herchee: Nem, még nem. Az az igazság, hogy nekem nagyon úgy tűnik, hogy egykutya az egész, mindegy hova fordul az ember, de lehet, mégis meg kéne próbálni. Szerintem akkor sem stimmel, hogy EU-ban vagyunk, és egyik országban személygépkocsi valami, a másikban meg nem az. BF azt mondta, hogy kártérítési pert indít(ott?) a magyar állam ellen, hogy nem hagyják kereskedni a mopedautókkal. EU-s szinten lehet, hogy lehetne vmit tenni. Kár hogy nem születtem jogásznak :(
xeniah: Te már kapcsolatba léptél az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériummal?
Szerintetek van értelme írni nekik?
Mi írtunk a GKM-nek, de ők automatikusan továbbadták a KFF-nek. (lásd lentebb leírtakat.)
Szerintem vmit lépni kellene ebben az ügyben mert nagyon úgy néz ki, hogy jövőre kizárólag személygépkocsinak fogják vizsgáztatni.
Várom a további ötleteket!
"Amennyiben felmerül, hogy nem megfelelõen értelmezték az adott jogszabályt kérjük, forduljon a felügyeletét ellátó szervhez, a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumhoz.
Amennyiben megítélése szerint az irányelvet nem megfelelõen ültették át a magyar jogszabályokba az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium Jogharmonizációs Osztályához fordulhat."
Bennetek nem mozdul meg valami ezeknek a mondatoknak az olvasása közben????
Az autójogásznak én is írtam kb. 3 hónapja, de azóta sem történt semmi. Még a levelemet sem tudtam visszakeresni. Ennyit erről, de a többiek azért még próbálkozzanak.
Én próbálkoztam az Eu-vonalnál, hogy mit szólnak a kff állásfoglalásához, hogy megváltoztatva a kategóriát személygépkocsiként hajlandóak csak vizsgáztatni ezeket a mopedeket. Itt a válaszuk: Az egyes gépjármûvek forgalomba állításának feltételei tagországonként nem teljes mértékben azonosak, az uniós irányelvek csak kereteket határoznak meg, a részletes feltételek meghatározása nemzeti hatáskörbe tartozik.
Az egyes tagállamok részletes szabályozásával kapcsolatban az illetékes ország nemzeti hatóságai tudnak felvilágosítással szolgálni.
Az EUvonal jogértelmezéssel kapcsolatos állásfoglalást nem adhat, arra a hatáskörrel rendelkezõ szerv, adott esetben a Közlekedési Fõfelügyelet jogosult. Amennyiben felmerül, hogy nem megfelelõen értelmezték az adott jogszabályt kérjük, forduljon a felügyeletét ellátó szervhez, a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumhoz.
Amennyiben megítélése szerint az irányelvet nem megfelelõen ültették át a magyar jogszabályokba az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium Jogharmonizációs Osztályához fordulhat.
Igazságügyi és Rendészeti Minisztériumhoz
Európai Uniós Jogi Fõosztály/ Jogharmonizációs Osztály
1055 Kossuth Lajos tér 4.
Tel.: 441-3003
E-mail: ugyfelszolgalat@irm.gov.hu
Ja, egyébként kérdeztem az autójogászt is (totalcar.hu), mert hát őneki értenie kellene hozzá, de nem is reagált a levelemre. Próbálkozzatok ti is, hátha akkor utánanéz a dolgoknak, ha többen rákérdeznek.
Ha azért ugrik ki a váltó, mert túl könnyen jár a váltókar, talán segít, ha kicsit meghúzod a váltókar tengelyén az anyát. Ha esetleg nem önzáró az anya, akkor cseréld ki, és tegyél alá még egy rugós alátátet is. Ha kicsit szorul a kar, lehet hogy a helyén marad, az enyém az biztos nem rázódik ki:)
Most találtam rá erre az oldalra. Tisztelettel érdeklödnék hogy létezik e 50ccm körüli 2 vagy 4ütemü mopedauto, vagy esetleg elektromos. Milyen márkanéven. Számomra az 50km elegendö lenne 1 személyel. az esetlegesen olcsobb ár fontossabb. kocsim van de közeli munka végzésre a kocsi használatot szeretném kiváltani. Köszönettel a válaszért: linhof@index.hu
Az enyémnek is rettenetes a váltója, alig bírom berakni sebességbe. Főleg hátramenethez kell feszegetnem, már le is törtem a bowden megtámasztó fület. Minden mopedautónál van valamilyen reteszelése a váltókarnak, van amelyiknél egy kis kallantyút kell felhúzni, van amelyiknél lefele v, oldalra kell nyomni a kart, de a JDM-nél semmi ilyet nem találtam.
Amíg gurul a kocsi, addig nem szabad váltani, mert tönkreteszed a váltót.
Most kaptam egy Aixam 400-ast, meg egy Microcar Virgot, ha azokat rendberaktam, utána szétszedem a JDM-et is, akkor lehet okosabb leszek váltó ügyben.
Helló mindenki! Ma úgy hozta a sors hogy a győri közlekedés felügyeleten volt dolgom, és ez ügyben pont a legilletékesebb emberrel sikerült beszélgetnem.
A KFF álláspontja változatlan mopedautó ügyben. Ugyanaz a maszlag, a vámtarifaszámra, hivatkozva személygépkocsinak vizsgáztatják. Saját szememmel láttam, hogy már vizsgáznak is ilyen kis autókat. De mikor elmondtam az itt olvasott dolgokat, bírósági tárgyalások stb. az illetőnek, rázta a kezét mint a macska, hogy igazából ők sincsenek teljesen tisztában a dolgokkal.
Szerintetek kihez lehetne fordulni UNIO-s szinten ebben az ügyben?! Hogyan lehetne felrázni kicsi országunk maradi KFF-es nagykutyáit és azokat akik a törvényeket hozzák, hogy lépjenek ez ügyben, ha már egyszer beléptünk abba a nagy ÚNIJÓBA!!
Más: Tudja valaki, hogy hány literes a JDM tankja? :-)))
Egy kérdésem lenne JDM-mel kapcs. miért lehet az hogy gyorsulás után elengedem a gázt és kidobja sebességböl és meg kell állni utána ujra sebességbe kell rakni? kösz a választ elöre is
Segitsetek nekem légyszi azt hallotam hogy Cornán van valaki aki gyárt szélvédőt hallot valaki rola vagy másról aki csinál nekem egy JDM szélvédöt?Hatudtok segiteni nagyon megkösznném. Most más a minap beszéltem egy rendőr barátommal és ki van nekik adva(fejér megyében)hogy vadásszák a mopedeket de nem azért hogy büntessenek hanem hogy összeírják hány van. Szerintem ez azért van hogy az államnak megéri-e változtatni vagy ugy jó ahogy van ez a helyzet.
A legfiatalabb járgányom 4 éves volt, de a váz acél részei már azon is rozsdásak voltak. Gyárilag egy réteg sima fekete akrilfesték van a vázon, 1-2 év és a só lemarja. A JDM alvázán galvanizálás nyomait láttam, de a sónak az sem ál ellen sokáig. A Chatenet Mediában azt utálom, hogy nem lehet tökéletesen javítani. Az új lemez ugyan nem rozsdásodik, de a hegesztéseknél kiég a szén az acélból, és ott könnyen belekap a rozsda. Elég sok energiát feccöltél a kocsidba, miért adod el?
Szerintem igen.
1.5-ös lemezből + 40*40-es harmata.
Minden trutyi rész ki lett javítva.(küszöb,hátsó kereszt merevítő stb..)
A fogyasztása ennek 3.5 körül van.
Kapott rendesen alváz és üregvédelmet.
Nem tudom ezeket a gyár nem kezeli le?
Nagyon odavolt.
Minden javítási fázist le fotóztam.
Jobban megcsináltad mint a gyár? Ha télen is járnak egy Mediával, 3-4 év alatt teljesen szét tud rohadni az alváza. A Chatanetek fogyasztását is sokallom, volt több is, és mindegyik 4,5-5 litert evett, pedig nem mentek gyorsabban mint pl. az Ambra, ami "csak" 3,5 liter fogyaszt.
Van egy ötletem. Kellene kérned még egy állásfoglalást, de most egy 50 köbcentis kétüteművel szerelt, ugyanilyen járgányról, mert léteznek, csak nálunk ritka. Ha arra mást válaszolnak, azzal pofára lehet ejteni őket.
Viszont ami nem gépjármű, az nem lehet gépkocsi! A KF az ilyen maszlagok helyett mutathatna valami jogszabályt, ami ezt az állításukat alátámasztja. Egyetlen olyan törvény vagy jogszabály sincs, ami az ún. konstrukciós jellemzőkről tenne említést. A "mopedauto" járműkategória valóban nem létezik, csak a segédmotoros kerékpár kategória, ami a Kresz szerint is lehet négykerekű. És a Kresz szerint a zárt karosszériás smk-ban kötelező a biztonsági öv használata. Ha van alapja a reklamációnak, akkor ezek azok.
"...tájékoztatom, hogy a "mopedauto", mint járműkategória nem létezik. A gyakorlatban ezen járművek négykerekű motorkerékpárok műszaki követelményeit elégítik ki, azonban konstrukciós jellemzőik miatt személygépkocsiként kell regisztráltatni /vizsgáztatni/ és ennek megfelelően személygépkocsi vezetésére érvényes jogosítvány kell a közlekedésben való részvételhez."
Ezzel szemben a KRESZ kimondja,:
Gépkocsi: olyan gépjármű, melynek négy vagy több kereke van; a négy kerekű motorkerékpár azonban nem gépkocsi. Személygépkocsi: személyszállítás céljára készült olyan gépkocsi, amelyben - a vezető ülését is beleértve - legfeljebb 9 állandó ülőhely van. Na ehhez mit szóltok?