jarkoj: Kifizetted az első feljelentést, vagy folyamatban van az ügyed, esetleg kaptál valamilyen végzést? Tényleg jó lenne összefogni, csak kéne valaki, aki összefogná a csapatot.
Engem már másodjára jelentettek fel ,elsőre nekem is 18Eft , de most megint ez már dúrva 50Eft .Indoklás két éven belül ismét elkaptak.Lassan kész ráfizetés lesz.Nem kel valakinek olcsón egy Ambra?
Kb. 2 hónapig nyugi van, én is 2 hónap után kaptam meg a határozatot, amiben 18ezerre büntettek. Ha megkapod, akkor már csak 8 napod van a fellebbezés benyújtásáig, amit be kell tartani, különben buktad. Nekem 2 feljelentésem volt, 1 hét eltéréssel, amit végülis egybecsatoltak, és jelenleg ez az ügyem van folyamatban. Még ott tartunk, hogy fellebbeztem (asszem karácsony előtti héten), aztán várom, mi lesz a fejlemény. A fellebbezésben én a Köhémre hivatkoztam, szerintem annak elégnek kell lenni, mert egy rendeletet nem írhat felül egy kpm-es állásfoglalás. Engem egyébként simán továbbengedtek mind2 alkalommal, sőt az első még szabadkozott is, hogy higgyem el, nem kötözködni akarnak, de nekik ki van adva, hogy fel kell lépni az ilyen járgányok ellen. Merrefelé kaptak el egyébként?
Ma megállítottak a rendőrök, örültek nekem mert ilyet még nem fogtak!
Az első kérdés. Hány ccm? Mondom, hogy 525. Ez már akkor nem smkp!
Hivatkozok a KöHÉM-re, keresik az autóban, de nincs nekik. Telefonálnak de ott sincs. Rendes vagyok adok nekik egyet, mert ugye nálam a brumiban van.
Már ott elakadnak, hogy nem tudják mi az a külső gyújtású motor. Telefon vkinek, de ő sem tudja. Kisegítem őket, elmondom mi az. Hümmögés, további olvasás. Újabb telefon a KPM-nek. Ott persze azt mondják, hogy szgk-i. Hallom a telefonból kiszürődő hangot: FELJELENTENI!
A rendőrt egyébként majdnem sikerült meggyőzni, mert szerinte is kevés szgk-nak, de hát ez van, a KPM az úr kicsi hazánkban.
Szerintetek igaza volt a Zsé-nek abban, hogy nem is mehettem volna tovább, hanem traileren vihettem volna csak el a brumit?! De mivel itt az évvége továbbengedtek, de azt monták ne használjam, mert ahányszor találkozunk feljelentenek.
Mi a teendőm a feljelentéssel kapcsolatban? Gyakorlott feljelentettek segítsetek.
Na végig olvastam az egész forumot :) Hát nem tudom kétejeim támadtak egy biztos a jan1 megvárom hogy mi lesz mert ha ugyjárok ezzel is mint a sulival hogy beiratkozok fizetek egy jelentéktelen tandijat és jár minden kedvezmény(erre mire rászánom magam és belevágok)2007 márc.-tól eltörli a kormány a diákkedvezményeket. Na most ha vennék egy ilyet jan 1 előtt lehet elsejétől meg rendszám műszaki zöldkáűrtya meg minden kellene rájuk. Kicsit az autok állapota szomoritott el amit irtatok milyeneket árultak na meg a tisztázatlan jogszabály ami kb a forum 50%-át öleli fel tehát elég durva a helyzet. Számomra az lenne a lényeg ha veszek ilyen járgányt x összegért akkor 4évig legalább ne változtassanak a jogszabályokon mert ha rendszám kerül rá stb egy csomo uj költség akkor kinek fogom évekmulva eladni a járgányt Sajna nem sok Bp hozzászólást olvastam, szerintem egyetsem :) Még egy kérdés láttam 400 500 és 550 jelzésű Aixemeket. cm3 ugynannyi ez csak simán tipusjelzés? Képről találtam egy korrekt kinézetű 2003-as zöldet a használautón az nem néz ki rosszul de az JDM ha jolveszem ki az irásokból akkor a twingo szerű 400-as a legjobb vétel (elméletileg) Ja és ne járjak két személlyel..... Azért a kedvem nem vette el a sok leirás.... Csak csábitó hogy nincs átirási költség egy olcsó a bizti és nem kajál sokat :) Dizel párti vagyok volt már jó pár. :) Ha már itt tartunk én jártam anno un. biodolgokkal esetleg ezek az ipari motorok elmennének vele?? MErt ha igen akkor nem érdekel semmilyen jogszabály meg ilyenek rohanok venni :)
Üdvözlet mindenkinek most kapcsolodtam be a forumba,ha lehet én is kérnék egy pédányt e-mailba. lacesz67@freemail.hu Elöre is köszi. Egyébként én már több mint 1éve használok egy Chatenet Stellát kisseb nagyobb rendöri figyelmeztetés mellett, de még semmi komoly intézkedés nem volt, szerencsére.
Köszönöm válaszod. Természetesen nem ujba ülnék :) A tulajdonost jelentik fel vagy a gépjármű vezetőjét? Mert ha a tulajt akkor másnevére veszi az ember inkább :) Másik kérdésem mivel igazolom hogy enyém a moped? Csak az adásvételi szerződéssel? Bocsi a hülye kérdésekért de eddig az összes autom motorom rendszámos volt és mindegyikhez volt forgalmi engedély de ha jol olvasgatom ezekhez nincs. konkrétan a motorhoz van alkatrész? pl gyűrű dugó A kérdés lényege az alkatrész ellátás megoldott-e? A generátor mágneses mint a speed motorokban vagy olyan mint a kocsikban?
Mivel kérdéseid más embert is érdekelhetnek , mopedauto beszerzés ügybe -feltéve ha a jogszabályi háttér egy értelművé válna, megpróbálok sorba válaszolni. Ha visszalapozol ezeket a válaszokat itt megtalálod. - a témát többszörösen és többen körbejártuk. Ne legyen igazam,de ugy tűnik hogy 2007.ben sem a Brummi autók fogják uralni a magyar utakat. Jelenleg nem cél a mopedautók futását Magyarországon törvényesen rendezni, ezzel közvetve az elterjedést segítenék elő. Ettől nagytudásu Barna művész úr óv meg bennünket aki minisztériumi dohánnyal államtitkárkodik a közjóért.
Amíg ez a tag ott növeszti a seggét, mopedautó ügyben sz.v.sz nem lesz változás. mivel neki kéne kidolgozni vagy pecsételni a tvénymódostást. Többek közt ő az aki kivont karddal őrködik az eddigi jól bevált zaccos szisztémán. Ami a 2006.-os eseménydús évben bátor rendőreink működése nyomán sok sok szép feljelentést eredményezett. Helyenként vadászatot rendeznek mopedautókra.Máshol egész normálisan állnak a kérdéshez. Az eddigi fejlemények alapján rendőrség sajnos annyit tesz mit ügyészség. Nincs különbség. Jelenlegi helyzet szerint előbb utóbb minden mopedautós a bíróságon köt ki.Csak idő függvénye mikor következik be a nagy esemény. A bírói itéletek -eddig a mopedautósok mellett szóltak.Sok még a nem lezárt ügy. Világos új jogszabályi háttérre lenne szükség,valamint az idevágó kresz szabályoknak mint Eu tagországnak-a megjelent új eszközökhöz igazítása. A mopedautók általában 40 és 60 közt tudnak haladni. Gyorsabban is képes menni de ezt nem kell reklámozni.A fogyasztás ez esetben nem 2,5 l/100km lesz. A biztosító a kötelező alapján fizet a károsultnak.Jellemzően nem a sebességgel foglalkoznak hanem a kresz alapján a vétkességet nézik. Amiről hallhattál az fiatalok tuningolt mopedautóiról szólhatott és jellemzően nyugateuropai esetek.Itthon egész más a pálya. 4 ütemű diesel. Biztos rábeszéltelek és veszel egyet, gondolom nem újba ülnél,ez esetben a szűrőt cserélni kell. Utána ami rendszeres kiadás a vario szíj cseréje, gázolaj.
Én úgy tudom, hogy segédmotoros kerékpárral ingyen lehet. De amíg rendszám nem kell rá, addig amúgy is viszonylag nehezen küldi ki a levelet neked fénykép alapján a centrum kht.
Elkezdtem keresgetni valami olyan járművet aminek a fenntartási költsége nem sok és keveset fogyaszt, és ez a moped lenne (anyagilag) Jogsim van mindenre de ahogy olvasgatom a jogszabályi háttér elég kesze kusza. Nekem csak városi használatra kellene meloba járni meg mikor bevásárolok bedobálni hátra a cuccokat. Találtam is olyat amire azt mondom megvenném de ha rendszeresen kellene biróságra járnom akkor inkább várnék arra hogy letisztázodjon az ügy. Esetlegesen várható hogy a 2007-es évben végre a hatóságok düllőre jutnak a dologgal kapcsolatban? Még egy dolog konkrétan mennyit mennek a mopedek csak azért kérdezem mert én pesten szeretném használni és itt mint tudjuk nem 50-el közlekednek :(
Nem is tudom hol olvastam ha több mint 45km/h töröd össze akkor nemfizet a biztosító ez mennyire van igy? Van olyan aki kicsiny fövárosunkban használja a mopedet. Ebben az a legcsábitóbb hogy nem fizetek 70e biztit zöldkarit vizsgát stb..... Havi fenntartási költség elég csekélynek mutatkozik. Még egy elég sokban 19.000-31.000Km van ez nem kevés mondjuk 2000től nézegettem őket. Még egy a motor dizel ugyebár 4ütemű dizel? Olajat mennyi időnként kell cserélni ha kell mert ilyeneket nem tudok (tudom nem nagy költség egy csere csak kérdezem) alkatrész van hozzájuk? Gondolok ilyen minden naposkra levegőszűrő termosztát stb. Esetleg melyik az a tipus amihez jobban van alkatrész... én napi 40km mászkálnékvele kb...
Előre is köszönöm a válaszokat vagy a gondolatmeneteket :)
A Tüv-tanulmánynak még kb. a negyedéig jutottam. Azt nem tudom, hogy a végén a táblázat minek alapján sorol át l7e kategóriába egyes mopedautókat, mert az EU-s direktívára hivatkozik, ami alapján l6e kategóriának kéne lenniük. Az enyém (Microcar) maradt l6e. Eddig végülis arról ír, hogy milyen hatása van a tuningolásnak (környezetszennyezés, nagyobb zajkibocsátás stb.) Meg azt mondja, hogy ha például balesetnél kiderül, hogy hozzápiszkáltak a motorhoz, (gyorsabban ment a megengedettnél) akkor a biztosító nem köteles fizetni, merthogy őnála max. 45 km/h-val menő járgányra fizették a biztosítást. A babrálást megelőzendő azt a javaslatot teszi, hogy rendszeres műszaki ellenőrzésen kellene átesniük a mopedeknek, különösen a négykerekűeknek 2évenként. A rendszámról úgy emlékszem, valami olyasmit olvastam (máshol), hogy EU-s követelmény a segédmotorok rendszámozása, de hazánk 2 év haladékot kért az átálláshoz.
Vegyél 3 kerekű mopedautót, érdekes módon azokat nem állítják meg a rendőrök, pedig zárt a karosszériájuk, és a kezelőszervek (kormány a gáz és fékpedál) is olyanok mit a személygépkocsikban:)
A Totalcar-os cikk hatására kerestem meg a forumotokat. Más "ügyben" (kit car), de mi is hasonló szívatásban részesülünk a minisztériumoktól, a kormánytól, mint ti. (Oldalaink, ha valaki belepillantana a kit car ügyekbe: www.kck.hu - ez az egyesületünk oldala, a www.kitcar.hu - ez meg a saját oldalam.)
A lényeg - miért nem fogtok össze?
Mi alapitottunk egy országos egyesületet, nekiálltunk nyomulni, és tavaly már annyit sikerült elérnünk, hogy a Gazdasági Minisztérium 2005 szeptemberében módosította a 6/1990-es KöHÉM-et, amelyik a módosítás elött Európában egyedülálló módon kategorikusan megtiltott mindenféle gépjármü-összeépítést. Nos, azóta - legalábbis müszaki oldalról nézve a dolgokat - lehet kit car-t épiteni. Most a regadó az, ami anyagilag teszi lehetetlenné a dolgokat. De lobbizni kezdtünk regadó ügyben is.
Irtunk az összes országgyülési képviselönek, a kulcsminisztereknek, a miniszterelnöknek ebben az ügyben, és lobbizunk, ahol csak tudunk. Nem akarom elkiabálni, de talán sikerül elérni valamit - a jelek szerint nem minden politikusnak, hatósági embernek szállt el a józan esze. (Most egy átlagos kit car reg.adója olyan másfél millió forint lenne. Ennyit kellene fizetni egy olyan autó után, amit több éves melóval magunk épitünk össze. Hm... Az épités költségei mellett ekkora adót a kit car-osok döntö többsége nem tud kifizetni - és különben is: ez most már elvi kérdés!)
Ahogy a kit car-ügy, úgy szerintem a "moped-autó" ügy is szinte kizárólag politikai, és csak érintöleg szakmai ügy. A Barna Péteren, és föosztályán keresztül ennek a dolognak a megoldása nem fog menni. Pedig ha belegondolok, óriási hasznai lennének az ilyen jármüvek terjedése támogatásának, föleg a nagyvárosokban. De csak akkor, ha nem csupán az adóbevételek számítanának, hanem pl. a környezet védelme, a parkolási gondok kezelése, stb. Ezek persze nem közvetlen forintok... Mert a közvetlen forintok az autó-kereskedök lobbija zsebébek, a reg.adó bevételen, az üzemanyag jövedéki adóján, stb. keresztül jelenik meg, és MA... A környezeti ártalmak mérséklése, a vészesen fogyó nyersolajjal való takarékoskodás, stb. meg csak hosszú távú hasznot jelent. A pénz logikája (ha van neki ilyen) úgy látszik felülirja a józan ész logikáját.
Szóval, tartsatok ki, ne adjátok fel, fogjatok össze - bocs' a kéretlen "jótanácsokért".
(Amúgy a cikk hatására erösen gondolkodóba estem. Most akarunk ugyanis Pécsröl kiköltözni egy városkörnyéki faluba. Most egy hathengeres Mondeo-val járkálok, ami tiszta hülyeség a városban is, meg az ingázáshoz is. Pont jó lenne a helyi közlekedéshez egy "moped-autó". Ahhoz sajnos már nem vagyok elég fiatal, hogy elköltözzek ebböl a teljesen eszement országból.)
Boldog karácsonyt, és sok sikert az új év során - "moped-autó" ügyben is!
60 alatt nem mehetsz az autópályára! 100 alatt is életveszélyes, még R4-esem volt ami a 90-et szerette, a leállósávba kellett menekülnöm, mikor egy kamion érkezett mögém és fékezés helyett a kürtöt nyomta :-(
A rendszám-dologról lehet sejteni valamit? Mert nekem csak akkor/arra kellene, hogy a munkahelyemnél ne 270 Ft/óráért kelljen parkolni... Másra nem tudnám használni, de ezért asszem beruháznék egybe.
Kiforrja magát a dolog, hasonló szívással keztek a szomszédunkban a trike-gyárosok, nem tudtak forgalomba helyezni itthon egyet sem, per, únióban lehet, nekik gyártjuk, ott lehet-itt nem, pedig ez is EU vagy mi, per, per stb. azóta lehet.
Csak legyen valakinek ennyi akarata, ideje, pénze, hogy végigvigye a megfelelő helyen az ügyet.
Sokat járok rövid távokat ( nyáron kismoci ), augusztusban egy autó elcsapott, akkor kezdtem el filózni egy mopedautón, csak valamivel védettebb lennék.
Ezt a macerát, ami most megy -feljelentés, tárgyalás, felmentés - viszont nem vállalnám fel, de ahogy tisztázódik a helyzet, biztosan mopedautós leszek.
Szóval Ferencünknek hála, lehet hamarosan tisztul a köd a sötét fejekben .
Köszönöm mindenkinek a JDM szélvédő infokat sajnos nem jártam sikerrel az egyik helyet ismerem Szfváriak ök 80000 adják a Bakonygyepesinek nincs. Viszont ha kell valakinek az összes többihez gyártanak Sopronban. De legalább kideritettem ezt is ennyit megért.
Van jó hírem is ma hoztak a franciáktól egy LIGIER 400 diesel 2000 vagy 2001-es kiváncsi vagyok rá.