Nem válaszoltál, és pontatlan vagy. Milyen törvénytelenség bűn? Milyen törvényekről beszélsz? A büntető törvényköny nélküli élet bűn? És te csináltál valamit törvénytelenül, a törvény parancsai nélkül? És az bűn? És te bűnös vagy?
Az idézet egyébként egy végtelenül hibás meghatározása a bűnnek. A törvénytelenség ugyanis nem bűn, Pál apostol szerint éppen a törvény alatt valókat akarja Krisztus megszabadítani a törvény igájától, tehát az idézet ellene beszél Pál apostolnak is.
Az alkoholizmust nem lehet egyértelműen hozzárendelni örökölt hajlamhoz. Mintakövetéshez lehet, azonban addig még hosszú az út.
Az agresszivitás is függ az anya korai szeretetteljes, vagy annak hiányos viszonyától. Nem agresszívek azok a gyermekek, akik az élethez szükséges kezdeti töltést megkapják anyjuktól. Az agresszivitás a követelés kifejlődése, és ha a szüskégre való dogokra az anya odafigyel, az igények kifejezése is normális mederben marad.
"változás nem zárja ki az öröklött hajlamot "
Csakhogy a hajlamok öröklése eleve vitatott elmélet, mivel a hajlamok nagy része az ösztönök és a KIALAKULT felfogás közötti összefüggésekkel is magyarázhatóak.
Az elme önjárósága pedig a te elég homályos fogalmad, a megkövetelt feladataid sem egyértelműek, a másképpen gondolkodás például mihez képest, miért kellene ezt egy hónapig csinálni, mikor egész életében minden nap másképpen gondolkodik az ember az előző pillanathopz klépest, a magam elleni érvelés pedig kiválóan megy.
A magatartásmintákat és a hajlamok nagy részét nem örörküljük, különben egy részeges szülő gyermeke azonnal pálinkához nyúlna mikor megszületik, az agresszív gyermeke pedig verekedne az anyjával. A magatartásmintákat át akarják adni a szülők, erre szolgál a nevelés, és ez bizony vagy sikerül vagy nem. A gyermek dönthet másként, és ha nme hajlandó alkalmazkodni, akkor nem kerül át a magatartásminta, akárhogy erősködik a szülő.
"Az ember szabad akarata, hogy azt tegyen amit akar, illúzió"
Attól függ, mennyire banális módon fogalmazod meg a szabad akaratot. A szabad akarat fogalma eleve értelmetlen annak meghatározása nélkül, hogy felvetnéd mellé azt a kérdést is, hogy "MITŐL SZABAD". Az akarat függetlenségének krédését tehát csak akkor lehet érdemben tárgyalni, ha az ember tudja milyen függésben állhat vagy nem állhat. Nem beszélve arról, hogy egészen más perspektívát jelent ha az ember akaratának szabadságáról, vagy magának az ember szabadságáról beszélsz.
"az elme jórészt önjáró"
Jórészt annak, aki tökre figyelmetlen és dekoncentrált.
Én képes vagyok érteni a problémát. A jó és a rossz egy minőségértékelés végeredménye, valójában nem objektíven létező dolog. Értékeléstől függetlenül létezhetnek a dolgok, értéküket azonban mnindig az határozza meg, aki a dolog értékét felméri, mérlegre teszi. Jónak lehet tartani valmit, de akkor meg kell határozni azt a szempontot, és viszonyt amely alapján azt ki tartja jónak és miért. Az Isten se nem jó, se nem rossz, a világ se nem jó se nem rossz önmagában, mindig tudni kell hozzá, hogy ki tartja jónak vagy rossznak és miért. A világ lehet ugyan jó ha az Isten annak tartja, akkor te mondhatsz a világra akármilyen rosszat, tudni kell, hogy a világ az Isten szerint jó, te szerinted rossz. Az értékelés eredményei bőven lehetnek ellentétesek, ha az értékelők és szempontjaik egymástól eltérnek.
Nem "létezik" se a jó se a rossz, mivel ez értékfogalom, nem pedig tárgy, a milyen kérdésre felel, nem pedig a mi kérdésre.
Ha pedig te azt a világot rossznak tartod, amit Isten jónak tart, akkor kénytelen vagyok azt kijelenteni, hogy eredhet Istentől rossz.
Szó nincs róla. A tisztességes és becsületes szülő a gyermeket megszüli, aki felnőve tisztességtelen és becstelen lesz. A rossz a gyermekben nem a szülőtől ered, hanem a gyermek találmánya, az elme képes bárminek az ellentétét elképzelni és megvalósítani, amit egyesek rossznak tekintenek.
"adjuk meg ami nekik jár, gyilkoljanak, szadizzanak, erőszakoljanak, uralkodjanak, őrjöngjenek és mindezt szeretettel kell elviselned, de én inkább megölöm azt, aki a családomat akarja megölni, vagy engem!"
Nem csak öléssel lehet megakadályozni egy gyilkosságot, túlerő szerzésével az erőszakot. A primitív, szemet, szemért módzsered, amelyet Mózes Istentől eredőnek tanított, csak a bosszú vak indulatát lobbantja lángra, de képtelenné tesz a konfliktus józan kezelésére. Minden gyilkossági szándéknak oka van, és biztosra veheted, hogy a konfliktust nem oldod meg azzal, ha a szembenálló oldalát eltörlöd, és az ellenzéket elhallgattatod, csak nem lesz annak az oldalnak képviselője. Senki nem tör a te családod életére "csak úgy", és te milyen tévedés által ítéled meg, hogy a gyilkos valóban ölni akar? A konfliktus megértése és rendezési lehetőségeinek feltárása kimarad abból az ionduklatból, amit itt hangoztatsz.
Ebben tanít mást Jézust. Nem arról van szó az ellenség szeretetében, hogy önmagad áldozatul add az értelmetlenségnek, hanem arról beszél, hogy a konfliktus rendezésére lesz rá módod ha az ellenségedet nem gyűlölködő indulatok ösztönzésével kezeled. A békességre törekvés Jézus alaptanítása és nem jelent mást, mint egy ellenségeskedést teremtő konfliktus felszámolását, a megértésének segítségével, amely más kezelési eszközöket kínál majd fel, mint egy háború.
Nincs garanciád arra, hogy ész nélkül megelőző csapás ne váltson ki komolyabb választ, netán egy kisebb háborút, és soha sincs garancia egy háború megnyerésére. Ha csak fokozod a konfliktust, a pofon vért szül, a vér halált, és ki tudja mekkora a végső veszteség?
Van igazad abban amit írsz. Az ember Isten képmására lett teremtve, ezért még a gonosz emberben is van szeretet. Hitler is szerette a kutyáját, de a maga módján még embereket is szeretett.
Mond, hogyan ismered Jézust, beszélj róla, ám ha nem ismered személyesen akkor ne is mondj arról semmit amit te asszociálsz Jézusnak holmi irodalmak értelmezéseiből és képzelt benyomásaidból, mert az nem Jézus!
Most kezd el........
" Az ellenség szeretet kizárja azt, hogy a bosszúra bosszúval fizessünk. "
Nos, ha szereted az ellenséget, bár azt sem tudom ki az ellenséged, miért az ellenséged, te választottad ellenségnek, vagy az ellenség téged tekint ellenségnek....., akkor ugye a gyilkosoknak és gonosztevőknek adjuk meg ami nekik jár, gyilkoljanak, szadizzanak, erőszakoljanak, uralkodjanak, őrjöngjenek és mindezt szeretettel kell elviselned, de én inkább megölöm azt, aki a családomat akarja megölni, vagy engem! És nem lenne lelkiismeret furdalásom egy pillanatra sem és ha ez nem tetszik istennek, akkor azt mondom Jézuson keresztül neki, hogy nagyon elbaltázta a teremtését és az embereket a kontár műve!
" 3. Ne tiltsátok őt, ugyanis senki nincs, aki csodát tesz a nevemben és képes rögtön gyalázni engem.
4. Aki ugyanis nincsen velünk, mellettünk van. "
Nem gondolom, hogy Jézust, nevét gyalázza az, aki Jézus nevében tesz csodákat, ám maga Jézus figyelmezteti a tisztes olvasót, hallgatóságot, tesókat, tanítványokat, apostolkákat, mindenkit, hogy vannak akik nevében tesznek ezt meg azt, de ő felismeri, ama napon, bármikor bármely napon, hogy őket biza nem ismeri, sőt gonosztevők!
Kik lehetnek ezek?
Miért is mondja ezt Jézus?
Miért is figyelmeztet arra, hogy van antikrisztus?
Elfeledkezünk egy fontos dologról, antikrisztus, mert van sátán, démon, ördög, van Isten és angalai, de nem igazán beszél a kereszténység az antkrisztusról, miért is?
Mert nem sorolható be egyikhez sem, ez a harmadik faj, az élősködők!
Miért is szól, hogy jönnek az ő nevében majd, akik, olvasd!...., URAM, URAM-ot kiáltanak!..., hozzá?
Talán kegyelemé, talán valami kis alamizsnáért, örök életért, vagy miért is mennek Jézushoz, miért is hivatkoznak ezek az emberek, hogy Uram, hát nem a te nevedben tettünk ezt meg azt?
Lehet, hogy az ő nevében tették, de nem Jézus tisztességére, igazságára, kedvére, tehát csak névleg, egy nevet használtak fel, egy nagyobb tekintéllyel takaródzva, de saját dicsőségükre és hasznukra!
Nézz széjjel, mennyi keresztény felekezet van egy bibliára?
Mindenki úgy értelmezi, ahogyaan csak akarja, és erre építik saját birodalmukat, nem építheti Németh Sándor se saját nevére, mert abból haszna nem származna, mindenki otthagyná, vagy a haszonlesők nem!
Gondolkozz el!
" Aki nincs ellenem, velem van ", mondotta Jézus!
Ez a lényeges....
De, aki a nevében tevékenykedik és az embereket félreinformálja, valójában nem is ismerik Jézust, de a nevét felhasználják, más képet festenek róla, milyet fessenek, ha nem is ismerik?...., mert Jézus ismeri az övéit, de azok akik besorolnak egy felekezetbe csupán hitetések áldozataiként és azt teszik úgy tanítják a dolgokat, ahogyan Jézus nem, ahogyan megmondják nekik miképpen is válik kereszténnyé a delikvens, Jézus meg nem mondta legyetek keresztények és kereszteljenek széltében hosszában, avagy pecsételjenek, mint a diszkókban szokás az alkarra!...., mert ezek Uramoznak, ám Jézus testvérnek mondta magát, egyenrangúnak, mindenki mindenkit szeretőnek, legyen az gyermek, apa, anya, lány, fiú, egy család, ott Atya, bátyus, anya, öcs, húg van és nem Úr!
Egy Úr van, az az Isten!
Minden gonosz tud csodát tenni, szeretni, jó lenni az övéihez...., az egy másik kérdés, ki kit akar megnyerni annak a csodának, ám Jézus tiltotta, hogy az ő csodáiról beszéljenek, ma mellénnyel hirdetik a sikerevangélisták, a nagyon hívők százezres tömegeknek ha kell, a csodavárók Mekkáját!
Nagyon sok önző, szeretetlen embert ismerek, aki a saját gyerekét szereti és sok örömet okoz neki. De arról hogy isten lenne, szó sincs. Jézus ugyanis valóban nem ilyen szeretetről beszélt.
" Sokan mondják majd nékem ama napon: Uram! Uram! nem a te nevedben prófétáltunk-é, és nem a te nevedben űztünk-é ördögöket, és nem cselekedtünk-é sok hatalmas dolgot a te nevedben? És akkor vallást teszek majd nékik: Sohasem ismertelek titeket; távozzatok tőlem, ti gonosztevők. "
" Ha azért ti gonosz létetekre tudtok a ti fiaitoknak jó ajándékokat adni, mennyivel inkább ád a ti mennyei Atyátok jókat azoknak, a kik kérnek tőle?! "
" Hanem szeressétek ellenségeiteket, és jól tegyetek, és adjatok kölcsönt, semmit érte nem várván; és a ti jutalmatok sok lesz, és ama magasságos Istennek fiai lesztek: mert ő jóltévő a háládatlanokkal és gonoszokkal. "
""" Mert ha csak azokat szeretitek, a kik titeket szeretnek, mi jutalmatok van? Hiszen a bűnösök is szeretik azokat, a kik őket szeretik. És ha csak azokkal tesztek jól, a kik veletek jól tesznek, mi jutalmatok van? Hiszen a bűnösök is ugyanazt cselekszik. """