A Bander Feriről illetve a tipusbiziről nemrég beszéltünk olvasd el. Az a baj,hogy 50000ft :(és nem biztos,hogy a rendőr hajlandó elolvasni. Legalább is szfváron a "böszméket" nem érdekli a többi meg nem jalent fel.
Nézegettem én is egy sportszűrőt, nem is lett volna drágább, de azt meg állandóan tisztogatni meg olajozni kellene. Ha kaptam volna megfelelő méretű betétet, nem vettem volna meg a házzal együtt, de polcon csak így volt, és nem akartam a régit visszarakni A járgány meg kellett, mert az ignissel nem szivesen furikázok a gödrös utakon, meg az kb. 8-9 litert fogyaszt télen, ha pizzázunk vele.
A koszos, eltömődött légszűrő sokat ront a motor teljesítményén, de több literes fogyasztásnövekedést nem hiszem hogy okozna. A fiam járgányában is elég koszos volt a légszűrő, mondtam neki hogy majd jobban fog menni az újjal, erre éppen fordítva történt, még lassabb lett a csere után:)
Két üzemanyagszűrő is van a JDM-ben, az egyik az adagoló mögött, a másik meg bal oldalt egy kis üvegben. Ki lehet cserélni, ill. takarítani, de a fogyasztást nem befolyásolja.
Az adagolót nem valószínű hogy elállítgatták, hacsak nem valami tuning őrült volt az előző gazdája. Elég jól hozzá lehet férni az adagolóhoz, ha elviszed egy diesel szervízbe meg tudják nézni, hogy jók-e a csúcsok.
Ha lassú lenne a gép, a kopott szíjra tippelnék, de ha megy 65-öt akkor azzal sem lehet gond. Egy kopott szíj tud 1 literes +fogyasztást okozni.
Sajnos látom, hogy nagyon személyre szóló dolgok vannak benne.
De legalább az Aixam tpusú mopedautóra jó lesz egy bizonyítási érvnek, hogy más is mehet és felmentették, úgyhogy kíméljük egymást!
Utána néztem, ill. felhívtam Bander Ferit: 30-9982725! és kértem, hogy segítsen típus igazolást adni. Sajnos csak a kol. tudtam beszélni, mert külföldön van, de azt mondta a nem nála vásárolt mopedautókra is kiállíthatja a típusigazolási engedélyt, amit közúti ellenörzésnél meg kell mutatni a rendőrnek és kezet fognak velünk, aztán gázt adni.
Egy esetük volt, hogy valakit feljelentettek, de ő rendezett mindent és természetesen felmentették a használót. Nem kell félnünk, hiszen ő kis hazánk hivatalos terjesztője és forgalmazója a kit-carnak! Ez megnyerő volt számomra.
Ha ilyen drága a légszűrő lehet ,hogy kéne venni bele direkt szűrőt mit szólsz hozzá?
Megnéztem az üzemanyagszűrőt is zavarosnak tünik benne a gázolaj de nem tudom lecsavarni azt a gyűrűt feszegetni nem merem. A gázolaj nem szivárog sehol. Szerinted megoldodik a fogy. kérdése a légszűrő cseréjével,vagy az adagolot is vissza kell állítani?
De arra gondoltam, csak rosszul írtam le. Nem küldenéd el nekem , amit kovacsa76-nak küldtél a bírósági papírt? Én is nyugodtabban mennék ki a közútra majd akkor!
JDT motorról még nem hallottam, nem a Yanmar motoros JDM-re gondolsz?
Ez a motor tényleg sokkal jobb mint a többi, de láttam már Bellier-ben is. Az évjárat nem annyira lényeges, mert már A 98'-as JDM-ben is voltak ilyen motorok, és a sokkal fiatalabbakban is lehet Lombardini LDW 502.
Asszonyt is feljelentették 2 hete/azóta nem is akar járni vele/, de kinyomtattam azt a végzést amit Woodoo-tól kaptam és talán az hatásos lesz. Egyébként egyik ismerősömet már többi, mint 2 hónapja feljelentették, de azóta sem kapott semmilyen papírt./Mondta, hogy volt olyan, hogy egy nap többször is/
Oké, nem nyúlok az adagolóhoz, tényleg a légszűrővel lesz gond, mert nagyon koszos.
Az adagolóhoz nehogy hozzá piszkálj, keress inkább egy szakembert. aki be tudja állítani.
Reggel elmentem légszűrőt venni a JDM-hez, kiderült, hogy a Renault 9-ben, a 11-ben, és az expresben van ez a fajta. Megfelelő méretű betétet nem kaptam csak házzal együtt tudtam venni 3200-ért. Kicsit drága volt, de ez nincs összehegesztve, hanem kis kapcsok fogják össze, az új gazdája majd könnyen ki tudja cserélni a betétet.
Szevasztok Moped csapat (Woodoo,Kovasca76, Omegadt)!
Elnézést, hogy 2 napig nem adtam élet jelt, de nem volt lehetőségem.
Ezek szerint már csak 3-an maradtatok Woodoo, kovacsa76, meg omegadt + én aki még írogat és nézi a forumokat is.
Kértem, hogy jelezzetek már ki az, aki túl van a feljelentéseken és felmentése is van?! Csak amiatt, hogy a bírósági dokumentum láttán mi a rendőrök állása?
Woodoo! Úgy látom, Te kened- vágod a gépek tecnikai részét, kérlek maradj velünk ki ne lépj, mert hasznos infók birtokában vagy, ami segítségünkre lehet!
A JDT-s motorokat értékeltétek a legjobbnak. Évjáratban az mit jelent, inkább 2000-től vannak már ezek a motorok a kocsiban?
Azért kérdezem, mert én is nézegetem és szeretnék vásárolni az asszonynak is, de van egy Suzuki Swift-em, amit el kell még adnom, hogy megelegyen a vásár!
Nem tudtok olyan kersekedőket, aki beszámít egy komoly vásárlásnál?
Szerintem a legjobb választás az Aixam, és az újabbak már szépek is. Ebből a márkából többet adtak el, mint az összes többiből, biztos nem véletlenül. Alumínium alváz, príma futómű, cserélhető akril elemek, megbízható Kubota motor.
A Microcar Virgot is kedvelem, masszív üvegszálas önhordó karosszériája van, csak a motortartó segédváz, és a hátsó futómú van vasból, ami a só miatt általában elég rozsdás szokott lenni, de le lehet homokfúvatni, és galvanizáltani. 15 cm-rel hosszabb mint a többi tipus, kényelmes, stabil, nem zörög. A motorja Lombardini LDW 502/M3, nem olyan megbízható mint a Kubota v. pláne a Yanmar, de könnyű tuningolni, és olcsó a javítása.
A miénk is nehezen vette a sebességet, de állítottam a bovdenon feszesebbre. Igazából nem tudom, hogy kéne lenni eredetileg a karnak, de én úgy raktam vissza, hogy megfordítottam. most jól veszi, nem dobja ki sem az előre sem a hátramenetet. Most jó, de lehet,hogy ez csak átmeneti állapot. Előtte olyan volt, hogy nagyon nehezen vette be, csak kis gázzal lehetett váltani, de volt olyan hogy menet közben ki is dobta.
Engem úgy feldühített az összehegesztett ház, hogy mérgemben széttéptem. Végül is a hegesztésnél vált szét, elvileg össze lehet fogatni, de akkor sem értem hogyan lehet így megtervezni egy alkatrészt.
A váltóval nem vagyok még kibékülve, piszok nehéz a váltókart tologatni, és elég gyakran nem akarja bevenni a sebességet. Nektek is ilyen gázos a váltótok?
Tanusíthatom, hogy a JDM tényleg erős, nekem is az van, belepiszkálás nélkül 65 a vége. Indulásnál ha nagyon odalépsz kipörög a kerék az aszfalton is.
Felénk is van egy-két domb és felüljáró, de vígan felmegy, észre sem veszi a motor.
A fogyasztásról csak annyit, hogy 3-4 l között van a 6 l szerintem is sok.
Én azt csináltam a légszűrővel, hogy éles pengével (tapétavágó) a hegesztés mentén elvágtam és kipottyan belőle a szűrő. Vettem egy autóhoz való szűrőt, és azt tettem bele. Négy csavarral összefogattam és leszigeteltem tök jó lett, bár gányolásnak tűnik mégis bevált. Így kb. 1200-ből megvan egy szűrő és lehet cserélni mindíg.
Az enyém 3,8-at fogyasztott legutóbb, de mi pizzát hordunk vele, sokat megy alapjáraton, meg sokat indítgatjuk. A 6 liter tényleg durva, de így nehéz kitalálni az okát. Lehet a légszűrő koszos, esetleg az adagolót elállították. Vagy a porlasztócsúcs is lehet rossz, de az hallatszana a hangján. Nem szivárog esetleg a tank, vagy az üzemanyagcső? Te csak kb. 150 km-t tudsz egy tankkal menni?
Segits nekem légyszi most számoltam ki a JDM fogyasztását és ledöbbentem 6l gázolaj 100-on,de nagyon jól gyorsul és 65 a vége és hidegbe is pöcre indul Mitől zabál ilyen sokat?
Dombos terepre a Yanmar motoros JDM Titane a legjobb, bivalyerős a motorja, még száraz aszfalton is kapar a kerék ha induláskor lepadlózod a gázt.
Ma légszűrőt akartam cserélni a JDM-ben, de az idióta gyártója úgy oldotta meg, hogy a házzal együtt lehet csak cserélni. A műanyag légszűrőház rá van hegesztve a papírszűrőre! Lehet veszek rá inkább egy sportszűrőt, azt legalább lehet tisztítani.
Chatenetet (Media, Baroder) ne vegyél, nem jó konstrukció! A legszebb tipus, de qrvára szét tud rohadni akár 3-4 év alatt, és nagyon nehéz javítani, ráadásul nem is lehet jól megcsinálni. Esetleg a Stella jöhetne szóba, az olcsó, és kényelmes. Az is rohadós, de mivel zártszelvény az alváza, legalább lehet javítani.
A tapasztalatom az, hogy a Chatenetek szomjasabbak mint a többi tipus, az enyémek bőven 4 liter fölött fogyasztottak.
nem is tudtam, hogy itt a 'közelben' van moped-autó. Vannak közlekedési tapasztalatok vele kapcsolatban (mármint rendöri cseszegetés)?
Csak közbevetöleg a rendöri cseszegetéshez - Pécs belvárosábol ugyebár úgy nagyjából ki vannak tiltva az autók, parkolni meg végképp tilos. Ennek ellenére kuglifejü, biztonsági ör kinézetü, kigyúrt hvcs-k /helyi vagyány csávó/ parkolnak össze vissza rokkantigazolvánnyal. Zsaruk négyesével sétálgatnak fel s alá, és nem birják kiszurni ezeket a nagy Audikat, terepjárókat, stb. De a kicsitet tudják cseszegetni... Hülye egy világ ez.
De visszatérve a mopedgépre... Közepesen hosszabb távon nekem is kellene majd egy, mert kiköltözünk Pécsröl az egyik városkörnyéki településre és az a dög nagy autó kicsit luxus napi ingázáshoz.
Tapasztaltabb urak - ilyen dimbes-dombos vidéken, mint a Mecsek, életképesek ezek a kis gépek?
Nem gond két személlyel furikázni, mert a rendőr azért nem jelent fel. Szerintük szgk a mopedautó, abban meg ugye lehet utast szállítani. Ha az utas miatt jelentene fel, akkor előbb el kellene ismernie, hogy smkp a járgány, de akkor sincs gond, mert semmi sem tiltja, hogy a zárt utasterű smkp-BAN utast vigyenek.
Ha jól emlékszem, az ikerkerekek nyomtávja nem lehet szélesebb 50 cm-nél.
Régóta olvasom ezt a fórumot, de motoros lévén eddig nem igazán tudtam hozzászólni. Amolyan csendes megfigyelő vok.
Szerintem a mopedautók helyzete nem igazán tisztázott ahogy így elnézem.
Nagy a káosz ezen a téren. Tényleg össze kéne fognotok és megtenni az első lépéseket. Vagy a sült galambra vártok?
Gennarinot én is sajnálom hogy kilépett, pedig jó volt az ötlete.
Ne haragudjatok, de mint kívülálló azt kérdezném, hogy elég soxor hivatkoztok a Bander Ferire, ő nincs itt jelen a fórumon? Nem osztja a véleményeteket?
WooDoo elég szakértőnek látszol.
Degeczi te nem vagy véletlenül zsaru, vagy Kff-es. Néha olyanokat szólsz be ami erre utal! :)
A motoros társadalomban nagyobb az összetartás mint itt, de ti még csak most kezdtetek a motorosok meg.... haj de régen!
Bocsi hogy belekontárkodtam a dolgotokba de kívülállóként így látom.
2 személlyel is lehet nyugodtan menni, a bíróság nekünk ad igazat (a hírek szerint). A KRESZ azt tiltja, hogy segédmotorON utazzon valaki, de azt hogy benne, azt nem. Asszem ez ki van fejtve a totalcaros cikkben is, amire te hívtad fel a figyelmet (395-ös hozzászólás)
Azt ne felejtsétek el,hogy a mi járgányaink is 3 kereküek mert a hátsó kerekek iker kerekek. Ha jól tudom. Az egyik utcai rendőr barátommal ma beszéltem ő azt mondta,hogy pár "böszme "kollégája ügybuzgosága miatt jelentgetnek fel minket,de minden ügy vége az eljárás megszüntetésével ér véget a biroságon.Ö amúgy nem is büntet csak ha 2személyel megy valaki az szabálysertés. Az auto jogász szerint az sem az vajon kinek van igaza????