Most hívtam fel neked a szerelőmet és ő azt mondta, hogy ha csak az egyik nem megy akkor dugulás, ha viszont egyik sem műkszik akkor a motorja pukkant meg.
Lehet, hogy hülye kérdés, de ugye hosszan húzod meg a mosónak a karját? :-) ...csak azért, mert itt úgy van, ha röviden húzod akkor csak az ablakra nyomja a dzsúszt, ha hosszan, akkor a lámpára is!
semmi tünet. csak éga lámpa. Pénteken megyek kiolvasatni. Nem mentem vele sokat azóta de amigigen a fogyasztas nem nőt semit. Állíólag attól is kiakadhat ta túltöltöd a tankot.
Viszont nem megy a lámpák ablakmosója. Tippek ? a kocsi nem garanciális, ausztriából vette, és 2001 es.
Mióta ég a visszajelző? Érezni vmi változást rajta? Mármint az autón?
Tudom sokminden lehet, de pl nekem akkor égett amikor kipurcant a hőgombám...akkor az volt a tapasztalatom, hogy többet fogyasztott, mert szívatóval ment, ugyanis állandóan úgy érezte, hogy hideg a motor.
Illetve akkor gyulladt még ki, mikor kiégett a gyújtótrafóm (először a 3-mas, majd az 1-es). Mondjuk azt azért észre lehet venni, ugyanis elég lomha és büdi az autó 3 hengerrel... ;-)
most vettem kárpittisztítót a tecsóba, az ultra 250 ft a 1750 a vanish. spriccolós majd dörzsölős. Az ultrát vettem, a szőnyegen faszáúl müxik; hétvégén kipróbáloma kocsin. mostanában ég a motorelektonika lámpa, pénteken megnézetem miért.
Csak most kapcsolódok be/vissza a "beszélgetésbe"... :-)
Nekem is tüsszentős van benne egy hks ssqv. Még soha nem volt gondom vele...sem a motor nem nyíg miatta és még a katalizátorom sem látta kárát! Pedig lassan 2és fél éve benne van! Sőt, én csak a jó tulajdonságairól tudok ódákat zengeni... :-)
Szerintem ezzel is úgy van, mint a legtöbb "tuning", vagy más szempontból beépített alkatrésszel, hogy, ha minőségi, akkor nem okoz kárt; sőt segíti a működést.
Nekem is volt haverom aki vmi gagyi kókányolt sz@rt tett bele amit bov néven adtak el neki és állandóan hibajeleket küldött neki a compi.
Szerintem minőségit/márkásat kell venni, ezen nem éri meg spórolni! Ez persze az én véleményem! Nem kötelező egyet érteni velem!
A BOV (Blow Off Valve) magyarul lefujoszelep. Ez a cucc hivatott gazelvetelkor elengedni a felesleges levegot. A felesleges levego a kovetkezobol adodik. A turbo kompresszora allitja elo a nyomast, preseli a levegot a motorba. Viszont amikor valtasz (vagy csak elveszed a gazt), akkor a pillangoszelep zar. Innentol kezdve viszont csak a pillangoszelepig tolti meg a turbo a helyet, es nincs mi elnyelje, igy "felgyulemlik" a levego nyomasa, es egy szint utan nem kepes tovabb preselni, igy sokkhatas eri a turbo kompresszorlapatjait, hisz porogne, de mar nem tud levegot preselni a megtelt reszbe. Ez nem igazan tesz jot a turbonak. A masik rossz hatas meg az, hogy eroszakosan le is lassitja a lapat porgeset.
Itt jon a kepbe a BOV. Ez egy vakumvezerelt szelep. Fizikai felepitese a kovetkezo: Van a szelephaz, azon belul van a szelep, aki rendelkezik egy rugos elofeszitessel is. A szelep aljat a rendszer nyomasa nyomna felfele, de a szelep masik oldalan is van egy vakumpocs, ott is megkapja ugyanazt a nyomast. Tehat a szelep zarva marad, hiszen ugyanaz a nyomas nyomja alulrol is es felulrol is. Viszont a felso vakumpocs a pillangoszelep utanrol kapja a nyomast. Ez azt jelenti, hogy amig a pillangoszelep nyitva van, ugyanaz a nyomas a BOV-on alul-felul. Viszont amikor bezar a pillangoszelep, akkor a piilangoszelep elott nyomas van (a turbo meg porog), utana viszont vakuum. Mivel innen kapja a BOV a plusz nyomast, ezert most az a felallas, hogy alulrol tolja a szelepet a nyomas, felulrol viszont mar vakumot kap, ami szivja. Igy a BOV szelep-e felfele mozdul, es kiszokik az alatta levo nyomas."
Ezt nem teljesen értem. Ha váltani akarsz, elengeded a pedállt. A turbó még forog ezerrel, és hiába nem nyomod a gázt, azért még a turbó forog és szívja a levegőt. Ezt a levegőt engeded el, mert a pill szelep zárva van, nem tudja nyomni a levegőt. Ez megmért levegő. Namost ha ezt a szabadba engeded, akkor a rendszer nem érzi, és add hozzá megfelelő benzinmennyiséget, tehát bedúsul. Ha visszavezeted a turbó elé, akkor esetleg ez forgásban tarthatja a turbinát a váltás ideje alatt, ezért kisebb lehet a turbólyuk. Hol tévedek?
Nem, káros. akkor engeded el, amikor nem állsz a gázon. Tehát nem dúsul semmi. A recirkulációsnak az a lényege, hogy az új turbók nyomását a szálított levegőmennyiséhez hangolják elsősorban ellenben a régiekkel, ahol a kiáramló kipufogógáz volt az első meghatározó tényező. Tehát ha simán elengeded, akkor a vezérlő úgy tudja, hogy a levegő a rendszerben van, mert utána már nincs mérési pont. Ha a szonda elé vezeted vissza, akkor gázelvételnél nem lassítja a felgyülemlő levegő a turbót, és a már megmért levegőmennyiség is a rendszerben marad. Így magasabb nyomással (akár 40-50% is lehet) vágsz neki a következő sebességi fokozatnak. Valóban nem a turbólyukat tünteti el, vagyis nem a klasszikusat. Amikor ugyanis rálépsz a gázra alapjraton, akkor semmi változás nem lesz a rendszerben. Amikor sebességváltás után újra odalépsz neki, akkor az az idegesító fél másodperc eltűnik... Ez akár egy másodpercet is jelenthet 100-ig.
Miért lehet vele eltüntetni a turbólyukat? Szerintem még nagyobb lyuk lesz tőle, mert egy csomó levegőt elengedsz. Ha jól tudom, régebben ezt az elengedett levegőt egy tartályban összegyűjtötték, és visszaengedték később a rendszerbe. A rallyban láttam ilyet. És mit csinállsz a katalizátorral, hogy a túldúsult benzin miatt ne égjen ki? És a motorirányítóval? Szerencséd van ha nem világít a lámpa, de szerintem káros az autónak ha elengeded a szabadba a nyomást.
fekete amagyaris fekete volt, de a magya üléskárpitja tán még jobb állapotban is volt. Tényleg szép volt, nem néztem volna ki belőle 125 ezret. Te hogyan tisztitod azt a fehár kárpitot mert az cefet kényes.
És mi értelme egy olyan bovnak ami visszavezeti a túlnyomást ? Akkor nem egyszerübbegyszerüen elhagyni a szelepet ? Vagy akkor engedi vissza amikor mégnem épült fela turbó nyomás és a lyuk kitöltésésr szolgál ?
Amugy szerintem az enyémbe is azért kerül t BOV merta gyári DV megment. Ott van a csomagtartóban, meg van repedve.
A chip-peléssel megemelték a turbonyomásodat igaz?.Sztem ezt már nem túlzottan bírja a gyári kaki szelep membránja, és ezért tüsszent. /chippelés előtt ugye nem volt hagja?/
Nekem csak ritkán sikerült tüsszögtetnem anno a bosch szelepem /amikor még nem volt bov-om/; akkor mondta a szerelőm, hogy kezd gyengülni a gumi membránom, és közeleg a csere ideje...ne érts félre nem akarok vészmadár lenni!
Amúgy, ha elromlik azt érezni fogod, ugyanis elkezd rángatni, illetve elengedi a nyomást.
A bov ellenben mindíg tüsszög, feltéve, ha nyitott és nem olyan, mint a forge által gyártott popp off szelepek illetve egyébb zárt rendszerű szelepek.
Ne aggódj! Még 1x mondom, hogy nem akarom a falra festeni az ördögöt. Még tök új az autód és még bőven bírnia kell a szelepnek, de sztem lassan érdemes lenne gondolkodnod egy BOV beszerzésében, akár nyitott, akár zárt.
Isten ments, amúgy meg a világért sem szeretnélek rábeszélni!
De, maximálisan helyt adok az észrevételnek! :-) DV, azaz Diverter Valve a gyári helyes elnevezése. De asszem abban mindenki egyet ért velem, hogy egy kalap sz@ar és, hogy nem árt kiváltani egy komolyabb BOV-val, pláne, ha az embör fia teljesítmény emelésen töri a fejét! :-)
Nem, még sose volt lambda szonda problémám, pedig már lassan három éve élek eggyütt szeretetben négykerekű kedvencemmel...kopp-kopp-kopp-lekopogom a fa fejemen. ;-)
/Nem is beszélve a nyitott változat mókás tüsszentő hangjáról! :-)/
Na, ezzel a mondattal kellemes pillanatokat szereztél!! -:)) Ma csippelték az autót, és ma hallottam elõször "ezt a mókás tüsszentõ hangot"-:)), persze lehet, hogy véletlen.
Mik a tünetek, ha elromlik, és mik a következmények? Kösz,
Teljesen jogos és helytálló a kérdés! Mind az OI-ből, mind az OII-ből készült RS-ben és az egyébb VAG-os 1.8T-kben van gyári BOV; egy u.n. bosch-szelep, csak borzalmasan sz@r minőségű és megbízhatatlan /egy kicsi fekete műanyag szelep egy ótvar gumi membránnal/. Egyetlen, ami mellette szól, hogy ezáltal a gyár nagyon olcsón megússza ezt a kérdést!
Mellesleg megbízhatatlan működésük fejében, még hamar tönkre is mennek és amennyire én tudom egy ilyen vacak cseréje kb 10e huf + munkadíj.
Tehát egy szó, mint száz! Mindenképpen megéri beszerezni egy tisztességes BOV-ot; egyszeri nagyobb beruházás, de hosszútávon megtérül! Arról nem is beszélve, hogy szinte teljesen el lehet vele tüntetni a turbólyukat! /Nem is beszélve a nyitott változat mókás tüsszentő hangjáról! :-)/
balu, ez a bizonyos lefújó szelep (BOV, Blow off Valve, Popp off Valve, stb..) csak az I. szériában nincs benne gyárilag, vagy a II-ben sem? Nekem úgy tûnik, hogy az enyémben (II) van. szili meg azt írta, hogy õ tetetett bele. Vagy a gyári annyira gagyi, azért kell bele másik? Kösz.
Sztem halgass meg minél több véleményt! Remélem a többiek is segítőkésznek bizonyulnak majd! :-)
Én egy2002-es évvégi gyártású 2003-mas forgalomba helyezésű OI RS tulajdonosa vagyok.
Mindenek előtt kérd meg a tulajt, hogy vigyen el egy körre! Ha hideg motornál belecsap a lecsóba, illetve hajtás után azonnal leállítja akkor felejtsd el, mert akkor mindíg is így használta és ez igencsak árt egy turbós autónak. (bemelegítés, lehűtés...inkább sz@rni a katalizátorra)
Véleményem szerint egy jól karban tartott, hangsúlyozom JÓL KARBAN TARTOTT 120-130e-s RS simán lehet jó vétel. Bár nagyjából ekkortájt már érdemes lecserélni a vezérműszíjat és a szíjfeszítő görgőt!
Használt autó esetében /pláne, ha turbós/ érdemes egy olajcserét, illetve összes szűrő cserét elvégezni.
A karbantartások díjaihoz azért nem akarok konkrétumot írni, mert szerelőnként változik! Ha megveszed az autót és pest környéki vagy tudok hozzá jó szerelőt ajánlani aki nagyon korrektül és a körülményekhez képest olcsón dolgozik! (ja és mellesleg neki is skodája van, tehát a szívén viseli a márka híveit)
A szervízperiódusokra 15ezrenként kell számítani. Olajcsere periódusa használattól függő. Én inkább 10ezrenként cserélem, biztos ami zicher!
Az alkatrészek kopását nagyban befolyásolja az addigi használat mértéke és foka.
Az évjáratról, meg annyit, hogy mint minden nagyteljesítményű turbós autónál: érdemes fiatalabbat és kevesebb km-t futottat venni!
Sztem, ha végülis megveszed az RS-t akkor egy nagyon jó és sokoldalú sportos és szép autót nyersz vele, ami után nem köpködnek az emberek! Ja és mellesleg rengeteg Mercis, BMW-s és Audis arcára fagyaszthatod oda a bárgyú vigyort! ;-)
Egy plusz jótanács! Ha az előző tulaj nem tett bele akkor tetessél bele egy lefújó szelepet (BOV, Blow off Valve, Popp off Valve, stb..)! Ha majd ott leszel akkor majd szívesen segítek én is, de sztem más is, hogy milyet válassz!
Tanácsot kérnék tőletek: Tervezem hogy a közeljövőben Oct I RS-t vásárolok. Ezzel kapcsolatban lenne néhány kérdésem: 1. Mire figyeljek a szokásos dolgokon kívűl ? Gondolok arra hogy ez turbós autó. 2. Érdemes 120-130e km-t futott példányt megvenni ? 3. Milyen költségekkel kell számolnom ? Gondolok itt olajcsere, különféle folyadékok cseréje, alkatrészek kopása, csereperiódusok.
Jelenleg 3m körüli áron gondolkodom, de ilyen áron csak 2001-es évjáratuakat lehet kapni. Valószínűleg jobban megérné 3,5m -t rászánni és 2003-2004-est venni...