Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Valószínűleg nem írta át a váltóvezérlőt 3A-ra* (még a Segner téren), és "lusta volt" kézzel állítani a váltót, vagy átpakolni a szedőt...
* ha jól emlékszem, a GÖCS-ig menő a 3A a vezérlőben, és a 3A (a Hadházi úti, önjáró) pedig 3H. Utóbbi kód viszont ezt a váltót egyáltalán nem kezeli, nem "blokkolja le", tehát nem is villog a váltójelző.
napi wtf: ma delutan GÖCS fordulóig közlekedő 3-as troli megérkezik a végállomásra, kitablaz, majd ahelyett, hogy bemenne a fordulóba, elhúz a temető felé. a váltó nem volt rossz, mert villogott a jelző lámpa miközben a troli elment, ahogy kell.
Na igen, azért pl az, hogy hétvégén a város egyik legnagyobb lakótelepéről csak óránként megy busz a vasútállomásra, szánalom... Mintha valami porfészek lenne, nem az ország második legnagyobb városa. Ílyen követések mellett leszokik majd a maradék is a tömegközlekedésről, tényleg csak az marad, aki nagyon öreg, nagyon fiatal vagy nagyon szegény :/
Arról nem is beszélve, hogy közel sem amortizálódtak le, mint az egyébként fiatalabb Cikisbuszok.
Az energiaköltséghez csak annyit, hogy Budapest, Miskolc, és Szeged valamiért nem problémázik ezen, tudtommal eszükben sincs leállítani az elektromos közlekedést.
Kivéve ugye a budapesti fogaskerekű, de az egy másik (szomorú) történet.
Ja, csak azok a "drága és más jellegű" elektromos járművek már réges rég ki vannak fizetve, míg a buszokat folyamatosan szerzik be, és az se két nap mire ezek ledolgozzák az árukat. Egy normális világban akkor lehet, hogy inkább pont ezzel kéne leállni, amíg "nem rendeződik a helyzet".
A járműveknek és az infranstruktúrának amúgy akkor is van egy fix költsége, ha semmit nem használják, szóval erre a remélt 2 milliárdos megtakarításra majd érdemes lenne visszatérni 2023 végén, 2024 elején is, figyelembe véve, hogy az újabb ritkítások hatására nem csak a kiadás fog csökkenni, de nyilván a bevétel is.
Amúgy kormány oldalról mindig azzal hakniznak, hogy itthon rohadt olcsó az áram, ilyenkor meg kiderül, hogy mégse? Nem szeretek a "hanyatló nyugattal" példálózni, de ott azért jellemzően pont a tömegközlekedést fejlesztik és próbálják ráterelni az embereket, míg itt pont ellentétes folyamat zajlik. Időnként persze átadnak néhány új buszt, de azt is csak azért, hogy a haveri cég ki legyen tömve...
Bár a felsővezeték-hálózat állapota nem indokolja, hogy parkolópályára tegyék a trolikat, de a vezérigazgató kiemelte, hogy ezek karbantartása is költséges, valamint maguk a járművek is drágábbak és más jellegűek, mint a dízeles autóbuszok, többe kerül a fenntartásuk is.
Hozzátette, a villamosok hétvégi kihasználtsága is jóval alacsonyabb, így ezek pótlása megtakarítást jelent majd a cégnek. Kiemelte, hogy az érintett hétvégéken olyan autóbuszokkal pótolják majd a villamosokat, amelyek alacsonypadlósak vagy rámpa van rajtuk, így a mozgáskorlátozottaknak és babakocsival közlekedőknek nem jelent majd plusz nehézséget. Arról, hogy milyen útvonalat járnak majd be a pótlóbuszok, s hol lesznek a megállók, később tájékoztatják majd az utasokat.
"Mert az elektromos buszok is az Intertanker tulajdonát képzik. "
Nem. Az elektromos buszok tulajdonosa a DKV, pont ezért tárolják őket a Salétromon. És az sem igaz, hogy az ecitaro-k általában trolipótlóznak, max 1-2, de csak akkor, ha sok troli esik ki. Ha csak párat kell helyettesíteni, szinte mindig dízeles megy.
Mert az elektromos buszok is az Intertanker tulajdonát képzik. A DKV előnyös szerződése az intertankerral olyan jól sikerült, hogy fix összegbe kerül X kilométerig a buszok bérbeadása, csak a fölött kell kilométerenként fizetni. Ebből az jön ki, hogy eddig a teljesítményhatárig a buszok után ígyis-úgyis ki kell fizetni az összeget, lényegtelen hogy a garázsban állnak a járművek, vagy kint mennek. Mivel a menetrendszűkítés miatt fölös kapacitások szabadulnak fel a buszoknál, így leállítják a trolikat és villamosokat amikor csak lehet (hisz azok a DKV saját tulajdonát képzik), ezzel spórol, majd a buszokat járatja helyette. Pontosan úgy, ahogy évekkel ezelőtt hétvégente állandó trolipótlások voltak. Ugyanazt csinálják, csak sokkal nagyobban.
Az, hogy miért elektromos buszok járnak, mikor dízelek is lehetnének (ha már drága áramra hivatkoznak), passzolom. Lehet, hogy a uniós feltétel előír bizonyos futástelejsítményt a támogatásból vásárolt buszoknak. Vagy esetleg így próbálják meg árnyalni a "zöld környezet" jelmondatot. (Bár már lassan közösségi közlekedés se lesz, nemhogy zöld környezetért...)
A trolijáratok hivatalosan tovabbra is trolijáratok maradnak,
Ez öncélú fingreszelgetés. Amióta a buszok arrébb lettek számozva, azóta végképp. 2-es, 4-es, 5-ös stb. vonal van és az utasnak gyak. mindegy hogy csápos vagy nem csápos busz jön (persze amíg nincs 15-30 percre kiritkítva).
Zürichben pl. azzal együtt hogy a "történelmi" 31...34-es trolivonalak mellett az utóbbi időkben betrolisították a buszhálózat random vonalait (46, 72, 83) is, minden egységesen busznak van mondva, hívva, meghirdetve. A "troli" vonalakon az indulások 5...20%-a stabilan dízelbusszal teljesül. Na bumm.
Többnyire igen. Már most is a Salétromon áll a legtöbb, és javarészt trolit pótolnak. De persze nincs annyi belőlük, hogy minden troli helyett járjanak.
"A trolijáratok hivatalosan tovabbra is trolijáratok maradnak, attól függetlenül, hogy a gyakorlatban autóbuszok fognak járni. Az útvonalakat csak abban az esetben fogják módosítani, ha ténylegesen felszámolásra kerül a hálózat, de ez egy csomó adminisztráció a vasúthatóságnál, úgyhogy ez még nem mostanában lesz."
Akkor legyen meghosszabbított önjárós troliviszonylat, mint a 3A lenne, ha nem szűnne meg, amin buszos pótlás van. Utasszemmel nem sokat számít. :D
"A 13-as érdekes kérdés, szerintem elképzelhető, hogy hétköznap is a Doberdóról fog indulni. A kolykoket felhordja a Doberdóig/Klinikákig a két villamos és a 10/22/24. Bár azt el tudom képzelni, hogy a reggeli és a kora délutáni iskolás járatokat meghagyják az eredeti útvonalon."
Az a baj, hogy ott van a foci akadémia is, a két intézmény miatt kb. egész nap van mozgás Pallag felé/felől. Meg nem mellesleg a villamos(pótlókra) és a szarrá ritkított 10/22/24-re nem feltétlenül hiányzik pár száz gyerek a meglévő tömegnyomorhoz.
"A 19-essel (és a 30-assal) az a baj, hogy ugye a jégcsarnokhoz a Vincellérről járnak fel a buszok, és ez elég sok felesleges km-t eredményez. Mondjuk ez nem olyan nagy érvágás, összesen 3 megállóról van szó, szerintem ez sétálható távolság, meg egy csomó más busz is jár arra."
Az a baj, hogy most elég sok helyen van a módosítások miatt "csak néhány megállóról van szó", "sétálható távolság" meg "csomó más busz is jár arra" helyzet. Ha sok helyen történik ilyen, amire azt mondjuk hogy csak pár perc séta, csak néhány megálló, akkor előbb-utóbb a sok kicsi sokra megy, és még több embernek megy el a kedve a tömegközlekedési útvesztőtől.
Azért meg, hogy a Jégcsarnok-Vincellér táv miatt sok a felesleges km, nem az utasokat kéne szívatni. Már nagyon régen találhattak volna erre megoldást, csak nem igazán érdekelte őket korábban sem, és ahogy látszik, jelenleg sem.
Továbbá a Derék utcára járó "csomó más busz" (amik szintén szarrá lettek ritkítva) nem feltétlenül ugyanazt az igényt fedik le, sőt.
A trolijáratok hivatalosan tovabbra is trolijáratok maradnak, attól függetlenül, hogy a gyakorlatban autóbuszok fognak járni. Az útvonalakat csak abban az esetben fogják módosítani, ha ténylegesen felszámolásra kerül a hálózat, de ez egy csomó adminisztráció a vasúthatóságnál, úgyhogy ez még nem mostanában lesz.
A 13-as érdekes kérdés, szerintem elképzelhető, hogy hétköznap is a Doberdóról fog indulni. A kolykoket felhordja a Doberdóig/Klinikákig a két villamos és a 10/22/24. Bár azt el tudom képzelni, hogy a reggeli és a kora délutáni iskolás járatokat meghagyják az eredeti útvonalon.
A 19-essel (és a 30-assal) az a baj, hogy ugye a jégcsarnokhoz a Vincellérről járnak fel a buszok, és ez elég sok felesleges km-t eredményez. Mondjuk ez nem olyan nagy érvágás, összesen 3 megállóról van szó, szerintem ez sétálható távolság, meg egy csomó más busz is jár arra.
Trolik kiiktatása, buszok nagyon brutál megvagdosása, villamosok nagyon brutál megvagdosása (főleg 2-es). Elég gáz lesz, ha az elvtársak a '24-es önkormányzati választáson ezek árnyékában fognak kampányolni az értelmetlen 3-as villamossal.
A trolik kiiktatása csak abban az esetben elfogadható, hogy ha nem csak a jelenlegi útvonalon fognak járni a buszok. Újraindulhatna legalább a 28-as (értelmes csatlakozással a Doberdón akár a józsaiak teljesen visszavághatók lennének, vagy legalábbis nagyrészt), a 3-as lemehetne a Segner után a Vincellérre az István úton át, 5-ös troli akár az ITK-ig vagy Vincellérre a Derék utcán át, meg az 5-ös menjen be mindkét irányban a Dobozira. De sok más egyéb lehetőség is lenne.
Ha csak a trolik útvonalán fog járni a pótlóbusz, akkor megette a fene az egészet.
A villamosok megvagdosásra kb. nincs mentség. El sem tudom képzelni, hogy mi lesz a 15 percenként járón pótlókon hétvégén, meg a tanszünetes 2-es pótlókon hétköznap. Egyetértek abban, hogy akkor már igazán lemehetne a Nagyállomásig, ha már busz. A villamosokhoz nagyon nem kéne hozzányúlni. A szintén kiritkított 10-es csoportra is nagy valószínűséggel extra terhet fog ez rakni.
Ebben a formában a józsai járatok többszörös megvágása hatalmas fekete pont. Átszállás a Doberdón a szarrá ritkított villamos(pótló)ra vagy a nevetségesre ritkított buszokra. Az írtó gagyi, átlagembernek átláthatatlan viszonylatszámozás meg külön szánalmas.
A 13-as esete is vicc. Kérdés, hogy mikor vágják vissza azt is teljesen. Bár ahhoz a Balásházynak is lenne egy-két szava azért.
A 19-eshez már szinte nincs is mit hozzászólni. Felkészül a 30-as? Mondjuk a 19-es nyugati felének pont hogy a Derék utca adja az utasok nagy részét, de ez úgy látszik nem hiba a gépezetben.
Hát igen... 1 csuklós semmilyen verzióban nem tud pótolni egy villamost. De remélem ebben az esetben a pótlók végig a vágányokon haladnak majd. Ha a dugókban fognak araszolni (már pedig sokkal-sokkal nagyobbak lesznek, azok is autóba fognak ülni, aki eddig nem akartak), teljes káosz lesz, végképp sehova nem lehet majd velük eljutni sehova.
A 2-es villamos félbevágása igazán parádés ötlet, legalább menne akkor végig a busz a Nagyállomásig, de nem inkább szivassuk még jobban az utasokat az átszállással. A Kálvin tér - Kölcsey között egy kis testmozgás is be lesz iktatva az utasoknak?
Vasárnap este akkor lesz negyedóránként egy busz? Már a villamos is necces ilyen követéssel, hát még a busz. Tömeges utaslemaradás lesz.
Januártól a villamosvezetők és a trolisok is mennek buszt vezetni, vagy már ilyen jól állnak buszsofőrökkel a DKV-nál?