2 személlyel is lehet nyugodtan menni, a bíróság nekünk ad igazat (a hírek szerint). A KRESZ azt tiltja, hogy segédmotorON utazzon valaki, de azt hogy benne, azt nem. Asszem ez ki van fejtve a totalcaros cikkben is, amire te hívtad fel a figyelmet (395-ös hozzászólás)
Azt ne felejtsétek el,hogy a mi járgányaink is 3 kereküek mert a hátsó kerekek iker kerekek. Ha jól tudom. Az egyik utcai rendőr barátommal ma beszéltem ő azt mondta,hogy pár "böszme "kollégája ügybuzgosága miatt jelentgetnek fel minket,de minden ügy vége az eljárás megszüntetésével ér véget a biroságon.Ö amúgy nem is büntet csak ha 2személyel megy valaki az szabálysertés. Az auto jogász szerint az sem az vajon kinek van igaza????
Szerintem az MULTICAR és azt szgk-ként kell műszakizni. Nálunk is van ilyen és azon van rendszám. Ha megnézed a Használtautó.hu-n ott is van rajtuk rendszám.
Történhetne már valami, mert hasítanék már a brumival!
Egy kérdésem lenne mi alapján közlekednek azok régi MICROKAR teherautok(platos 2 személyes) rendszám nélkül?????? Ugyanis most láttam egyet 2személyel rendszám nélkül:o Ehez mit szoltok????????
Én ki vagyok akadva ha azzal lehet mopeddel miért nem?
Genot meg sajnálom könnyen feladta pedig tudja,hogy neki van igaza:(
Én is így tudom, de ki tudja hitelt érdemlően bebizonyítíni, hogy hol tartózkodott a járgány az elmúlt hónapokban. Azt is lehet mondani, hogy félévente kiutazunk hollandiába, és mindig kicseréljük egy hasonló tipusra. Hihetetlen, értelmetlen, de nem lehetetlen, és a bizonyítási kényszer nem minket terhel. Csak akkor lehetne ránkverni a balhét, ha minden héten megállítanának és felírnák az alvázszámot, bár akkor is mondhatom, hogy a hét többi napján hazavittem a járgányt:) Persze aki 180 napnál régebbi dátumú kölcsönadási/bérleti szerződéssel szaladgál, az ráfarag.
Azért téged sem vághat meg, ha bérelt kocsival jársz. Viszont van valami EU rendelet, hogy oda kell regisztráltatni, ahol egy éven belül 180 napnál többet tartózkodik....
Teljesen igazad van, nem szabad meghátrálni. Én most elég messziről veszem fel a kapcsolatot veletek, Zemplénagárdról, Záhony mellett. Itt is megjelent a kicsi-kocsi. De elég sok a bizonytalan érv az emberekben. Engem is érdekel,de én most eljutottam odáig, hogy nem csak érdeklődök, hanem szívesen szeretnék a csapathoz állni.
Tegnap megkérdeztem egy rendőrt mondjon valamit a kocsi közúton való hajtásáról. A kérdés az volt segéd motor vagy nem? A kresz szabályt vette elő, hogy nem egy nyomon haladó jármű, így nem minősül smk-nak! Bütetni fogják aki ilyet hajt, hiába nem haladja meg a 350 kg összsújt, nincs csak 6 Le, stb...Kérdem én mi van a gokardokkal, a 3 kerekű járgányokkal, a lassú járműnek minősülő kis gépekkel, mezőgazd. kis traktorokkal, munkagépekkel, amit pld. egy Trabant motor hajt?
Kisvárdán 2 kocsit láttam a Tescóval szemben eladásra, amin egy Törökbálinti fickó típus bizonyitványt adott a kocsiról, hogy használható a kismotorként a forgalomban.
Ez valóban elég és mutatható a rendőrnek? Nincs köztetek olyan, aki már nyert pert és lehet hivatkozni egymásra?
Nem ismerjük egymást, de talán még találkozunk. Sajnálom, hogy eladtátok a kicsi-kocsit. Érdekelne ill. jelentkeznék 4. tagként, a pénz sem gond.
Már régóta nézegetem a fórumot, de valahogy mindig lemaradtam a hozzászólásokból. Össze kellene tényleg fogni és jobban közre adni a született és megharcolt dolgokat. Ne tartozzunk már azokhoz a magyarakhoz, akikkel mindent végig lehet csinálni, de mi nem csinálunk semmit. Tudom kevesen vagytok mopedautóok, de talán most 1-el többen.
Nem értelek, egyik pillanatban még ügyvédhez szaladsz, aztán meg meghátrálsz és gyorsan eladod a járgányt. Ne csodálkozz hogy kevesen jelentkeztek a felhívásodra, engem sem győztél meg, pedig én nem sajnálnám a pénzt egy komoly szakértőre. Vagy esetleg az ügyvéd mondott valami olyat, amitől megijedtél?
Nem mondom hogy engem nem bosszant amikor megállítanak a rendőrök, de határozottan előadom az álláspontmat, és utána többnyire csak a járgány ára érdekli őket. 2 év alatt mindössze 1x jelentettek fel, de szerintem ebben az ügyben is én leszek a nyertes. Persze aki nem áll a sarkára, azzal másképp beszélnek, de még a 15 éves fiam is azt mondta, hogy teljesen normálisan bántak vele, nem terrorizálták, és még tovább is engedték, pedig a nővérét hozta éppen haza.
Egy külföldi cég v. magánszemély tulajdonában lévő autón csak külföldi rendszám lehet. Miért lenne szabálysértés azzal közlekedni itthon, ha tudom igazolni a jogszerű használatot (bérleti szerződés, kölcsönadási szerződés, stb.) Ha nem uniós országban van nyilvántartva a kocsi, akkor van valami macera a vámmal, de az EU-n belül semmi akadálya a dolognak.
Úgy tudom csak egy korlát van, maximum 6 hónapig érvényes a kölcsönadási szerződés, de ezt könnyű kijátszani.
Eladtuk a kisautót,mert értelmetlen harc,és bosszúság a mopedautó tartása /szerintem/ ilyen tortúrák után,úgyhogy a kedves sms-ben jelentkező három kollégának üzenem,ha gondoljátok akkor fogjatok össze,de a három fő kevés nagyon ehhez,azt hittem sokkal többen leszünk ennél! Üdv mindenkinek,de azért benézek néha ide,mert kiváncsi vagyok a fejleményekre! További jó,és balesetmentes utat kivánok nektek,és tartsátok be a megengedett 50km/h-sebességhatárt a városban,lakott területen kivül meg gázt neki:)))
Miert vaghat meg a kulfoldi rendszamu kocsiban? A volt fonokom (holland) rendszeresen becs-ig repult, ott kocsit berelt, es jott magyarorszagra, volt, hogy megallitottak, de sosem buntettek meg.
Majd utánanézek, csak nálam még annyira nem esedékes a dolog, még nemrég továbbíthatták a bíróságra (20-án fellebbeztem). Neked viszont már meg kellett volna kapnod a végzést, nem?
Elkallódtak a papírjaim, és a gépből is eltűnt a kifogás, így nem tudom se a hivatkozási számot, se az előadó nevét. A gyerek papírjai megvannak, abban az ügyben dec. 15-én adtam be a kifogást, esetleg arra rákérdezhetek.
Te miért nem nézel utána? Jogod van hozzá, akár a bíróságon is érdeklődhetsz.
Sajnos a világ már csak ilyen, van akinek van kapcsolata, van akinek meg nincs:( Biztos van olyan dolog, amit meg Te tudsz elintézni, én meg nem. A "disszidálást" csak végső megoldásnak gondolom, én végig viszem az ügyemet. Amíg jogerősen le nem záródik az ügy, addig szívfájdalom nélkül járunk a mopedautókkal. Ha a kölcsönadásos dolog működik, biztos mindeki talál rá lehetőséget vmilyen formában.
Érdekes módon a helyi rendőrök teljesen megnyugodtak a bírósági végzéstől, pedig ha lett volna egy kis kétség bennük, biztos szólnának hogy ne furikázzunk előttük, ui. kb. 80 m-re van tőlünk a rendőrség, és egész nap szaladgálunk a pizzákkal.
Hollandiában tudomásom szerint nem kell műszakiztatni a mopedeket. Szerintem csak a papírokat nézik meg, és azok alapján adják ki a rendszámot. Ha kíváncsiak a járgányra is, pl. eredetvizsga, akkor kicsit macerás a dolog. Majd utána érdeklődök, pontosan mi a helyzet. Egy kisbusszal és egy trélerrel egyszerre 3-4 db-ot is ki lehet vinni, akkor már olcsóbb lenne mint BF, és a rendőrök sem tudnának belekötni.
Jó,és én egy sima parasztgyerek honnan fogok majd Holland papirokat szerválni,meg az az 1000-fős mopedtársadalom??? Az sem megoldás, esetleg neked,de nekünk marad a feljelentés napmintnap!
Ha nincsen semmi változás, akkor egyelőre segédmotornak minősülnek a járgányaink, merthogy a Köhém rendelet még érvényben van. Rendszámot legfeljebb jogszabály-változtatással tetethetnek rá. Engem is nagyon zavar, hogy kerülnöm kell a rendőröket, mert tudom, ha elkapnak, újabb feljelentés, de nem adom fel, továbbra is használom a mopedemet. Persze jobb lenne, ha lenne már a zsebemben egy bírósági végzés, de azt nem tudom meddig húzzák. Szerintem ki kell tartanunk az igazunk mellett. Ilyen országban élünk, ahol úgy tűnik, hogy éppen a rendőrség nem tartja be a törvényt. Nem tom hallottátok-e h. pl. a Lelkiismeret 88 jogerősen pert nyert a BRFK-val szemben, de csak inkasszóval tudta leemelni az odaítélt pénzt, mert a rendőrség nem volt hajlandó önként kifizetni.
Ma beszéltem egy autó átépítéssel foglalkozó ismerősömmel. Azt mondta, a formatervezőjüket megbízták egy mopedautó tervének az elkészítésével, amit Mo.-on akarnak gyártani. Ha ez tényleg igaz, és még az előírásoknak is megfelelő járgányt csinálnak, akkor a KKF kénytelen lesz tipusbizonyítványt kiadni rá. Elég vicces lenne, ha a magyar típusbizonyítvánnyal csak külföldön lehetne "rendeltetés szerűen" használni a kocsit.
Kicsit kezd "világvége" hangulat eluralkodni a topicban, szerintem ennyire nem tragikus a helyzet. Akkor lesz csak gáz, ha a bíróság jogerősen kimondja, hogy márpedig az L6e kategóriába tartozó járművek nem lehetnek segédmotoros-kerékpárok, de erről szó sincs. Még ha születik esetleg egy kedvezőtlen döntés, van vele szemben 30 ellentétes. Ilyen esetben a Legfelsőbb Bíróság szokot egységesítési döntést hozni, de az nagyon sok idő. És még van lehetőség az EU illetékes bizottságánál is panaszt benyújtani.
Én biztos nem adom el a járgányaimat amiatt, hogy évente 1-2 alkalommal feljelent a rendőr. Ha majd a bíróság szerint is szabálysértés rendszám nélkül közlekedni, akkor pedig holland papírokkal fogok furikázni.