Keresés

Részletes keresés

amicus Creative Commons License 2010.07.07 0 0 34497

- a szakmai hitelességetek roppantul megkérdőjelezhető az ilyen kijelentések miatt, hogy "bezzeg Németországban fejlesztik a vasutat Magyarországon meg bezárják",

 

Azért ennyire egyszerű üzenetekre soha nem ragadtatnánk magunkat, hogy az újságíró, szerkesztő ennyit tart fontosnak átvenni, az nem az egyesület hibája. Legrosszabb esetben még az fordulhat elő, hogy az MTI 3000 karakterjébe csak ilyen sűrített moondatokkal férünk be, de az effajta féligazságokat akkor is kerüljük. Szóval, hol montuk ezt?

 

- a "nem létező vonalakra" ütemes menetrendet írni nagy dicsőség ezt azért mindenki megtudja csinálni!

De ezek szerint senkinek nem sikerült olyan minőségben, hogy közzé merje tenni.

 

- talán az ott élőket kellene erről megkérdezni, mégis mit látnának jónak?

 

Ott élőket, vagy ott utazókat? Honnan tudod, hogy kit kérdeztünk meg?

 

- talán meg többet kellene törődni napjaink utas riasztó jelenségeivel!

 

Honnan tudod, hogy keveset foglalkozunk? Legutóbb például egy jól elb*szott vágányzár miatt szólaltunk meg, minekutána az egyik érintett vasúti társaság szürke eminenciása tőle szokatlan indulattal hazugnak nevezett bennünket, mert szerinte mindenki elégedett volt a vágányzár alatt.

 

- a személykocsik teteje miért fekete a kosztól?,miért nem lehet mosóba vinni?

Vinnénk mi, de csak helyi vasútvállalati működési engedélyünk van :)

 

- a 29-es vonalon miért nem egyértelmű Sv-Tp között a Desiro?

Met 31 járművel legfeljebb 31 kívánságot lehet teljesíteni, de ha a Méhészet ilyen jól dolgozik, akkor a 24-25 kiadható jármű is csoda.

 

- aztán az itt közlekedő Bp-Délis gyorsokba miért nem lehet legalább egy légkondis kocsit betenni 1. osztályként?

Sokan rajta voltunk a dunántúli hibridek ügyén, az érintett vasúti társaság szerint nincs kocsi.

 

- a halbis 1. osztály nagyobb katlan mint a 2. osztály!

A VEKÉ-sek nagy része még meg sem született, mikor ezek a kocsik épültek, de biztosan mi vagyunk a hibásak.

 

- miért nem mondják be a hangosban, hogy a kerékpáros kocsi hol van?

Mert ahol a mikorofon van, onnan nem látszik.

 

Ember, neked komolyan ezek a fő bajaid az egyesülettel kapcsolatban?!

 

Talán el kellene dönteni, hogy a politikai hátszél kiszolgálása az első vagy a szakmaiság!
Most épp egy másik kormányt nyírunk mellékvonal-ügyben, mint korábban, most akkor melyik pártnak vagyunk a csatlósai? Csak hogy tudjam.

Előzmény: Wsz (34493)
amicus Creative Commons License 2010.07.07 0 0 34496

És akkor most nyisd meg a menetrendi PDF-eket is, hol "végigmenő" az öt pár vonat, és hogy kerül az az egy pár inga Kecskemétre. Azt hittem, a teljes anyag ismeretében fogalmaztad meg a kritikádat.

 

Akkor a Pécs-Pécsvárad vonalért miért nem harcoltok

 

Szerintem a 64-es Pécs felőli vége két fokkal problémásabb, mint a 142-es alja (műszaki állapot, nyomvonal), egyébként honnan tudod, hogy nem harcolunk? :)

A VEKE messze nem az, ami a tévében meg az újságokban látszik.

 

mert mint mondtam, nincs sok szabadidőm.

Elfogadom, megjegyzem (dolgozó és családos emberként), mindenre van idő, ha akarom.

 

Nyilván azért, mert nagy túró lenne az egész, a busz sokkal gyorsabb. Azt hiszem, ez a 142-es alsó szakaszára ugyanúgy igaz...
Pillanatnyilag. Ám változatlan műszaki állapotok mellett is figyelembe kell venni a Kecskemétről kiköltözés létező tendenciáját, a meglévő tanyavilág busszal ellátottsága mellett. Ha Kecskemét 500 km-rel nyugatra lenne, a központból egy tetszetős, népszerű villamos járna Hetényegyházán át Lajosmizsére :) szerintem inkább erre kell tapogatózni, legfőképpen le kell számolni azzal az illúzióval, hogy Kecskemétet Budapesttel ezen a vonalon lehet összekötni.

Előzmény: D55 (34491)
radio100jozsi Creative Commons License 2010.07.07 0 0 34495
- a "nem létező vonalakra" ütemes menetrendet írni nagy dicsőség ezt azért mindenki megtudja csinálni!

Hol a menetrend, tessék bemutatni akkor.

- talán az ott élőket kellene erről megkérdezni, mégis mit látnának jónak?

Miért nem lettek megkérdezve?

- talán meg többet kellene törődni napjaink utas riasztó jelenségeivel!

Mihez képest többet és kihez képest?

- aztán az itt közlekedő Bp-Délis gyorsokba miért nem lehet legalább egy légkondis kocsit betenni 1. osztályként?

Kiknek, vasutasoknak, ingyen utazóknak?

- a 29-es vonalon szeptemberben is nagy az élet miért nem hagyják ott a Desirokat továbbra is?

A főváros körül is nagy az élet, tudod az iskolások is szeretnek panaszkodni, ha állniuk kell a vonaton, mert csak szóló dezső jut.

A nagy élethez meg nem Dezső kell, hanem olyan vonat, amiben el is férni.

A többi kérdésre meg magad ad meg a választ, ha ennyire könnyen fel tudod tenni már.





Előzmény: Wsz (34493)
63-41 001-3 Creative Commons License 2010.07.07 0 0 34494
"- a személykocsik teteje miért fekete a kosztól?,miért nem lehet mosóba vinni?"
Ha csak a teteje lenne koszos...

"- aztán az itt közlekedő Bp-Délis gyorsokba miért nem lehet legalább egy légkondis kocsit betenni 1. osztályként?"
És ilyen kocsit hol találsz jelenleg? 1. osztályú, légkondis személykocsi jelenleg csak IC / EC kocsik között található itthon.

"- miért nem mondják be a hangosban, hogy a kerékpáros kocsi hol van?"
Talán mert nem tudják, hogy hol van, és van-e egyáltalán?

"- a 29-es vonalon szeptemberben is nagy az élet miért nem hagyják ott a Desirokat továbbra is?"
Szeptemberben beindul az iskolaszezon, több ember utazik hétköznapokon, az állomány felesleges részének újra van "munkája" a megnövekedett forgalom miatt.
Előzmény: Wsz (34493)
Wsz Creative Commons License 2010.07.07 0 0 34493
A VEKE-vel a problémák:
- a szakmai hitelességetek roppantul megkérdőjelezhető az ilyen kijelentések miatt, hogy "bezzeg Németországban fejlesztik a vasutat Magyarországon meg bezárják", talán ide kellene írni, hogy mégis milyen jellegű vonalakról van szó? a különféle egy mondatos mínősítések, összetett témaköröknél mindig hamísak!
- a "nem létező vonalakra" ütemes menetrendet írni nagy dicsőség ezt azért mindenki megtudja csinálni!
- talán az ott élőket kellene erről megkérdezni, mégis mit látnának jónak?
- talán meg többet kellene törődni napjaink utas riasztó jelenségeivel!
- légkondis szerelvényt mozdony nélkül hagyni órákra?
- a személykocsik teteje miért fekete a kosztól?,miért nem lehet mosóba vinni?
- a 29-es vonalon miért nem egyértelmű Sv-Tp között a Desiro?
- aztán az itt közlekedő Bp-Délis gyorsokba miért nem lehet legalább egy légkondis kocsit betenni 1. osztályként?
- a halbis 1. osztály nagyobb katlan mint a 2. osztály!
- miért nem mondják be a hangosban, hogy a kerékpáros kocsi hol van?
- miért nincs a megállóhelyeken hangos bemondás, mikor a hangszórók ott vannak?
- a 29-es vonalon szeptemberben is nagy az élet miért nem hagyják ott a Desirokat továbbra is?
- miért nem lehet elismerni, hogy bizony adott viszonylatokban a vasúti közlekedésnek nincs realítása?
- a kérdéseket lehetne tovább is sorolni, majdnem a végtelenségig!
Talán el kellene dönteni, hogy a politikai hátszél kiszolgálása az első vagy a szakmaiság!
Előzmény: amicus (34490)
D55 Creative Commons License 2010.07.07 0 0 34492
Nem vagyok annyira naiv, hogy több tíz ember gondolkodásmódját egyedül megváltoztassam.

helyett

Nem vagyok annyira naiv, hogy azt higgyem, hogy több tíz ember gondolkodásmódját egyedül meg tudom változtatni.
Előzmény: D55 (34491)
D55 Creative Commons License 2010.07.07 0 0 34491
Nem. Nézd meg jobban.
Pedig, ez van írva a VEKE-honlapon, az "Állásfoglalás az újranyíló vasúti mellékvonalakról, javaslat utasbarát menetrendek kialakítására" című PDF-ben: "A vasútvonalon az 5 pár végigmenő vonat visszaállítását javasoljuk...".

Szóló Bz a helyi vonatoknak, a budapesti vonatpárnak színes kisinga (kék vezérlő, csíkos kocsik).
Busszal sokkal jobban fel lehet tárni a falvakat. Nem véletlenül volt olyan gyér a vonatok kihasználtsága.
Miért jó az alsó szakaszon csörgős ingát járatni? Hatalmas pazarlás lenne, a csörgő nagyon sokat eszik.

Amíg az érintett önkormányzatok tőlünk várják a csodát, hónapok óta kérlelnek, hogy segítsünk nekik, nyilván nem köpjük szembe őket.
Ez még nem elég, mert ilyen alapon mehetnétek harcolni a kondorosi vonalért is. Erre nemet mondani nem szembeköpés, meg kell érteniük, hogy nincs mindenre pénz. Persze, pl. egy helyi polgármesternek az a dolga, hogy mindent kiharcoljon, amit csak lehet, egy közlekedéssel foglalkozó egyesületnek pedig az, hogy megítélje, hogy tényleg kell-e az a vonal. Vagy üzemeltessék ők a vonalat, saját pénzükből, ha annyira kell nekik...

Szakmai lelkiismeretünk nem enged mást, soha nem fogjuk egy ilyen adottságú vonalra azt mondani, hogy nem kell.
Akkor a Pécs-Pécsvárad vonalért miért nem harcoltok (mert pl. a 45-öst és a 47-est még pluszban megemlítettétek)? Nyilván azért, mert nagy túró lenne az egész, a busz sokkal gyorsabb. Azt hiszem, ez a 142-es alsó szakaszára ugyanúgy igaz...

Jól jellemzi a társadalom frusztráltságát, hogy sokaknak nem a mellékvonalak ügyének elszabotálásval van baja, hanem hogy az a rohadt VEKE miért merészel menetrendi javaslatot tenni.
Olyan javaslatot tesztek, amilyet akartok. Tény, hogy volt már néhány jó húzásotok is (pl. a budapesti éjszakai buszmenetrend), de ez a mellékvonalas rész nekem nem tetszik, a már említett okok miatt.

Őszinte döbbenettel olvasom vasútbarátoktól, hogy őket nem zavarja a napi két vonatos bohóckodás, viszont ha tehetné, tiltakozna mellékvonalak megnyitása ellen.
Ha rám gondoltál, én nem vagyok vasútbarát. A vasútbarát az, aki fejből tudja a pályaszámokat, legszívesebben mindig vezetőállásban utazna (na jó, néha ez rám is igaz :) ), gyűjti a vasutas képeslapokat, fotózza a vonatokat, Indóházat olvas, sokszor volt már a Vasúttörténeti Parkban és érzelmi oldalról áll hozzá a vasúthoz. Én nem. Nekem is van kedvenc mozdonyom, én is többször voltam már a Füstiben, de én nem akkor érzem jól magam, ha minél sűrűbb a vasúti térkép (ettől függetlenül építenék néhány fővonalat, de ez más lapra tartozik), hanem akkor, ha olyan vasutunk van, ami a lehető legnagyobb műszaki és gazdasági hatékonysággal látja el a feladatát. Ebben helye van egy villamosított, 120-as pályasebességű Székesfehérvár-Sárbogárd vonalnak (a pókok miatt), meg még sokminden másnak, de Lajosmizse-Kecskemét helyi forgalomnak nem.

A szelídlelkű ékesszólók, a stílusunk miatt fanyalgók előtt nyitva áll az út a belépésre, ebben esetben belülről formálhatják át az egyesület kommunikációját.
Nem vagyok annyira naiv, hogy több tíz ember gondolkodásmódját egyedül megváltoztassam. Előbb bolondulnék meg...

Ha ez a megoldás derogál, még mindig fel lehet építeni egy szebb, nagyobb, jobb, és jobb stílusú másik egyesületet.
Hát, lehet, hogy előbb-utóbb az lesz...
De részemről ilyen kezdeményezés a következő néhány évben nem várható, mert mint mondtam, nincs sok szabadidőm.

De gondolom, nethuszárodni könnyebb, mint dolgozni.
Az előző hozzászólásomban már kilőttem a "nethuszárkodás" szavadat: megmondtam, hogy ez egy mesterségesen kitalált negatív jelző, ami szerintem nem igaz rám.
Előzmény: amicus (34490)
amicus Creative Commons License 2010.07.07 0 0 34490

Ti meg 5 pár Bp-Mizse-Kecskemét vonatot járatnátok

Nem. Nézd meg jobban.

 

Mégis, milyen szerelvénnyel?

Szóló Bz a helyi vonatoknak, a budapesti vonatpárnak színes kisinga (kék vezérlő, csíkos kocsik).

 

esetleg tiltakozni a vonal megnyitása ellen?
Nyilván utóbbi

Nem így gondolom, és az egyesület sem.

1. Amíg az érintett önkormányzatok tőlünk várják a csodát, hónapok óta kérlelnek, hogy segítsünk nekik, nyilván nem köpjük szembe őket. Ehelyett egyensúlyozunk egy olyan mesgyén, hogy az eszközfelhasználás alacsony szinten tartása mellett a lehetséges legattraktívabb menetrendet ajánljuk. A vasút költségszerkezete mellett ez egyáltalán nem olyan botorság, mint ahogyan azt ti akarjátok beállítani.

2. Kondorosért és Körösnagyharsányért nyilván nem fogunk minden követ megmozgatni. De engedtessék már meg, hogy egy 100 ezres megyeszékhely potenciális elővárosi vasútvonalának legalább a vegetálásra esélyt adjunk. Szakmai lelkiismeretünk nem enged mást, soha nem fogjuk egy ilyen adottságú vonalra azt mondani, hogy nem kell.

 

Nem volt kötelező nektek menetrendet tervezni a kiválasztott vonalakra. Megmondhattátok volna, hogy a 142-es alsó szakaszára nem terveztek, mert oda nem kell vasút.
Ismétlem, más a véleményünk.

 

De a legnagyobb gondom inkább a VEKE goromba stílusával van

1. Jól jellemzi a társadalom frusztráltságát, hogy sokaknak nem a mellékvonalak ügyének elszabotálásval van baja, hanem hogy az a rohadt VEKE miért merészel menetrendi javaslatot tenni. Őszinte döbbenettel olvasom vasútbarátoktól, hogy őket nem zavarja a napi két vonatos bohóckodás, viszont ha tehetné, tiltakozna mellékvonalak megnyitása ellen. Itt komolyan mindenki megbolondult?!

2. A szelídlelkű ékesszólók, a stílusunk miatt fanyalgók előtt nyitva áll az út a belépésre, ebben esetben belülről formálhatják át az egyesület kommunikációját. Ha ez a megoldás derogál, még mindig fel lehet építeni egy szebb, nagyobb, jobb, és jobb stílusú másik egyesületet. Még az is lehet, hogy én is átjelentkeznék oda. De gondolom, nethuszárodni könnyebb, mint dolgozni.

 

Előzmény: D55 (34480)
f_k Creative Commons License 2010.07.07 0 0 34489
Te terved minimum 3 perces többletmenetidőt jelent

helyett:

Te terved minimum 30 perces többletmenetidőt jelent

Ugye több a menetideje a busznak, 16 hoz képest 30, és kell a jegyvételre Vámosgyörkön ami újabb sorban állás.
Előzmény: f_k (34488)
f_k Creative Commons License 2010.07.07 0 0 34488
"Gyöngyös-Vámosgyörk között az óránként járó 1 vonatnál sokkal jobb (és olcsóbb) lenne félóránként busz. Vámosgyörkön ez igazodna pontosan a vasút menetrendjéhez, és nemcsak Gyöngyös állomás 1 km-es körzetét, hanem az egész várost jól kiszolgálhatná."

Látszik, hogy nem ismered Gyöngyöst.

A 1040 Budapest M3-Gyöngyös autóbuszvonalon 30 percenként egyes időszakokban 10-15 percenként járnak a buszok.

3445 ös Eger Gyöngyös vonalon 30 percenként jár busz.

3670 Gyöngyös-Gyöngyöshalász-Atkár-Vámosgyörk-Jászárokszállás-Heves vonalon az igényeknek megfelelően járnak, csúcsban 20-30-40 percenként ezen kívül ritkábban.

Egyedülő jó irány a Gyöngyös Miskolc Gyöngyös Debrecen, illetve aki nagy távolságra utazik, Gyöngyös Dunántúl, vagy távolabbi célok.
De jó a helyi forgalomban Gyöngyös Gyöngyöshalász, mert az a település a busz hátrányai miatt , ide csak pár betérős busz van a többi a település szélén áll meg illetve hely nincs a buszokon befelé fel se tud szinte szállni az utas csúcsidőben.

Mivel egy Gyöngyös- Vámosgyörk buszoztatás előnnyel nem járna , csak hátránnyal ezért értelmetlen.

1. Gyöngyösön meg tudja venni a jegyét az utas a MÁV állomáson.

Busz esetén ezt Vámosgyökön tudná csak, ami azt jelenti, hogy a busz érkezése és a vonat indulása között legalább 15 perc kell.

2,. A busz menetideje hosszabb 26-30 perc míg a vonaté 16 perc.

3. A vonat egyes esetekben közös peronos átszállást biztosít, addig a busz kicsit távolabb van , és a lényeg nincs információ a buszról a forgalomnak, míg a vonatról meg van.

4. Időnyersesége nincs hiszen egyes viszonylatokban Egerbe Budapestre a busz kedvezőbb a vonat Vámosgyörkről nem ér fel annyi idő alatt mint a busz Gyöngyösről Budapestre mert a buszos út kb 20 km el rövidebb, meg tempo 100 as buszok, autópálya van.

Egy Gyöngyös Budapest között meg nem álló vonat tudná hozni a Budapest Gyöngyös expressz járatok menetidejét.

A Te terved minimum 3 perces többletmenetidőt jelent, illetve kiszámíthatatlanságot is.A busz nem tud egyforma menetidőt tartani, van amikor késik, van amikor hamarabb beér.

A vonat kényelmesebb, már aki ragaszkodik hozzá gyorsabb mint a busz ami 13 km en majdnem 9 km en belterületen halad.
Előzmény: fautas (34469)
Carpy Creative Commons License 2010.07.07 0 0 34487
Rendben, folytassuk ott.
Előzmény: fautas (34476)
V43 1279 Creative Commons License 2010.07.06 0 0 34486
Erre kíváncsi leszek!
Előzmény: Törölt nick (34485)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.06 0 0 34485
IHO-ról:

"Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár nyugtatni igyekszik a kedélyeket: a hamarosan elkezdődő, széleskörű és alapos egyeztető tárgyalások után szeptemberben a helyi igényeknek maximálisan megfelelő, új menetrendet dolgoznak ki, amely mind a munkába, mind az iskolába járás lehetőségét biztosítani fogja. Dönteni kell ezen kívül azoknak az autóbuszjáratoknak a további sorsáról, amelyek jelenleg a vasútvonalak mentén közlekednek; össze kell hangolni a két szolgáltató közlekedési rendjét."
v_peti Creative Commons License 2010.07.06 0 0 34484
Melyik településről van szó IRL?
Előzmény: fautas (34476)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.06 0 0 34483

 részben nem túl szerencsésen kiválasztott - vonalak

 

Hmm, talán a menetrendtervezet mellé/előtt/helyett ezt is lehetett volna nyilatkozni. Na jó, persze azért nem akarok túl idealista lenni....

Előzmény: amicus (34477)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.06 0 0 34482
"Ahol messze van a vasútállomás az azonos nevű településtől, ott a menetrend nem segít."

És mi van Nagykőrössel? Nagyon keresztülhúzza ezt a tételedet:)
Előzmény: fautas (34469)
D55 Creative Commons License 2010.07.06 0 0 34481
Kérlek, ó Bölcs, taníts, mit kellett volna tennie az egyesületnek:
- vállon veregetni a vén hülyét, hogy persze Jánoskám, a két pár vonat kitűnő ötlet,
- esetleg tiltakozni a vonal megnyitása ellen?

Nyilván utóbbi. Ami felesleges, az felesleges. Ti meg 5 pár Bp-Mizse-Kecskemét vonatot járatnátok. Mégis, milyen szerelvénnyel?

Akinek csak nethuszárkodásra futja, na annak nem kellene ekkora arc.
Sajnos nekem jelenleg nincs sok időm, de azért ide még meg tudom írni a véleményemet. Az, hogy te kitalálttál erre egy rosszul csengő szót ("nethuszárkodás"), az egy dolog. Attól még nem helytelen, amit teszek.

Vagy legalább lássuk, te mit kezdtél volna ezekkel a - részben nem túl szerencsésen kiválasztott - vonalakkal.
Nem volt kötelező nektek menetrendet tervezni a kiválasztott vonalakra. Megmondhattátok volna, hogy a 142-es alsó szakaszára nem terveztek, mert oda nem kell vasút.

De a legnagyobb gondom inkább a VEKE goromba stílusával van, ez viszont nem ebbe a topikba való.
Előzmény: amicus (34477)
D55 Creative Commons License 2010.07.06 0 0 34480
Kérlek, ó Bölcs, taníts, mit kellett volna tennie az egyesületnek:
- vállon veregetni a vén hülyét, hogy persze Jánoskám, a két pár vonat kitűnő ötlet,
- esetleg tiltakozni a vonal megnyitása ellen?
Nyilván utóbbi. Ami felesleges, az felesleges. Ti meg 5 pár Bp-Mizse-Kecskemét vonatot járatnátok. Mégis, milyen szerelvénnyel?

Akinek csak nethuszárkodásra futja, na annak nem kellene ekkora arc.
Sajnos nekem jelenleg nincs sok időm, de azért ide még meg tudom írni a véleményemet. Az, hogy te kitalálttál erre egy rosszul csengő szót ("nethuszárkodás"), az egy dolog. Attól még nem helytelen, amit teszek.

Vagy legalább lássuk, te mit kezdtél volna ezekkel a - részben nem túl szerencsésen kiválasztott - vonalakkal.
Nem volt kötelező nektek menetrendet tervezni a kiválasztott vonalakra. Megmondhattátok volna, hogy a 142-es alsó szakaszára nem terveztek, mert oda nem kell vasút.

De a legnagyobb gondom inkább a VEKE goromba stílusával van, ez viszont nem ebbe a topikba való.
Előzmény: amicus (34477)
fautas Creative Commons License 2010.07.06 0 0 34479
"Szerinted a VEKE a hibás"

Nem mondtam, hogy hibás a VEKE!

Amit a tagság "munka és a család mellett/helyet", de persze kedvtelésből, élvezetből, a siker öröméért tesz (csakúgy mint sokan mások az élet más területein), abban sok elismerésre méltó van. Nagy eredmény volt a bp-i éjszakai közlekedés, nagyon helyeslem a villamosvonalak megtartásáért és fejlesztéséért folytatott harcot és még sok mást.

Csak hozzászóltam, mert szerintem a jelentőségéhez mérten keveset foglalkozik egyik-másik Volán társaság megalázóan alacsony színvonalú szolgáltatásával, amit a fél ország naponta elviselni kényszerül.

A VEKE kedvence a kötöttpályás közlekedés (ahol van, ott nekem is), de nem lehet az egész országot besínezni. Ahol nincs vasút, ott vannak a menetrendhez képest 5-10 perccel korábban elsiető buszok, szellőztethetetlen, klimatizálatlan, este világítatlan, de a sofőr kedvenc muzsikájával kihangosított járművek.

Rossz vonalhálózat, napi 1-3 járatos vonalak, rövid üzemidő, egyes helyeken luxus-párhuzamosságok, kisvárosokban hatóránként közlekedő, semmire se jó helyi járatok, a szakzsargonban maxizásnak nevezett megélhetési cselekvés. Lehet, hogy a legrosszabb környékeken járok, de én ezt látom.

Többek között ezért is jobban szeretem a vasutat.
Előzmény: amicus (34478)
amicus Creative Commons License 2010.07.06 0 0 34478

Az általad leírt problémák valósak és beavatkozást igényelnek. Ahol óránkénti vonat és 40 busz között nincs hangolás, ott nagy a baj.

Szerinted a VEKE a hibás, mert nem foglalkozik ezzel.

Szerintem is a VEKE a hibás, mert tagjai a munka mellett, a család mellett/helyett nem tudnak az egész ország összes gondjával foglalkozni, ingyen. De szerintem kicsit az RKI is hibás, mert ott évek óta azért kapják a pénzt ott a nagytudásúak (infantilis buszbuzik, bukott politikusok, tisztelet a csekély kivételnek), hogy az ilyen összehangolásokkal foglalkozzanak. Biztosan fontosabb dolguk van, autópályás buszokat kell tervezni, fúrni kell a START fejlesztési elképzeléseit, jaj, de sok a munka!

Előzmény: fautas (34473)
amicus Creative Commons License 2010.07.06 0 0 34477

Kérlek, ó Bölcs, taníts, mit kellett volna tennie az egyesületnek:

- vállon veregetni a vén hülyét, hogy persze Jánoskám, a két pár vonat kitűnő ötlet,

- esetleg tiltakozni a vonal megnyitása ellen?

 

Akinek csak nethuszárkodásra futja, na annak nem kellene ekkora arc. Vagy legalább lássuk, te mit kezdtél volna ezekkel a - részben nem túl szerencsésen kiválasztott - vonalakkal.

Előzmény: D55 (34467)
fautas Creative Commons License 2010.07.06 0 0 34476
OFF

Kedves Carpy,
akár ráismertél erre a "Városfalvára", akár nem (még a vonatindulási időket is meghamisítottam), szívesen folytatnám veled a társalgást a te VOLÁN TOPIC-odban, mert ott kevésbé OFF.

Munkanapokon valóban megmaradt az 1-es helyi járat a régi három vonalból - ha ritkítva és rövidebb üzemidővel is. A megszűnt 2-es és 3-as vonal megállóit ma a sűrű helyközi járatok érintik, 5 olyan megállót is, ami a megmaradt 1-es vonal megállóitól több kilométerre van. Tehát itt nagyon is "valódi értelme" lenne a jó vasúti csatlakozásnak, mert több ezres népességű területnek adná vissza a két megszűnt helyi vonal miatt elveszett vasúti kapcsolatot. Többletjáratok nélkül, néhány tollvonással, 5-15 perces menetrendi finomításokkal.

ON
Előzmény: Carpy (34475)
Carpy Creative Commons License 2010.07.06 0 0 34475
Kis helyesbítés: ezen a pest megyei Városfalván van helyijárat, így a helyközi járatok menetrendjének meghatározásakor nem a helyi ráhordás biztosítása a fő cél. Ennek ellenére, amikor ennek valódi értelme van, akkor jól működik.
Előzmény: fautas (34473)
fautas Creative Commons License 2010.07.06 0 0 34474
Bocsánat!
Városfalva nem a székelyföldi falu, hanem egy Pest megyei településnek adtam ezt az álnevet, nem tudva, hogy már foglalt a név. (A lényegen nem változtat.)
Előzmény: fautas (34473)
fautas Creative Commons License 2010.07.05 0 0 34473
"...csak akkor van értelme, ha EGY jegy/bérlet kell"

Jó lenne az összevont jegy, de nekem volt már egyszerre 3 havibérletem:

1. Városfalva helyi járatára (3 km-re érdemes volt megvenni),
2. Városfalva-Bp. között a MÁV-ra,
3. a BKV-re.

Volt értelme a háromféle bérletnek, mert lehetett vele utazni, és nem is volt nagy teher a zsebemben.

Ma már elköltöztem onnan, de ismerem az állapotokat. Helyi busz már nincs, de

a) Városfalva állomásról minden óra 33-kor indul vonat Bp-re (hajnalban sűrűbben),

b) Városfalva vasútállomásra minden óra 32...38 között több irányból is érkeznek Volán helyközi járatok (hajnalban sűrűbben, de a vasút felé csak kb. minden ötödik szállít utast.)

Visszafelé kicsit jobb, a napi 40 induló buszból van kb 5, amire 30 percnél kevesebb várakozással át lehet szállni.

A VOLÁNBUSZ válasza szerint a menetrend az utazók többségének igényeihez igazodik.
A VEKE meg az összevont jegyet fontosabbnak tartja, mint az összehangolt menetrendet olyan helyen, ahol a vasútállomás egyben VOLÁNBUSZ végállomás is.

Kellene egy külön topik az átszálló utasoknak. ők még a vicinálisok mentén élőknél is hátrányosabb helyzetűek.
Előzmény: névtelen (34470)
hmsoft Creative Commons License 2010.07.05 0 0 34472
(Ott a 34466-ban a karnyújtásnyi. :) )
Előzmény: D55 (34471)
D55 Creative Commons License 2010.07.05 0 0 34471
???
Előzmény: hmsoft (34468)
névtelen Creative Commons License 2010.07.05 0 0 34470
" VEKE figyelmébe, úgy látom, magától nem veszi észre."

De, a VEKE észreveszi és támogatja az integrált közlekedési szövetségeket (busz, vonat azonos tarifa, összehangolt menetrend), de ez Magyarországon nem olyan egyszerű..

Saját vélemény:
Az, hogy a vasútállomás sok helyen nem a település közponjátban van, önmagában nem gond, sőt, ha a vasút rágyaloglással érhető el, akkor elég kis területet tud lefedni.
Azonban, ha a település elég nagy, egy vasútra hordó helyijárat/kistérségi járat hasznos lehet - nagyobb területet gyorsabban tud lefedni, mint a mindenhová betérő falujáró busz.
Ennek viszont csak akkor van értelme, ha EGY jegy/bérlet kell:
- a ráhordó falubuszra
- a vonatra
- majd, a vonat amikor bevitt a városba dolgozni, akkor ott a helyijáratra.
Előzmény: fautas (34469)
fautas Creative Commons License 2010.07.05 0 0 34469
A jó menetrend csak szükséges, de nem elegendő a jó közlekedéshez. Ahol messze van a vasútállomás az azonos nevű településtől, ott a menetrend nem segít.

Bp-Hatvan között nagyon jó a menetrend, mégis busszal járnak, mert a Volán a városból és környékéről nem a vasútra, hanem közvetlenül Bp-re viszi az utast. A vasúténál valamivel hosszabb menetidő ellenére többen utaznak buszon.

Ugyanezen a vonalon Gödöllő-Bp között óránként 3 vonat jár, de a baj ugyanez, csak az állomás 1 km-es körzetében lakókat szolgálja.

Gyöngyös-Vámosgyörk között az óránként járó 1 vonatnál sokkal jobb (és olcsóbb) lenne félóránként busz. Vámosgyörkön ez igazodna pontosan a vasút menetrendjéhez, és nemcsak Gyöngyös állomás 1 km-es körzetét, hanem az egész várost jól kiszolgálhatná.

Összehangolt busz-vasút vonalhálózat és menetrend nélkül még a fővonalakról is el tudja csábítani az utasokat a busz. Ezt a jelenslget ajánlom a VEKE figyelmébe, úgy látom, magától nem veszi észre.
Előzmény: Törölt nick (34466)
hmsoft Creative Commons License 2010.07.05 0 0 34468
Basszus, karnyújtásnyira voltunk attól, amit a Jómenetrend Expedíció időt és erőforrást nem kímélve, az eredményeket generációról-generációra továbbadva, évszázadok óta kutat. Erre tessék...

hm
Előzmény: D55 (34467)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!