Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kovacsa76 Creative Commons License 2007.01.05 0 0 481
Bence60 az igaszság az hogy ebben a tetű országban a politikusok forditva gondolják:(
Nem voulunk vissza hanem harcolunk mert nekünk van IGAZUNK.
Előzmény: Bence60 (479)
kovacsa76 Creative Commons License 2007.01.05 0 0 480
Ámen Ámen csak támogatni tudom a szövetséget és tudom mi legyen a neve
"A MOPED SZÖVETSÉGE":)
Jó ötlet a Gyűrűk Ura én is megnézem ha ők győztek mi is győzünk:o

WooDoo köszi az emilt előre is.
Előzmény: WooDoo (478)
Bence60 Creative Commons License 2007.01.05 0 0 479

Szia !

 

Nem szabad ilyen védekező mentalitással nekiállni a dolognak.

Elvégre nem az államigazgatás tart el minket, hanem mi tartjuk el az államigazgatást.

Ha már van egy felmentő ítélet a tarsolyodban, akkor azt megmutatod az intézkedő rendőrnek. Ekkor a rendőr két dolgot tehet: Vagy elenged, vagy feljelent. Ha feljelent, viszontfeljelentéssel élsz zaklatás miatt, és kérsz 100.000 ft kártérítést.

Elsőre. Ha mégegyszer feljelent, akkor már visszaeső zaklatónak minősül és 200.000 Ft a tarifád. Néhány feljelentés, és már Te leszel plusszban;-)

 

Más: Említetted, hogy az egyik kocsidat átépítenéd elektromosra.

Beérkeztek a mintadarabok a 4kW-os elektromos motorokból.

Ha jól értettem, legtöbbször azon buknak ki a rendőrök, hogy több mint 50 cm3-es a motor.

Mit lépnének vajon, ha arra a kérdésre, hogy hány köbcentis, azt válaszolnád, hogy nulla?

Előzmény: WooDoo (478)
WooDoo Creative Commons License 2007.01.05 0 0 478

FFU:

 

Már látom is a jövőt: alakítunk egy kiemelten közhasznú nonprofit szervezetet (pl. Közlekedésrendészet Üldözötteinek Szövetsége:)), és ez a szervezet létrehoz egy alapítványt egy barátságosabb EU tagállamban, a mopedautóktól és a kitcaroktól megfosztott, rettenetes adókkal sújtott polgárok szabad közlekedéshez való jogának biztosítása céljából. A szövetség tagjai az alapítványnak adományozzák a járműveiket, amelyeket az adott országban az alapítvány üzembe helyez, és a hátrányos helyzetű rászorultaknak tartós használatra visszaadja.

Természetesen a mopedautó és kitcar gyártók tejes mellszélességgel támogatják a a szövetséget, és a tagoknak jelentős kedvezményt adnak az autók és az alkatrészek árából. Hamarosan kiépül majd az országos hálózatunk szakszervizekkel és sárga angyalokkal, és sztárjogászok látják el a tagok képviseletét. Ha a rendőr véletlenül megállít egy szervezetünk emblémájával felvértezett járművet, csak annyit mer kérdezni, hogy lemoshatja-e a szélvégőt, és ellenőrízze-e a folyadékszinteket?

 

Lehet kicsit sok gombát ettem ma, megnézek inkább egy dokumentumfilmet, pl. a Gyűrűk Urát, hátha rájövök hogyan kell legyőzni a gonosz ellenséget!

Előzmény: FFU (472)
WooDoo Creative Commons License 2007.01.05 0 0 477

Kellett fizetni a meg nem javított autódért?

 

Apósom autóvillamossági szerelő, szokott önindítókat is javítani, ha gondolod megkérdezhetem mikor ér rá, csak akkor megint ki kell hoznod a kocsidat.

 

Most beszéltem egy debreceni repülős cimborámmal, Ő autószerelő, főleg motorokat javít, de az autóvillamosságban is profi. Szerinte lehet csak "zsírmérgezése" van az önindítódnak. Megadhatom a számát, és megnézheti a járgányodat.

 

Egyébként fémes kattogós a zaj, vagy inkább egy turmixgép hangjához hasonlít?

 

Véletlenül nem a generátor ékszíja csúszik, az is nagyon tud visítani! Ha azon akartak állítani, nem csoda ha nem tudták megoldani, mert a generátorral nem lehet a szíjat feszíteni, hiába van ovális furat a felfogató lemezen.

A helyes megfejtés: le kell szerelni a hűtőventillátort, és ki kell venni egy hézagoló lemezt az ékszíjtárcsák közül.

 

A hátsó ajtót kivel cseréltetted ki?

Előzmény: xeniah (476)
xeniah Creative Commons License 2007.01.05 0 0 476
Woodoo
Nem tudnál ajánlani valakit, hogy hova vigyem a kocsimat? Elvittem egy helyre, ahol kifejezetten autóvillamossággal foglalkoznak. Csóválták a fejüket, amikor meglátták a járgányt, de mondták, hogy hagyjam ott, megnézik. Aztán meg elhozhattam ugyanúgy, ahogy elvittem. Állítólag kiszedték v. szétszedték az indítómotort meg visszatették. Valami olyasmit mondtak, hogy nem tudtak rajta állítani. Nem értem, mert szerintem cserélni kellene, nem állítani.
Előzmény: WooDoo (443)
WooDoo Creative Commons License 2007.01.05 0 0 475

Bander az Aixamot forgalmazza, nem tudom milyen címen ad tipusbizonyítványt a többi járgányhoz.

 

A fordítást a fordító iroda hitelesíti, nem kell ahoz közjegyző, és nem kerül még 10e Ft-ba sem, de én még ezt is indokolatlan költségnek tartom, aminek a kifizetésére nem kényszeríthetnek. Nehogy már egy érettségivel rendelkező rendőr ne ismerje az SI mértékegységeket! A bíró meg biztosan tud 1-2 európai nyelven olvasni:) Esetleg ha czollban meg fontban lennének megadva az adatok, jogos lenne az igény a fordításra.

 

A végzés átkerült a fiam gépére, ha még nem törölte le, hamarosan küldöm.

Előzmény: kovacsa76 (473)
xeniah Creative Commons License 2007.01.05 0 0 474
Én nem a Bander jogát vitattam, hanem azt, hogy nem ér annyit szerintem, ha a rendőrök ugyanúgy zaklatnak.
Előzmény: kovacsa76 (473)
kovacsa76 Creative Commons License 2007.01.05 0 0 473
A Bander azért adhat ki tipustanusítványt mert ő a kizárolagos MO. forgalmazó.
De te is megcsináltathatod a brumi kiskönyvét le kell fordítani és közjegyzövel hitelesiteni.Ez kb 40000-50000ft között van és utánna kell járni.
Melyik jobb nem tudom?
Szerintem is várni kell az első negyed évre mondanak változást tudomásom szerint.

Woodoo emilen el tudod küldeni a birosági végzést mert ami a fórumon van azt nem lehet elolvasni?kovacsa76@freemail.hu


Ha nem lesz változás marad Románia ugyis EU tag talán ott jobb a helyzet.
Előzmény: xeniah (461)
FFU Creative Commons License 2007.01.05 0 0 472
Üdv,

bocs', hogy ismét 'idetoltam a képemet' (olvasom a forumotokat, hátha olyan ötleteket találok, ami kit car ügyben is használható).

Ez a romániai kölcsönzös dolog ez érdekes lehet. Mi is gondoltunk már cégalapitásra, bár nem igazán jó megoldás, csak nyugat-európában, de az nagyon drága, keleten talán olcsóbb. A kérdés persze, hogy pl. a románok hogy állnak a kit car-okhoz. (Bocs', de engem elsösorban ez érdekel.)

A kölcsönadási szerzödéshez - akkor jó az kocsira, mopedre, stb., ha nem visszterhes szerzödés, vagyis 'baráti alapon', ingyen adja valaki kölcsön a jármüvet. Mi addig jutottunk a kölcsönszerzödés ügyben, hogy a legjobb aha természetes személy a kölcsönadó: pl. vlamilyen rokon. (De honnét tudja a zsernyák, hogy X.Y. rokon-e? Sehonnét.) A szervezet kölcsönzése már cikibb, határeset - lásd pl. a külföldi vállalkozások magyar telephelye, leányvállalata kérdéskört, nem igazán jó megoldás.

A biztositás nem lehet gond egy országban sem, mivel a biztositást nem a vezetöre, hanem a jármüre kötik. Gondoljatok bele, ha nem a kocsira kötnék, akkor pl. egy családi autó esetében külön biztositást kellene kötni a kocsit vezetö férjre, külön a feleségre, stb.

Elöbb-utobb zárt forumra, vagy lev.listára kell mennetek, szerintem is. Azzal csak egy gond van (tapasztaltuk). Ha nincs honlapotok, vagy más nyilvános "helyetek", akkor gyakorlatilag bezárjátok magatokat, és a késöbb csatlakozni akarókat kizárjátok. Márpedig akár egyesület, akár más fromában nyomultok: emberek kellenek. Nem csak azért, mert a hatóságok elsö kérdése, hogy hányan vagytok, hanem azért is, mert az elvégzendö melókhoz "eröforrásokra" van szükség - két hárm ember csak rövid ideig birja a saját munkája mellett a terhelést.

Üdv!
Előzmény: WooDoo (471)
WooDoo Creative Commons License 2007.01.05 0 0 471

Nem hiszek az összeesküvés elméletekben, csak lemaradt a végéről a :)

 

VTSZ: a csővázas, motorkerékpár üléses, motorkerékpár kormányos, de ackerman elven működő kormányzási mechanikával ellátott járművek (quad, atv) vámtarifaszáma is 8703-al kezdődik, kivéve ha a saját tömegének a dupláját képes vontatni, mert akkor a traktorok közé tartozik. A járművek besorolása egész európában egységes, nem a magyar vámosok találták ki, hogy a mopedautóknak is 8703 legyen a vtsz-e. Csak a KF-nek jó hivatkozási alap, hogy miért tagadják meg a CM jelzés beütését a járgányokba.

 

A 3 kerekű Piaggio Ape50-be pl. a forgalmazó beleüti a CM50 jelzést, mert a KF-től kapott rá engedélyt. Mondjuk az Ape50 nem is megy 45 km/h-nál gyorsabban, de ha valaki kicseréli az eredeti motort, pl. egy 125-ös négyütemű robogó blokkra, akkor már egészen jó menettulajdonságai lennének(+ fűtés), a rendőr meg úgysem veszi észre a cserét. Sőt akár legálisan is ki lehet cserélni az eredeti motort, pl. egy 4 kW-os elektromos, v. 4 kW-os diesel motorra, ui. a segédmotoros kerékpárok építése és átalakítása lehetséges, még építési engedélyt sem kell rá kérni. Csak az összeépített járgányt be kell mutatni a területi KF-nél, 1700 Ft a vizsgálat díja, és ha megfelel az előírásoknak, beütik a CM jelzést, amiről még jegyzőkönyvet is adnak.

 

A Piaggio gyárt 4 kerekú mopedautót is, de azt itthon nem forgalmazzák, mert abba nem üthetik be a CM jelzést, meg szerintük senki sem venné meg 2,5M-ért. Az biztos hogy túl sokat nem adnának el belőle, de a 3 kerekű Ape50 is 1M, mégis van aki megveszi.

 

Előzmény: Omegatd (469)
Proba777 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 470
Hello Mindenki,
hirtelen felindulasbol vegigolvastam a forumot, es hideg megfontolasbol nem minositem azt, ami kis hazankban folyik :))
Kerdesem: tuti, hogy hollandiaban nem kell vizsgaztatni a brumikat? ha igen, az lesz a kanaan nekunk :)
Nem tudja valaki veletlenul, hol erdemes rakeresni, hogy ausztriaban mennyi a brumik biztositasa? En nem beszelni osztrakiaiul. Meg ugy hallottam, osztrakiaban kell a muszaki rajuk.
Thx elore is!
Omegatd Creative Commons License 2007.01.04 0 0 469
Nem vagy kicsit paranoiás? Különben meg végre állást kellene foglalni az illetékeseknek, hogy milyen kategória a mopedauto, a quad, stb. Többek között ezért lett a KFF-ből NKH...
Előzmény: WooDoo (468)
WooDoo Creative Commons License 2007.01.04 0 0 468

Nem kellene csinálni egy zártkörű levlistát? Első lépés lehetne az érdekvédelmi szervezet felé vezető úton:) Bár egy "álruhás" ellenség a listára is beférkőzhet, bárki tud egy kamu adásvételi szerződést csinálni, és egy fényképet sem nagy ügy photoshopp-al kreálni.

Ezt a fórumot olvassák (még talán írnak is) a rendőrök és a KF-esek is, mi meg itt tárgyaljuk meg az ellenük folytatandó stratégiát.

 

WooDoo Creative Commons License 2007.01.04 0 0 467

Felhívtam én is egy rendőr barátomat, és azt mondta, a kollegája hülyeséget beszélt, amikor azt állította, hogy külföldön a tulajdonosnak is a kölcsönadott autóban kell utazni.

 

Feltettem ide régebben egy bírósági végzést, abban április 22-én volt a rendőri feljelentés, és június 20-án szüntették meg az eljárást, tárgyalás nélkül. Ez pontosan 2 hónap átfutási idő.

Engem először szeptember elején jelentettek fel, azóta majdnem 4 hónap telt el, de lehet az én ügyemben lesz tárgyalás, v. a Debreceni Bíróságon sokkal több az ügy, mint Hajdúböszörményben, és ezért tart tovább az eljárás.

Előzmény: xeniah (466)
xeniah Creative Commons License 2007.01.04 0 0 466
Az autójogász azt mondja, hogy egyhamar nem várható jogsi-korhatár emelés:
http://totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/ki61218/
A kölcsönadási szerződésről is ír:
http://totalcar.hu/tanacsok/totalvam/050311/
Eszerint nincs szükség a tulajdonos jelenlétére. Legfeljebb akkor jöhet szerintem szóba ez, ha Hollandiában olyan biztosítási törvények vannak.
Előzmény: WooDoo (465)
WooDoo Creative Commons License 2007.01.04 0 0 465

Úgy hallottam, néhány hónapon belül rendezni akarják a mopedautók helyzetét. Szgk. nem lehet, de smkp-nak sem akarják hagyni. Talán nálunk is az lesz mint az osztrákoknál, hogy B1 jogsi, 16 év korhatár, és azonosító jel. Kérdés hogy a fenntartásiköltségek hogyan alakulnak, ha megközelítik egy személygépkocsiét, akkor felejtős a dolog, bár emelni akarják a B jogsinál is a korhatárt, akkor pedig lehet létjogosultsága.

 

Ma volt nálam két romániai srác, szeretnének venni egy járgányt. Adtam nekik egy másolatot egy gépkönyvről, utána néznek hogy náluk mi a helyzet. Ha esetleg Romániában gond nélkül lehet közlekedni a mopedautókkal, alakítunk egy mopedautó-kölcsönző céget (egyesületet!!!), és itthon járunk a bérelt járgányokkal, román felségjelzéssel és biztosítással.

 

Gondolkodtam azon is, hogy nem vitatkozok tovább a rendőrökkel, átíratom a járgányokat egy holland barátom nevére, Ő kiváltja a rendszámokat, megköti a biztosításokat, mi meg vidáman furikázunk itthon "NL" matricával. Hollandiában ui. nem kell műszaki vizsgára vinni a mopedautókat. Csak annyi a gond, hogy állítólag csak akkor vezethetek külföldi tulajdonban lévő járművet itthon, ha mellettem ül a tulajdonosa, mert egyébként nem érvényes a biztosítás. Ennek még azért utána kell járni, pláne mi van akkor, ha egyszemélyes a járgány?

ghost69 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 464

helyenként kell rá rendszám   holland, oszták, németet nem láttam

nincs egységes  állásfroglalás az eu.ba  máshol meg nem kell  francia, olasz

http://www3.arboe.at/arboe/arboeff.nsf/printall/e939e4bf3434156bc1257028002edc6e?OpenDocument&Click=

az biztos hogy autóként sehol nem  futnak

Előzmény: xeniah (463)
xeniah Creative Commons License 2007.01.04 0 0 463
Szerintem nem magával a rendszámmal van a gond, bár kétségkívül szigorodnak a dolgok, ha lesz rendszám, hanem azzal, ha személygépkocsinak sorolják be. Előbb-utóbb úgyis rendszámos lesz minden segédmotor, mert ez EU-s követelmény. De attól még nem számítanak majd személygépkocsinak, a kategóriájuk megmarad.
Omegatd Creative Commons License 2007.01.04 0 0 462
nem értem, részleteznéd? Különben az Eu-n belül rendszámosak a kismotorok és a mopedautók is...
Előzmény: ghost69 (459)
xeniah Creative Commons License 2007.01.04 0 0 461
Azt a típustanusítványt meg Bander Feri adja ki, nem? Szerintem a rendőrök azt ugyanúgy nem fogadják el, legfeljebb a bíróság. Én kicsit soknak tartom, azért is nem mentem bele. Most várom, mi lesz, de még arról sem kaptam papírt, hogy a bíróságra került volna az ügyem.
Előzmény: kovacsa76 (458)
ghost69 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 460

teccik ez gyóó!

elég ocson megszámíccsák kb három  feljelentés ára és még kedvezményt is kapnánk a többit elengedik  mulatságosnak tartom  ötletszinten is.

 ez a  kis készpénz  ugyan kinek  a   zsebébe  vándorolna?

azaz  ki  állítaná  ki  ezt  a .  igazolást

ami normális  helyeken nincsen is

pont olyan ez    mint az eredetvizsga ami a világon sehol csak  Mo.n  

Előzmény: kovacsa76 (458)
ghost69 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 459

a rendszám azt jelenti hogy nem éri megvenni

miért járna valaki egy  mopedautoval ha  ugyanazokat a terheket  kell beszívni vele mint egy normál kisautóval, 

- ami azért  valamivel jobban megyen és  sokkal sokkal biztonságosabb

ha rendszám akkor ne legyen kétséged:

átírás

törzskönyv

zöldkártya

eredetvizsga

ccm adó          na akkor  add má össze

a motort  nem célszerű  tuningolni

ezeket a járgányokat erre a sebességre (max75) méretezték

ha  erősebb motorral  hajtasz  a  futómű lesz kevés ehez akkor meg azt is cseréld már le -(fék!) stb. azonkívül nincs súlya!

ha jön egy ellenszél vagy  kamion mögül jön ki  a szél  száznál vagy az fölött elfújná

csak most gondolom   végig  a hajtás egy vékony  ékszjjal  megyen

gondolj bele ekkora   erőket hogy bírna  átvinni  egy   szar  ékszij, és ha mégis viszi  egy darabig   meddig. az út közepén lerohadsz  ékszíjszakadással.

este hidegbe   út szélén  tréfás  egy cserének nekiállni.

na akkor  a  váltót  is  cserélni kell már valami erősebbre. 

ha ezt ilyen defektes  csákók  eu  közröhelyére  megrendszámozzák  

nem.

aki megteheti telken belül  a    golfpályályán lehet  használni lapdaszedegetésre 

 

egészen normális embereket miért nem lehet odaültetni ahol ezek a dolgok  megtörténnek

Előzmény: Omegatd (457)
kovacsa76 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 458
sziasztok

Most beszéltem a Bander Ferivel és azt mondta hogy kell egy tipustanusítvány
ami ha van akkor nem büntethetnek meg a rendőr,ha igen akkor kihúz a szarból.
A tipustanusítvány 50000+áfa.Mi a véleményetek????

Akinak van ügye az,hogy áll irjátok meg és segitsünk egymáson.

Előzmény: xeniah (454)
Omegatd Creative Commons License 2007.01.04 0 0 457
Szerintem meg pont azért lett a KFF-ből NKH, mert majd mindent át kellett volna fogalmazniuk, így pedig új alapító okiratot és egyéb rendeleteket kell csak írniuk. Sok dolgot csináltak, ami nem EU konform. Hiába emberkednek, ebből nem lesz autó. Viszont rendszámozni kell őket...
Előzmény: herchee (445)
jarkoj Creative Commons License 2007.01.03 0 0 456
Na megyek levizsgáztatom a brumimat személygépkocsinak ,nem szeretnék mégegyszer fizetni.Utána felpiszkálom egy kicsit a motorját ,hogy hatvannál többel menjen egy kicsit aztán irány az autópálya.
Előzmény: herchee (452)
herchee Creative Commons License 2007.01.03 0 0 455
Bocsesz egyről beszéltünk csak egy kicsit egymás mellett. Igen én is így gondoltam a dolgot.
Előzmény: Degeczi (453)
xeniah Creative Commons License 2007.01.03 0 0 454
Az első feljelentés érintett a legrosszabbul, eléggé kiborító volt hogy félórára leállítottak, pedig senkinek nincs ingyen az ideje. Ez a harmadik már kicsit rutinosabb volt, nem telt annyi időbe, pedig még a motorháztetőmet is felnyittatták. Kevésbé bánnám a dolgot, ha tutira biztos lennék a számomra kedvező bírósági döntésben. Így meg nem tudom, hogy addig hagyjam otthon vesztegelni a járgányomat? Aztán meg persze a rendőrség nem térítené meg a használat-kiesésből származó káromat, ha mégis kiderül, hogy nekem van igazam.
Most volt legalább annyi jó dolog az egészben, hogy miután felírták az adatokat, előttem indultak el, én meg egy darabig követtem őket. Felemelő érzés volt úgy követni egy rendőrautót, hogy tudom, hogy nem fog megbüntetni (mert már megtette) :)
Előzmény: herchee (452)
Degeczi Creative Commons License 2007.01.03 0 0 453
nem "lassú jármű", mint az a fogalom, ami pl a traktort is takarja, hanem pusztán "lassú", mint jelző: hiszen hivatalosan 45 a max sebessége, és a 60-at valóban nem feltétlenül képesek túllépni

mindegy, milyen autód van: ha bármilyen okból képtelen ennél a minimumnál gyorsabban haladni, nem hajthat föl az autópályára - így a szabályos miniautók sem
Előzmény: herchee (452)
herchee Creative Commons License 2007.01.03 0 0 452

Közlekedés autópályán és autóúton
37. §
(1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos.

Igen ezt én is tudtam, de te azt írtad hogy lassú jármű. De honnan veszed hogy az? Éppen az a probléma hogy semilyen kategóriába nincs besorolva. Csak találgat mindenki és minden szerv. Zártam a témát! Jó éjjt!

 

xéniah: Hogy érintett az újabb feljelentés? Mert engem ez az egy is kiborított!

Előzmény: Degeczi (451)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!