Jó-jó a visszavezetéssel igazad van...nem volt kedvem órákat kertelni mit hova hogyan vezet vissza. :-))
De úgy látom ezt te is tudod és utána néztél már!
Nem tom itthon hol lehet konkrétan hks-t kapni. én usa-ból hoztam, de sztem az ebay-ről simán lehet olcsón rendelni, de figyelni kell, nehogy bóvlit vegyél!
Itthon talán érdemes megnézni egy két ilyen honlapot. pl: www.duen.hu stb...
Én a helyedben rendelnék egyet az ebay-ről, vagy az usa-ból. A hks-nél a gyári ára most 200$. Ennél nem lehet sokkal drágább! Erre figyelj! Aki 240$-nál többet mond az át akar qrni!
No, én úgy tudom, hogy ennél a motornál a légtömegmérő mögé vezeti, így azt nem zavarja össze. mert ennél a motornál azt hiszem kiemelt szerepe van a turbónyomás beállításának, és ha elé vezetné, akkor meggajdulna a cucc. Bár ehhez nem értek. Akkor igazaából mindegy melyiket veszem?
A nyitott elereszti a fölös nyomást a szabadba egy "tüsszentés" keretében. :-)
Míg a zárt visszavezeti a turbó elé a fölös levegőt (környezet védelmi marhaságok miatt). Én a nyitottat jobban szeretem a hangja miatt, bár többen használják sztem a zártat bizonyos tévhitek miatt. (Na ezért majd biztos sokan leszólnak ;-) ) Nekem sose volt problémám a nyitott bov-val, pedi 3 éve van!
A hks ssqv-ről meg annyit, hogy általában mindenhol a világ legjobb bov-jaként tartják számon!
Igen, lehet, hogy tudnék szerezni, de előtte meg kell kérdeznem a haveromat, mert csak limitált példányszámban van... :-) Elvileg bármilyen autóhoz jó. Amikor megveszed a srác megírkálja neked egy nap alatt. Nem kell félni tőle, mert nagyon ért hozzá (motorsportos) és ráadásul egy év garit is ad, ha jól tudom.
Azért nem írok rá árat, mert a barátom csak úgy szólt nekem, hogy van ilyen. Előtte egyeztetnék vele, mielőtt bármi konkrétat mondanék. Ugye nem gond... ;-)
Én mondjuk tuti, hogy tavaszra szeretnék egy ilyen kis huncutságot!
Na látjátok ezért is jó lenne egy tali, hogy eszmét cserélhessünk..., bár semmi esetre sem szeretném erőltetni! :-)
Szerintem arra gondolt, hogy a csúcsteljesítmény közelében nem lehet büntetlenül növelni már a nyomatékot, ezért a teljesítmény sem nő. Közepes fordulatszámon lehet növelni. Szerintem.
Elvileg az a jó benne, hogy a gyári elé lehet építeni, és ha kell vissza lehet állítani az eredeti állapotot. Nekem ez is fontos, mert majd 3-4 év múlva ha el akarom adni, akkor többet adnak érte sokszor ha gyári...
Van olyan, aki azt szereti, ha nagyot tol az autó (ez dízelekre jellemző), és nagy "púpot" írat középre a nyomatékgörbébe. Ez egy országúti előzésnél kurva jól jön. Van, aki aszondja, füstölhet is, de mindent kihozni belőle. Van, aki a szokásosnál is jobban félti pl. a váltóját, de azért a turbólyukat csökkenti szeretné. Stb. Ezek az egyéni igények.
Ha meg mondjuk felraksz egy nagyobb/másmilyen turbót (ez egy 150e-s kiadás, nem a világvége), már alapból úgy kezdődik, hogy a konzerv felejtős.
Bakker! Mire azt hiszem, hogy képben vagyok, mindig jön egy új infó... :D
Akkor a BOV az biztos jó. Ennyit tudok. :D
Azt olvastam minden normális tuningcég honlapján, hogy a 230-240 lóerő feletti teljesítményhez már a leömlőt is átszabják. Így efölé nem nagyon szeretnék menni. Most azt hiszem, de lehet, hogy holnapra meggyőztök :D
A Forge féle twintwrcoolerhez mit szóltok? Ez gondolom azért segít abban, hogy alacsonyabb legyen a töltőnyomás. Vagy nem?
Vigyázz tesó! Nagy IC=Nagy turbólyuk! ;-) Vmi hozzzáértővel konzultálj a csere előtt. Csak jótanács volt. Én azért váltig állítom, hogy aprócska nyomásemeléstől nem kell parni, de te tudod. A te autód!
Mindenki maga tudja mit akar elvárni kedvencétől. :-)
A BOV-ot nagyon okos ötletnek tartom, ha nyitott, ha zárt. A gyári bosch szelep ugyanis kakira sem jó...
A chip-elésről csak annyit, hogy én nagyobb előnyben részesítem az írható compi-t, mert annál kevésbé vagy bekorlátozva. Ráadásul, ha megfelelő embör programozza ugyanannyit fog elmenni tőle az autód, mint gyárilag. Plusz nem fog egyáltalán visítani a változások miatt (akár elektronyikus, akár mekanyikus :-)) ). Egy hátránya van: Qrva drága..., de hát mire jók az ismerősök! :-)
Képzeljétek vmi B*zi lelopta a hacek jelet a kicsikém orráról! :-( Érezhetően gyegült egy fél LE-t! ;-)