Szerintem az lenne a megoldás, ha ez egy külön kategória lenne, még ha rendszámot is tetetnek rá. Durva lenne ugyanannyi kötelezőt fizetni, mint egy személyautóra. Akkor semmi ráció nem lenne az egészben. Angliában vezethető A-s meg B-s jogsival is.
WooDoo: Nálad még semmi fejlemény a feljelentés ügyében? Kb. mikorra várható szerinted? A rendőr azt mondta nekem, hogy ha felment a bíróság, akkor megúszom ezt a fejlelentést is, ha nem, akkor meg halmozódik a bírság.
Na lám csak megkezdődött a vadászszezon a mopedautósokra. Aki megfogott engem az megmondta, hogy ki van adva nekik, a kisautósok b....sztatása!
A KFF bocsánat a Nemzeti Közlekedési Hatóság ki fogja harcolni magának, hogy ezek a kis brumik törvényesen is személygépkocsik legyenek. Tényleg össze kéne fognunk. Ezt más nem így érzi?!
Jaj lesz nekünk és a mai fiataloknak! Képzeljétek el, ha egy friss jogsis suhanc egy ilyennel vadulni kezd abban a tudatban hogy személyautót vezet akár az autópályára is felmegy, elég ha feljut az elkerülőre mondjuk Győr körül. Ne csodálkozzon senki ha letolják az útról. Egyébként nem tudom akkor hogyan fogja a T Hatóság megoldani az ilyen szitut, hogy ne menjen fel pl az autópályára. Beírja a forgalmiba, hogy nem hajthat fel?!
A kaszni formáján kívül semmi nem felel meg a személyautó kritériumainak! Hol van ez akár egy Kispolákhoz képest?! Fel vagyok háborodva!!!! :-)
Sziasztok Boldogabb új évet ezt azért irom igy mert ma feljelentették a feleségemet. A rend éber őrei fél orán keresztül követték és magállítoták. A rendőr azt mondta,hogy jól átvertek minket és ez rendszám köteles auto. Felhivtam most az egyik rendőr barátomat és magkérdeztem mi a szitu azt mondta,hogy a KPM szerint L6e kategoria. Azt mellékesen jegyzem meg ,hogy a mi JDM hivatalosan L2.
Ismét munkában a bobik. Ma elkapott ugyanaz a rendőr, aki már 1x keresztezte utamat, és megint feljelentett. Jó lenne, ha megjönne már az a bírósági végzés és persze pozitív eredménnyel. Azt nem tudom, hogyha azt mondják, hogy még most fogják megváltoztatni a jogszabályt az első negyedévben, akkor mire fel jelentenek fel, ha még a régi jogszabály van érvényben?
Kérlek benneteket,hogy irjátok le akár röviden is hogy most mi a pontos jogszabály ezekre a kis mopedautókra,mivel csakis ezért regeltem be ide az indexre! Szóval apósom vett egy erad kisautót és már kétszer kimentek hozzá a rendőrök,pedig még csak nem is vezette,hogy ez az autó igy rendszám nélkül nem használható,pedig az udvaron ált a kocsi semmit nem csinált vele,meg hogy B-jogsi kell hozzá,neki mondjuk A-jogsija van! Én ma bementem a Kapitányságra,és ott azt az infót adta a közl.oszt.vezető,hogy ez év első negyedében megváltoztatják a szabályt ezekre a kiskocsikra,és könnyű-személygépkocsiként rendszám kell majd rá,meg B-jogsi,namost ha ez igy lessz akkor az eddig 600.000-ft-ért megvett kocsi azután teljesen elfog értéktelenedni,negyedét sem fogja érni mint most! Ha valaki tudna ténylegesen konkrétat mondani erről,ami biztos információ,és pontos, akkor azt nagyon szépen megköszönném,mert tiszta idegbeteg már a tata,és már bele sem mer ülni a kiskocsiba-üdv!
A cikkben szerepel egy vámtarifaszám. Holnap ki fogom keresni a vámtarifa magyarázatból a pontos leírást, ami a smk-ra vonatkozik. Úgy emlékszem, hogy az alszámos bontásoknál van különbség. És a vámtarifa meghatározásit, harmadik országos behozatalnál, a teljes 11 számjegyes bontással kell alkalmazni, nem 4 számjeggyel. Akkor az Unióból behozottaknál is úgy kell. Egyébként fejből úgy dereng, hogy amit írtak 8703 vtsz-t, az nem is jó, mert a mkp; és smkp a 8711-be tartozik. Ezért kérdeztem, olvastad-e?
Köszönöm. Megpróbálok szerezni egy új szíjat. Az AIXAM-é nem jó hozzá?
Próbálni csak pár métert tudtam. 3200 Euróért volt kitéve a labancoknál. Onnét hoztam. Már nagyon megbántam, csak már majdnem egy napot bóklásztam kint. Minden 4000 felett volt. Ebből tudtam alkudni, de már záróra előtt. Nem akartam kint aludni. Sajnos így jártam.
Ha nagyon kopott a szíj, nem "vált fel" a maximális áttételre a variátor. Ezért lehet magasabb a fogyasztás, és ez okozhatja az intenzívebb motorféket is. A kocsidnál is nagyobb a motorfék, ha kisebb fokozatban van a váltó. A 6 literes fogyasztás rettentően sok, az új szíjjal kevesebb lehet 1-1,5 literrel, de még az is sok egy Ligiertől.
Miért vetted meg a Novát? Olyan járgányért nem szabad pénzt adni (sokat meg pláne) ami nem megy 60-at, legfeljebb csak akkor ha még benne van a távtartó a variátorban. A durva motorfék sem jelentkezett a próbaúton?
Sajnos én nem értek hozzá, csak azt tudtam leírni amit nekem mondott az autószerelő. Nagyon bosszant a dolog, mert drágán is vettem, meg nem is jó. Az asszonyomnak tetszik, de a lányom csak az AIXAM-ot hajlandó vezetni. Nagyon kopott benne a varriátorszíj. Nem akar 45-nél jobban menni. Fogyasztása legalább 6 liter. Nem jó benne az üzemanyagszint visszajelző. A múltkor menetközben kifogyott az anyag, pedig még fél tankot mutatott.
A tünetek alapján, amit tegnap írtam, nem sejted mi lehet a baj forrása?
A szakértelmedre lenne szükségem. Vettem egy Ligier Nova-t és sajnos van egy kis gond vele. Az a problémám, hogyha 30-nál jobban megyek vele és leveszem a lábam a gázpedálról, akkor annyira visszafogja a kicsikét, hogy majd kimegyek a szélvédőn. Elvittem szerelőhöz, de felénk nem ért hozzá senki. Azt mondták, hogy a szabadonfutójában van valami gond, de rajz nélkül nem kezdenek hozzá. Ha tudsz kérlek segíts!
Az nagy baj h. kifizetted, ezt a 35Ezret sem kellett volna. Nem azzal fellebbeztél, hogy segédmotorról van szó? Ha befizeted, végülis elismered, hogy igazságosan büntetnek, akkor tényleg nincs értelme használni újra a mopedet. Ha a bíróság engem nem ment fel, én biztos nem fogom merni használni a járgányomat, de az meg nagyon furcsa lenne, ha nem a jogszabály alapján döntene. Egyébként BUÉK mindenkinek! Most jártam meg mellesleg Debrecen-Kazincbarcika-Debrecen távolságot a mopedautómmal. Tegnap mentem, ma jöttem, ott szilvesztereztem. Nem volt végig semmi gond, valszeg a rendőrök is ünnepeltek. Szóval jól kezdődött ez az év :)
Az összefogás szerintem is jó ötlet, de nem biztos hogy egy új egyesületet kellene alakítani, érdekeinket képviselhetné valamelyik motorkerékpáros egyesület is. Vezető szerepet biztosan nem vállalnék egy egyesületben, nem vagyok jó diplomata, hamar elvesztem a türelmemet:)
Most a mopedautók kicsit a háttérbe szorultak nálam, tavaszig még át akarom alakítani a sárkányrepülőmet, és még egy ultralight repülőgép építését is elkezdtem szervezni.
Itt egy kis csemege a tipusjóváhagyásról, az Európa Önökért honlapról.
"TÍPUSJÓVÁHAGYÁS
A típusjóváhagyási eljárásokat a nemzeti hatóságok folytatják le annak biztosítása érdekében, hogy a gépjármű megfelel a törvény által előírt műszaki jellemzőknek (például a biztonsági követelményeknek).
A típusjóváhagyott gépjárművek megfelelőségi igazolást kapnak.
1996. január 1. óta az EK egész területén harmonizálták a típusjóváhagyási eljárásokat az egyedi gépjárműveknél (azaz a legfeljebb nyolc utas-üléssel rendelkezőknél), de adott esetben a nemzeti jóváhagyási eljárások megmaradtak.
A gépkocsi irataiban vagy a gyártónál meggyőződhet arról, hogy gépjárműve átesett-e EK vagy nemzeti típusjóváhagyáson.
Ha az Ön gépjárműve olyan modell, amely megkapta az EK-jóváhagyást, a gyártó által kiadott megfelelőségi igazolás az Európai Közösség valamennyi tagállamában érvényes, és azt a nemzeti hatóságoknak el kell fogadniuk.
Ha gépjárműve nemzeti típusjóváhagyást szerzett, a nemzeti megfelelőségi igazolás elfogadását a regisztrációs kérelem szerinti ország hatóságai csak akkor utasíthatják el, ha (a) bizonyítható, hogy a gépjármű komoly veszélyt jelent a közúti biztonságra vagy a környezetre nézve, és (b) a határozatot megfelelően megindokolják.
Az a tény, hogy gépjárműve műszaki jellemzői esetleg eltérnek annak az országnak a nemzeti jogszabályaiban foglalt előírásaitól, amelyben regisztráltatni szeretné, önmagában nem szolgáltat elég indokot a típusjóváhagyás és a regisztráció elutasításához. A típusjóváhagyási eljárás semmiképpen nem okozhat az Ön számára indokolatlan késedelmet vagy túlzott költségeket, valamint nem követelhetik meg, hogy olyan információkat szerezzen meg, melyek a rendelkezésére álló okmányokban már szerepelnek..."
Vélemény?! Kiváltképp az utolsó bekezdésre hívnám fel a figyelmet.
Szóval az összefogásról csak annyit, hogy ki lenne az aki vállalja a papírmunkát és a futkosást? BF miért nem lép kapcsolatba a többi mopedautóssal? Vagy mi vele? WooDoo, Vtibi hol vagytok?
Az a baj ,hogy az első 18E egyből kifizettem nem reklamáltam. Másodjára mikor feljelentettek már benne volt az indoklásban mint visszaeső háromszorosára emelték a büntetési tételt 50E.Na ezt már meg kifogásoltam ,meg is jött a Végzés :35Eft még ez is sokkk.Alig fért rá a sok 5ezres illetékbélyeg a lapra.Legközelebb ha elkapnak meg lesz a plafon 100 000ft, benne volt a végzésben.
jarkoj: Kifizetted az első feljelentést, vagy folyamatban van az ügyed, esetleg kaptál valamilyen végzést? Tényleg jó lenne összefogni, csak kéne valaki, aki összefogná a csapatot.