom f2.8-ról F4-re, tehát csökkennie kéne a záridőnek, akkor is ugrik 1/250-re! Mi lett vele? Nappal , sőt a szobában is jókat mér a 400-as filmmel, de ez a vakus dolog nem akar menni. Pedig csináltam már vele anno jó vakus képeket, a VOLT-on is, meg hát itthon is már nem egyszer :((((
Mi lett vele, nagyon el vagyok keseredve. Eddig minden jó volt, de most nem tudom már. :(
Újratölthető kazetták. A kazettán van két pöcök, melyeket a gép hátának/aljának rögzítőcsavarjai működtetnek záráskor/nyitáskor. A két henger elfordul egymáson, egy ablakot nyitnak, hogy a film könnyebben ki-, ill. befusson.
Pontosan melyik típusra gondoltál? Itt egy link, ami talán a kérdésedre is választ ad:
A vakuhasználatnál auto módban tehát a vaku állásnál- nincs valami állandó záridő, ami alapján ugye a beállított ISO érték szerint exponál?Tehát beáll 1/60-ra mondjuk és f4-re? Mert f4-re áll be azt látom,de a záridő az a megvilágítástól függően változik. Most vettem észre, ahogy kattintottam vele 1-et vakuval a lakásban. Viszont az előző ellőtt tekercsen volt néhány vakus kép és erre egyáltalán nem figyeltem, azok most mennek a kukába? Tehát hogy van ez most?
Mert ha nagyon sötétben akarok exponálni, ahol ugye a vakuhasználat megszokott lenne, akkor is mondjuk 1/8-on áll ki a keresőben a kis nyíl. Valami baja van?
De tényleg, minek átszerelni.Úgy magában nem jó?Vagy ez nem LTM tessar?
Újrafúvás ügyben írtam egy biciklis fórum ilyen témájú topikjába (krómozás-eloxálás stb.), hátha ott választ kapok.Ott olyanokról volt szó, hogy vát anodizálás 1500 ft :)
Nem akarom én növelni a piaci értékét, nem eladás miatt csinálnám, egyszerűen szeretnék egy minden tekintetben tökéletes állapotú zorkit a birtokomban tudni, külsőleg és belsőleg egyaránt :)
Van egy fényező ismerősöm, esetleg a festékszórón gondolkodtam, de nem tudom, hogy van-e értelme, meg gondolom ez a jay javier is ecsettel csinálta.tény, hogy szép lett :)
Minek akarsz te tessar lencséket szerelni az I61-be?elméletileg az a legkontrasztosabb-legélesebb obi.Vagy csak heccből?
Szerintem időben, anyagilag nem éri meg, de csak abból a szempontból, hogy a gép piaci értéke ettől nem fog nőni. Úgy megérheti, hogy játszol, tanulsz közben. Még a porszórás jutott eszembe, annál viszont azért kell vigyázni, mert vastagabb réteget képez a festéknél, nem biztos, hogy ugyanúgy vissza lehet szerelni rá a gombokat.
Nekem is van egy hasonlóan előrevivő ötletem, olvastam valahol, hogy Tessar 2,8/50 lencsetagjait beépítették egy Industar 26-ba. Nem sikerült elérnem a poszt íróját, de lehet, hogy megpróbálkozom vele (nincs valakinek I-26 objektíve elfekvőben?)