Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bence60 Creative Commons License 2006.12.19 0 0 389

Sziasztok !

 

Én az alábbi EU-s jogszabályt találtam:

 

http://epa.oszk.hu/00800/00878/00051/pdf/hu00120014.pdf

 

 

2004/86/EK

 

Bármely országban megadott EK típusjóváhagyást az összes tagországnak el kell fogadnia.

Vagyis ha van EK típusjóváhagyásod arról, hogy a jármű L6e kategóriának megfelelő, akkor azt a nemzeti hatóság nem bírálhatja felül.

xeniah Creative Commons License 2006.12.19 0 0 388
vtibiv: szerintem a mopedautók L6e kategória (350 kg-ig, 4kW-ig, 45 km/h max. sebességgel) az idézett irányelv alapján.
Előzmény: vtibiv (357)
kovacsa76 Creative Commons License 2006.12.19 0 0 387
Köszi a választ Woodoo megprobáljuk a váltot megbütykölni

WOODOO megadnád a szélvédő gyártó kapcsolatod elérhetőségét ha nem prodléma ?
Előzmény: WooDoo (381)
xeniah Creative Commons License 2006.12.19 0 0 386
herchee: Nem, még nem. Az az igazság, hogy nekem nagyon úgy tűnik, hogy egykutya az egész, mindegy hova fordul az ember, de lehet, mégis meg kéne próbálni.
Szerintem akkor sem stimmel, hogy EU-ban vagyunk, és egyik országban személygépkocsi valami, a másikban meg nem az. BF azt mondta, hogy kártérítési pert indít(ott?) a magyar állam ellen, hogy nem hagyják kereskedni a mopedautókkal. EU-s szinten lehet, hogy lehetne vmit tenni. Kár hogy nem születtem jogásznak :(
Előzmény: herchee (384)
kovacsa76 Creative Commons License 2006.12.19 0 0 385
Bennem nem de bennük legszivesebben egy kést megtekerném:)
Előzmény: herchee (384)
herchee Creative Commons License 2006.12.19 0 0 384

xeniah: Te már kapcsolatba léptél az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériummal?

Szerintetek van értelme írni nekik?

Mi írtunk a GKM-nek, de ők automatikusan továbbadták a KFF-nek. (lásd lentebb leírtakat.)

Szerintem vmit lépni kellene ebben az ügyben mert nagyon úgy néz ki, hogy jövőre kizárólag személygépkocsinak fogják vizsgáztatni.

Várom a további ötleteket!

 

"Amennyiben felmerül, hogy nem megfelelõen értelmezték az adott jogszabályt kérjük, forduljon a felügyeletét ellátó szervhez, a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumhoz.

Amennyiben megítélése szerint az irányelvet nem megfelelõen ültették át a magyar jogszabályokba az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium Jogharmonizációs Osztályához fordulhat."

Bennetek nem mozdul meg valami ezeknek a mondatoknak az olvasása közben????

Előzmény: xeniah (382)
herchee Creative Commons License 2006.12.19 0 0 383
Az autójogásznak én is írtam kb. 3 hónapja, de azóta sem történt semmi. Még a levelemet sem tudtam visszakeresni. Ennyit erről, de a többiek azért még próbálkozzanak.
Előzmény: xeniah (382)
xeniah Creative Commons License 2006.12.19 0 0 382
Én próbálkoztam az Eu-vonalnál, hogy mit szólnak a kff állásfoglalásához, hogy megváltoztatva a kategóriát személygépkocsiként hajlandóak csak vizsgáztatni ezeket a mopedeket. Itt a válaszuk:
Az egyes gépjármûvek forgalomba állításának feltételei tagországonként nem teljes mértékben azonosak, az uniós irányelvek csak kereteket határoznak meg, a részletes feltételek meghatározása nemzeti hatáskörbe tartozik.




Az egyes tagállamok részletes szabályozásával kapcsolatban az illetékes ország nemzeti hatóságai tudnak felvilágosítással szolgálni.



Az EUvonal jogértelmezéssel kapcsolatos állásfoglalást nem adhat, arra a hatáskörrel rendelkezõ szerv, adott esetben a Közlekedési Fõfelügyelet jogosult. Amennyiben felmerül, hogy nem megfelelõen értelmezték az adott jogszabályt kérjük, forduljon a felügyeletét ellátó szervhez, a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumhoz.



Amennyiben megítélése szerint az irányelvet nem megfelelõen ültették át a magyar jogszabályokba az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium Jogharmonizációs Osztályához fordulhat.


Igazságügyi és Rendészeti Minisztériumhoz

Európai Uniós Jogi Fõosztály/ Jogharmonizációs Osztály

1055 Kossuth Lajos tér 4.

Tel.: 441-3003

E-mail: ugyfelszolgalat@irm.gov.hu


Ja, egyébként kérdeztem az autójogászt is (totalcar.hu), mert hát őneki értenie kellene hozzá, de nem is reagált a levelemre. Próbálkozzatok ti is, hátha akkor utánanéz a dolgoknak, ha többen rákérdeznek.
Előzmény: herchee (376)
WooDoo Creative Commons License 2006.12.18 0 0 381

kovacsa76:

Ha azért ugrik ki a váltó, mert túl könnyen jár a váltókar, talán segít, ha kicsit meghúzod a váltókar tengelyén az anyát. Ha esetleg nem önzáró az anya, akkor cseréld ki, és tegyél alá még egy rugós alátátet is. Ha kicsit szorul a kar, lehet hogy a helyén marad, az enyém az biztos nem rázódik ki:)

linhof Creative Commons License 2006.12.18 0 0 380
Most találtam rá erre az oldalra. Tisztelettel érdeklödnék hogy létezik e 50ccm körüli
2 vagy 4ütemü mopedauto, vagy esetleg elektromos. Milyen márkanéven.
Számomra az 50km elegendö lenne 1 személyel. az esetlegesen olcsobb ár fontossabb.
kocsim van de közeli munka végzésre a kocsi használatot szeretném kiváltani.
Köszönettel a válaszért: linhof@index.hu


WooDoo Creative Commons License 2006.12.18 0 0 379

Az enyémnek is rettenetes a váltója, alig bírom berakni sebességbe. Főleg hátramenethez kell feszegetnem, már le is törtem a bowden megtámasztó fület. Minden mopedautónál van valamilyen reteszelése a váltókarnak, van amelyiknél egy kis kallantyút kell felhúzni, van amelyiknél lefele v, oldalra kell nyomni a kart, de a JDM-nél semmi ilyet nem találtam.

Amíg gurul a kocsi, addig nem szabad váltani, mert tönkreteszed a váltót.

Most kaptam egy Aixam 400-ast, meg egy Microcar Virgot, ha azokat rendberaktam, utána szétszedem a JDM-et is, akkor lehet okosabb leszek váltó ügyben.

 

 

Előzmény: kovacsa76 (374)
ghost69 Creative Commons License 2006.12.18 0 0 378

Urak  a helyzet  fokozódik

nincs megoldás  népszavazást kell kezdeményezni

erről a fontos, és  egész országot érintő  nagy horderejű kérdésről

>>legyenek a Brumik  autók    vagy  maradjanak  moped

 

francba  ez a jogbizonytalanság már nagyon unom

kovacsa76 Creative Commons License 2006.12.18 0 0 377
A JDM tankja szerintem 10l-es
Előzmény: herchee (376)
herchee Creative Commons License 2006.12.18 0 0 376

Helló mindenki! Ma úgy hozta a sors hogy a győri közlekedés felügyeleten volt dolgom, és ez ügyben pont a legilletékesebb emberrel sikerült beszélgetnem.

A KFF álláspontja változatlan mopedautó ügyben. Ugyanaz a maszlag, a vámtarifaszámra, hivatkozva személygépkocsinak vizsgáztatják. Saját szememmel láttam, hogy már vizsgáznak is ilyen kis autókat. De mikor elmondtam az itt olvasott dolgokat, bírósági tárgyalások stb. az illetőnek, rázta a kezét mint a macska, hogy igazából ők sincsenek teljesen tisztában a dolgokkal.

Szerintetek kihez lehetne fordulni UNIO-s szinten ebben az ügyben?! Hogyan lehetne felrázni kicsi országunk maradi KFF-es nagykutyáit és azokat akik a törvényeket hozzák, hogy lépjenek ez ügyben, ha már egyszer beléptünk abba a nagy ÚNIJÓBA!!

 

Más: Tudja valaki, hogy hány literes a JDM tankja? :-)))

kovacsa76 Creative Commons License 2006.12.18 0 0 375
köszi a válasz csak a bontott üvegért 80000 kérnek ezért gondolkodtam
az utángyártotton
Akkor van kapcsolatod?
Előzmény: WooDoo (373)
kovacsa76 Creative Commons License 2006.12.18 0 0 374
Szia WOODOO

Egy kérdésem lenne JDM-mel kapcs. miért lehet az hogy gyorsulás után elengedem
a gázt és kidobja sebességböl és meg kell állni utána ujra sebességbe kell rakni?
kösz a választ elöre is
WooDoo Creative Commons License 2006.12.18 0 0 373
Próbálj meg inkább bontottat szerezni, az utángyártottal lehet valami gond, mert aki árulta nem volt hajlandó beépíteni.
Előzmény: kovacsa76 (372)
kovacsa76 Creative Commons License 2006.12.18 0 0 372
Sziasztok

Segitsetek nekem légyszi azt hallotam hogy Cornán van valaki aki gyárt szélvédőt
hallot valaki rola vagy másról aki csinál nekem egy JDM szélvédöt?Hatudtok segiteni
nagyon megkösznném.
Most más a minap beszéltem egy rendőr barátommal és ki van nekik adva(fejér megyében)hogy vadásszák a mopedeket de nem azért hogy büntessenek hanem hogy összeírják hány van. Szerintem ez azért van hogy az államnak megéri-e változtatni vagy ugy jó ahogy van ez a helyzet.
viti2 Creative Commons License 2006.12.17 0 0 371

rokonomé igazából.

Ő azért akarja eladni mert úgy alakult,hogy hosszabb útakra kell utaznia.Kevés erre a távra az 50.

Én szerintem a javítás nem lett rossz.Ilyen javításnak kb.5-8évet ki kell bírni.

Előzmény: WooDoo (370)
WooDoo Creative Commons License 2006.12.17 0 0 370

viti2:

A legfiatalabb járgányom 4 éves volt, de a váz acél részei már azon is rozsdásak voltak. Gyárilag egy réteg sima fekete akrilfesték van a vázon, 1-2 év és a só lemarja. A JDM alvázán galvanizálás nyomait láttam, de a sónak az sem ál ellen sokáig. A Chatenet Mediában azt utálom, hogy nem lehet tökéletesen javítani. Az új lemez ugyan nem rozsdásodik, de a hegesztéseknél kiég a szén az acélból, és ott könnyen belekap a rozsda. Elég sok energiát feccöltél a kocsidba, miért adod el?

 

Előzmény: viti2 (369)
viti2 Creative Commons License 2006.12.17 0 0 369
Szerintem igen.

1.5-ös lemezből + 40*40-es harmata.

Minden trutyi rész ki lett javítva.(küszöb,hátsó kereszt merevítő stb..)

A fogyasztása ennek 3.5 körül van.

Kapott rendesen alváz és üregvédelmet.

Nem tudom ezeket a gyár nem kezeli le?

Nagyon odavolt.

Minden javítási fázist le fotóztam.

Előzmény: WooDoo (368)
WooDoo Creative Commons License 2006.12.17 0 0 368

Jobban megcsináltad mint a gyár? Ha télen is járnak egy Mediával, 3-4 év alatt teljesen szét tud rohadni az alváza. A Chatanetek fogyasztását is sokallom, volt több is, és mindegyik 4,5-5 litert evett, pedig nem mentek gyorsabban mint pl. az Ambra, ami "csak" 3,5 liter fogyaszt.

Előzmény: viti2 (367)
viti2 Creative Commons License 2006.12.17 0 0 367

Gondolom az alváz hibáira gondolsz.

Én ezt megcsináltam.

Amúgy más hiba nem volt vele.

Előzmény: WooDoo (366)
WooDoo Creative Commons License 2006.12.17 0 0 366

Nekem is volt egy ilyen gyönyörű járgányom, csak az metálkék volt.

A fiam nagyon kedvelte, de én alig vártam hogy valaki megszabadítson tőle.

SOHA TÖBBÉ NEM VESZEK CHATANET MEDIAT V. BAROODERT!

 

Előzmény: viti2 (365)
viti2 Creative Commons License 2006.12.15 0 0 365
vtibiv Creative Commons License 2006.12.14 0 0 364
Van egy ötletem.
Kellene kérned még egy állásfoglalást, de most egy 50 köbcentis kétüteművel szerelt, ugyanilyen járgányról, mert léteznek, csak nálunk ritka.
Ha arra mást válaszolnak, azzal pofára lehet ejteni őket.
Előzmény: vtibiv (362)
Degeczi Creative Commons License 2006.12.14 0 0 363
"segédmotoros kerékpár kategória, ami a Kresz szerint is lehet négykerekű"

max 50 köbcentivel, igen
Előzmény: vtibiv (362)
vtibiv Creative Commons License 2006.12.14 0 0 362
Viszont ami nem gépjármű, az nem lehet gépkocsi!
A KF az ilyen maszlagok helyett mutathatna valami jogszabályt, ami ezt az állításukat alátámasztja.
Egyetlen olyan törvény vagy jogszabály sincs, ami az ún. konstrukciós jellemzőkről tenne említést.
A "mopedauto" járműkategória valóban nem létezik, csak a segédmotoros kerékpár kategória, ami a Kresz szerint is lehet négykerekű. És a Kresz szerint a zárt karosszériás smk-ban kötelező a biztonsági öv használata.
Ha van alapja a reklamációnak, akkor ezek azok.
Előzmény: herchee (361)
herchee Creative Commons License 2006.12.14 0 0 361

Ez még az előbbiből lemaradt.

 

"...tájékoztatom, hogy a "mopedauto", mint járműkategória nem létezik. A gyakorlatban ezen járművek négykerekű motorkerékpárok műszaki követelményeit elégítik ki, azonban konstrukciós jellemzőik miatt személygépkocsiként kell regisztráltatni /vizsgáztatni/ és ennek megfelelően személygépkocsi vezetésére érvényes jogosítvány kell a közlekedésben való részvételhez."

 

Ezzel szemben a KRESZ kimondja,:

Gépkocsi: olyan gépjármű, melynek négy vagy több kereke van; a négy kerekű motorkerékpár azonban nem gépkocsi.
Személygépkocsi: személyszállítás céljára készült olyan gépkocsi, amelyben - a vezető ülését is beleértve - legfeljebb 9 állandó ülőhely van.
Na ehhez mit szóltok?

herchee Creative Commons License 2006.12.14 0 0 360

MIzújs mindenki??? Jön a Karácsony? Két napja nem ír senki semmit.

 

Tegnapelőtt megkerestük a GKM-et emilben. A levelünket továbbították a KFF-nek.

Onnan ma kaptunk választ, ami szerint a mi kis brumink személygépkocsi!!!

A dolog még folytatódik, mert visszadobtuk a labdát nekik a Könnyű négykerekű tricikli fogalommal kapcsolatban.

A fejleményekről majd még írok!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!