Tul nagy jelentőséget tulajdonitasz a gumi dolognak.
Nyilván van is benne valami de a mai balasetek majd 100%-a nem ebből falakd hanem a kretén vezetési stulusból.
Hogy is mondják jogi nyelven: Nem az ut és a látási viszonyoknak megfelelő közlekedésből.
Anno majd 20 éve 16K milométerrel vettem az autómat nyári gumival.
Majd pár évvel később a jófogáson vettem rá - nyilván használt de alig - téli gumiszettet felnin.
Ezt cserélgettem amig el nem kopott a nyari.
Akkor jártam télen nyáron telivel.
Majd sajnos fatertől örököltem egy masik felnis teli szettet.
Akkor használtam azt is.
Eladtuk az autóját egy odaadtam a kopott nyari szettet hogy "az csak felni ingyen" vegyenek rá valamit ha akarnak.
Nyekergett a fiamm hogy vegyünk már az autóra legalább egyszer normális uj gumit.
Vettünk 4 évszakosat amit tudtam hogy ugyanolyan szar lesz de legalább a törvényeknek meg fogunk felelni. :)
Szóval nem kell semmiféle csodát várni a gumiabroncsoktól. Normálisan kell közlekedni - hogy is mondják deffenzíven - és akkor nem lesz baj.
Tök mindegy milyen gumid van ha olyan sebességgel közelited a gyalogátkelőt akkor fel fogod boritani a gyerekkocsis nagymamát. Esőben méginkább, ha szarok az ablaktörlő lapátjaid még látni sem fogod. ABS nem vég meg egy kicsit sem mert nincs és az sem egy csoda.
Kedves fórumtársam. Ha elolvasod az eddigi hozzászólásaimat, láthatod hogy mindegyikben a segítő szándék vezérelt. Én Troll lennék? Úgy-e ezt nem gondolod komolyan? De ha mégis, kérlek hogy írd meg hogy mi az ami nem tetszik az írásomban. Szívesen válaszolok, én úgy gondolom értelmes emberek meg tudják beszélni egymásközt, ha valamiben nem értenek egyet, vagy félreértettek valamit.
Több vagyok annál. Szinte minden nap vezetek, ma is vezettem. Nincs azzal semmi gond. Mit gondolsz, miért van az hogy 53 év alatt egyszer sem karamboloztam? Engem megtanítottak a defenzív vezetésre. A Tháliámat, meg a KTM kismotoromat mindig rendben tartom, mint ahogy az előtte lévő összes járművemet.
De nem ez a fontos. Aki először ül be más autójába, az először tesztelje, aztán lehet hajtani. Ne a gumikra fogja, ha beledurran egy autóba, mert az akkor is az ő hibája.
Vajon miért? Nézd már vissza miket írtál Nagya2-nek! Bár, ha azt nézem, hogy 53 éve vezetsz, mondjuk 17 éves korod óta, akkor vagy kb. 70. Itt azért már előfordulhatnak bajok akár...
Jajj, ne már! Ez most komoly? Még mindig itt tartunk? Aki ilyen gumit vesz az autójára és azzal közlekedni is akar, az NE menjen ki az útra inkább! A speedzone pár hete tett ki egy videót, ahol a régi bmw- vel egy próbakörre akartak menni a régi gumival. A műhelytől nem messze bele is álltak egy álló autóba. Szerencsére nem sérült meg senki, de az anyagi kár - ahogy mondani szokták - elég jelentős lett. A sofőr srác el is mondta, hogy a gumi volt a gyenge láncszem... Nem csak mert kemény a gumi és már nem tapad, henem mert elöregszik, és egy terhelésnél simán széthasadhat...
Lehet hogy Te még nem is éltél akkor, amikor én már vezettem. Tükör radiállal is mentünk, télen is, mert nem lehetett kapni gumit. Mégsem történt baleset, mert alkalmazkodtunk az akkori viszonyokhoz. 53 éve vezetek, de nem volt karambolom, csupán 3 koccanás, ami jelentéktelen. Bejártam Európát, saját autómmal, mindig hazajöttem, balesetmentesen. Pedig hajtós vagyok, még most is. Ezért írtam hogy minden a vezetőn múlik. Érted?
El vagy tévedve. Aki tudja hogy milyen gumi van az autóján, az úgy közlekedik. Nem ők követik el a legtöbb balesetet, hanem akik azt hiszik hogy náluk minden a legjobb. Megbíznak mindenben, aztán jön a csattanás. Minden az emberi tényezőn múlik. 90%-ban nem műszaki hiba okozza a baleseteket. Gondolkozz el rajta.
Én a https://www.kocsigumi.hu/ és a https://www.teli-nyari-autogumi.hu/ -ról szoktam gumit venni. Mindig friss ( pár hetes DOT számú ) gumikat kapok és jók az áraik is. Gyakorlatilag egy cég a kettő, csak az egyiknél a kiszállítás ára többnyire benne vam az árban, a másiknál nincs. Értem ezt úgy, hogy beleszámolják a vételárba, tehát ott annyival drágább pl.
Köszi Nagya2! igyekszem falni a kilométereket, de már nyugdíjban lévén nem nagy megyek sehová, kihasználom az ingyenes tömegközlekedést, kisebb távokat megyek a Thalival.
Még nem merültem bele, megvárom a jó időt. Elképzelésem szerint van egy átvezetés az utastér és a motortér között ott lehet a szakadás.. De nehéz ügy mert a kábelköteg szorosan és feszülősen helyezkedik el, nem tudom valaha szemrevételezhetem-e közelebbről, ezért nem érdemes kibontani. Ez az átkötés a relé lábai között teljesen megfelel, a rajz szerint a két kábel egy pobntról érkezik a relére, mindegy, hogy ez a közös pont a távon hol helyezkedik el...
Először is gratulálok, ügyes voltásl és nagyon is érthetően leírtad, hogyan sikerült megoldanod. Emlékszem az első " kálváriádra" a motorvezérlővel is.
Az megvan, mitől és hogyan sérült meg a hibás vezeték?
Megvan hála Istennek, sokat forgattam, mire meg tudtam oldani a hibámat, áldom is érte azt aki annak idején közzétette.
A hibám mint írtam az volt, hogy nem röffent a motor. Leírom mit találtam, hátha valaki hasonló helyzetbe kerül.
Az, hogy egyik napról a másikra ilyen totális változás történt, arra utalt, hogy valami elektromos hiba lépett. fel. Átnézve a biztosítékokat mindent rendben találtam , minden biztosíték ép volt, minden biztosítékon ott volt a +12 Volt. Minden működött látszólag, volt egy olyan sejtésem, hogy a motorvezérlővel lett probléma. Átgondolva arra jutottam, hogy megmérem a motorvezérlő csatlakozókon, a fontos táp feszültség és test jelen van-e és eldöntöttem, ha igen akkor a motorvezérlő halt meg. Láttunk már ilyet.
Szépen kimértem, megvolt a 12 volt, ahol lennie kell, a három csatlakozólábon ami a vezérlő táplálásához kell.
Nincs mese a vezérlő a beteg.
Mivel már egyszer cseréltem vezérlőt - de azt egy sokkal kacifántosabb sokáig tartó huzavona után, - ismét a bontott alkatrészek után indultam, és találtam egy bontott, tökéletesen a régivel megegyező vezérlőt Gárdonyban, mindjárt felhívtam a manust, kérdeztem megvan-e még és milyen kondíciókkal adja el? Azt is kérdeztem járó, üzemképes motorú autóból lett-e kiszedve. Azt mondta, hogy igen és 40 rongy. Átgondoltam, ennyit megér így karácsony előtt nekem és levitettem magam Gárdonyba, ahol már az fogadott, hogy fogalma sincs milyen autóból szedte ki és semmilyen garanciát nem vállal ha viszem adja ha nem akkor nem. Persze nagyon be voltam indulva, gondoltam egy 4 fős vacsora árát megkockáztathatom több is veszett már.. Megvettem, hazavittem és betettem az autóba. No ekkor jöttem, rá, hogy kellett volna még néhány kisérletet tennem, ugyanis az új vezérlővel ugyanaz volt a jelenség mint az előzővel. Gondoltam, mivel megvolt még az eredeti gyári vezérlőm amivel a kocsit vettem azt is kipróbálom az tudtam, hogy működik csak néhány km. után kezd rakoncátlankodni. Csere és próba: ugyanaz a jelenség amint az előző kettőnél. Nagy elkeseredés, feladtam gondoltam nem úszom meg szervíz nélkül és lehet, hogy bontó a vége ha túl sokba kerül, hiszen 19 éves az autó 300 ezer km.-rel, nem szabad már sokat költeni rá nem lesz vége soha..
Éjszaka arra ébredtem, hogy nem is olvasgattam utána a fórumban, volt-e másnak hasonló problémája.. Gyorsan bekapcsoltam a gépet, és beírtam a keresőbe a relé szót. Azért ezt mert az este még Youtube-on nézegettem nem induló 1,5 dCi-ket és valami angol oldalon Dáciát méregettek meg reléket cserélgettek...
A kulcsmondat Nagya2 Cartárs írásában hangzott el: Ha az izzítás lámpa nem világit nem induló autónál a befecskendezés relé a ludas... Áldja meg Nagya2-t az Úr!
reggel gyorsan beültem az autóba rátettem a gyujtást és nem világított az izzitás jelző lámpa.
A rajzon megkerestem a felelős relét, kiszedtem és megmértem asztalon, minden jó volt a fesz ráadásra kattant, az érintkezők rövidzárba mentek ahogy kell. Akkor elővettem a műszert, és az F5 biztosíték meg a relé 1-es lába között mértem folytonosságot és szakadást mutatott. Az egyik oldalon elindult a vezetéken a feszültség a másik végére nem érkezett meg. A gyujtás ráadásakor a motorvezérlő a relé tekercsének másik végére testet kapcsolt, tehát, ha lett volna feszültség a relé kapcsolt volna. Egy kis vezeték darabbal kivülről megkerülve elvittem a reléhez a feszültséget a biztosítéktól, és a gyujtás ráadásakor meggyulladt az izzítás lámpa, majd kis várakozás után az indítómotort megfogatva beröffent a motor. Ilyen felséges zenét régen hallottam szilák szakadtak le a szívemről....
Azóta mentem már vele majdnem 100 km-t, gyönyörűen muzsikál, helyreállt a rend, mindössze annyi változott, hogy most már három vezérlőm és 5 kulcsom van.
Szóval a fórum is jól vizsgázott kívánom, ha valaki ilyen helyzetbe kerül találja meg ilyen gyorsan a bajra az orvosságot...
Bocsi a hosszúra nyúlt beszámolóért, de elmondhatatlanul nagy kő eset le a szívemről és fontosnak tartottam ilyen részletesen beszámolni erről az esetről.
Minden kedves Cartársnak Boldog balesetmentes Új Évet kívánok